Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„V0” VASÚTVONAL Készítette: Dudás Gábor Kovács András Molnár Dániel.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„V0” VASÚTVONAL Készítette: Dudás Gábor Kovács András Molnár Dániel."— Előadás másolata:

1 „V0” VASÚTVONAL Készítette: Dudás Gábor Kovács András Molnár Dániel

2 M I IS AZ A „V0”? Az M0 autópályához hasonló elveken alapú Budapestet elkerülő vasúti folyosó Kétvágányú, villamosított pálya 160 km/h tervezési sebesség Kizárólag teherszállító vonatok

3 M IKOR MERÜLT FEL ? 1930-as évek: Vasúti körgyűrű építésének terve (Dunaföldvár-Solt) ÉK-i elkerülő szakasz Galgamácsa-Vácrátót között évi Közlekedési koncepcióban szerepelt felmerült a körgyűrű megépítése február 27. döntöttek a megépítéséről április 4. szándéknyilatkozat aláírása

4 M AGYAR VASÚTHÁLÓZAT JELENLEGI ÁLLAPOTA Sok helyen elavult, lassújelek Budapest központú hálózat „Vízfej jelleg” Duna-hidak:  Északi vasúti híd  Déli összekötő vasúti híd  Bajai-híd

5 R ENDEZŐ - PÁLYAUDVAROK ferencvárosi rendező pu. soproni rendező pu. záhonyi rendező pu.

6 T EHERSZÁLLÍTÁSI IRÁNYOK

7 Á TLAGOS NAPI VONATFORGALOM Déli összekötő hídon összesen: 94+82=176 vonat/nap Óránként és irányonként 4, naponta 192 tehervonat számára van kapacitás Ütemes menetrend kevés menetrendi hely

8 Á TJUTÁSI SEBESSÉG, ÁTJUTÁSI IDŐ Átjutási sebesség: átlagosan 44,45 km/h az országban „V0” meglétével 53 km/h-ra növekedne Átjutási idő: átlagosan 9 óra az országban (a határállomásokon 1 ¾ h) V0” meglétével 7,5 órára csökkenne

9 M IK LEHETNEK A CÉLOK ? Hazai célok: Teherszállítás sebességének emelése Budapest zajszennyezettségének csökkentése Előfeltétele a S-bahn kialakításának EU célja: A vasúti ágazat újjáélesztése Környezetkímélőbb közlekedési mód Kombinált árufuvarozás 2041-re a transzeurópai korridorok teherforgalma kétszereződik

10 V ÁLTOZATOK KIALAKÍTÁSA

11 I. VÁLTOZAT

12 II. VÁLTOZAT

13 III. VÁLTOZAT

14 IV. VÁLTOZAT

15 V. VÁLTOZAT

16 VI. VÁLTOZAT „D O MINIMUM ”

17 P ROBLÉMÁK, É RTÉKELÉS, Ö SSZEHASONLÍTÁS

18 IV-V VÁLTOZAT Előnyök Vízfej csökkenése Kapacitásbővülés a hálózaton A budapesti rendező- pályaudvarok felszámolhatók Hátrányok Nem tehermentesíti az elővárosi vonalakat Személyforgalommal nem számol Kisajátítás

19 I-III VÁLTOZAT Előnyök Vízfej csökkenése Kapacitásbővülés a hálózaton A budapesti rendező- pályaudvarok felszámolhatók Budapestet elkerülő viszonylatok Jobb regionális kapcsolatok Hátrányok Nagyobb hossz, nagyobb összköltség Hosszabb menetidő Zavarérzékenység

20 A LTERNATÍV MEGOLDÁSOK Adminisztratív megoldások (77. sz. vonal) Nagysugarú kitérők a csomópontokban 3. vágány a déli összekötő hídon+külön szintű keresztezések Kelenföldön és Ferencváros 3. vágány az elővárosi vonalakon Alagút Budapest Kelenföld-Nyugati pu. viszonylatban

21 F ELHASZNÁLT IRODALOM hervonatoknak_a_magyar_vasuti_teherszallitas_rossz_vers enykepessegenek_javitasa_1_res content&view=article &id=145:amirl-a-vasut-szakertk- dunaujvaros-hatranyara-megfeledkeztek

22 K ÖSZÖNJÜK A FIGYELMET !


Letölteni ppt "„V0” VASÚTVONAL Készítette: Dudás Gábor Kovács András Molnár Dániel."

Hasonló előadás


Google Hirdetések