Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A műszaki hibák szerepe a közúti balesetekben Az EU hatástanulmányának eredményei.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A műszaki hibák szerepe a közúti balesetekben Az EU hatástanulmányának eredményei."— Előadás másolata:

1 A műszaki hibák szerepe a közúti balesetekben Az EU hatástanulmányának eredményei

2 Az autóipar fényezés nélkül ANK Sajtóreggeli Budapest, augusztus 28.

3 Az autóipar fényezés nélkül Baleseti okok Műszaki tényezők ÚtJármű Egyéb Emberi tényezők

4 Az autóipar fényezés nélkül Járműtechnikai tényezők Mentés Baleseti következmények enyhítése Baleset elkerülése

5 Az autóipar fényezés nélkül Járműtechnikai tényezők Konstrukció Műszaki hiba, meghibásodás Műszaki állapot Rossz használat

6 Az autóipar fényezés nélkül KONSTRUKCIÓ - ütközési tulajdonságok - stabilitás, kormányozhatóság - fékezési tulajdonságok - légzsákok, védőberendezések

7 Az autóipar fényezés nélkül MŰSZAKI HIBA - Gumiabroncs defekt - Fékolaj elvesztése - Fékbetét kopás - Szervo-kimaradás - Futómű-elemek törése, szakadása - Nem működik az ESP - Nem old ki a légzsák

8 Az autóipar fényezés nélkül MŰSZAKI ÁLLAPOT - Kopott gumiabroncs - Nagy kormány holtjáték - Hatástalan lengéscsillapító - Hiányos világító berendezés - Rosszul törlő ablaktörlő - Párásodó szélvédő

9 Az autóipar fényezés nélkül ROSSZ HASZNÁLAT - Gumiabroncs levegőnyomás helytelen beállítása - Fejtámasz magasságának helytelen beállítása - Biztonsági gyermekülés helytelen beszerelése - Tetőcsomagtartó rossz felszerelése, túlterhelése - Utánfutó rossz tehereloszlása

10 Az autóipar fényezés nélkül Baleseti okok Németországban (DEKRA)

11 Az autóipar fényezés nélkül A műszaki hibák és a jármű életkorának összefüggései német adatok alapján

12 Az autóipar fényezés nélkül Az érintett felekkel folytatott konzultáció és a Bizottság által készített elemzés rávilágított, hogy az utakon túl sok a műszaki szempontból nem megfelelő állapotú gépjármű. Az Egyesült Királyságban és Németországban készült tanulmányokból ugyanis kiderült, hogy bármikor megnézve az utakon közlekedő gépjárművek akár 10%-a nem menne át az időszakos műszaki vizsgálaton.

13 Az autóipar fényezés nélkül Számos, a biztonság szempontjából komoly következményekkel járó műszaki hiba van (elsősorban az ABS, az ESC és más elektromos biztonsági alkatrészek tekintetében).

14 Az autóipar fényezés nélkül Becslések szerint az EU-ban az összes közúti baleseti halál kb. 6%-a, azaz évente 2000 haláleset és kb személyi sérülés műszaki hibára vezethető vissza ben összesen en haltak meg, kb en sérültek meg az EU közútjain. A műszaki hibák továbbá a különféle kibocsátásokat (például CO, HC, NO és CO2) is növelik, átlagosan 1,2% és 5,7% közötti, egyes gépjárművek esetében pedig akár 20-szoros mértékben.

15 Az autóipar fényezés nélkül Idézet a Dr.Holló Péterrel készített interjúnkból: „A hivatalos szemlélet azt sugallja, mintha minden balesetnek csupán egyetlen oka lenne. Valójában a baleseti okok feltárása az ún. mélyelemzések feladata.” „Egy baleset rendszerint több szerencsétlen körülmény együttes fennállására vezethető vissza. Így azonban a baleseti okok összege nem 100%, hanem kb. 140% és ha ebből 95% a pusztán emberi hiba részaránya, az már egészen más, mintha 100%-ból lenne ugyanennyi.”

16 Az autóipar fényezés nélkül Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "A műszaki hibák szerepe a közúti balesetekben Az EU hatástanulmányának eredményei."

Hasonló előadás


Google Hirdetések