Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Egymásra utalva – A szőlő-, bortermelés és az idegenforgalom közös fejlesztésének aktuális lehetőségei Borászati Konferencia Monor 2008. október 4. Pannon.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Egymásra utalva – A szőlő-, bortermelés és az idegenforgalom közös fejlesztésének aktuális lehetőségei Borászati Konferencia Monor 2008. október 4. Pannon."— Előadás másolata:

1 Egymásra utalva – A szőlő-, bortermelés és az idegenforgalom közös fejlesztésének aktuális lehetőségei Borászati Konferencia Monor október 4. Pannon Egyetem Agrártudományi Centrum Szőlészeti és Borászati Kutatóintézet, Badacsony Molnár Eszter

2 A borturizmus fogalma „…szőlőbirtokok, pincészetek, borfesztiválok, borbemutatók felkeresése, ahol a borkóstolás élménye és/vagy a borvidék megismerése a fő motivációs tényező” (Hall et al.(2000)

3 A borturizmus fogalma Három különböző nézőpont: bortermelő, utazási iroda, fogyasztó / vendég  Fogyasztói viselkedési forma  Desztinációs stratégia a borral kapcsolatos vonzerő és boros arculat kialakítására és piaci értékesítésére  Lehetőség a borok bemutatására és értékesítésére közvetlenül a fogyasztónak Getz (2000)

4 A borvidékek, borrégiók vonzereje •„Minden borkedvelő tudja, hogy a legjobb borok különleges – mondhatni varázslatos – vidékeken teremnek” (The Wine Spectator 1997 aug. 31) •Williams (2001) szerint „a borvidék olyan paradicsomi vidék, amely bőséges kínálattal rendelkezik a szabadidős programok, a konyhaművészet, gasztronómia, a természetjárás terén.”

5 A borvidékek, borrégiók vonzereje •A borvidékek fő vonzereje a helyek különbözőségében rejlik és ezekből a különbségekből kell a márkákat felépíteni! (Bruwer, 2003) •Turisztikai terroir (Hall & Mitchell, 2002)

6 Ki a borturista és mit akar? Általában  jellemzően középkorú  magas iskolai végzettségű, művelt  vezető beosztású, szakember  átlagnál magasabb jövedelemmel  szerteágazó érdeklődés  komplex programok (bor, gasztronómia, kultúra, wellness, fitnesz, sport)

7 FŐ BOROS TERMÉK •Látogató-barát pincészetek •Felkészült személyzet •Borfesztiválok, borünnepek •Ismert borászatok A DESZTINÁCIÓ FŐ VONZEREJE •Vonzó táj •Kellemes éghajlat •Szolid árfekvésű szállások •Könnyen hozzáférhető információk •Jól kitáblázott borutak A KULTURÁLIS TERMÉK •Egyedi, a vidékre jellemző szállás •Kifinomult gasztronómiai kínálat •Tradicionális pincefalvak KAPCSOLT JELLEMZŐK •Nagyszámú meglátogatható pince •Híres borok •Csoportos pincelátogatás KAPCSOLT JELLEMZŐK •Helyi specialitásokat árusító boltok, piac KAPCSOLT JELLEMZŐK •Sokféle program lehetőség

8 Magyarország idegenforgalmi régiói

9 Magyarország borvidékei

10 A Duna borrégió, a Kunsági borvidék, a Szárazhegy-Strázsahegyi hegyközség adottságai FŐ BOROS TERMÉK  Látogató-barát pincészetek  Felkészült személyzet  Borfesztiválok, borünnepek  Ismert borászatok Látogatható pincék? Ismert borok?

11 A Duna borrégió, a Kunsági borvidék, a Szárazhegy-Strázsahegyi hegyközség adottságai A DESZTINÁCIÓ FŐ VONZEREJE  Vonzó táj  Kellemes éghajlat  Szolid árfekvésű szállások  Könnyen hozzáférhető információk  Jól kitáblázott borutak Programlehetőségek ?

12 A Duna borrégió, a Kunsági borvidék, a Szárazhegy-Strázsahegyi hegyközség adottságai A KULTURÁLIS TERMÉK  Egyedi, a vidékre jellemző szállás  Kifinomult gasztronómiai kínálat  Tradicionális pincefalu Helyi specialitásokat árusító boltok, piac?

13 Az idegenforgalom és a szőlő- borszektor szervezetei az egyes régiókban •Regionális Marketing Igazgatóságok •Regionális Turisztikai Projektirodák •Regionális Idegenforgalmi Bizottságok •Turisztikai egyesületek •Borvidéki Régió (pl. Duna) •Hegyközségi szervezet (Hegyközségek, Borvidéki Tanács) •Borút Egyesületek •Borrendek (pl. Strázsa Borrend)

14 Az együttműködés lehetőségei •Közös programkínálat kialakítása •Közös érdekeltségen alapuló, integráló szervezetek (TDM) alapítása (egyéb szolgáltatókkal, vállalkozásokkal együtt) különböző szinteken (helyi, kistérségi, régiós) •Fejlesztési pályázati lehetőségek együttes kihasználása (GOP, ROP, RIB, ÚMVP) •Közös marketing, promóció •Közös oktatási, tréning programok

15 Várható eredmények – szőlő- borágazat •Megtermelt szőlő-, bortermékek nagyobb arányú értékesítése helyben •Helybeni értékesítés, mint promóció erősíti a Kunsági, azon belül a Strázsahegyi borok ismertségét, növekszik az összes értékesítés mennyisége •Növekszik a szőlő-bortermelés jövedelmezősége •Megmaradnak, esetlegesen nőnek a szőlőtermő területek

16 Várható eredmények - idegenforgalom •Színesebb, célközönségre szabott, minőségi kínálat kialakulása •Jobb idegenforgalmi kapacitás (szállás, vendéglátóhely) kihasználás •Több vendégéjszaka, magasabb fajlagos költés – növekvő idegenforgalmi bevételek

17 Várható eredmények - általános •Kereslet egyéb vállalkozások termékei, szolgáltatásai iránt •Új munkahelyek, foglalkoztatottság emelése a régióban •A régió lakosság megtartó erejének növekedése •A lakosság elöregedésének megállítása, új, munkaképes korú betelepülők

18 Köszönöm megtisztelő figyelmüket!


Letölteni ppt "Egymásra utalva – A szőlő-, bortermelés és az idegenforgalom közös fejlesztésének aktuális lehetőségei Borászati Konferencia Monor 2008. október 4. Pannon."

Hasonló előadás


Google Hirdetések