Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A vasúti közlekedési hálózat elemzése, közlekedési feltételek, szűk keresztmetszetek, fejlesztési irányok Előadó: Kövesdi Szilárd, GYSEV Zrt. Vezérigazgató.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A vasúti közlekedési hálózat elemzése, közlekedési feltételek, szűk keresztmetszetek, fejlesztési irányok Előadó: Kövesdi Szilárd, GYSEV Zrt. Vezérigazgató."— Előadás másolata:

1 A vasúti közlekedési hálózat elemzése, közlekedési feltételek, szűk keresztmetszetek, fejlesztési irányok Előadó: Kövesdi Szilárd, GYSEV Zrt. Vezérigazgató Szombathely,

2  SETA projekt és a GYSEV  Kapcsolódás a GYSEV stratégiájához  Stratégiai céljaink megvalósítása, néhány példa a folyamatban levő és tervezet fejlesztéseinkből Miről is lesz szó ?

3 A SETA-projekt értékei a GYSEV számára  Térinformatikai adatbázis az összes vonalunkról, eszközeinkről vizuális modellekkel, CAD rajzokkal  Közlekedési hálózati modell (Vasút, közút, víz)  Közlekedéskeresleti modell 2030-ig egyes fejlesztések hatásai beépítve, szociodemográfiai, gazdasági tényezőket is figyelembe véve  Továbbá a szűk keresztmetszeteket kiemeli és fejlesztési pontokat indikál  Hatékonyabb együttműködés a cél a tagok közt

4 SETA bemutató vonatok  SETA bemutatóvonat – személyvonat Zágráb és Bécs között 4 óra alatt szeptember 28-án  6 helyett 4 órás út csupán szervezéssel  Megmutatta a nehézségeket is (engedélyezés, mozdonyvezetőkkel szembeni követelmények, engedélyek, forgalomszervezés)  SETA bemutatóvonat – tehervonat Sopron és Rijeka között (jelenleg szervezés alatt)

5 Stratégiai célok:  A közösségi közlekedés meghatározó szereplőjeként, folyamatosan javuló szolgáltatásokkal emelni a személy- szállítási szolgáltatás színvonalát Nyugat- Magyarországon és Kelet-Ausztriában  Vasútra terelni a régióban jelentkező áruszállítási teljesítményeket  Megteremteni a modern és környezetbarát vasúti közlekedés feltételeit, növelni a vasútbiztonságot  Biztos megélhetést nyújtani a több mint 2 ezer munkatársunknak A GYSEV vonalhálózata

6 A GYSEV magyarországi vasútvonalainak a hossza a kétszeresére nőtt – 214 km szakasszal •Az átvett vonalakon a személyszállítás színvonalának emelése (Jenbacherek, Schlierenek, vezérlőkocsik) •Vasúti alternatíva megteremtése az É- D-i áruáramlatok levezetésében. •Az átvett szakaszokon a sebességkorlátozások megszűntetése, majd rekonstrukció Célok: GYSEV vonalbővülés (2011)

7 7. folyosó (RFC) 5. folyosó (RFC) 6. folyosó (RFC) Kedvező földrajzi fekvés

8 A Sopron-Szombathely- Szentgotthárd vonal korszerűsítése Sopron-Szombathely: 2010 Szombathely-Szentgotthárd: 2011 Uniós pályázat 85%-ban 49,5 milliárd forint összköltség 120 km/órás sebesség 22,5 tonna tengelyterhelés Villamosítás, biztosító berendezések, központi forgalomirányítás

9 Raijet-próbajárat 2011 szeptemberében A Bécs-Graz között fellépő üzemzavar (felsővezeték-szakadás, baleset) esetére 120-km/órás sebességgel haladtak végig Sikeres volt a magyarországi próbaút

10 Vasúti-közúti fejlesztések Sopron: Kőszegi úti vasúti aluljáró megépítése -megszünteti a város kettészakítottságát -a GYSEV-állomás és a rendező pályaudvar között épült Szombathely: Csaba utcai felüljáró megépítése -a felüljáró mellett gyalogos és kerékpáros aluljáró is épül -a tervezettnél 3 hónappal korábban (!) elkészült

11 Villamosítási projekt Porpác-Mosonszolnok: 87 km szakasz, 12 milliárd forint költség Szombathely-Zalaszentiván: 50 km szakasz, 8 milliárd 350 milliós költség 55 centiméteres peronok, biztosítóberendezések átalakítása, 2015-ig

12 Győr – Sopron – oh. vasútvonal kétvágányúsítása •Jelenleg az előkészítési fázisban tart a projekt •Engedélyezési tervek készítése jövő év elejétől •Kivitelezési időszak várhatóan: A fejlesztés elemei: - Kapacitásnövelés (szakaszos kétvágányúsítás, térközösítés) - Pályakorszerűsítés (160km/h; 225 kN tengelyterhelés) - Új átkötés a 8. és 15. sz. vasútvonalak között Sopron térségében - Utasforgalmi létesítmények fejlesztése

13 Saját fejlesztés 2012 szeptembertől: tesztüzem 19”-os monitor, GPS, internet és valós idejű, azonnali információk Helymeghatározás, állomásra érkezés, indulás pontos időpontja, késésekről információ, egyéb hasznos információk, Tervek: csatlakozások, buszok menetrendjének feltüntetése Fedélzeti utastájékoztató rendszer

14 GYSEV-FLIRT motorvonatok Sopron – Szombathely – Szentgotthárd közötti szakaszon 2013 év végén áll forgalomba az első motorvonat 4 regionális motorvonat készül a nagyprojekt részeként

15 GreMo projekt: új utastájékoztató táblák Korszerű utastájékoztató rendszer a állomásokon Mobilitás központ kialakítása Eisenstadtban és Sopronban A regionális elérhetőség és a mobilitás javítása Kerékpáros és vasúti közlekedés fejlesztése 3 millió 220 ezer euró, 85%-ban uniós forrás

16 2011-ben először emelkedés: 7,8% 2012-ben folytatódó tendencia: -Régi vonalak: 8% -Új vonalakkal: 61% Emelkedő utasforgalom

17 Köszönöm a megtisztelő figyelmet!


Letölteni ppt "A vasúti közlekedési hálózat elemzése, közlekedési feltételek, szűk keresztmetszetek, fejlesztési irányok Előadó: Kövesdi Szilárd, GYSEV Zrt. Vezérigazgató."

Hasonló előadás


Google Hirdetések