Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az ALSTOM a magyar piacon Balázs Gáspár 2012. szeptember 25. Magyar Vasút 2012.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az ALSTOM a magyar piacon Balázs Gáspár 2012. szeptember 25. Magyar Vasút 2012."— Előadás másolata:

1 Az ALSTOM a magyar piacon Balázs Gáspár szeptember 25. Magyar Vasút 2012

2 Témakörök 1.Az ALSTOM csoport Magyarországon2 2. Projekt 1: Dán biztosítóberendezés és ERTMS felújítási program7 3.Projekt 2: Németország villamos motorvonat koncesszió11 4.Projekt 3: Franciaország vonat-villamos15 5.Projekt 4: Kazah mozdonyprogram 19

3 Vasúti közlekedési infrastruktúra Három fő tevékenység Energiatermelési infrastruktúra Az Alstom szállítja a világon létesített energiatermelő kapacitás 25%-ához a legfontosabb berendezéseket... 4 metró közül 1-et, és 4 villamos közül 1-et az Alstom gyárt Energiaátviteli infrastruktúra Vezető pozíció kulcsfontosságú piacokon és gyorsan növekvő technológiák terén (szakaszolók, GIS, HVDC, stb.) Fő tevékenységei terén a vezető 3 között... és a vízenergia piac 25%-t birtokolja. Értékesítés összesen 2011/ ,9 milliárd €

4 Külvárosi Regionális Regionális expressz 100 km/h 130 km/h 200 km/h 160 km/h X’TRAPOLISCORADIA CORADIA Meridian X’TRAPOLIS Spanyolo. CORADIA Nordic CORADIA Continental CORADIA Polyvalent DUPLEX MI 09 X’TRAPOLIS CORADIA Lint Vonat-villamos C. Dualis RegioC. Alstom jelenlegi elővárosi és regionális járműportfóliója Konzorcium BT-vel: ET430 Stratégiai termék

5 Alstom jelenlegi közlekedésautomatizálási portfóliója SMARTLOCK TM biztosítóberendezések Automatikus vonatbefolyásolás ETCS L1 és L2 szint Forgalomirányítás ICONIS TM vezérlőközpont SMARTWAY TM hagyományos termékek Telecom és hálózat SMARTWAY ERTMS = ATLAS SMARTLOCK ICONIS Termék-alapú megoldásoktól teljes rendszerekig.

6 Alstom Magyarországon Ellentmondásos múlt, potenciális jövő Románia Ukrajna Alstom Magyarországon Budapest Szlovákia Ausztria Szlovénia Horvátország Szeged Győr Szerbia Pécs Székesfehérvár Debrecen Kecskemét Visonta Miskolc Paks Transport Power Grid Munkavállalók száma Transport (metró projekttel) 51 Thermal Power77 Renewable Power15 Grid1 Összesen144 Deák László Country President Makó Péter CFD Pauer Ágnes Assistant Blok P. Th. Service Kovács Á. ITSSC Balogh Z. PAC Gallatz Z. Metro Balázs G. Sales Novák Gy. TIS Magyari V. Grid Thermal Power Transport Grid Juhász Laura Country Compliance Officer Tóth Tímea Country HR Manager Renewable Power Deák L. GPS Szervezeti ábra Szádai Edit EHS Beszerzés: +35 millió per év € értékben

7 Témakörök 1.Az ALSTOM csoport Magyarországon2 2. Projekt 1: Dán biztosítóberendezés és ERTMS felújítási program7 3.Projekt 2: Németország villamos motorvonat koncesszió11 4.Projekt 3: Franciaország vonat-villamos15 5.Projekt 4: Kazah mozdonyprogram 19

8 2.1 Dánia: biztosítóberendezés projekt bemutatása - Dánia teljes vasúthálózatán a biztosító és forgalomirányító berendezések cseréje 2021-ig, ERTMS L2 baseline kiépítése (Fjernbane), illetve CBTC (S-Bane), és 25 év karbantartás. - Keretszerződés ETCS 2-es szintű fedélzeti berendezések beépítése 41 dániai üzemeltető több mint 780 járművébe. - 2,4 Mrd eurós program: - 1. fázis: 2006: elemzés, 2009: parlamenti szavazás, : specifikáció kidolgozása és tenderezés. - 2.fázis: : részletes szállítási tervek, 2015 – 2017: 300 km próbaüzem - 3. fázis: : átépítés. - Alstom részvétel: az ország keleti részének átépítése (€300M), keretszerződés fedélzeti berendezésekre (€140M). Tények és adatok: Vonalhálózat hossza: 2323 km Állomások száma: 307 db Biztosítóberendezések száma 234 (80% relés, fele több, mint 50 éves) A fővonalakon pontszerű vonatbefolyásolás infill hurkokkal A koppenhágai elővárosi hálózaton (S-Bane) hurokkábellel feladott sebességjeles folyamatos vonatbefolyásolás. A forgalomirányítás 11 kisebb központból, 3 regionális központból, valamint egy különálló irányító központból történik. (S-Bane)

9  L3 – L4 vonalak (Belgium): ERTMS L2 - pályamenti  Bologna-Firenze (Olaszo.): ERTMS L2 - pályamenti  Roma-Napoli (Olaszo.): ERTMS L2 – pályamenti/fedélzeti  Zaragoza-Huesca (Spanyolo.): ERTMS L1 – pályamenti  Mattstetten-Rothrist (Svájc): ERTMS L2 – pályamenti/fedélzeti  Betuwe Route (Hollandia): ERTMS L2 pályamenti  Nagysebességű vonatok: ICE3, NTV, AVE (L1 és/vagy 2)  Mozdonyok : Mitsui, DB Schenker (L1 és/vagy 2)  Flotta [Luxemburg]- ERTMS L1 – fedélzeti 2.2 Dánia: az ATLAS ERTMS platform bemutatása ATLAS 200: 2-es szinten piacvezető pozíció  ETCS L2 Pályahossz 72%-a (530 km),  ETCS L2 járművek 84%-a ALSTOM berendezésekkel üzemel  50 típus (ÖBB flotta, CFL flotta, ICE, Vectron…). Főbb kereskedelmi üzemben lévő ERTMS referenciák több, mint 7 éve

10 TOP 1 megoldás: Tendereztetés Méretgazdaságosság kihasználása Sztenderd termékek Erős versenyhelyzet TOP 2 megoldás: Projektmenedzsment Központosított projektvezetés ügyfél oldalon Kapcsolódó projektek Forgalmi utasítások Folyamatos interfész egyeztetések TOP 3 megoldás: Költséghatékony innováció Hosszú távú költség-optimalizáció Pályamenti berendezések megszüntetése K+F, új megoldások (HHT kéziterminál) Méretgazdaságosság kihasználása a fix költségek csökkentésére Budapesti részvétel: HHT kezelőfelület, hagyományos illetve webes kezelői felület, út-idő diagramot (TDG), konfliktus detektáló és megoldó komponens, több, háttérben futó szervíz program. 2.3 Dánia: Signaling projekt, legjobb gyakorlatok

11 Témakörök 1.Az ALSTOM csoport Magyarországon2 2. Projekt 1: Dán biztosítóberendezés és ERTMS felújítási program7 3.Projekt 2: Németország villamos motorvonat koncesszió11 4.Projekt 3: Franciaország vonat-villamos15 5.Projekt 4: Kazah mozdonyprogram 19

12 3.1 Németország: DB motorvonat koncesszió bemutatása Német koncessziós piac működése alapján a közlekedésszervező a Verkehrsverbund-Rhein Ruhr, ügyfelünk a Deutsche Bahn. Második általános keretszerződés a Deutsche Bahn AG-vel (400 villamos motorvonat). Első lehívás S-Bahn S5/S8 hozzávetőlegesen 3,6 millió vonatkilométer évente. Szállítási terjedelem: 28 x 3 kocsis szerelvény pótalkatrész csomag dokumentáció tréning. Üzem kezdete december. Telephely Düsseldorfban.

13 3.2 Németország: DB Regio, BeNEX, Veolia referenciák P nenn : 1000 kW kW Hossz: 58m Gyorsulás: kb. 1m/s² Ülőhelyek: 180-ig P nenn : 2000 kW Hossz: 74m Gyorsulás: kb. 1 m/s² Ülőhelyek: 245-ig P nenn : 2000 kW Hossz: 91m Gyorsulás: kb. 1 m/s² Ülőhelyek: 300-ig P nenn : kW Hossz: 107m Gyorsulás: kb. 1 m/s² Ülőhelyek: 364-ig. Németországban: 141 legyártott szerelvény (Kibővített verzió: 61 m-ig, 200 ülőhely) (Kibővített verzió: 78m-ig, 260 ülőhely) Folyamatos gyártásban (elkövetkezendő években: 300 szerelvény)

14 Keretszerződés és hosszú távú stratégia 3.3 Németország: DB projekt, legjobb gyakorlatok TOP 1 megoldás: keretszerződés Egyszeri közbeszerzési folyamat Gyors lehívás kialkudott feltételek alapján Bírálat: Élettartam költség 40% + ár. TOP 2 megoldás: modularitás Átalakítható a koncessziós periódus végén (1 vagy 2 ajtó kocsinként, ülőhelyek száma, belépő magassága, regionális vagy elővárosi elrendezés). Több, mint 200 ponton modernizált termék

15 Témakörök 1.Az ALSTOM csoport Magyarországon2 2. Projekt 1: Dán biztosítóberendezés és ERTMS felújítási program7 3.Projekt 2: Németország villamos motorvonat koncesszió11 4.Projekt 3: Franciaország vonat-villamos15 5.Projekt 4: Kazah mozdonyprogram 19

16 4.1 Franciaország: a vonat-villamos projekt bemutatása 650 millió eurós keretszerződés keretében az SCNF 200 járművet rendelt meg 2009-ben. A franciaországi Loire-völgye régió június 15. óta üzemeltet vonat-villamosokat. A vonat-villamos projekt két fázisban valósul meg: Nantes-Clisson vonalon - TGV, TER, árufuvarozási mellett - üzemeltetés (duplavágány). Cél: 2014 végétől 8 megálló kiszolgálása egy 26,5 km-es szakaszon 30 perc alatt. Nantes – Châteaubriant vonal újranyitása (2014); 1877 – 1980 között használták (64km, 11 megálló, dedikált vonal), valamint villamosítása 750 V / 25kV. Összesen 24 vonat-villamos 88,66 M€ értékben.

17 4.2 Franciaország: a Citadis Dualis vonat-villamos Alstom Group Presentation – May 2012 Tengelyterhelés:11,5 tonna Hossz: 42 m / 52m Szélesség:2.4 / 2.65 m Magasság:3.485 m Nyomtáv:1435 mm Belépő:390 mm Alacsonypadlós rész:100 % Minimum fordulósugár:25 m Legnagyobb sebesség:100 km/h Teljesítmény: 6x150 kW Átlagos gyorsulás: 0->40km/h, 24%-kos tapadás mellett:  TTNG 4 kocsi (3BM, 2BP)1,09  TTNG 5 kocsi (3BM, 3BP) 0,92 Multiple unit üzemeltetés :2 vagy 3 szerelvény Passzív biztonság (crash) :igen EN15227 szerint Vonatbefolyásolás :KVB + ERTMS előkészítés Gazdaságos: állandó mágneses szinkronmotor

18 4.3 Franciaország: Dualis projekt, legjobb gyakorlatok TOP 1 megoldás: keretszerződés Árcsökkentő hatása 20%. TOP 2 megoldás: hosszú távú igények meghatározása

19 Témakörök 1.Az ALSTOM csoport Magyarországon2 2. Projekt 1: Dán biztosítóberendezés és ERTMS felújítási program7 3.Projekt 2: Németország villamos motorvonat koncesszió11 4.Projekt 3: Franciaország vonat-villamos15 5.Projekt 4: Kazah mozdonyprogram 19

20 5.1 Kazahsztán: mozdonyprogram Átfogó mozdonyprogram 200 személy + 95 tehervonati mozdony. 1,3 milliárd eurós program végén az Alstom – TMH vegyesvállalatot hozott létre a KTZ-vel. Gyártás megkezdődött Belfort- ban (FR), 15 dupla Bo’Bo’ egység legyártása után további 185 mozdonyt gyárt a kazah üzem. Személyszállító mozdonyok szállítása 2014-től esedékes. Teljesítmény: 8800 kW

21 5.2 A mozdony platform Alstom Group Presentation – May 2012 Utazás határokon át 1520 mm-es országok: a KZ8A - A KZ8A mozdony megfelel az orosz el ő írásoknak és az orosz követelményeknek. - A KZ8A mozdony el ő reláthatólag Kazahsztánban fog üzemelni, de használata lehetséges az „1520” mm-es as nyomtávú országokban is, 25 kV/50 Hz áramrendszer ű hálózatokon. « 1520 » mm országok 1435 mm-es országok: a PRIMA II - BoBo tengelyelrendezés: 22 t Max sebesség: 140 km/h (tehermozdony), 200 km/h (személy) - Négyáramnem (25 kV 50Hz, 15 kV 16Hz 2/3, 3 kV, 1,5 kV) - Teljesítmény: 6400 kW - Indítő vonóerő:320 kN - Vezetőpult: UIC612 típus - Integrált ERTMS

22 5.3 Kazahsztán: mozdonyprogram, legjobb gyakorlatok Legfőbb előny: stratégiai tenderek esetén a hazai beszállítás arányának azonnali elemzése. TOP 1 megoldás: technológia transzfer keretfeltételeinek a megteremtése Alstom példák: Spanyolország, Korea, Irán, Kína… TOP 2 megoldás: Helyi gyártás lehetősége Helyi szériagyártás. Szakemberek képzése.

23 Köszönöm figyelmüket!


Letölteni ppt "Az ALSTOM a magyar piacon Balázs Gáspár 2012. szeptember 25. Magyar Vasút 2012."

Hasonló előadás


Google Hirdetések