Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A GYSEV Zrt. vasútbiztonsági stratégiája Horváth Ottó igazgató.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A GYSEV Zrt. vasútbiztonsági stratégiája Horváth Ottó igazgató."— Előadás másolata:

1 A GYSEV Zrt. vasútbiztonsági stratégiája Horváth Ottó igazgató

2 Céginformációk 1872-ben alapított, magyar (65,64%) - osztrák (28,24%) – és magán (6,12 %) tulajdonú integrált vasúttársaság. Vasútvonalak: 287 km Személyszállítás: Magyarország: 3,3 millió fő Ausztria: 1,4 millió fő Árutovábbítás: 4,8 millió t

3 Teljes hálózat hossza: 287 km Egyvágányú pálya, állomástávolságú közlekedés Vasúti pályára engedélyezett sebességek: –Sopron-Győr vonal 120 km/h, (KÖFI vonal) –Sopron Szombathely vonal 80 km/h, (KÖFI vonal) –Szombathely-Szentgotthárd vonalon 60 km/h Vonalakon összesen 24 állomás, 19 megállóhely Vonatadatok 2009-ben: –Összes vonatkilométer: –Összes közlekedett vonat: Vonalhálózat

4 Pályavasúti Üzletág Pályavasúti Kabinet Forgalmi Végrehajtási Egység FVE törzs Forgalom Csorna Forgalom Szentgotthárd Forgalom Sopron Rendező Forgalom Sopron Személy Műszaki Végrehajtási Egység MVE törzs Távközlés Biztosítóberendezés Felsővezeték Pályafenntartás Építményfenntartás Járműkarbantartási Végrehajtási Egység JVE törzs Vontató jármű karbantartás Vontatott jármű karbantartás Vontatási Végrehajtási Egység VVE törzs Trakció Ténylétszám ( ): JVE: 100 fő, VVE: 200 fő

5 Állomási sorompók (db)Nyíltvonali sorompók (db) teljesfényfény+félnélkülteljesfényfény+fél 8. Győr – Sopron oh Ágfalva – Szombathely 04517* Szombathely – Szentgotthárd 47417*0102 Összesen Állomási és nyíltvonali fénysorompók *15-21 vonal átépítés keretében sorompó nélküli átjáróban fénysorompós biztosítás épül 2010-ben. 1,4 kilométerenként van útátjáró! Sorompók

6 Járműállomány: • 44 db mozdony (V43, M40, M42, M44, 1047/1116) • 4 db motorkocsi (5047, 5147) • 92 db személyszállító kocsi • db teherkocsi • 5 db vasútüzemi jármű Vasúti járművek

7 Feladatok: – Saját és bérelt járművek üzemeltetése – Felügyelet és hibaelhárítás (időszakos vizsgálat, futójavítás, stb.) – Felújítások (osztott fővizsgák, stb.) – Harmadik fél megrendeléseinek teljesítése. Hely: – Kocsi- és mozdonyműhely Sopronban. Cél: – Saját kompetencia erősítése a hatékonysági kritériumnak megfelelve. Vasúti járműkarbantartás

8 Munkavállalók Egészségügyi vizsgálatai (203/2009. (IX. 18.) Korm. Rendelet alapján): – Előzetes vizsgálat és előzetes szakmai alkalmassági vizsgálat – Időszakos vizsgálat és időszakos szakmai alkalmassági vizsgálat – Soron kívüli vizsgálat Vizsgálatokat Sopronban, illetve Szombathely végzik. Szakmai alkalmasság

9 Képzések: • GYSEV Zrt. Oktatási utasítás – Hatóságilag jóváhagyott – Szabályozza munkakörönként a GYSEV Zrt. munkavállalóira vonatkozó szakmai oktatások, képzések, vizsgáztatások rendszerét. • Belső képzések • Éves képzési terv – Külső képzések (tréningek, OKJ-s tanfolyamok, nyelvi képzések, ÖBB tanfolyamok, stb.) – Felsőoktatási tanulmányok – Utánpótlás nevelés (pályakarrier program, stb.). Képzések

10 Munkakörök: • Összlétszám ~1.500 fő • Vasútbiztonsággal összefüggő munkakörben foglalkoztatva ~800 fő. • Mozdonyvezetői létszám ~200 fő, ebből ~50 fő rendelkezik ÖBB vizsgával is! • Utazószemélyzet létszáma ~120 fő, ebből ~50 fő rendelkezik ÖBB vizsgával is! Munkakörök

11 Vagyonvédelem Vagyonvédelmi főmunkatárs koordinálja Vagyonvédelmi tevékenységet külső vállalkozás végzi. Új szolgáltató től: – Létesítményőrzés és -felügyelet – Beléptetés-jogosultság ellenőrzése és regisztrálása – Közúti gépjármű parkolási jogosultság ellenőrzése – Pénz- és értékbeszállítás – Védelmi ellenőrzés személyszállító vonatokon – Tehervonatok kísérése és felügyelete

12 Vagyonvédelmi statisztika GYSEV sérelmére elkövetett lopások és bűncselekmények Események száma:Bekövetkezett kárösszeg: Bűncselekmények: •40%-a vagyon elleni, •55 %-a közlekedés biztonsága elleni •5 % -a rongálás.

13 Saját kompetencia Sopronban a Szolgáltató Központ részeként. Feladat: – hálózatépítés és -üzemeltetés – rendszer üzemeltetés – szoftver fejlesztés (VIHAR és ORACLE adatbázisok) Hálózat: • ~ 500 munkaállomás • Saját hálózat /Budapest – Wulkaprodersdorf és Sopron – Szentgotthárd között/ Informatika

14 VIHAR – Saját fejlesztés, 1998 Vasúti Integrált Hálózati Adatkezelő Rendszer – Vonat- és kocsiadat-kezelés – Vonat- és kocsikövetés – Árufuvarozási adatkezelés – Számlázás – Kapcsolat külső rendszerekkel (pl. MÁV, VPE, ÖBB). SAP Integrált vállalatirányítási rendszer Műszaki adatbázis: fejlesztés alatt Saját integrált IT-rendszer

15 Szerverek: • Minden alkalmazás saját szerveren • WINDOWS rendszerek CISCO UCS pengeszerveren • SAP és VIHAR egyedi szerveren Rendszervédelem: • Naprakész frissítések • Redundáns CISCO tűzfal védelem • Szűrések (pl. mail) • Központilag menedzselt vírus keresés. Informatikai védelmek

16 – A vasútvállalat tevékenysége jogszabály alapú, technológiailag részletesen szabályozott. – Működő biztonságirányítási rendszer. – Elfogadott biztonsági politika. – Biztonsággal kapcsolatos belső utasítások. – Üzembentartói vizsgálatok, ellenőrzések. – Korszerű balesetvizsgálati utasítás. – Baleseti készenléti szolgálat működtetése. – Műszaki (és vegyi) mentés és elhárítás. Vasútbiztonsági elemek 1.

17 – Vasúti balesetek, tűzesetek gyors és szakszerű kivizsgálása. – Jó kapcsolat a társvasutakkal és a hatóságokkal. – Szolgáltatási szerződés balesetvizsgálati és elhárítási tevékenységre a MÁV Zrt.-vel és más vasútvállalatokkal. – Független balesetvizsgálati szervezettel (KBSZ), a megelőzés érdekében szoros együttműködés. – Közreműködés a vasúti dézsmák, vonatok elleni támadások elkövetőinek felderítése. Vasútbiztonsági elemek 2.

18 Sopron – Szombathely – Szentgotthárd projekt (befejezés: 2011) vasútbiztonságot növelő elemei: –Egységes pályaparaméterek: 120 km/h, 225 kN –Sorompósítás: a szintbeni keresztezések 98%-a sorompóval biztosított lesz –Szombathely-Szentgotthárd vasútvonalon Körmend központtal KÖFE-KÖFI rendszer épül –Harka állomástól-Szentgotthárd állomásig (Szombathely kizár) INDUSI vonatbefolyásoló rendszert helyezünk üzembe. –2 db útátjáró kamerás megfigyeléssel kerül kiegészítésre. –A frekventált vadelütési helyeken vadriasztó prizmák kerülnek kihelyezésre. –Szintbeni keresztezések kiváltása: Sopron közúti aluljáró, Szombathelyen közúti felüljáró, Körmenden gyalogos aluljáró. Fejlesztések – Gotthárdi projekt

19 Gotthárdi projekt jellemzői 115 km vasútvonal 2 alul- és felüljáró 4 db motorvonat 50 milliárd forint 300 munkahely

20 –Mozdonyfedélzeti berendezés –Új projekt: Győr – Sopron vonal kétvágányúsítás –Új üzemi pályaudvar Sopronban –Nagycenki Széchenyi Múzeumvasút fejlesztése –IT: műszaki adatbázis –Külső forráslehetőségek pályázása (pl. utastájékoztatás, P+R, közösségi közlekedési központ Körmenden) –K+F (pl. vizsgáló áramszedő / SZIE, Fejlesztések – Egyéb

21 Vasi Volán és GYSEV 585 millió forint GPS utastájékoztatás 2 db intermodális csomópont 1 autóbusz pu. áthelyezés Körmendi fejlesztés 75 % egyénileg jut el a vasútállomásra, csupán 25 % tömegközlekedéssel 42 % többet utazna, ha lenne ráhordó autóbusz

22 Online információk

23 Piaci igények Rádiótávirányítású tolatómozdony

24 Köszönöm figyelmüket! Horváth Ottó pályavasúti igazgató GYSEV Zrt. PVÜ Telefon: 06-99/


Letölteni ppt "A GYSEV Zrt. vasútbiztonsági stratégiája Horváth Ottó igazgató."

Hasonló előadás


Google Hirdetések