Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

általános vezérigazgató-helyettes

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "általános vezérigazgató-helyettes"— Előadás másolata:

1 általános vezérigazgató-helyettes
MÁV Zrt. INFRASTRUKTÚRA FEJLESZTÉSEI Pál László általános vezérigazgató-helyettes 1

2 Vasúti folyosók A Magyarországon áthaladó korridorok V0-ba való bekapcsolásával Budapest forgalmának tehermentesítése mellett könnyebb és gyorsabb, ezáltal versenyképesebb áruszállítást biztosítanánk a térségben. A vasúti forgalomban is jellemző Budapest-centrikusság az egyre növekvő elővárosi személyforgalom igényeivel jelentősen megnehezíti a Budapesten történő átkelést, tekinthetjük ezt egy szűk keresztmetszetnek, amely hátrány sok szállítót az ország elkerülésére késztet. A V0 megépítésével célunk a Magyarországot érintő szállítási útvonalak hosszát nem növelve, az elérési idők csökkentése valamennyi relációban, azzal hogy Budapest elkerülésével nem lassul az áruk továbbítása.

3 Korridorok jelentősége

4 2014 – 2020. közötti üzemeltetői prioritások
TERVEZETT PROJEKTEK 2014 – közötti üzemeltetői prioritások Kiinduló állapot 2014-ben Szükséges intézkedés Javasolt projektcsomag Lassújelek megszüntetése (al- és felépítmény szükséges mértékű felújítása) Második vágányok szakaszos kiépítése Villamosítás Állomási keresztezések kiépítése az ütemes menetrend tarthatósága érdekében Hidak felújítása Energiaellátó rendszer korszerűsítése, vontatási alállomás kapacitásbővítése Felvételi épület rekonstrukció, energetikai korszerűsítés, intermodális kapcsolatok fejlesztése, új megállóhelyek létesítése Biztosítóberendezések felújítása vagy cseréje, KÖFI, FOR Utastájékoztatás, e-jegyértékesítés, adatátvitel korszerűsítés Az elmúlt 25 évben évenként átlagosan 75 km vasútvonal került átépítésre A pályahálózat 40 %-án állandó lassújel van érvényben, 9 %-án ideiglenes sebességkorlátozás Jelentős egyvágányú és alig 35%-os villamosított pályahálózatunkkal szintén elmaradunk az Uniós átlagtól Az 1490 állomásépület és megállóhely 85 %-a nem felel meg a funkcionális és műszaki követelményeknek Fejlesztésre váró IT infrastruktúra Hálózati szűk keresztmetszet feloldása Állomásfejlesztés Intelligens közlekedési rendszerek

5 Állomásfejlesztés, kormányablakok
FOLYAMATBAN LÉVŐ PROJEKTEK Állomásfejlesztés, kormányablakok Békéscsaba Cegléd Debrecen Érd alsó Bp. Déli Bp. Nyugati Bp. Keleti Győr Miskolc Nyíregyháza Szeged Székesfehérvár Szolnok Vác Integrált ügyfélszolgálati pontok Állomásépületek korszerűsítése Balatonszentgyörgy Keszthely Tapolca Kaposvár Pécs Állomásfejlesztés és integrált ügyfélszolgálati centrumok A fejlesztési program célja 10 állomás felújítása, valamint 16 integrált ügyfélszolgálati centrum kialakítása, amelyek kimaradtak az elkészült vasútvonal vonalfelújításokból..

6 2. sz. Budapest (Rákosrendező) – Esztergom vasútvonal villamosítása
FOLYAMATBAN LÉVŐ PROJEKTEK 2. sz. Budapest (Rákosrendező) – Esztergom vasútvonal villamosítása A projekt a Budapest – Esztergom vasútvonalon folyamatban lévő infrastruktúra fejlesztés következő fázisa. A 42 db. beszerzés alatt álló villamos motorvonathoz szervesen kapcsolódik. A projekt műszaki tartalma: Villamosítás A jelenlegi nyomvonal villamosítása, Angyalföld – Újpest szakaszon a tervezett 2. vágány figyelembevételével. Pályaépítés A vonali felújítással nem érintett állomások átépítése, magas peron kialakítása. Biztosítóberendezés Leányvár – Esztergom szakaszon lévő állomásokon elektronikusan felülvezérelt jelfogós biztosítóberendezés létesítése.

7 Közlekedésbiztonság javítása
FOLYAMATBAN LÉVŐ PROJEKTEK Közlekedésbiztonság javítása A Fehér könyv célkitűzései szerint a balesetek csökkentése 2020-ra a bázis érték felére Vasúti átjárók biztonságának növelése Sorompó program Fennakadás kiküszöbölése A vonatérzékelés korszerűsítése (tengelyszámlálók) Vasúti átjárók megfigyelése eseményvezérelt kamerákkal (V-tanú) Diagnosztikai és monitoring rendszerek Járműdiagnosztikai berendezések Hőnfutásjelző Tengelyterhelés mérő Űrszelvény vizsgáló berendezések Videós Pályafelügyeleti Rendszer (VPR)

8 Hídfelújítási program
FOLYAMATBAN LÉVŐ PROJEKTEK Hídfelújítási program A projekt célja Az országos közforgalmú vasúthálózaton a szűk keresztmetszetek megszűntetése révén egyenszilárdságú műszaki paraméterek biztosítása A projekt hosszú távú, átfogó hatásai Az így megoldott egyen-teherbírás elősegíti a nemzetközi vasúti forgalomnak az országon való áthaladását, ami növeli a vasútvonal mellett található települések, vállalkozások, ezáltal az ország versenyképességét A programban szereplő hidak: 20-as vonal (Budapest-Székesfehérvár-Szombathely) Torna patak 2 db híd 10-es vonal (Győr-Celldömölk) Vinár, Marcal híd 120-s vonal (Nagykáta – Újszász) 3 db híd 40-es vonal (Kelenföld – Dombóvár) 3 db híd

9 A projekt műszaki tartalma
FOLYAMATBAN LÉVŐ PROJEKTEK Hálózati szűk keresztmetszet feloldása, lassújel felszámolás a 80-as vasútvonalon Pilot projekt - Szolgáltatási színvonal javítás Hatvan – Miskolc között Szakaszolt projekt (1. fázis: nyíltvonal, 2. fázis: állomási átmenő vágányok) A projekt műszaki tartalma Felépítménycsere 40 km hosszban Nagyút – Mezőkeresztes-Mezőnyárád között Cél: a menetrendi szűk keresztmetszetek felszámolása Eredményes lebonyolítás esetén kiterjeszthető a közötti időszakra hálózati szinten Kizárólag a szűk keresztmetszetek feloldását célozza, egyéb járulékos beruházások nélkül

10 Motorvonat beszerzés EU forrásokból
FOLYAMATBAN LÉVŐ PROJEKTEK Motorvonat beszerzés EU forrásokból KÖZOP 5. prioritás cél: Városi és elővárosi közösségi közlekedés javítása. 42 db villamos motorvonat beszerzése, a teljes egészében akadálymentes járművek egységenként 211 ülőhellyel rendelkeznek, végsebességük 160 km/óra. A projekt kezdete: Tervezett befejezés: Beszállítói szerződés és támogatási szerződés megkötésre került Az első két motorvonat megérkezett Magyarországra, ezek álló-, és futópróbája jelenleg folyik 10 10

11 A kritikus szakaszok azonosítása az integrált ütemes menetrend alapján
TERVEZETT PROJEKTEK Kitekintés ra A kritikus szakaszok azonosítása az integrált ütemes menetrend alapján A vasútvonalak általános műszaki paraméterei alapján megállapítható, hogy a hálózat jelentős része korszerűsítésre szorul. Az új koncepció célja, hogy megállítsuk a további állapot romlást és fenntartsuk legalább a jelenlegi szintet. Célok és eszközök: A szolgáltatás minőségének fenntartása vagy javítása Kizárólag gazdaságos eszközök alkalmazása Az erőforrások leghatékonyabb kihasználása Beavatkozás minden olyan helyen, ahol a „nem teszünk semmit” forgatókönyv esetében a menetrendi struktúra nem tartható fenn.

12 Vonali szűk keresztmetszet felszámolási rangsor 2014-2020 között
TERVEZETT PROJEKTEK Vonali szűk keresztmetszet felszámolási rangsor között

13 TERVEZETT PROJEKTEK Országos törzshálózati vasúti pályák szűk keresztmetszet felszámolási programja Elővárosi projektek 100a vonal Városliget elágazás - Kőbánya-Kispest mindkét vágány felújítása Keleti pu.(kiz.) – Kőbánya-felső mindkét vágány felújítása 142 vonal Kőbánya-Kispest – Lajosmizse – Kecskemét vonal rehabilitáció és villamosítás 80c Mezőzombor – Sátoraljaújhely vonal rehabilitáció és villamosítás 128 /135 vonalak Szeged – Békéscsaba – Gyula villamosítása és felépítmény megerősítés TEN-T vasúti törzshálózat 80-as vasútvonal Hatvan – Miskolc bal vágány vonal rehabilitáció 80-as vasútvonal Miskolc-Tiszai – Mezőzombor mindkét vágány vonal rehabilitáció 100c Mezőzombor – Nyíregyháza vonal rehabilitáció és kapacitásbővítés TEN-T átfogó hálózat 120a Nagykáta – Újszász mindkét vágány vonal rehabilitáció 17 vonal Zalaszentiván – Nagykanizsa vonal rehabilitáció és villamosítás 101-es vonal Püspökladány – Biharkeresztes villamosítás és felépítmény megerősítés Meglévő felsővezetéki szűk keresztmetszetek felszámolása, alállomások felújítása Hídfelújítási program II. Állomásfejlesztési és rekonstrukciós program II. ütem

14 Köszönöm a figyelmet!!


Letölteni ppt "általános vezérigazgató-helyettes"

Hasonló előadás


Google Hirdetések