Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Célzottan közlekedésbiztonságot javító fejlesztések a GYSEV Zrt. hálózatán 2013. február 7. Gócza József.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Célzottan közlekedésbiztonságot javító fejlesztések a GYSEV Zrt. hálózatán 2013. február 7. Gócza József."— Előadás másolata:

1 Célzottan közlekedésbiztonságot javító fejlesztések a GYSEV Zrt. hálózatán február 7. Gócza József

2 A GYSEV ZRT. TÖRTÉNETE okt. 15. Koncesszió a Győr (Raab) – Sopron (Oedenburg) - Neufeld/Leitha vonal építésére Victor von Erlanger báró részére január 2. A Győr-Sopron vonal megnyitása okt. 28. A Sopron - Neufeld/Leitha szakasz megnyitása zónadíjazás bevezetése, utasforgalom bővülése Az első közvetlen gyorsvonat Budapestre a Győr Sopron vonal villamosítása

3 A GYSEV ZRT. TULAJDONOSI SZERKEZETE Állami és magántőke jelenléte Működési engedély és biztonsági tanúsítvány mindkét államban Előnyök: Tulajdonosok ösztönző magatartása, folyamatos kontroll, kiegyensúlyozott fejlődés

4 A GYSEV ZRT. VONALHÁLÓZATA A GYSEV Zrt. üzemelteti a: Győr - Sopron - EbenfurthGyőr - Sopron - Ebenfurth Fertőszentmiklós - NezsiderFertőszentmiklós - Nezsider Sopron - SzombathelySopron - Szombathely Szombathely - SzentgotthárdSzombathely - Szentgotthárd Rajka – Hegyeshalom – Porpác – SzombathelyRajka – Hegyeshalom – Porpác – Szombathely Szombathely – KőszegSzombathely – Kőszeg Szombathely – ZalaszentivánSzombathely – Zalaszentiván Körmend – Zalalövő vonalat.Körmend – Zalalövő vonalat. --

5 A GYSEV ZRT. VONALHÁLÓZATA Teljes magyar vonalhálózat hossza: km, Teljes magyar vonalhálózat hossza: km, Egyvágányú pálya, állomástávolságú közlekedés, Egyvágányú pálya, állomástávolságú közlekedés, Egyvágányú pálya, önműködő térközi közlekedés, Egyvágányú pálya, önműködő térközi közlekedés, Kétvágányú pálya, önműködő térközi közlekedés, Kétvágányú pálya, önműködő térközi közlekedés, Az üzemben lévő vágányhálózat 97 %-a önműködő vonatbefolyásolásra kiépített jelenleg: EÉVB, INDUSI, Az üzemben lévő vágányhálózat 97 %-a önműködő vonatbefolyásolásra kiépített jelenleg: EÉVB, INDUSI, Az összes vonatkilométer teljesítmény 97%-a önműködő vonatbefolyásolásra kiépített vágányokon valósul meg. Az összes vonatkilométer teljesítmény 97%-a önműködő vonatbefolyásolásra kiépített vágányokon valósul meg.

6 A GYSEV ZRT. VASÚTVONALAINAK MŰSZAKI JELLEMZŐI A vasúti pályára engedélyezett sebességek: –Győr - Sopron vonal: 120 km/h, (KÖFI vonal) –Sopron - Szombathely vonal: 120 km/h, (KÖFI vonal) –Szombathely - Szentgotthárd vonal: 120 km/h (KÖFI vonal) –Szombathely – Kőszeg vonal: 80 km/h –Szombathely – Zalaszentiván vonalszakasz: 100 km/h –Szombathely – Hegyeshalom – Rajka vonal: 100 km/h A vonalainkon összesen: 41 állomás és 1 forgalmi kitérő található, (ezek közül 24 távvezérelt) 304 db útátjáró található (1,43 km / átjáró) melyek 83,2%- a önműködő sorompó berendezés

7 A GYSEV ZRT. BALESETI ADATAI A év vonat mennyiségi adatai: –Összes vonatkilométer: km –Összes közlekedett vonat: db (átlagosan 244/nap) A év baleseti adatai: Tolatási baleset26 eset Elütés72 eset Vonat veszélyeztetés 3 eset Útátjáróban történt baleset 9 eset Fékszorulás, hőnfutás 9 eset

8 A GYSEV ZRT. CÉLZOTTAN KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGOT JAVÍTÓ FEJLESZTÉSI PROJEKTJE Projektötlet nyara PAD beadás október eleje Zsűri döntés november közepe TSz kötés február 28. A Megvalósíthatósági Tanulmány júliusban elkészült Tanácsadói, Kommunikációs, Mérnök szerződések megkötése év végéig Kivitelezési közbeszerzési felhívások feladása január, február Kivitelezési szerződések megkötése tavasza Kivitelezés ~ 6 hónap Projekt zárás ~ év vége

9 A GYSEV ZRT. CÉLZOTTAN KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGOT JAVÍTÓ FEJLESZTÉSI PROJEKTJE A projekt tartalma: Sorompó fejlesztések: Csapórúd telepítésekCsapórúd telepítések Jelzésadó eszközök cseréjeJelzésadó eszközök cseréje Térfigyelő kamerák telepítéseTérfigyelő kamerák telepítése Diagnosztikai eszközök telepítése: Hőnfutásjelző berendezések telepítéseHőnfutásjelző berendezések telepítése Rakomány helyzetét figyelő berendezések telepítéseRakomány helyzetét figyelő berendezések telepítése Keréklaposodást, dinamikus tengelyterhelést vizsgáló berendezések telepítéseKeréklaposodást, dinamikus tengelyterhelést vizsgáló berendezések telepítése

10 A GYSEV ZRT. CÉLZOTTAN KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGOT JAVÍTÓ FEJLESZTÉSI PROJEKTJE A sorompó fejlesztések várható eredményei: A fejlesztés eredményeként, a Győr Sopron vonalon (hasonlóan a Sopron Szombathely Szentgotthárd vonalhoz), szinte kizárólag LED optikával felszerelt sorompó berendezések üzemelnekA fejlesztés eredményeként, a Győr Sopron vonalon (hasonlóan a Sopron Szombathely Szentgotthárd vonalhoz), szinte kizárólag LED optikával felszerelt sorompó berendezések üzemelnek baleseti ráta csökkenés várható mértéke a fejlesztéssel érintett átjárókban:baleseti ráta csökkenés várható mértéke a fejlesztéssel érintett átjárókban: –Csak LED50% –LED + csapórúd85% –Csak csapórúd65% –Térfigyelő kamera90%

11 A GYSEV ZRT. CÉLZOTTAN KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGOT JAVÍTÓ FEJLESZTÉSI PROJEKTJE A járműdiagnosztikai fejlesztések szükségessége: A KÖFI rendszerek térhódításának következtében az ember által történő vonat megfigyelés elmaradása A vizsgált jelenségek: Keréklaposodás: A keréklaposodás a kerék futófelületének kerékcsúszás által elszenvedett sérülése Hőnfutás: A hőnfutás jelensége, a járműcsapágy, tárcsafék, vagy a kerékabroncs hőfoka különböző hibák miatt túllépi a megengedett értéket Rakomány csuszamlás: A rakomány elmozdulása, helytelen rögzítés, vagy kíméletlen tolatás miatt

12 DINAMIKUS TENGELYTERHELÉST MÉRŐ RENDSZEREK A dinamikus tengelyterhelés mérésére szolgáló rendszerek feladata a vasúti kerekek felületén keletkezett sérülések (csúszás okozta kopás, felrakódás), valamint a túlrakások kimutatása, riasztás adása.

13 HŐNFUTÁST JELZŐ RENDSZEREK A hőnfutott kocsik mérésére szolgáló rendszerek feladata a vasúti járművek csapágyain, tárcsafékein és a kerekek futófelületein a hőmérséklet mérése, riasztás adása

14 RAKOMÁNY CSÚSZÁST JELZŐ RENDSZEREK A kocsik rak és űrszelvényének mérésére szolgáló rendszerek feladata a vasúti járművek helytelen rakodás, vagy kíméletlen tolatás miatt keletkező rakomány kilógásának vizsgálata, riasztás adása

15 A DIAGNOSZTIKAI ESZKÖZÖK TELEPÍTÉSÉNEK EREDMÉNYEI Az elmaradó vasúti balesetek következtében adódó baleseti hasznok Az elmaradó vasúti baleseti károk miatt keletkező időmegtakarítás, Az elmaradó időveszteség következtében előálló hasznok. Járműdiagnosztikai_kisfilm.avi

16 Köszönöm megtisztelő figyelmüket!


Letölteni ppt "Célzottan közlekedésbiztonságot javító fejlesztések a GYSEV Zrt. hálózatán 2013. február 7. Gócza József."

Hasonló előadás


Google Hirdetések