Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

M ÉDIAPIAC KONFERENCIÁK Márkaépítés 2015 Városmarketing szekció Budapest, 2015. május 28. Települések és rendezvények Dr. Faragó Hilda 1.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "M ÉDIAPIAC KONFERENCIÁK Márkaépítés 2015 Városmarketing szekció Budapest, 2015. május 28. Települések és rendezvények Dr. Faragó Hilda 1."— Előadás másolata:

1 M ÉDIAPIAC KONFERENCIÁK Márkaépítés 2015 Városmarketing szekció Budapest, május 28. Települések és rendezvények Dr. Faragó Hilda 1

2 Miért kell az esemény? Település stratégia része Új befektetőket hozhat Színesíti a település életét Innovációt indíthat meg Erősíti a település imázsát – rizikós Nehéz jól kommunikálni, de médiaesemény Hosszú távon hat Minden esemény egyedi, és egymással is konkurálnak 2

3 Aki emberekkel foglalkozik, tartsa mindig szem előtt, hogy nem logikusan működő létesítményekkel, hanem érzelmeik által vezérelt lényekkel van dolga. Dale Carnegie 3

4 Harmadik pillér Otthon Munka Társasági / társadalmi hely (kocsma, rock koncert, edzőterem, stadion, kiállítás, korcsolyapálya, flashmob…) 4

5 A mai események, rendezvények Az „esemény biznisz” előre tervezett üzletmenetté vált, aki ezt nem látja be, lemarad és kimarad. Kulcsszavak: kreativitás, kizökkentés, új minőség, élmény, interaktivitás, együttműködés, „edutainment” = játszva tanulni a rendezvényeken 5

6 Az esemény, mint termék A rendezvények gyakran a helyi közösség eseményeiből nőnek ki A rendezvények növelik a desztináció vonzerejét Sok rendezvényt kifejezetten vendégcsalogatási céllal hoznak létre A rendezvények erős desztinációs marketing eszköznek számítanak 6

7 Krédó: Ha valamit el akarsz adni a potenciális vevőnek, akkor a vevő szemével kell nézned a dolgokat. „Nagyon szép város. Megnéztünk néhány múzeumot, jártunk szép templomokban, sőt voltunk a királyi palotában is. A kaja és a bor kitűnő volt.” Melyik városban jártunk? A különbség az élményben van. 7

8 Napjaink befutója, az eseménymarketing Eszköz: egy eseménnyel terméket promotálni Cél: maga az esemény Módszer: ez az értékesítési, kommunikációs, promóciós stb. csatorna 8

9 Eseménymarketing (event marketing) Tematikus aktivitás „élőben” (például zenei fesztivál, sportrendezvény, ünnepség, stb.) ami egy termék, vagy termékcsoport eladását célozza. Definíció esemény promóció: olyan promóciós tevékenység, ami egy eseményt (például sport- vagy társadalmi rendezvény) használ fel arra, hogy felkeltse a közönség érdeklődését egy termék iránt 9

10 „Nagy nevek”, termékek, stílusok, történelem…  Kötődés kihasználása (Mozart → Salzburg, Burns → Skócia)  Elturistásodás veszélye  Rendezvények „ráépülnek” a névre (gyulai kolbász…)  „ejha” effektus (wow!) 10

11 … hatékonyak / hatásosak … értéket közvetítenek, a résztvevő érzi, hogy kap valami többletet (kommunikáció: mit ad nekem?) … a rendezők céljainak vannak alárendelve … stratégiába illeszkednek (pl. kóstoltatás) … a szervezők közötti együttműködés eredményei … sok résztvevők vonzanak (egy esemény akkor lesz élő, ha van résztvevő) A sikeres rendezvények 11

12 12 Önkép és megítélés 12

13 13 Minden nézőpont kérdése helyszín desztináció város környezet A vevő így lát… Mi így látunk… 13

14 Trend: fesztiválok Térben és időben koncentrált, előre meghirdetett, közös elnevezés alatt futó, legalább egy napos, gyakran több műfajt felölelő szabadidős rendezvény sorozat, amely közös érdeklődésű emberek látogatását várja. Lehet: reprezentatív, téma szerinti, célcsoportra irányuló; hazai, regionális, nemzetközi… Forrás: Magyar Fesztivál Szövetség,

15 Napjaink utazója a „csendes utazó” (silent traveller) Azok az általában as éveikben járó utazók, akik folyamatosan használják technikai eszközeiket arra, hogy informálódjanak és informáljanak. Ahhoz, hogy becserkésszük, meggyőzzük és megnyerjük őket, a tartalom marketingen (kép- és hanganyag) túlmenően sztorikkal, hírességekkel is erősíthetünk. 15

16 A történetek ereje Másképp nézünk-e a kavicsokra, ha tudjuk, honnan vannak? A kertből? Az ókori Rómából? A berlini Falból? A Holdról? A sok jó ötlet nem elég, azokat egységes egésszé kell varázsolni. Nem mindegy, hogy citromos lé, vagy limonádé… Ehhez kell a rendezvény, mert az mindig több szegmenshez szól. 16

17 Olyan rendezvény kell, amelyben mindenki megtalálja saját érdekét 17

18 Egy rendezvényen bármi megtörténik … és meg is történik Emiatt a szervezést és lebonyolítást szakemberekre kell bízni. De a település érezze magáénak. 18

19 19 1. presztízs és imázs 2. újabb munkahelyek és -alkalmak 3. szolgáltató helyek forgalma és a szezon széthúzása 4. sokszoros költés 5. multiplikátor hatás Miért jó? 19

20 Köszönöm a figyelmet 20


Letölteni ppt "M ÉDIAPIAC KONFERENCIÁK Márkaépítés 2015 Városmarketing szekció Budapest, 2015. május 28. Települések és rendezvények Dr. Faragó Hilda 1."

Hasonló előadás


Google Hirdetések