Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A GYSEV vasútbiztonsági projektötletei a KÖZOP-ban 2011. július 27.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A GYSEV vasútbiztonsági projektötletei a KÖZOP-ban 2011. július 27."— Előadás másolata:

1 A GYSEV vasútbiztonsági projektötletei a KÖZOP-ban július 27.

2 Tartalom - projektötletek sorompófejlesztések diagnosztikai berendezések

3 Sorompó-fejlesztések I. Győr-Sopron vasútvonal - AS765, AS421, AS402 vonali automata sorompók kiegészítése félsorompóval, LED- kiegészítés Kivitelezés 14 mFt/db, előkészítés 1,8 mFt/db -Ikrény SR1, Fertőboz SR2 állomási sorompók kiegészítése félsorompóval, LED-kiegészítés Kivitelezés 35 mFt/db, előkészítés 5 mFt/db

4 Sorompó-fejlesztések II. Új vonalakon: - Beled (16.sz.) -Kőszeg (18. sz.) -Szombathely (17.sz.) Félsorompó létesítés és LED optika felszerelése Megvalósítás sorompóként: 17 mFt

5 Sorompó-fejlesztések III. Statisztika – AS765 átjáró „ sz. gyorsvonat ütközött személygépkocsival, 1 fő sérült, a GYSEV kára : Ft”

6 Sorompó-fejlesztések IV.

7 Diagnosztikai berendezések I. beruházásdarabbecsült ára (mFt)összesen (mFt) hőnfutás-jelző berendezés dinamikus mérleg és lapos- kerék jelző berendezés rakszelvény ellenőrző berendezés

8 Események száma: –Tengelyterhelést túllépő kocsik évi kb. 30 eset –Keréklaposodás, szoruló féktuskó és hőnfutás: kb. 20 eset évente –Rakminta probléma: évi kb. 20 eset Telepítés helye: csatlakozás idegen vasutakkal Ikrény-Győr, Sopron-Baumgarten, Szgotthárd- oh. Diagnosztikai berendezések II.

9 Hőnfutásjelző I. A hőnfutás jelensége: A vasúti járművek csapágyainak hibáiból (kifáradás, nem megfelelő karbantartás, kenőanyag problémák) keletkező káros, a közlekedés biztonságát veszélyeztető mértékű felmelegedéseket nevezzük hőnfutásnak. A VTKI 1960-as években kezdete meg a jelenség vizsgálatát

10 Hőnfutásjelző II. A hőnfutás kialakulását befolyásoló tényezők: vonatsebesség környezeti hőmérséklet (lágy bélésfémű kocsik) kenőolajfilm vastagság (mikro-egyenetlenségek) terhelésváltozás (csaplehajlás) szerelési, illesztési hibák, alkatrészek meghibásodásai

11 Hőnfutásjelző III. A hőnfutás kialakulását befolyásoló tényezők: kifáradás (kipattogzás, hámlás) – élettartam nem megfelelő mennyiségű kenőanyag lökésszerű terhelésváltozások

12 Hőnfutásjelző IV. A hőnfutás következményei: berágódás, alkatrésztörés, deformáció, fáradásos kopás, teherbírás csökkenés (125°C: -5%; 200°C: -25%) lepattogzódás, bemaródás, bélésfém kiolvadása, kinyomódása, mikro-repedések

13 Hőnfutásjelző V.

14 Tengelycsap-törés görgős csapágynál: Hőnfutásjelző VI.

15 Hőnfutásjelző VII.

16

17 Dinamikus mérleg: A pályába épített mérőeszköz, mely képes az elhaladó vonatok tengelyterhelését, illetve az egyenetlen terhelésből adódó túlterhelést mérni Dinamikus mérleg

18 Lapos-kerékvizsgáló Lapos-kerék vizsgáló berendezés: Az egyenetlen terhelésből származó, illetve a vasúti kocsik fékeinek esetleges oldási problémáiból keletkező csúszó kerekeket képes kiszűrni Lapos-kerék vizsgáló


Letölteni ppt "A GYSEV vasútbiztonsági projektötletei a KÖZOP-ban 2011. július 27."

Hasonló előadás


Google Hirdetések