Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1 ESB (adatsín) megoldások a gyakorlatban Tapasztalatok 2013.03ESB a gyakorlatban.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1 ESB (adatsín) megoldások a gyakorlatban Tapasztalatok 2013.03ESB a gyakorlatban."— Előadás másolata:

1 1 ESB (adatsín) megoldások a gyakorlatban Tapasztalatok ESB a gyakorlatban

2 Bevezetés Az ESB bevezetése ott lehet sikeres, ahol megvan a szükséges elkötelezettség és/vagy egy olyan kritikus problématömeg, ami minden érintett számára nyilvánvalóvá teszi a változás szükségességét. Ahol ez rendelkezésre áll, ott az ESB mérhető üzleti előnyökkel jár. Mindezt két példán mutatjuk be ESB a gyakorlatban

3 1.Példa – Amit az interjúkon hallottunk…  „Az alkalmazások integrációja megoldott”  „A rendszereink kiválóan működnek”  ”Új interfészek gyorsan implementálhatók.”  „A rendszerek gyors kapcsolatokon keresztül kommunikálnak”  „Nem okoznak gondot a különböző technikai megoldások.”  „Szigorú standardok alapján fejlesztünk.”  „Van egy fejlesztő csapatunk, aki mindent megold.”  „Minden interfész dokumentált.” …… ESB a gyakorlatban

4 Amit az állítások mögött találtunk…  Az alkalmazásokat pont-pont kapcsolatok kötik össze  Duplikált funkciók, redundáns folyamatok és adatok  Erőteljes manuális közreműködés a folyamatokban  Nehezen követhető tranzakciók  Rengeteg erőforrást igényel a kapcsolatok karbantartása  Nehézkes és időigényes a tesztelés  A release-ek kiadása rendszeresen késik  Rövid távú szemlélet (az ad hoc fejlesztési igényre koncentrál)  Middleware-szerű részmegoldások  A dokumentáció hiányos, elavult  Nincs központi koordináció  A rendszer rugalmatlan és sérülékeny (pókháló-effektus) ESB a gyakorlatban

5 A kép, ami végül elénk tárult… ESB a gyakorlatban

6 Aztán elkezdtük egy ESB kiépítését, ami  Kiváltja a pont-pont kapcsolatokat  Kiemeli az újra felhasználható elemeket és az integrációs logikát  A régi és új rendszerek együttműködését is lehetővé teszi  Átláthatóbb folyamatokat eredményez (felelősségek, auditálhatóság)  Szabványosít  Racionalizál  Best practice-et hoz a szervezetbe  Üzemeltethető, módosítható, kiterjeszthető.  A projektek átfutási idejét rövidíti (párhuzamosítás, tesztelés, agilitás)  Kockázatot minimalizál (lazán csatolt környezet)  Igazodik a változó üzleti igényekhez, „Változásálló” ESB a gyakorlatban

7 Közben küzdöttünk a „negatív hullámokkal”…  „Ezt a rendszert nem lehet Sínhez kapcsolni!”  „Mi nem használunk webszervizeket!”  „Vannak kialakult interfész-szabványaink.”  „Nehézkes, bonyolult, lassítja a fejlesztést.”  „Egyáltalán: minek ide egy újabb rendszer?”  „Nem követhető a folyamat, hol az üzenet?”  „Mi szükségünk XML-re?”  „A jelenlegi megoldások kiválóan működnek.” …… ESB a gyakorlatban

8 Most itt tartunk:  A kezdeti befektetések megtörténtek  Szerverek beszerzése  Licencvásárlás  Infrastruktúra és üzemeltetési környezet kialakítása  A fő üzleti rendszerek között kiépült a technikai kapcsolat  Sikeresen kialakított üzleti szcenáriók  Emberek meggyőzése (hittérítés elkezdődött)  Vezetői döntés: az ESB az integrációs platform!  Amin még dolgozni kell  Koncepció, roadmap  Tudatosítás az operatív szinteken, motiváció  Továbblépés üzleti szolgáltatások irányába  Kritikus tömeg elérése ESB a gyakorlatban

9 A rendszer képe elkezdett átalakulni… ESB a gyakorlatban

10 2.Példa – A felismert üzleti igények és problémák Versenyhelyzet  Elavult és/vagy szigetszerű (silo) rendszerek  Elégtelen kapacitás / nem megfelelő rendelkezésre állás  Merev, nehezen változtatható alkalmazások Technológiai változtatás szükségessége Együttműködés szükségessége Kötelező feladatok  Versenytársak hamarabb megvalósítják  Új termékek bevezetésének szükségessége  Ügyfél elégedettség szintjének emelése  Törvényi megfelelés Partnerek igényei  Szorosabb kapcsolat megvalósításának igénye  Pont-pont kapcsolatok kiépítésére nincs idő, pénz...  Információ megosztásának igénye a partnerek, ügyfelek és felügyeleti szervek között  Egységes adatigény a core rendszer felől  Nem tiszta felelősségi körök ESB a gyakorlatban

11 Az előzőek nyomán döntés született:  Szükséges egy egységes integrációs architektúra és infrastruktúra,  amely a vállalati alkalmazásokban található funkciókat együttműködő,  szabványokon alapuló szolgáltatásokká szervezi,  amelyek kombinálhatók és gyorsan újra felhasználhatók, az üzleti igényeknek megfelelően  és aminek alapja az IT stratégia! ESB a gyakorlatban

12 A döntés után elkezdődött a végrehajtás… Közös megjelenítési szolgáltatások Közös üzleti szolgáltatások Szolgáltatás-, adat - és információ elérési szolgáltatások Szolgáltatás menedzsment Szolgáltatás busz Közös tech. szolgáltatások Szolgáltatás Infrastruktúra ÜgyfelekB2EB2CPartnerekBeszállítók Szolgáltatás kompozíció (Kompozit alklalmazások) Vállalatirányítási rendszerek ERP, CRM, SCM Egyedi fejlesztések Adat, tartalom Adatbázisok Adattárházak Dokumentumtárak Szolgáltatások Vállalati keresés Tartalomkezelés BPM Folyamatkezelés B2B ESB a gyakorlatban

13 Ami mérhető üzleti előnyöket hozott: Csökkentek a fejlesztési és karbantartási költségek  Újrafelhasználható technikai és üzleti szolgáltatások születtek  Az alkalmazásokból kiemelt integrációs logika  Az alkalmazásokból kiemelt folyamatvezérlés  Megszűntek a redundáns elemek  Átláthatóvá vált a rendszer  Szolgáltatások bevezetése, módosítása gyorsabban és olcsóbban történhet Csökkentek az infrastruktúra-jellegű költségek  Nem kell minden projekthez új infrastruktúra  Redundancia megszűntetése, alkalmazás-konszolidáció  A közös infrastruktúra üzemeltetése olcsóbb  Az új szolgáltatások hatékonyabbak, átlagos infrastruktúra-igényük kisebb ESB a gyakorlatban

14 Gyakorlat által igazolt előnyök Bevétel növekedése  Projekt átfutás rövidebb (time-to-market)  Integrációs feladatok gyorsabb megvalósítása  Elkészült elemek felhasználása  Változások lekövetése hatékony módon Nagyobb rugalmasság Költségek csökkentése Kockázat csökkentése  Rendszerintegrációs költségek csökkentése  Fejlesztési és üzemeltetési költségek csökkentése  Vendor-lock feloldása  Új termék – új bevételi forrás  Meglévő termékek hatékonyabb kezelése  Meglévő ügyfelek magasabb színvonalú kiszolgálása  Rendelkezésre állás növelése  IT infrastruktúra rugalmasságának növelése  Security szint emelése Termékfejlesztés támogatása  Elkészült megoldásokból rugalmas „építkezés” új termékek tervezésekor  Termékbevezetés jóval rövidebb idő alatt ESB a gyakorlatban

15 Mindez a költségek oldaláról… Near Term Mid-TermLong Term Time IT % Maintenance Cost 100 Maintenance Innovation Maint- enance Innovation „Pókháló-modell” ESB/SOA-modell Az ESB/SOA elősegíti az újrafelhasználást és alkalmazás konszolidálást ami lehetővé teszi, hogy az IT költségvetésből többet költsünk innovációra és kevesebbet karbantartásra és infrastruktúrára ESB a gyakorlatban

16 Összefoglalásul az ESB-ről…  Csak IT stratégiaként, központi irányítás mellett hatékony  Aktív vezetői támogatása elengedhetetlen  Befektetés nélkül nem megy  Már középtávon megtérülésre lehet számítani  Fokozatosság! Már a részmegoldások is eredményt hoznak  Miután látszanak az első eredmények, tovább lehet lépni a kiterjesztés irányába  Új rendszer bevezetése kiváló alkalom a belépésre!  A kritikus tömeg elérése után szinte önjáróvá válik.  Az eredmény: mérhető üzleti előny! ESB a gyakorlatban

17 Köszönöm a figyelmet! ESB a gyakorlatban


Letölteni ppt "1 ESB (adatsín) megoldások a gyakorlatban Tapasztalatok 2013.03ESB a gyakorlatban."

Hasonló előadás


Google Hirdetések