Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A nemzetközi közúti árufuvarozás. A fuvarozások szabályozása EEEENSZ Európai Gazdasági Bizottsága GGGGenfi Közlekedési Egyezményben 1968- Bécsi.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A nemzetközi közúti árufuvarozás. A fuvarozások szabályozása EEEENSZ Európai Gazdasági Bizottsága GGGGenfi Közlekedési Egyezményben 1968- Bécsi."— Előadás másolata:

1 A nemzetközi közúti árufuvarozás

2 A fuvarozások szabályozása EEEENSZ Európai Gazdasági Bizottsága GGGGenfi Közlekedési Egyezményben Bécsi Közlekedési Egyezmény 1111970-Genf regionális megállapodások

3 A CMR Egyezmény  Nemzetközi közúti árufuvarozásokra vonatkozó szerződésekről szóló egyezmény  1956 májusában alkották meg ben lépett hatályba Hazánk 1970-ben csatlakozott FeladataFeladata jogviszonyok egységesítése az egységes jogbiztonság

4 A fuvarozási szerződés A fuvarlevél tanúsítja, hogy a CMR- fuvarjog alkalmazásával jött létre A fuvarozási szerződés és az áru átvételének bizonyítéka: fuvarlevél

5 csatolt okmányok végigkíséri az áru útját Nem értékpapírne m testesíti meg az árut A fuvarlevél

6 A fuvarozó állítatja ki CMR – fuvarlevelet, 3 eredeti és 3 másolati példány Eredeti pld.: zöld színű, a fuvarozónál marad 5pld.: fehér színű Eredeti pld.: kék színű, az átvevőnél marad pld.: piros színű és a feladónál marad, sárga sávval, a speditőrnél marad 1. eredeti példány: fehér színű, banki példány, számla melléklete 1. 4pld.: fehér színű, zöld sávos, a vámhivatalnál marad

7 A fuvarozási szerződés módosítása Az utólagos rendelkezésre a megbízó jogosult akkor, ha  Nem okoz kárt sem a feladónál sem a címzettnél  Nem osztja meg a küldeményt Még nem vette át a címzett a fuvarlevelet

8 Kérheti, hogy a fuvarozó Ne fuvarozza tovább az árut Más címzettnek szolgáltassa ki Más helyen szolgáltassa ki

9 A fuvarozó felelőssége A fuvarozó felelős A fuvarozó köteles az árut: olyan mennyiségben és minőségben kiszolgáltatni, mint amilyenben átvette. megsérüléséért, ha az áru átvétele és kiszolgáltatása között következett be, valamint a késedelmes kiszolgálásért teljes, részleges elvesztéséért

10 ATP Egyezmény hűtőgépek műszaki kivitelét  valamint a fuvarozás közben betartandó rakodótér - hőmérsékletet szabályozzaszabályozza hűtő járműveket

11  Tartalmazza fuvarozást végző járművek személyzetének munkafeltételei kötelesek az előírt haladási és pihenőidőket betartani AETRAETR

12 Bilaterális megállapodások Kétoldalú megállapodások Rögzítik a kölcsönös együttműködés szabályait  Továbbá szabályozzák a fuvarozási engedélyek kiadását.

13 ÁTRUHÁZNI TILOS! A fuvarozó egyszerre 3 havi engedélyt kap A kétoldalú – bilaterális- egyezmények

14 ADR Egyezmény tartalmazza: a rakomány tulajdonságait, a veszélyek lehetőségét „Írásbeli utasítás közúti fuvarozáshoz” 1957-ben hozták létre „Felelős nyilatkozat a veszélyes áruk közúti fuvarozásához”

15 Az engedélyek lehetnek  Harmadik országos Egy útra szóló KülönlegesKülönleges  Időtartamra szóló

16  Többféleképpen képezheti díjszabási rendszerét a fuvarozó: 1. Tonnadíjas díjszabás, amikor a fuvarozott áru raksúlya, illetve űrmértéke alapján állapítja meg a fuvardíjat. 2. Kilométerdíjas díjszabás, amikor a megtett távolság az alapja a fuvardíjszámításnak. 3. Óra-kilométer-díjas díjszabás, amikor a szolgáltatás időtartama és a megtett távolság összetetten adja a fuvardíjat. A fuvardíjak alakulása kereslet-kínálatkereslet-kínálat


Letölteni ppt "A nemzetközi közúti árufuvarozás. A fuvarozások szabályozása EEEENSZ Európai Gazdasági Bizottsága GGGGenfi Közlekedési Egyezményben 1968- Bécsi."

Hasonló előadás


Google Hirdetések