Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Minőségi oktatás támogatása, valamint az egész életen át tartó tanulás elősegítése a kultúra eszközeivel az LHH kistérségek esélyegyenlősége érdekében.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Minőségi oktatás támogatása, valamint az egész életen át tartó tanulás elősegítése a kultúra eszközeivel az LHH kistérségek esélyegyenlősége érdekében."— Előadás másolata:

1 Minőségi oktatás támogatása, valamint az egész életen át tartó tanulás elősegítése a kultúra eszközeivel az LHH kistérségek esélyegyenlősége érdekében TÁMOP-3.3.7/09/ IPR ERNYŐ Barcs, szeptember 01. – január 31.

2 Gondolkodjunk együtt! ERNYŐ Van:Van: -266 kreatív, tenni akaró pedagógusunk,-266 kreatív, tenni akaró pedagógusunk,akik: 2913 gyermek 2913 gyermek 861 óvodás és 2052 iskoláskorú gyermek neveléséért, oktatásáért vállaltak, vállalnak FELELŐSSÉGET

3 Miért indokolt az „ERNYŐ”? Iskolák 12 iskola 2052 tanuló, ebből: hh (63%) -702 hhh (34%)

4 Miért indokolt az „ERNYŐ”? Óvodák 20 óvoda 861 gyermek, ebből: -570 hh (66%) -286 hhh (33%)

5 Az „ERNYŐ” program hatása a kistérség oktatási intézményeire Az intézményekben épülő IPR és az IPR ernyőprojekt az alábbi hatásokat gerjesztheti: - A napi pedagógiai gyakorlat egyre gyorsabban közeledik a minőségi és inkluzív gyakorlathoz. - Intézményi szinten megerősödik a tantestület, módszertanilag és infrastrukturálisan fejlődik a szolgáltatási kínálat, a kistelepüléseken csökken a tanulóelvándorlás mértéke. - Az intézményközi együttműködések kistérségi és regionális szinten erősödnek. - Az egyes intézmények valódi esélyt kapnak az országos vérkeringésbe való bekapcsolódásra.

6 Az„ERNYŐ” eszmeisége A projekt a kistérség valamennyi oktatási intézménnyel rendelkező településére kiterjedően valósul meg. Az IPR-ernyő lehet az a szerveződés, amely éppen alapos helyismerete, intézményismerete, közvetlen kapcsolatai révén ráláthat az intézményekben folyó napi fejlesztőmunkára, a konkrét segítségadáson túl, közvetíthet szakértői, mentori segítséget, ajánlhat jó gyakorlatokat, szervezhet olyan fórumokat rendezvényeket amelyek a legkonkrétabb segítséget nyújthatják az intézményeknek. Ilyen rendszer, ilyen szinten még nincs, ez a szerveződés példaértékű lehet.

7 Célok A NEVELÉS, OKTATÁS LEHET MINDEN RÉSZTVEVŐJÉNEK SIKERTÖRTÉNETE IS ! A projektben tervezett tevékenységek eredményeként valósulhat meg kistérségi szinten: - 100%-os „szakos” ellátottság minden intézményben,minőségi oktatás minden területen -a kor kihívásainak leginkább megfelelő, korszerű pedagógiai fejlesztőmunka -modellértékű együttműködés: szülők – intézmények – fenntartók között - a közoktatásban résztvevő gyermekek ESÉLYEGYENLŐSÉGÉNEK biztosítása óvodától a középiskola befejezéséig -ÁTVEHETŐ, TOVÁBBFEJLESZTHETŐ PEDAGÓGIAI INNOVÁCIÓ!

8 Célunk volt, teljesült! Szereplők: A gyermekek, tanulókSzereplők: A gyermekek, tanulók - Minden óvodás és iskoláskorú gyermek bevonása a programba, tanórai és tanórán kívüli programjainak eredményessé tétele, olyan programok biztosítása, amelyet szociális hátterük nem tud biztosítani.

9 A megvalósulás formái Korszerű pedagógiai módszerek alkalmazása a tanórákonKorszerű pedagógiai módszerek alkalmazása a tanórákon Nyári kreatív délelőttök (120 alkalom!)Nyári kreatív délelőttök (120 alkalom!) Erdei óvoda (4 helyszín, 80 résztvevő)Erdei óvoda (4 helyszín, 80 résztvevő) Erdei iskola (8 helyszín, 160 résztvevő)Erdei iskola (8 helyszín, 160 résztvevő) Tehetségkutató versenyek, szellemi vetélkedő, szülők bevonásával, tanulmányi versenyekTehetségkutató versenyek, szellemi vetélkedő, szülők bevonásával, tanulmányi versenyek (HH-s és HHH-s tanulók részvételével) 1 hét Horvátországban (28 tanuló részvételével)1 hét Horvátországban (28 tanuló részvételével)

10 A megvalósulás formái Kortárs segítők (TUTOROK) bevonásával az iskolai sikeresség biztosítása, a lemaradások pótlása, tehetséggondozás (6 hetes program 4 helyszínen 24 tutor, 80 tanuló)Kortárs segítők (TUTOROK) bevonásával az iskolai sikeresség biztosítása, a lemaradások pótlása, tehetséggondozás (6 hetes program 4 helyszínen 24 tutor, 80 tanuló) A színház, a zene, a tánc és a múzeum házhoz jön (minden iskola, összes tanuló)A színház, a zene, a tánc és a múzeum házhoz jön (minden iskola, összes tanuló) Gyalogtúrák, kerékpártúrák (40 alkalom, 240 résztvevő)Gyalogtúrák, kerékpártúrák (40 alkalom, 240 résztvevő) Csodanézés Pécsen (5 alkalom)Csodanézés Pécsen (5 alkalom)

11 Célunk volt, teljesült! Szereplők: a szülőkSzereplők: a szülők - A szülők bevonása az intézmények mindennapi életébe, az együttműködés formáinak erősítése- A szülők bevonása az intézmények mindennapi életébe, az együttműködés formáinak erősítése Ennek érdekében:Ennek érdekében: - szülői klubok (14 alkalom 140 szülő)- szülői klubok (14 alkalom 140 szülő) - családi napok (10 alkalom 200 család)- családi napok (10 alkalom 200 család) - családi táborok (4 alkalom 60 család)- családi táborok (4 alkalom 60 család) - szülőkkel szervezett közös iskolai projektek- szülőkkel szervezett közös iskolai projektek

12 Célunk volt, teljesült! Szereplők: a pedagógusok Szakmai együttműködés fejlesztése: -Szakmai műhelyek 21 szakmai területen (200 műhelyfoglalkozás, több mint 200 pedagógus) -Iskolai bázistalálkozók (8 helyszín 200 pedagógus) -Óvodai bázistalálkozók (4 helyszín 80 pedagógus)

13 Célunk volt, teljesült! Szereplők: a pedagógusokSzereplők: a pedagógusok Az önképzés területén:Az önképzés területén: Másoddiplomák, szakvizsgák (14 fő- közokt.vez, nyelvtanár, pedagógia szak, fejlesztő pedagógus nemzetiségi óvónő, gyógytestnevelő, pedagógiai asszisztens)Másoddiplomák, szakvizsgák (14 fő- közokt.vez, nyelvtanár, pedagógia szak, fejlesztő pedagógus nemzetiségi óvónő, gyógytestnevelő, pedagógiai asszisztens) Akkreditált továbbképzések (30 és 60 órás- beszédcentrikus angol, iskolai IPR, óvodai IPR, változásmenedzselés, konfliktuskezelés, kooperativ tanulásszervezés, projektmódszer, differenciált tanulásszervezés, élménypedagógia, drámapedagógia, IKT képzés, multikulturális tartalmak az oktatásban, …. 393 fő részvételével)Akkreditált továbbképzések (30 és 60 órás- beszédcentrikus angol, iskolai IPR, óvodai IPR, változásmenedzselés, konfliktuskezelés, kooperativ tanulásszervezés, projektmódszer, differenciált tanulásszervezés, élménypedagógia, drámapedagógia, IKT képzés, multikulturális tartalmak az oktatásban, …. 393 fő részvételével)

14 Célunk volt, teljesült! A pályázat keretében sikerült alkalmazni:A pályázat keretében sikerült alkalmazni: Iskolapszichológus (1 fő)Iskolapszichológus (1 fő) Pedagógiai asszisztens (4 fő)Pedagógiai asszisztens (4 fő) Nagy szükség van a munkájukra, de mégsem tudjuk tovább foglalkoztatni!

15 Innováció!!! 60 elbírált pedagógiai innováció a nevelés- oktatás teljes szakmai területének lefedésével!60 elbírált pedagógiai innováció a nevelés- oktatás teljes szakmai területének lefedésével! A menedzsment feladata:A menedzsment feladata: a hozzáférés biztosítása minden kistérségi intézmény számára!

16 Köszönöm a munkáját: -a menedzsmentnek -az intézményvezetőknek és gazdasági vezetőknek -a műhelyvezetőknek, -a projektben szerepet vállaló összes pedagógusnak, pedagógiai asszisztensnek - a segítő szülőknek, -valamennyi külsős segítőnknek!


Letölteni ppt "Minőségi oktatás támogatása, valamint az egész életen át tartó tanulás elősegítése a kultúra eszközeivel az LHH kistérségek esélyegyenlősége érdekében."

Hasonló előadás


Google Hirdetések