Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

KBSZ SZAKMAI NAPOK- VASÚT Siófok, 2006. október 26. Béleczki Zita balesetvizsgáló AZ 5209-2 SZÁMÚ VONAT JELZŐMEGHALADÁSA BALATONMÁRIAFÜRDŐ ÁLLOMÁSON.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "KBSZ SZAKMAI NAPOK- VASÚT Siófok, 2006. október 26. Béleczki Zita balesetvizsgáló AZ 5209-2 SZÁMÚ VONAT JELZŐMEGHALADÁSA BALATONMÁRIAFÜRDŐ ÁLLOMÁSON."— Előadás másolata:

1 KBSZ SZAKMAI NAPOK- VASÚT Siófok, 2006. október 26. Béleczki Zita balesetvizsgáló AZ 5209-2 SZÁMÚ VONAT JELZŐMEGHALADÁSA BALATONMÁRIAFÜRDŐ ÁLLOMÁSON

2 2 Béleczki Zita, Siófok 2006.10.26. TÉNYLEÍRÁS   Esemény bejelentése  KÖFI rendszer bemutatása a 30-as fővonalon (Szabadbattyán - Balatonszentgyörgy állomások közötti vonalszakasz)  KÖFI vonalra érvényes Gy.438-403/2002 Végrehajtási Utasítás  Balatonmáriafürdő: DOMINO 55 típusú berendezés

3 3 VONATOK ADATAI 5209-2 számú vonat5608-1 számú vonat Induló állomásSátoraljaújhelyBalatonszentgyörgy Rendeltetési állomás KeszthelyMiskolc-Tiszai pu. MozdonyszámV43-1011V43-1021 Továbbított kocsik száma 77 Vonat hossza168 m167 m Vonat elegytömege278 t273 t Előírt féksúlyszázalék 103 Tényleges féksúlyszázalék 122109

4 4 Béleczki Zita, Siófok 2006.10.26.  Az 5209-2 vonat közlekedése Balatonmáriafürdő állomásig  Jegyvizsgálók ténykedése  Balatonmáriafürdő állomáson az 5209-2 sz. vonat behaladása és megállása a II. vágányon

5 5 Béleczki Zita, Siófok 2006.10.26. 1727+50 látható Felvételi épület Balatonszentgyörgy 1722+38

6 6 Béleczki Zita, Siófok 2006.10. 26. Balatonmáriafürdő állomáson a pálya beláthatósága az 5209-2 számú vonat indulási helyétől Forrás: MÁV ZRt. A PÁLYA BELÁTHATÓSÁGA

7 7 Béleczki Zita, Siófok 2006.10.26.  Az 5608-1 számú vonat megállt a „Megállj!” jelzést adó „B” bejárati jelző előtt  Az 5209-2 számú vonatot elmenesztette a vezető jegyvizsgáló  A vonatot a mozdonyvezető megindította  Az 5608-1 számú vonat megindult a „B” bejárati jelző szabad jelzésére

8 8 Béleczki Zita, Siófok 2006.10.26. Balatonszentgyörgy 1727+50 látható Felvételi épület 1725+80

9 9 Béleczki Zita, Siófok 2006.10.26.  Az 5209-2 számú vonat meghaladta a kijárati jelzőt, a jól működő EÉVB beavatkozott, és a vonatot befékezte. A vonat a 3-as számú váltót felvágta, az SR1-es útátjárót elzárva az 1 számú váltón állt meg  Az 5608-1 számú vonat mozdonyvezetője az 5209-2 számú vonatot észlelte, azonnal fékezett, és a vele szemben álló vonattól kb. 50 méterre állt meg

10 10 Béleczki Zita, Siófok 2006.10.26. Felvételi épület Balatonszentgyörgy 1727+50 látható 1725+801726+32 kb 50 m

11 11 Béleczki Zita, Siófok 2006.10.26. Fotó: Internet

12 12 Béleczki Zita, Siófok 2006.10.26. KÖVETKEZTETÉSEK  A mozdonyok műszaki állapota  Kommunikáció a KÖFI és a mozdonyvezetők között  Szükséges Végrehajtási Utasítások hiánya, (nem)ismerete  Oktatási hiányosságok

13 13 Béleczki Zita, Siófok 2006.10.26.  A vonatszemélyzete (jegyvizsgáló, vezető jegyvizsgáló) tevékenysége során eltért az előírásoktól  Az 5209-2 számú vonat vezető jegyvizsgálója a munkáját megszokásból végezte, a megfelelő képzés hiányában nem tudatosult benne, hogy az „Indulásra készen!” jelzés adásának (ami jelen állomáson felhatalmazza a mozdonyvezetőt az indulásra) alapvető feltétele az, hogy a kijárati jelző a vonat részére szabad jelzést adjon. KÖVETKEZTETÉSEK

14 14 Béleczki Zita, Siófok 2006.10.26.  Balatonszentgyörgy állomáson a mozdonyvezetők szolgálatváltására biztosított idő - menetrend feszítettsége, valamint a késés miatt – az ilyenkor előírt feladatok elvégzéséhez nem volt elegendő.  Az 5209-2 számú vonat mozdonyvezetőjének koncentráció- képességét negatívan befolyásolhatta, hogy 8 nap alatt a 6. szolgálatát teljesítette úgy, hogy a fel- vagy lejelentkezése éjszakára esett, valamint az, hogy a nyári meleg miatt a vezetőállásban a hőmérséklet 38-40 o C volt. KÖVETKEZTETÉSEK 16 2:57 -14:52 17 19:59 -> 18 ->7:15 19 1:15 -11:34 20 14:14-23:19 2122 1:15 -11:34 23 2:57 -14:52

15 15 Béleczki Zita, Siófok 2006.10.26.  A „Megállj!” jelzés figyelmen kívül hagyása egyértelműen emberi tényezőre vezethető vissza, amelyben azonban a fenti körülmények (hőség, kapkodás a szolgálatváltás miatt, éjszakai pihenés rendszeres elmaradása) is közrejátszottak.  A vizsgálat során több vasutas is elmondta névtelenül, hogy a vonalszakaszon többször előfordult, hogy „Megállj!” jelzés ellenére is elmenesztették és elindították a vonatot. KÖVETKEZTETÉSEK

16 16 Béleczki Zita, Siófok 2006.10.26. TERVEZETT BIZTONSÁGI AJÁNLÁSOK 1.Javasoljuk a mozdonyrádió rendszer felülvizsgálatát. 2.Javasoljuk olyan rendszer kidolgozását, amely garantálja, hogy csak a Végrehajtási Utasításból is vizsgázott személyek kerülhessenek beosztásra. 3.Javasoljuk megvizsgálni annak lehetőségét, hogy a KÖFI állomásokon „csak” jelenlétes forgalmi szolgálattevőként tevékenykedő dolgozó a külső forgalmi szolgálattevőhöz hasonló módon részt vegyen a vonatok menesztésében. 4.Továbbá javasoljuk: a mozdonyok korszerűsítésével oldják meg, hogy a mozdonyvezetőt a külső hőmérséklet a lehető legkevésbé befolyásolja a munkájában.

17 17 Béleczki Zita, Siófok 2006.10.26. KÖSZÖNÖM FIGYELMÜKET!


Letölteni ppt "KBSZ SZAKMAI NAPOK- VASÚT Siófok, 2006. október 26. Béleczki Zita balesetvizsgáló AZ 5209-2 SZÁMÚ VONAT JELZŐMEGHALADÁSA BALATONMÁRIAFÜRDŐ ÁLLOMÁSON."

Hasonló előadás


Google Hirdetések