Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

DR. SARKADY ILDIKÓ MÉDIAPIACI TENDENCIÁK Jogi kihívások „Célkeresztben a fogyasztó” NAPI GAZDASÁG KONFERENCIA Budapest Mariott Hotel 2010. március 30.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "DR. SARKADY ILDIKÓ MÉDIAPIACI TENDENCIÁK Jogi kihívások „Célkeresztben a fogyasztó” NAPI GAZDASÁG KONFERENCIA Budapest Mariott Hotel 2010. március 30."— Előadás másolata:

1 DR. SARKADY ILDIKÓ MÉDIAPIACI TENDENCIÁK Jogi kihívások „Célkeresztben a fogyasztó” NAPI GAZDASÁG KONFERENCIA Budapest Mariott Hotel március 30.

2 Témakörök  Audiovizuális Média Szolgáltatásokról szóló Irányelv új szemlélete és elvei  Médiapiaci tendenciák jogi hatásai

3 Audiovizuális Média Szolgáltatásokról szóló irányelv új szemlélete és elvei  Audiovizuális médiaszolgáltatások: Lineáris tartalom Lekérhető tartalom Audiovizuális kommunikáció  Ismérvek Szerkesztett tartalom, „szerkesztői felelősség” Médiafogyasztóhoz való eljuttatás Hírközlő vagy informatikai hálózaton keresztül

4 Audiovizuális Média Szolgáltatásokról szóló irányelv új szemlélete és elvei  Jogtechnikai-szabályozási elv  Tartalom egységes és az átviteltechnikától független elbírálásnak elve  Elkülönített tartalom és átvitel szabályozás  Plurális média rendszer  Fogyasztói érdekek kiemelt védelme

5 Audiovizuális Média Szolgáltatásokról szóló irányelv új szemlélete és elvei  Verseny szemlélet Audiovizuális piac  Önálló iparág  Piacként működik  Verseny viszonyok jellemzik Az új rendelkezések e piaci viszonyokat támogatják és a versenyélénkítését tekintik fő szempontnak  Versenytorzulás elkerülése  Belső piac egysége  Jogbiztonság javítása

6 Audiovizuális Média Szolgáltatásokról szóló irányelv új szemlélete és elvei Verseny szemléletet támogató rendelkezések Audiovizuális kommunikáció rugalmassá tétele  Támogatás  Termék megjelenítés  Reklám szabályok liberalizálása o Új technikák engedélyezése o Megjelenítés Azonnali felismerhetőség Szerkesztői tartalomtól való megkülönböztetés Műsorszám többi részétől kellő elhatárolás

7 Audiovizuális Média Szolgáltatásokról szóló irányelv új szemlélete és elvei Az audiovizuális szolgáltatások jellege  Kulturális  közvélemény széles körét befolyásolják  alkotmányos értékek védelme Gazdasági Szabályozási beavatkozás indokoltsága és szükségessége Tulajdoni korlátok eltörlése (NAMS) Piacra lépés elősegítése (DÁS, DTV) Versenysemlegesség biztosítása (DÁS, DTV)

8 Médiapiaci tendenciák és jogi következményeik Digitalizáció  Komplex technológiai folyamat  Konvergens hatások hírközlési, média és információtechnológiai szektorok összetartása és szabályozási kihatása Globális gazdasági válság  Nem kívánatos piaci folyamatok  Piaci koncentrációk

9 Médiapiaci tendenciák és jogi következményeik Piaci koncentrációk:  Vertikális integráció  Horizontális integráció  Portfolió hatás

10 Médiapiaci tendenciák és jogi következményeik Vertikális értéklánc Eladó-vevő viszony Kétoldalú piac Többszereplős piac Középen a műsorszolgáltató terméke Műsorszolgáltató Műsorterjesztő Vevő Reklámügynökség Reklámozó

11 Horizontális integráció Médiapiaci tendenciák és jogi következményeik Műsorszolgáltató Műsorterjesztő Reklámügynökség

12 Médiapiac sajátosságai: A média piaca speciális versenypiac  Alkotmány  Véleményszabadság  Információs szabadság  A média vélemény befolyásoló képessége „VBK”  Szabályozási sajátosság  Versenytörvény: árbevételi küszöb  Médiatörvény: tulajdoni és termék korlátok Médiapiaci tendenciák és jogi következményeik

13 A vertikális integrációt a két tendencia határozza meg Médiapiaci tendenciák és jogi következményeik: Új technológiák

14 Az új koncentrációs hullám növeli a horizontális integrációt Médiapiaci tendenciák és jogi következményeik

15 Új technológiák és gazdasági válság piaci következményei:  vertikális és horizontális integrációk növekedése  vertikális és horizontális piac összefonódása – konvergens hatás  piac további koncentrálódása  új szereplők megjelenése Új jogi kihívások Médiapiaci tendenciák és jogi következményeik

16 Köszönöm figyelmüket!


Letölteni ppt "DR. SARKADY ILDIKÓ MÉDIAPIACI TENDENCIÁK Jogi kihívások „Célkeresztben a fogyasztó” NAPI GAZDASÁG KONFERENCIA Budapest Mariott Hotel 2010. március 30."

Hasonló előadás


Google Hirdetések