Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Trénerek: Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Trénerek: Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű."— Előadás másolata:

1 Trénerek: Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű képzési és szolgáltatásfejlesztési modellprogram című projekt keretében megvalósuló alapvető képzés Munkavállaláshoz szükséges képességek fejlesztése

2 A stressz

3 A terhelés mértéke határozza meg, hogy meg tudunk-e birkózni vele vagy sem. STRESSZ – STRESSZ – latin eredetű szó (stringere = nehézség) Szervezetünk reakciója a rá nehezedő nyomásra Stressz-kezelés A ránk nehezedő nyomás kezelésének leghatékonyabb tudománya Eredet, fogalmak

4 Stressz (stresszorok) Stressz válasz Riadó „Küzdj, vagy menekülj!” Alkalmazkodás vagy ellenállás Kezelés Kimerülés Betegség, krónikus stressz A stressz folyamata – Selye János, 1930

5 Álmatlanság Bőrkiütések Emésztési zavar, gyomorfájdalom Étvágytalanság – evési kényszer Fejfájás – fejviszketés Hűvös, nyirkos bőr Kéz- vagy lábgörcs Krónikus kimerültség Remegés Mozgászavarok Szívdobogás érzés Túlzott aktivitás A stressz testi tünetei

6 Csökkent kreativitás Fantáziaszegénység Feledékenység A jövő helyett a múltba tekintés Összpontosítás hiánya Külső ingerekkel szemben figyelmetlenség Részletekkel szembeni figyelmetlenség A stressz szellemi tünetei

7 Aggodalom Depresszió Döntésképtelenség Düh, ellenségeskedés Kellemes dolgoknak nem tudunk örülni Kisebbrendűségi érzés Mások hibáztatása Nyugtalanság Pánik Sértődékenység Túlzott alkoholfogyasztás Panaszkodás Visszavonultság Viselkedésbeli, érzelmi tünetek

8 Hatékony stressz-kezelés esetén a stressz ösztönző erőként működik. A pozitív hozzáállás, a probléma nyílt kezelése építően hat, motiválja személyiségünket Vannak egyértelműen jó stresszhelyzetek, amikor az izgalmak jól végződnek: iskolai vizsgák, gyerek születése, ballagása, Karácsonyi és egyéb ünnepek. Pozitív stressz

9 Néhány tanács a stressz megelőzésére és enyhítésére  Nevessünk.  Szabaduljunk meg a dühtől.  Munkánkat a magunk hasznára is fordítsuk.  Reális célokat tűzzünk magunk elé.  Tűzzünk ki rövid távú célokat és határozzuk meg a fontossági sorrendet.  Ne hagyjuk, hogy egy kudarc maga alá temessen.  Alakítsuk át környezetünket (megvilágítás, szín, zaj).  Lassítsunk, menjünk szabadságra.  Tartsunk állatot.  Legyen hobbink.  Feladatainkat soroljuk fontosságuk szerint.  Tervezzük meg, mire fordítjuk az időnket.  Ne halogassuk az elintézendőket.  Tervezzük és szervezzük meg a feladatainkat.  Lazítsunk, mozogjunk.  Hagyjunk időt az étkezésekre, figyeljünk az étrendünkre.


Letölteni ppt "Trénerek: Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű."

Hasonló előadás


Google Hirdetések