Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Közút-vasút keresztezések biztosítási módjainak összehasonlítása Készítette: Márkus Tímea 2005.05.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Közút-vasút keresztezések biztosítási módjainak összehasonlítása Készítette: Márkus Tímea 2005.05."— Előadás másolata:

1 Közút-vasút keresztezések biztosítási módjainak összehasonlítása Készítette: Márkus Tímea

2 Történeti áttekintés

3 Biztosítatlan Andráskereszt Teljes csapórúd (személyzet) Szakállas sorompó Fény és félsorompó (automatizálás)

4 Milyen tényezők követelték meg a fokozott védelmet? A mobilitási igények ugrásszerű növekedése A közlekedés sebességének növekedése (mindkét érintett, résztvevő fél részéről) Fékutak jelentős növekedése Közlekedési hálózat bővülése A vasúti hálózat egyre nagyobb része található lakott területen belül

5 A balesetmentes közlekedés lebonyolítása érdekében alkalmazott módszerek I.Közúti forgalom II.Gyalogos és kerékpáros forgalom III.Vasúti jármű

6 I. Közúti forgalom  Vasúti keresztezést előjelző KRESZ táblák  Szegéllyel festésének változása  Útburkolatra festett jelek  Útburkolatba beépített jelzések  Fényvisszaverő felületek alkalmazása  Fény és hangjelzések (ismétlőjelzők)  Közrezárás megakadályozása (félsorompó, járdasziget)  Rálátás biztosítása

7

8 II. Gyalogos és kerékpáros forgalom  Labirintkorlát  Fényjelző  Félsorompó  Rálátás biztosítása

9

10 III. Vasúti jármű  Figyelj! Jelzés (Füttyjelző oszlop) - szabályozás F1 utasítás szerint  Egyszerű és különleges útátjáró jelző (függés, rálátás a fékút függvényében)  Éberség ellenőrzés  Vonatbefolyásolás (védelmi reakció)

11 Egyéb, biztonságos áthaladást elősegítő tényező Útburkolat minősége Közút és a vasúti pálya közötti átmenetek akadálymentes kiépítése -lényeges a kerékpáros és gyalogos átkelőhelyeken (babakocsi, kerekesszék) Rálátás biztosítása Lehetőség szerint közel 90º-os keresztezési szög

12 A lezárási folyamat indítása  Állomási sorompók esetén - félautomata -Vágányút lezárása  Vonali sorompók esetén - automatizált -Behatási pontok -Kettős behatás (sebességfigyelő)

13 Tervezési szempontok  Adott pályaszakaszra meghatározott menetsebesség  Vasúti űrszelvény mérete és elsodrási határ  Biztonsági távolságok betartása  A keresztezés szöge  A forgalom intenzitása  A keresztezendő közút típusa + biztonsági időpótlék

14 Számítandó adatok  Ürítési idő  Minimális lezárási idő  Behatási pont(ok) helye  Veszélyeztetett útszakasz hossza  A berendezések helyének pontos meghatározása

15

16 Balesetek okai  Figyelmetlenség Megengedett max sebesség túllépése Szándékos szabálysértés Fékhiba Biztosítóberendezési hiba Elalvás

17 Lehetséges esemény-megelőzési stratégiák A figyelemfelkeltő jelzések megfelelő karbantartása, üzemképesség biztosítása Kikerülés és közrezárás megakadályozása A közúti közlekedésben résztvevők közlekedési moráljának javítására, befolyásolására irányuló közérdekű hirdetmények Minél több meglévő keresztezés biztosítása önműködő berendezések segítségével A vasúti pálya felépítményének és a közút burkolatának szakszerű kialakítása, karbantartása (talajmechanikai vizsgálatok, megfelelő alapozás)

18 VÉGE


Letölteni ppt "Közút-vasút keresztezések biztosítási módjainak összehasonlítása Készítette: Márkus Tímea 2005.05."

Hasonló előadás


Google Hirdetések