Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Hatásláncok és integrációs szintek a pedagógiai esetkezelésben© Dr.Czakó Kálmán Pannon Egyetem Neveléstudományi Intézet VII. Nevelésügyi Kongresszus Budapest,

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Hatásláncok és integrációs szintek a pedagógiai esetkezelésben© Dr.Czakó Kálmán Pannon Egyetem Neveléstudományi Intézet VII. Nevelésügyi Kongresszus Budapest,"— Előadás másolata:

1 Hatásláncok és integrációs szintek a pedagógiai esetkezelésben© Dr.Czakó Kálmán Pannon Egyetem Neveléstudományi Intézet VII. Nevelésügyi Kongresszus Budapest, 2008.augusztus

2 1. Új diszciplináris alap (1.) 1.Tranzakcionális Analízis, Coping elemzés, Általánosított Tapasztalati Módszer, Általános Rendszerelmélet, Megtartó magatartásminták, Humánökológiai-krono-modell, 1971

3 1. Új diszciplináris alap (2.) 7. Témacentrikus Interakciók, Integrációs szintek, Személyiségfaktorok, Cirkumplex modell, Fejlődési Eredmény, Teljes rendszerbe való beavatkozás, 1995

4 2. A hatásgyakorlás rendszere (1.) 1.A fejlesztő hatásgyakorlás kritikus haladási faktorai (Critical Succes Factors = CSFs) CSF 1 : releváns modellre épül, CSF 2 :közérthető, CSF 3 : fogékony a befogadó közeg, CSF 4 : megmagyarázott elvekre épül, CSF 5 : a teljes tudásanyagot figyelembe veszi, CSF 6 : nem felszínes, CSF 7 : nemzetközi is CSF 8 : élvezetes, CSF 9 : kritikus, önkritikus

5 2. A hatásgyakorlás rendszere (2.) 2. A faktorokhoz illeszkedően tartalmazza az események jellemzőit tartalmazza a rendszer: 1. Szintek – integrációs szintekhez igazodva. 2. Pozíciók – (kultúra, felelősség, generációs, ügyben való érintettség) szerint. 3. Normákhoz való viszony alapján. 4. A személy érintettsége, az ügybe való bevonódása, 5. és a magatartásformák szerint. 6. Tranzaktív, hatásláncolatba illeszkedés alapján.

6 2. A hatásgyakorlás rendszere (3.) Mikroszituáció 1.pozíció e 3.pozíció 2.pozíció 4.pozíció

7 2. A hatásgyakorlás rendszere (4.) •III.szint 1. hozzá tartozik az e •II. szint közvetlen érintett •I. szint • • e • 2. • hozzárendelt •más 3. felelős •professziók • 4. generációs kapcsolat

8 2. A hatásgyakorlás rendszere (5.) •Események, a struktúra hasznosítása SZINT XIX. Globális UNESCO WHO XVII. Kulturális EUROPA ISZLÁM XIII. Regionális EU XI. Országos HÖKOKNTOKBSZOSZ V. Intézményi diákoknevelőkmásokszülők II. Személyesdiáknevelőmásszülő

9 2. A hatásgyakorlás rendszere (6.) •Menedzsment méréssel kapcsolva (TSI): Kreativitás Menedzselés Választás Mérés Implementáció

10 3. Új értelmezési keret (1.) 1.Az Integrációs szintek és a Hatásrendszerek egységes alapon tárgyalhatók. 2.A menedzsment és a projektszemlélet egymásnak megfeleltetett rendszerben hasznosítja az adatokat. 3.Az esetkezelés a címkézés helyén mindig nevesített ügyintézési és nevelési tevékenységet jelent.

11 3. Új értelmezési keret (2.) 4.. Az esetkezelés elemzése a normaterületi szabályozás kiindulópontja. 5. A hivatkozások, érvelések, indoklások, motivációk új tárgyalásmódja jön létre. 6. Az igények és a lehetőségek, valamint a választható és a kötelező egymáshoz való viszonya oksági viszonyok mentén tárgyalható. 7. Az interdependenciák elemzése és a multimodális intervenciók konkrét alapot kapnak.

12 3. Új értelmezési keret (3.) Összegezés: Elméleti területen: a tranzaktív struktúra a teljes rendszer elemzésének általános módszertani modellje = TSTS (Transactional Structure of the Total System). Gyakorlati területen: a TSTS az ésszerű hatásgyakorláshoz hasznosítható eszköz.


Letölteni ppt "Hatásláncok és integrációs szintek a pedagógiai esetkezelésben© Dr.Czakó Kálmán Pannon Egyetem Neveléstudományi Intézet VII. Nevelésügyi Kongresszus Budapest,"

Hasonló előadás


Google Hirdetések