Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Biztonsági Igazgatóság KBSZ Szakmai Nap Földházi György osztályvezető vasútbiztonsági osztály Tájékoztató a MÁV Zrt. és a MÁV Csoporthoz tartozó vasúti.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Biztonsági Igazgatóság KBSZ Szakmai Nap Földházi György osztályvezető vasútbiztonsági osztály Tájékoztató a MÁV Zrt. és a MÁV Csoporthoz tartozó vasúti."— Előadás másolata:

1 Biztonsági Igazgatóság KBSZ Szakmai Nap Földházi György osztályvezető vasútbiztonsági osztály Tájékoztató a MÁV Zrt. és a MÁV Csoporthoz tartozó vasúti társaságok évi üzembiztonsági helyzetéről

2 2009.május 8. Nyírmada (jegyvizsgáló meghalt)

3 2009. augusztus 13. Dunaföldvár, súlyos sérült

4 2009. október 17. Ebes és Debrecen között

5 2009.április 14. Székesfehérvár

6 Adatok •Az évben a MÁV hálózatán • személyszállító és • tehervonat közlekedett, •naponta átlagosan vonat. •Ezekből mindössze 20 vonatot ért kisebb súlyú baleset, és 37-et veszélyeztetés. •Az érintett vonatok fele volt személyszállító.

7 Balesetek területi megoszlása

8 Összes üzembiztonsági esemény

9

10 Közlekedő vonati balesetek és veszélyeztetések hosszú távú alakulása

11 KÖZLEKEDŐ VONATOK BALESETE fajlagos mutató

12

13 KÖZLEKEDŐ VONATTOKKAL TÖRTÉNT BALESETEK

14 Közlekedő vonatok balesetei

15 Közlekedő vonatok baleseteinek okai év

16 Közlekedő vonatok veszélyeztetései

17 Tolatási, gurítási balesetek okai

18 Vasúti és közúti járművek ütközései útátjáróban

19 Az összes baleset személyi következményei

20 Baleseti károk

21 Tűzesetek és járműtüzek

22 Tűzkár alakulása

23 Veszélyes áru biztonság

24 Köszönöm a figyelmet!

25 Az útátjárók biztonsági problémái a MÁV ZRt. által kezelt vonalakon Földházi György osztályvezető MÁV ZRt.

26 Miért kell ezzel a kérdéssel foglalkozni? •Sok útátjáró – nagy veszélyforrás! •Utasok, dolgozóink védelme. •Csökkenteni kell a balesetek számát! –Nagy a zavartatás (közúton és vasúton is) –Költségek! •EU program

27 Miért veszélyesebb az útátjáró a közúti csomópontnál? •Vasúti közlekedés jellemzői: –Kötött pálya, nagy tömegek és sebességek –Kis súrlódási tényező miatt hosszú fékút •A vasúti közlekedésnek elsőbbsége van, ami a közútnak hátrányt jelent –Várakozási idő hosszú, sebességkorlátozás megállási, előzési tilalom •Emberi tényező –Nem ismerik az előírt magatartás szabályt, a különleges veszélyeket, a sorompó működését

28

29 Siófok, 2003: működő fénysorompó, 33 halott, 7 sérült

30 Útátjárók száma, biztosítás módja

31 Biztosítottság változása 1999-től 2009-ig

32 Vasúti és közúti járművek ütközései útátjáróban (1)

33 Vasúti és közúti járművek ütközései útátjáróban (2)

34 Útátjáróban történt járműelütések következményei

35 Útátjáróban történt járműelütések személyi következményei

36 100 útátjáróra eső balesetek száma és a biztosítási mód

37 Idegenek által okozott dologi károk

38 Vonat-busz balesetek (1.) DátumHelyBiztosítás   1973Kecskemét Hajdúsámson FüzesgyarmatFény LökösházaFény SiófokFény MohoraFény SzárazrétSötét Hort-CsányFény AgárdFény PörbölySötét Nyúl KutasNyitott Balatonmária-fürdőFény SiófokFény337

39 Javaslatok az útátjárók biztonságának javítására •Átjárók számának csökkentése •„Veszélyességi sorrend” továbbfejlesztése •Csapórúd-kiegészítés ütemének növelése •Korszerű optikák számának növelése •Korszerű pályaburkolati elemek alkalmazásának kiterjesztése •Forgalmi rend módosítás vagy átépítés vasúttal párhuzamos út és átjáró körzetében •Jogszabályi szigorítás •Fejlesztési és üzemeltetési költségek megosztása •Közlekedésbiztonsági oktatatás, képzés •Hatósági ellenőrzés •Pontos, gyors tájékoztatás a médiákon keresztül

40 Köszönöm a figyelmüket!


Letölteni ppt "Biztonsági Igazgatóság KBSZ Szakmai Nap Földházi György osztályvezető vasútbiztonsági osztály Tájékoztató a MÁV Zrt. és a MÁV Csoporthoz tartozó vasúti."

Hasonló előadás


Google Hirdetések