Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Ridderstrale-Nordström: Karaoke kapitalizmus Az emberiség menedzsmentje.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Ridderstrale-Nordström: Karaoke kapitalizmus Az emberiség menedzsmentje."— Előadás másolata:

1 Ridderstrale-Nordström: Karaoke kapitalizmus Az emberiség menedzsmentje

2 Dr. Jonas Ridderstråle: nemzetközi üzleti tanácsadó, közgazdász Kjell Anders Nordström: író, közgazdász

3

4 Világunkat a piacok uralják: ▫A pénz beszél ▫A szabadság nem egyenlő a boldogsággal ▫A technológiai lehetőségek nem egyenlők a profittal A karaoke kapitalizmus segít eligazodni ▫Egyéniség elismerése, kifejezésre juttatása Elgondolkodtatni akar, nem megmondani, mit kell tenni!

5 •„Individualizmus über alles” •Kozmopolita karaoke klubban élünk, rengeteg választási lehetőséggel -> a pénz beszél •„Jobb gazdagnak lenni, mint szegénynek – márcsak pénzügyi megfontolásokból is.” - Woody Allen •„Majmolj vagy alkoss!” •Kockázat minimalizálása •Hosszú távon az újítók győznek

6 •Tőke + szakértelem -> technológia = önmagunk megvalósítása •A technológia nem hoz döntéseket, nem oszt meg, az emberiség érdekeit szolgálja •Információs és kommunikációs technológia •„Sok fiatal kínai számára Marilyn Manson akkora ikon, mint MaoCe-tung.” •Kétén az interneten •Sok információ -> megkérdőjelezés •A sok információ kezeléséhez tudás kell •„A hatalom átkerül azoktól, akik az információt kontrollálják, azokhoz, akik a tudást kontrollálják.”

7 •Az emberek elfordultak az egyháztól, a gondoskodó államban kerestek vigaszt, azonban ez is kudarcot vallott •Lapokban érkezik az életed, amit aztán neked kell összeszerelned •A szakszervezetek, a szomszédok, sőt a család is cserben hagyott minket •A lojalitást ma már ki kell érdemelni •„Társadalmunk tele van kapcsolatokkal, mégis ki vagyunk éhezve a közösségre.” ▫A gyenge társadalmi kötelék jó hatással van az innovációra és a gazdasági növekedésre

8 •Nemcsak a technológia és az intézmények változnak, hanem az értékek is. •A fogyasztás tölti ki az emberek életét •„A társadalmakat az általuk létrehozott épületek alapján ítélik meg. Az egyiptomiak piramisokat építettek. A görögök az Akropoliszt hagyták hátra. A rómaiak a Kolosszeumot alkották. A modern kor a plázákat hagyja örökségül.” •A materiális világban a matéria olcsó, az anyagtalan dolgok drágák. •A vásárlás önigazolás, önkifejezés •Az emberiség törzsi felépítésű -> tartozni akarunk valahova •„Mind ugyanazt a zenét hallgatjuk, ugyanazokat a filmeket nézzük, ugyanazt a vodkát vedeljük és pontosan ugyanakkor.”

9 •Karaoke kapitalizmus világa: ▫erényes gonosz ▫tőke, szakértelem szerencse ▫felelősség esélylesés ▫szabadság kötelesség ▫egyéni sikerek magány •A siker kulcsa a szélsőségek feltárása •A legrátermettebbek maradnak életben •Zárt közösségek jönnek létre a tőke egyenletlen eloszlása, a tehetség, a képzettség és a kapcsolatok miatt •Tudásunkat most kell áruba bocsátani •„Egyre nehezebb úgy megélni, hogy közben éljünk is.” •Öröm megtalálása a munkában

10 •A tehetség hatalom •A cégek legfontosabb erőforrásai ma már megfoghatatlanok •„Amikor a föld volt a jövedelmező erőforrás, a nemzetek azért csatáztak, ma a tehetséges emberek megszerzéséért mennek ölre.” •Azt kell megadóztatni, ami helyhez kötött - > ingatlan, szegények •Néhány országba tömörül a tehetség •A pénz nem minden, az ideák is számítanak •Az USA jól kitalálta magát

11 •Ma már a vásárlók diktálnak •Minden eddiginél nagyobb piac működik, minden eddiginél több termék számára, minden eddiginél nagyobb földrajzi területen •Piacmánia + túlkínálat + minden kapható + olcsó információ = tökéletes verseny 1.Kipróbálni, amit kínálsz 2.Részekre bontani az ajánlatot 3.Kombinálni az ajánlatot 4.Változtatni az ajánlaton 5.Lemásolni és megosztani barátaikkal 6.Közölni az ajánlatot másokkal 7.Társalkotójává válni az ajánlatnak •Az informálatlan, alázatos és lojális fogyasztó hamarosan eltűnik

12 •Napjainkban az 1000 legnagyobb vállalat adja a világ termelésének 80%-át, ugyanakkor a természetük megváltozott. A cégek élettartama egyre rövidebb •Az információtechnológia sok új üzleti lehetőséget teremtett, de gazdasági szempontból az internet haszontalan, nem termel profitot

13 •A vállalatok rájöttek, hogy nem elég egy dimenzió mentén gondolkodni •Kísérlet a mátrix-szervezet modelljével -> nem vezetett előre •Hogyan lehet olyan szervezeteket létrehozni olyan szervezeteket, amelyek segítségével maximalizálható a bölcsesség? ▫Erőforrások hatékony hasznosítása ▫Vállalati kreativitás kiaknázása megfelelő szervezeti architektúrával •Egyre több iparágban válik a verseny nemzetek felettivé •Az újdonságok gyakran létező dolgok újféle módon való kombinálásából jön létre •Az utóbbi évtizedekben jellemző a szakértelem növekedése

14 Biztosítani kell a folyamatos megújulást! •Szükség van egy történetre •Biztosítani kell a tehetség áramlását az individualizáció növelésével •Egymást kiegészítő, tehetséges egyéneket kell alkalmazni

15 Létrejött az I-generáció •Internacionális •Informált •Informális •Izgága •Intenzív •Individualista

16 „Az emberek nem változnak sokat. Ne pocsékold arra az időt, hogy megpróbálod betenni ami kimaradt. Próbáld inkább azt kihozni magadból, ami még benned maradt. Ez is elég kemény dió.” Buckingham, Clifton

17 Minden vállalat számára fő feladat, hogy valami újszerűvel rukkoljon elő. Az ott dolgozók sokszínűségének tükröződnie kell a vezetőségben is. Ha nincs változatosság, nincs kreativitás. Az azonosság csak azonosat szül!

18

19 „Akinél a felettesek és alárendeltek ugyanazt akarják, az győz.” Szun-Ce •Közös alapelvek •Világos identitás •Viselkedésformáló ösztönzők

20 „Ha lelkesíteni akarjuk az embereket, a legbelsőbb vágyaiknak kell hangot adnunk. El kell hitetnünk velük, hogy képesek megmászni azt a hegyet, amiről mindig is azt gondolták, hogy túl magas.” Ronald Reagan

21 A karaoke cég egyszerre individualista és kollektivista! EGYÉN+UNIÓ= EGYÉNIÓ Egók olvasztótégelye, akiket összetart a közös cél.

22 Az értékek mágnesek! Ha elég sok hasonló gondolkodású embert gyűjtünk össze, az már önmagában elég, hogy odavonzza a többi hasonló gondolkodásút. Világossá kell tenni az értékeket: •Szeresd a vevőidet és a munkatársaidat! •Optimistán gondolj a jövőre! •Mindig új ötleteken törd a fejed! •Toleráld a frusztrációt!

23 Szervezeti folyamat-platform: •Szervezeti emlékezet •Közös nyelv •Fejlett kommunikációs csatornák

24 Szervezeti emlékezet •A vállalatnak tudnia kell milyen tudás van a birtokában. •Sokszor már vannak létező megoldások, csak nem emlékeznek rájuk •A tudás-memóriának tartalmaznia kell a tehetségek és szakértelmek részletes leltárát •Felejteni is tudni kell a fejlődéshez. •Meg kell szabadulni a régitől, hogy helye legyen az újnak.

25 Közös nyelv •A beszélgetések előfeltétele a közös kódrendszer. •A legtöbb vállalatnál minden stratégiai fontosságú pozícióban lévő személy beszél angolul. •Menedzsment tréning: egységesíti a cégen belüli szóhasználatot, a vállalati nyelvtant és gondolkodásmódot.

26 Fejlett kommunikációs csatornák •Minden egység és dolgozó szabadon hozzáférhet bármilyen információhoz. •Megoszthatják, kereshetik és felkínálhatják az ötleteket. •Az információknak nem kell hierarchia tetejéről indulniuk. •Fontos a szocializáció: csapatokban dolgoznak, munkán kívül is összejárnak a dolgozók.

27

28 Az innovációnak három akadállyal kell megbirkóznia: •A vállalat termékei és erőforrásai behatárolják. •A hagyományos forrásokból származó versenyelőnyök nem elég hatásosak. •Az innováció azelőtt az átlagemberre koncentrált, de ma az extrémek uralják a világot.

29 • A legrátermettebb marad életben • Szexuális szelekció

30 Információ Individualizáció A piacok tökéletlenségei Az ember tökéletlenségei Modellek Hangulatok Alsó szegmens Felső szegmens Kínálati oldal Keresleti oldal Racionális Emocionális Alkalmazkodás Vonzás Rátermett Szexis

31 Versenyképes üzleti modell: •Mit akarunk tenni és melyik vásárlóért? •Mi az, amiben mi világszínvonalút nyújtunk? •Mi az, amit világszínvonalú partnereink nálunk jobban csinálnak? •Milyen lehetőség van a növekedésre és hol?

32 1.Egyedi kínálati csomag 2.Megfelelő kommunikáció 3.Érték hozzáadása 4.Fő szakértelem 5.Azok a tevékenységek, amelyeket alvállalkozókra bíztak, mégis nélkülözhetetlenek

33 Mi lehet az oka, hogy a modell kudarcot vallott? •Exkluzivitás hiánya •Kivitelezés hiánya •Rugalmasság hiánya

34 „ Egy gramm érzelem hatásosabb lehet, mint egy tonna tény.” A vállalatoknak álmokat kell megalkotniuk, valóra váltaniuk. •Örök élet •Örök fiatalság •Örök gazdagság •Örök férfiasság •Örök boldogság

35 1.Kevélység 2.Irigység 3.Torkosság 4.Bujaság 5.Harag 6.Fösvénység 7.Jóra való restség

36 A karaoke vezetés tízparancsolata 1.Ne tedd ki a kirakatba tollazatod zsenialitásod és szépséged demonstrálására! 2.Ne sétálj vakon a vadonban, hanem nyisd ki a szemed, és nyisd ki mások szemét is! 3.Ne állandóan a pénzt számold! 4.Értékeld az értékeket, és minden napodat azok szerint éld! 5.Szeress mindenkit, és ők majd viszontszeretnek!

37 6. Ismerd a vásárlóid legbelsőbb szentélyét és a saját hátsó kertedet is! 7.Száműzd a bürokrácia szabálykönyvét! 8.Osztogass répát úgy, ahogy szeretnél répát kapni! 9.Ne feledkezz bele saját vállad veregetésébe! 10.Indulj az ajtó felé, mielőtt kiteszik a szűröd!

38 Köszönjük a figyelmet! Készítette: Soós Rita Sáli Annamária


Letölteni ppt "Ridderstrale-Nordström: Karaoke kapitalizmus Az emberiség menedzsmentje."

Hasonló előadás


Google Hirdetések