Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Magyar Akkreditált Grafológiai Iskolák Fóruma Grafológiai Konferencia 2006. augusztus 26-27. „A tehetség kibontakozásának göröngyei és gyöngyszemei.”

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Magyar Akkreditált Grafológiai Iskolák Fóruma Grafológiai Konferencia 2006. augusztus 26-27. „A tehetség kibontakozásának göröngyei és gyöngyszemei.”"— Előadás másolata:

1

2 Magyar Akkreditált Grafológiai Iskolák Fóruma Grafológiai Konferencia augusztus „A tehetség kibontakozásának göröngyei és gyöngyszemei.” Országos Írásszakértő Intézet Szervező és Szolgáltató Kft Eger, Érsek u. 10. tel: 36/ , tel/fax: 36/ honlap: Székesi István: Miért lennék én más?

3 Kiszélesítő, többdimenziós és rendszerelméletű modell A definíciókban a képességek mellett hangsúlyossá váltak: - személyiségjegyek kihangsúlyozása - modellek alkotása Iránymutató arra vonatkozóan miképpen lehet a tehetséget fejleszteni, ápolni és ösztönözni.

4 Renzulli: A tehetségre jellemző viselkedést három alapvető tulajdonságcsoport integrációjaként írta le: - átlag feletti képesség - kreativitás - feladatelkötelezettség (személyiségjegyekből áll pl. érdeklődés, kitartás, önbizalom, énerő, kritikus gondolkozás) A tehetséges gyerekek azok, akik manifesztálják vagy képesek kifejleszteni magukban ezt az integrációt, és alkalmazni valamely, az emberiség számára potenciálisan értékes területen.

5 „Háromkörös” modell

6 Renzulli az átlag feletti képességeket differenciálta: általános képességek: - magas szintű elvont gondolkodás - verbális és számgondolkozás - jó memória, folyékony beszéd - téri viszonyok átlátása - alkalmazkodóképesség - gyors, pontos, szelektív információfeldolgozás speciális képességek: Az általános képességek egy vagy több speciális területen való alkalmazását jelenti. (matematika, kémia, zeneszerzés, bábozás, stb.)

7 Guilford J. P. Kreativitás: „feltalálásra való képesség”-ként definiálta. Rendszerezett intelligenciamodelljében többek között megkülönböztette a konvergens (elemek közötti viszonyok felismerése által lehet eljutni a megoldáshoz, rátalálni az egyedül helyesnek látszó eredményre) és

8 divergens gondolkodást (inkább a keresésre hasonlít, több lehetőséget vizsgál egyszerre, így ez többféle megoldáshoz vezethet)

9 Az USA-ban folytatott kutatások a divergens gondolkodás természetére irányultak: Kreatív gondolkodás faktoraiként megkülönböztette: - a folyékonyságot (fluencia) - a rugalmasságot (flexibilitás) - az eredetiséget (originalitás) - az újradefiniálást - az elaborációt

10 Zenei tehetség Jellemző tulajdonságok: - Már kétéves kora előtt tud dallamokat énekelni - Családjában van zenész vagy zenerajongó - Különösen érzékeny a hangokra - Jó hallása van, könnyen azonosít hangokat, akkordokat (abszolút hallás) - Jó ritmusérzéke van - Könnyen felidézi az elhangzott dallamokat - Énekel vagy hangszeren játszik rendszeresen - Saját dallamokat talál ki - Könnyen variál egy adott dallamot

11 Bach

12 Mozart

13 Händel

14 Bartók Béla

15 Beethoven

16 Mahler


Letölteni ppt "Magyar Akkreditált Grafológiai Iskolák Fóruma Grafológiai Konferencia 2006. augusztus 26-27. „A tehetség kibontakozásának göröngyei és gyöngyszemei.”"

Hasonló előadás


Google Hirdetések