Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Célzottan közlekedésbiztonságot javító fejlesztések a GYSEV Zrt

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Célzottan közlekedésbiztonságot javító fejlesztések a GYSEV Zrt"— Előadás másolata:

1 Célzottan közlekedésbiztonságot javító fejlesztések a GYSEV Zrt
Célzottan közlekedésbiztonságot javító fejlesztések a GYSEV Zrt. hálózatán 2013. február 7. Gócza József

2 A GYSEV ZRT. TÖRTÉNETE 1872. okt. 15. Koncesszió a Győr (Raab) – Sopron (Oedenburg) - Neufeld/Leitha vonal építésére Victor von Erlanger báró részére. 1876. január 2. A Győr-Sopron vonal megnyitása 1879. okt. 28. A Sopron - Neufeld/Leitha szakasz megnyitása 1890. zónadíjazás bevezetése, utasforgalom bővülése 1907. Az első közvetlen gyorsvonat Budapestre a Győr Sopron vonal villamosítása

3 A GYSEV ZRT. TULAJDONOSI SZERKEZETE
Állami és magántőke jelenléte Működési engedély és biztonsági tanúsítvány mindkét államban Előnyök: Tulajdonosok ösztönző magatartása, folyamatos kontroll, kiegyensúlyozott fejlődés

4 A GYSEV ZRT. VONALHÁLÓZATA
-- A GYSEV Zrt. üzemelteti a: Győr - Sopron - Ebenfurth Fertőszentmiklós - Nezsider Sopron - Szombathely Szombathely - Szentgotthárd Rajka – Hegyeshalom – Porpác – Szombathely Szombathely – Kőszeg Szombathely – Zalaszentiván Körmend – Zalalövő vonalat.

5 A GYSEV ZRT. VONALHÁLÓZATA
Teljes magyar vonalhálózat hossza: km , Egyvágányú pálya, állomástávolságú közlekedés, Egyvágányú pálya, önműködő térközi közlekedés, Kétvágányú pálya, önműködő térközi közlekedés, Az üzemben lévő vágányhálózat 97 %-a önműködő vonatbefolyásolásra kiépített jelenleg: EÉVB, INDUSI, Az összes vonatkilométer teljesítmény 97%-a önműködő vonatbefolyásolásra kiépített vágányokon valósul meg.

6 A GYSEV ZRT. VASÚTVONALAINAK MŰSZAKI JELLEMZŐI
A vasúti pályára engedélyezett sebességek: Győr - Sopron vonal: 120 km/h, (KÖFI vonal) Sopron - Szombathely vonal: 120 km/h, (KÖFI vonal) Szombathely - Szentgotthárd vonal: 120 km/h (KÖFI vonal) Szombathely – Kőszeg vonal: 80 km/h Szombathely – Zalaszentiván vonalszakasz: 100 km/h Szombathely – Hegyeshalom – Rajka vonal: 100 km/h A vonalainkon összesen: 41 állomás és 1 forgalmi kitérő található, (ezek közül 24 távvezérelt) 304 db útátjáró található (1,43 km / átjáró) melyek 83,2%- a önműködő sorompó berendezés

7 A GYSEV ZRT. BALESETI ADATAI
A év vonat mennyiségi adatai: Összes vonatkilométer: km Összes közlekedett vonat: db (átlagosan 244/nap) A év baleseti adatai: Tolatási baleset eset Elütés eset Vonat veszélyeztetés eset Útátjáróban történt baleset 9 eset Fékszorulás, hőnfutás eset

8 A GYSEV ZRT. CÉLZOTTAN KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGOT JAVÍTÓ FEJLESZTÉSI PROJEKTJE
Projektötlet nyara PAD beadás október eleje Zsűri döntés november közepe TSz kötés február 28. A Megvalósíthatósági Tanulmány júliusban elkészült Tanácsadói, Kommunikációs, Mérnök szerződések megkötése év végéig Kivitelezési közbeszerzési felhívások feladása január, február Kivitelezési szerződések megkötése tavasza Kivitelezés ~ 6 hónap Projekt zárás ~ év vége

9 A GYSEV ZRT. CÉLZOTTAN KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGOT JAVÍTÓ FEJLESZTÉSI PROJEKTJE
A projekt tartalma: Sorompó fejlesztések: Csapórúd telepítések Jelzésadó eszközök cseréje Térfigyelő kamerák telepítése Diagnosztikai eszközök telepítése: Hőnfutásjelző berendezések telepítése Rakomány helyzetét figyelő berendezések telepítése Keréklaposodást, dinamikus tengelyterhelést vizsgáló berendezések telepítése

10 A GYSEV ZRT. CÉLZOTTAN KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGOT JAVÍTÓ FEJLESZTÉSI PROJEKTJE
A sorompó fejlesztések várható eredményei: A fejlesztés eredményeként, a Győr Sopron vonalon (hasonlóan a Sopron Szombathely Szentgotthárd vonalhoz), szinte kizárólag LED optikával felszerelt sorompó berendezések üzemelnek baleseti ráta csökkenés várható mértéke a fejlesztéssel érintett átjárókban: Csak LED % LED + csapórúd 85% Csak csapórúd 65% Térfigyelő kamera 90%

11 A járműdiagnosztikai fejlesztések szükségessége:
A GYSEV ZRT. CÉLZOTTAN KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGOT JAVÍTÓ FEJLESZTÉSI PROJEKTJE A járműdiagnosztikai fejlesztések szükségessége: A KÖFI rendszerek térhódításának következtében az ember által történő vonat megfigyelés elmaradása A vizsgált jelenségek: Keréklaposodás: A keréklaposodás a kerék futófelületének kerékcsúszás által elszenvedett sérülése Hőnfutás: A hőnfutás jelensége, a járműcsapágy, tárcsafék, vagy a kerékabroncs hőfoka különböző hibák miatt túllépi a megengedett értéket Rakomány csuszamlás: A rakomány elmozdulása, helytelen rögzítés, vagy kíméletlen tolatás miatt

12 DINAMIKUS TENGELYTERHELÉST MÉRŐ RENDSZEREK
A dinamikus tengelyterhelés mérésére szolgáló rendszerek feladata a vasúti kerekek felületén keletkezett sérülések (csúszás okozta kopás, felrakódás), valamint a túlrakások kimutatása, riasztás adása.

13 HŐNFUTÁST JELZŐ RENDSZEREK
A hőnfutott kocsik mérésére szolgáló rendszerek feladata a vasúti járművek csapágyain, tárcsafékein és a kerekek futófelületein a hőmérséklet mérése, riasztás adása

14 RAKOMÁNY CSÚSZÁST JELZŐ RENDSZEREK
A kocsik rak és űrszelvényének mérésére szolgáló rendszerek feladata a vasúti járművek helytelen rakodás, vagy kíméletlen tolatás miatt keletkező rakomány kilógásának vizsgálata, riasztás adása

15 A DIAGNOSZTIKAI ESZKÖZÖK TELEPÍTÉSÉNEK EREDMÉNYEI
Az elmaradó vasúti balesetek következtében adódó baleseti hasznok Az elmaradó vasúti baleseti károk miatt keletkező időmegtakarítás, Az elmaradó időveszteség következtében előálló hasznok. Járműdiagnosztikai_kisfilm.avi

16 Köszönöm megtisztelő figyelmüket!


Letölteni ppt "Célzottan közlekedésbiztonságot javító fejlesztések a GYSEV Zrt"

Hasonló előadás


Google Hirdetések