Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Lakner Zoltán. Élelmiszeripari Gazdaságtan Erősödő külpiaci verseny Csökkenő belföldi értékesítés Bizonytalan nyersanyagháttér Csökkenő versenyképesség.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Lakner Zoltán. Élelmiszeripari Gazdaságtan Erősödő külpiaci verseny Csökkenő belföldi értékesítés Bizonytalan nyersanyagháttér Csökkenő versenyképesség."— Előadás másolata:

1 Lakner Zoltán

2 Élelmiszeripari Gazdaságtan Erősödő külpiaci verseny Csökkenő belföldi értékesítés Bizonytalan nyersanyagháttér Csökkenő versenyképesség Csökkenő nyereség Csökkenő tőkebevonás Technológiai lemaradás Forgóeszköz- finanszírozás

3 Élelmiszeripari Gazdaságtan Néhány növényi élelmiszer reál export- árának változása

4 Élelmiszeripari Gazdaságtan Élelmiszerlánc: az jár jól, aki a fogyasztóig tudja eljuttatni a termékét

5 Élelmiszeripari Gazdaságtan … de hol a vásrálóerő? A lakosság készpénz-és hitelállományának változása

6 Élelmiszeripari Gazdaságtan … milyen lesz a fogyasztó?  egyre öregebb;  egyre betegebb;  mind kisebb családban élő;  multikulturális;  talán kicsit műveltebb (?);

7 Élelmiszeripari Gazdaságtan Kultúra és hagyományok Borturista Előzetes várakozások Motiváció Imázs Korábbi tapasztalatok Információ Preferenciák A A borturizmus élménye Regionális adottságok Bor Turizmus Eszközök Emberi erőforrás Társadalmi tőke Szervezeti környezet A szőtőtermelő táj Termék

8 Élelmiszeripari Gazdaságtan Ár-érték optimalizálás Hitelesség, autenticitás TermékKörnyezet Kapcsolat- rendszer Infrormáció Emberi erőforrás Szolgáltatások A borturizmus élménye

9 Élelmiszeripari Gazdaságtan Versenyképesség hitelesség fenntarthatóság Borturizmus rendszere BorturizmusTurizmus Térség

10 Élelmiszeripari Gazdaságtan A tulajdonképpeni termék A régió vonzereje A szolgáltatások kultúrája

11 Élelmiszeripari Gazdaságtan Mitől megy jól a borturizmus, ott ahol megy?  hagyomány, történelem, turisztikai attrakció;  megközelíthetőség;  családi programok;  kohézió a résztvevők között (bizalom);  kapcsolat és összeköttetés…;  jelentős tőke;

12 Ki az a bortúrista?

13 Élelmiszeripari Gazdaságtan Vett-e már részt olyan kiránduláson, melynek központi témája a bor vagy a borturizmus volt?

14 Élelmiszeripari Gazdaságtan Venne-e részt borturizmusban?

15 Élelmiszeripari Gazdaságtan Mennyire fontos szempont a turiszitkai célpont kiválasztásában?

16 Élelmiszeripari Gazdaságtan A borkedvelő  Főbb motivációk: borkóstolás; borászokkal lehet találkozni; borról lehet beszélgetni közötti férfi, közép-vagy felsőfokú végzettség, családi kötődés a borhoz

17 Élelmiszeripari Gazdaságtan A kultúrista Főbb motivációk: folklór, hagyomány, építészet év közötti, 35% férfi közép-vagy felsőfokú végzettségű

18 Élelmiszeripari Gazdaságtan A kikapcsolódást kereső  „el a városból, ki a hétköznapokból”;  szabadidő eltöltése –ha családos: gyerekprogramok –ha még nincs család: lehessen vásárolni

19 Élelmiszeripari Gazdaságtan Milyen az etyeki bortúrista? 1.alkalommal jött63% 2.alkalommal jött11% 3.alkalommal10%

20 Élelmiszeripari Gazdaságtan Mi volt a fő információforrás?  TV, rádió35%  óriásplakát 5%  írott sajtó 5%  ismerős 55%

21 Élelmiszeripari Gazdaságtan Szocio-demográfia  55% férfi;  80% Budapestről;  48% 25 és 45 év közötti;  18% 45 év feletti; 

22 Élelmiszeripari Gazdaságtan Mit érdemes ebből hazavinni?  Borturizmus=profit+térségfejlesztés;  Nagy hiba, ha azonnali profitot várunk és túlértékeljük a falusi turizmus szerepét  A turista nem elsősorban borra, hanem élményre vágyik;  Társadalmi tőke nélkül nem fog menni a dolog…;  Élményeket és érveket kell adnunk;

23 Lakner Zoltán egyetemi docens, BCE Élelmiszeripari Gazdaságtan Tanszék tel.: tel./fax: (1) lakás: (1)


Letölteni ppt "Lakner Zoltán. Élelmiszeripari Gazdaságtan Erősödő külpiaci verseny Csökkenő belföldi értékesítés Bizonytalan nyersanyagháttér Csökkenő versenyképesség."

Hasonló előadás


Google Hirdetések