Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Minőség az egészségügyben Szubjektív fogalom (nézőpont kérdése) Különböző emberek (betegek), különböző fogalmak (kifizetem!) Szituáció függő:  Mi az igény?

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Minőség az egészségügyben Szubjektív fogalom (nézőpont kérdése) Különböző emberek (betegek), különböző fogalmak (kifizetem!) Szituáció függő:  Mi az igény?"— Előadás másolata:

1 Minőség az egészségügyben Szubjektív fogalom (nézőpont kérdése) Különböző emberek (betegek), különböző fogalmak (kifizetem!) Szituáció függő:  Mi az igény?  Mik a rendelkezésre álló források?  Hozzáférhetőség (várólisták, fizetőképesség)  Vásárlói erő  Egyéni érzékelés, értékelés  Elvárás (nagyon szubjektív!)

2 Minőség az egészségügyben, mik az elvárásai a különböző résztvevőknek? A vevő elvárásai (a beteg):  Gyógyulásban reménykedik  A szolgáltatás és ellátás színvonala legyen a legjobb Elvárások a szolgáltatótól (kórház)  Biztosítsa a legjobb technikai-technológiai felszereltséget  Az ellátás kimenetele (szakellátás, rehabilitáció, gondozás) a legjobban ismert standardok alapján legyen  A kórház előre védje meg magát a figyelő jogi rendszerekkel szemben (műhiba perek!)  Kórház Manager elvárásai:  Hogyan befolyásolja a minőségfejlesztés a profitot?  Ha igen, megtérül – e a beruházás?

3 A szolgáltató alkalmassága A betegek igényeihez igazodó szolgáltatások, melyek megfelelő jártassággal alkalmazhatók és megalapozott tudásra alapulnak Felszereltség, szakmai tudás, ellátás, ápolás, rehabilitáció, gondozás.

4 Hogyan biztosítjuk a minőséget a magán egészségügyben? Meghatározások: Standardok Szabályok Irányelvek Mérések (variánsok):  Struktúra és input (szervezés, humán erőforrás, eszköz)  Folyamatok és tevékenységek (output)  Tevékenységek és kimenetelek mérése (output & outcome) - eredmények - kihatás az életminőségre, morbiditásra és halálozásra - a beteg elégedettség mértéke A normák tökéletesítése

5 A kórház Akkreditációja Megfelel a minimum feltételnek Technikai, technológiai felkészültsége legyen jó, időszerű (ISO minősítés) Szakmai irányvonala, irányelvei meghatározottak Szakmai továbbképzés, oktatás adott Vezetése alapos, precíz, egészségpolitikája világos, elkötelezett a struktúraváltás és struktúraváltozás létrehozására

6 Az akkreditáció előnyei a kórháznak Javítja az ellátást Ösztönözze a folyamatos javulást Bizonyítja a kórház elkötelezettségét a minőségi ellátásra Növeli a közösség bizalmát Lehetőséget ad a szabad versenyre

7 Kerekasztal (2), egészségügyi magánintézmények Feltételrendszer, kompetenciák, szövődmények kezelése, finanszírozás és szerződéskötés

8 Kerekasztal (2), magán intézmények 1.Alkalmas-e egy magánkórház minden tevékenység végzésére? (szakorvos, diagnosztika, ápolás, ellátás, rehabilitáció) 2.Az akkreditációt ki végzi?

9 Kerekasztal (2) magán intézmények 1.Kompetenciák és feltételrendszernek való megfelelősség, ki végzi? 2.Szövődmények ellátása, helyben? Háttér kórház?

10 Kerekasztal (2), magán intézmények Költség, árképzés, szabad verseny, szerződéskötés 1.Hogyan képezzünk egy-egy szolgáltatás árát? 2.Egységes árpolitika? Szabad árak? Szabad verseny helyzet? 3.Mik a feltételei? (csak a gazdagoknak???) 4.Ki fizet: OEP+magán biztosító? Lususért és jobb gyógyászati segédeszközért COPAYMENT?


Letölteni ppt "Minőség az egészségügyben Szubjektív fogalom (nézőpont kérdése) Különböző emberek (betegek), különböző fogalmak (kifizetem!) Szituáció függő:  Mi az igény?"

Hasonló előadás


Google Hirdetések