Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaRebeka Dudásné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Hatásláncok és integrációs szintek a pedagógiai esetkezelésben©
Dr.Czakó Kálmán Pannon Egyetem Neveléstudományi Intézet VII. Nevelésügyi Kongresszus Budapest, 2008.augusztus
2
1. Új diszciplináris alap (1.)
Tranzakcionális Analízis, Coping elemzés, Általánosított Tapasztalati Módszer, 1958 Általános Rendszerelmélet, 1968 Megtartó magatartásminták, 1971 Humánökológiai-krono-modell, 1971
3
1. Új diszciplináris alap (2.)
7. Témacentrikus Interakciók, 1975 8. Integrációs szintek, 1958 9. Személyiségfaktorok, 10. Cirkumplex modell, 1994 11. Fejlődési Eredmény, 1994 12. Teljes rendszerbe való beavatkozás, 1995
4
2. A hatásgyakorlás rendszere (1.)
1.A fejlesztő hatásgyakorlás kritikus haladási faktorai (Critical Succes Factors = CSFs) CSF1: releváns modellre épül, CSF2 :közérthető, CSF3: fogékony a befogadó közeg, CSF4: megmagyarázott elvekre épül, CSF5: a teljes tudásanyagot figyelembe veszi, CSF6: nem felszínes, CSF7: nemzetközi is CSF8: élvezetes, CSF9: kritikus, önkritikus
5
2. A hatásgyakorlás rendszere (2.)
2. A faktorokhoz illeszkedően tartalmazza az események jellemzőit tartalmazza a rendszer: 1. Szintek – integrációs szintekhez igazodva. 2. Pozíciók – (kultúra, felelősség, generációs, ügyben való érintettség) szerint. 3. Normákhoz való viszony alapján. 4. A személy érintettsége, az ügybe való bevonódása, 5. és a magatartásformák szerint. 6. Tranzaktív, hatásláncolatba illeszkedés alapján.
6
2. A hatásgyakorlás rendszere (3.)
Mikroszituáció 1.pozíció e 3.pozíció pozíció 4.pozíció
7
2. A hatásgyakorlás rendszere (4.)
III.szint hozzá tartozik az e II. szint közvetlen érintett I. szint e 2. hozzárendelt más felelős professziók 4. generációs kapcsolat
8
2. A hatásgyakorlás rendszere (5.)
Események, a struktúra hasznosítása SZINT 1. 2. 3. 4. XIX. Globális UNESCO WHO XVII. Kulturális EUROPA ISZLÁM XIII. Regionális EU XI. Országos HÖK OKNT OKB SZOSZ V. Intézményi diákok nevelők mások szülők II. Személyes diák nevelő más szülő Hallgatói Önkormányzat, Országos Köznevelési Tanács, Országos Kisebbségi Bizottság, Szülők Országos Szerv.
9
2. A hatásgyakorlás rendszere (6.)
Menedzsment méréssel kapcsolva (TSI): Kreativitás Menedzselés Választás Mérés Implementáció TSI = Total System Intervention
10
3. Új értelmezési keret (1.)
Az Integrációs szintek és a Hatásrendszerek egységes alapon tárgyalhatók. A menedzsment és a projektszemlélet egymásnak megfeleltetett rendszerben hasznosítja az adatokat. Az esetkezelés a címkézés helyén mindig nevesített ügyintézési és nevelési tevékenységet jelent.
11
3. Új értelmezési keret (2.)
4.. Az esetkezelés elemzése a normaterületi szabályozás kiindulópontja. 5. A hivatkozások, érvelések, indoklások, motivációk új tárgyalásmódja jön létre. 6. Az igények és a lehetőségek, valamint a választható és a kötelező egymáshoz való viszonya oksági viszonyok mentén tárgyalható. 7. Az interdependenciák elemzése és a multimodális intervenciók konkrét alapot kapnak.
12
3. Új értelmezési keret (3.)
Összegezés: Elméleti területen: a tranzaktív struktúra a teljes rendszer elemzésének általános módszertani modellje = TSTS (Transactional Structure of the Total System). Gyakorlati területen: a TSTS az ésszerű hatásgyakorláshoz hasznosítható eszköz.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.