Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Dr.Fülesdi Béla DE OEC AITT EMMI ESZK

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Dr.Fülesdi Béla DE OEC AITT EMMI ESZK"— Előadás másolata:

1 Dr.Fülesdi Béla DE OEC AITT EMMI ESZK
A graduális és posztgraduális oktatás jelentősége, szakorvos akkreditáció Dr.Fülesdi Béla DE OEC AITT EMMI ESZK

2 Tematika A magyarországi helyzet Külföldi kitekintés
A képzési folyamat sikerességét befolyásoló tényezők

3 A magyarországi helyzet
Graduális képzés: A kórképek ellátásának technikai részleteit oktatja, nem részletezve az ellátási formát Ez talán igazán nem is graduális feladat Nagy lehetőség a skill-laboratóriumok létrejötte az egyetemeken (szemlélet-formálás)! Posztgraduális képzés

4 Posztgraduális képzés-sebészi szakmák
Érintett kör: szakorvos jelölt és CME Tartalmazza-e az új szakorvosképzési rendelet elvárt gyakorlatként, letöltendő időként? – NEM Szakorvos képző tanfolyamok: érintőleges, itt is inkább a technikai részletek ismertetésén van a hangsúly Szakorvos továbbképző tanfolyamok: Egyes sebészi szubdiszciplinák: inkább fekvőbeteg-alapú minimál-invazív és egynapos formában nincs egységes egynapos koncepcióba helyezve, minden szakma a sajátját mondja Multidiszciplináris Egynapos Sebészeti Társaság: egynapos koncepcióba helyezi

5 Posztgraduális képzés- aneszteziológia
Progresszívabb Az utóbbi 5 év valamennyi CME kurzusán külön szekció (felnőtt, gyermek, különböző szubdiszciplinák) MAITT kongresszus külön szekció az Egynapos Társasággal közösen Írásos anyagok: SZK irányelv Könyvek: Perioperativ betegellátás Gyermekanesztézia Neuroanesztézia és intenzív ellátás

6 Külföldi kitekintés 1. Nyugat-Európa és USA: nem az a kérdés, hogy legyen-e képzés, hanem hogy a jelenlegi képzés effektív-e.

7

8

9 The Royal College of Surgeons of England:
„Those undergoing basic surgical training might benefit from an attachment to the DCU early in their rotations”

10 Fejlődő országok

11

12 A képzési folyamat sikerességét befolyásoló tényezők 1.
Szakmai okok, mozgatóerők: Szakmai izolálódás, elhatárolódás egy egynapos koncepciótól (ld. egynapos módszertani központ kezdeményezés) Betegvesztés veszélye, egynapos beavatkozások számának kontroll alatt tartása Finanszírozás: sokat segített (és torzított is) a pántlikázott egynapos HBCS Intézményi fenntartói különbségek

13 Intézményi különbözőségek, melyek a képzést befolyásolhatják
Állami szolgáltatók Egynapos központok, magán szolgáltatók Alapvetően fekvőbeteg rendszerre kidolgozott műtői struktura Az építéskor, ANTSZ befogadáskor eleve így kap engedélyt Dedikált infrastrukturális háttér hiányos (ébredő <10%) Állami finanszírozás a TVK keretein belül biztosított. (Kihasználtsága egynaposra?, Management kontroll?) OEP finanszírozás részleges, jelentős a magán betegforgalom Egynapos központú gondolkodás és minőségbiztosítási folyamatleírások ± Erre dedikált A rezidens képzésben összemosódik az egynapos és a fekvő Rossz az esélye a rezidenshez jutásra (képzési terv), a rezidens esélye is rossz az itteni gyakorlatra

14 Kedvező trendek Minimumfeltételek: egynapos sebészeti műtő/ébredő, fogyatékkal élők fogászati ellátása, posztoperativ őrző-megfigyelő minimumfeltételei SZK egynapos sebészeti tagozat létrehozása újra napirenden Egynapos sebészeti EUs projekt koncepció formálódik

15 Szakmapolitikailag az egynapos képzés szükségessége elég egyértelmű…

16 Végülis az egész amúgy is egynapos sebészettel kezdődött…


Letölteni ppt "Dr.Fülesdi Béla DE OEC AITT EMMI ESZK"

Hasonló előadás


Google Hirdetések