Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Master of Arts International Hotel (Companies) Management 7. Szállodavállalatok vezetési struktúrája 2016. 09. 20. 18:09 Dr. Juhász László PhD 1 Szállodavállalatok.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Master of Arts International Hotel (Companies) Management 7. Szállodavállalatok vezetési struktúrája 2016. 09. 20. 18:09 Dr. Juhász László PhD 1 Szállodavállalatok."— Előadás másolata:

1 Master of Arts International Hotel (Companies) Management 7. Szállodavállalatok vezetési struktúrája :09 Dr. Juhász László PhD 1 Szállodavállalatok irányítási eszközei

2 :09 Dr. Juhász László PhD 2 Szállodavállalatok irányítási eszközei Cél, a vállalatirányítás és a szállodavállalatok stratégiaalkotásának és szervezeti felépítésének szakirodalmi áttekintése és gyakorlati alkalmazások feltárása. A koncepcionális vezető elért a vezetővé válásnak arra a szintjére (conceptional leader), amikor képes koncepciót alkotni, jövőképet alkotni, célokat kitűzni. A végrehajtó vezetés (management) képes befolyásolni az élőmunkát (munkatársakat) és tevékenységeket (munkafolyamatokat), képes elérni a kitűzött célokat. A misszió, jövőkép, a stratégiai célok és a stratégia meghatározza a vállalat irányítás felépítését és ezzel a szervezeti felépítést (startegy – structure) Vállalatirányítás célja a versenyképesség és fenntarthatóság biztosítása. Egy szálloda versenyképességi fokmérője, hogy mennyire képes a piacon eladható szolgáltatásokat nyújtani, hogy közben a vendégek, a munkatársak és a tulajdonos elégedettek, (jövőbeli kereslet) A hármas célhalmaz (piaci, emberi, gazdasági) organikus és harmonikus egysége biztosítja a fenntartható gazdálkodást.

3 :09 Dr. Juhász László PhD 3 Szállodavállalatok irányítási eszközei Felelős vállalatirányítás (társaságirányítás) (Corporate Governce) nélkül egy cég sem maradhat sokáig versenyképes. Az OECD által felelős társaságirányítás hagyományosan a részvényesek, az ügyvezetés, az ellenőrzés és a stakeholderek közötti kapcsolatot jelenti. A holisztikus elképzelés, kiterjed a tevékenységek teljes spektrumára, a stratégiai gondoskodástól, az integrált rendszer szemléleten keresztül, egészen az erőforrások felhasználásáig. A vállalatirányítás elsődleges vezetői eszköze a döntés, amely a vezetés igéje, mert a vezető rendszeresen döntéseket hoz. A szálloda(vállalat) missziójának, jövőképének és stratégiai céljainak és a célok elérésének meghatározása. stratégia tulajdonosi döntés. Az irányításban elkülönül a tulajdonosi, vezetői és ellenőrzési funkció. Tulajdonosi irányírás döntéseit a tagok gyűlése, a taggyűlés, az igazgatótanács és vagy közgyűlés hozza meg. A legfőbb szerv hatásköre (PTK) a misszió, jövőkép, a stratégiai célok, a stratégia, a társaság üzletpolitikáját meghatározó döntések hozatala.

4 :09 Dr. Juhász László PhD 4 Szállodavállalatok irányítási eszközei Az igazgatóságok és vezető tisztségviselők megválasztásának és összetételének elvárásait, a felelős társaságirányítás (corporate governance) elmélete szabályozza. A társaságok felsőszintű ellenőrző szervezete a felügyelőbizottság és a könyvvizsgáló, a vállalat belső ellenőrét általában a bizottság alárendelik szakmai irányítás szempontjából. A corporate governance területei az általános vállalatirányítási keretrendszert, a részvényesek jogait és a tulajdonosi joggyakorlást, a részvényesek érdekérvényesítési lehetőségeit, a részvényesek egyenlő és méltányos kezelését, egyéb érdekeltek szerepét, a közzétételt és az átláthatóságot, a vezető testületek feladatit, a feladatmegosztást az igazgatóság és a vállalatvezetés között, az igazgatóság összetételének meghatározása, a belső kontrollmechanizmusok rendszerének irányítása és működtetése.

5 Értékesítés Gazdasági Administration Szállodák Márkák Régiók Humán- politika Fejlesztés Vezérigazgató - Chief Executive Officer Szállodai vállalat szervezeti felépítése Üzemeltetés Operation Támogató Központ (HQ) Beszerzés Motiváció Tréning Munkaügy Kutatás Beruházás Ingatlan Könyvelés Pénzügy Számítástechnika Jogi képviselet Karbantartás Dr. Juhász László PhD 5 Vezérigazgató helyettes VH :09

6 Dr. Juhász László PhD 6 Márkavédelem Global Finance Európa 144 M$ Vezérigazgató Szállodavállalat szervezeti felépítése Business Reputation & Responsibility Támogató (vállalat) központ 11 brand Jog CSR Védelem (risk) Dr. Juhász László PhD Közgyűlés – Igazgatóság – Felügyelő BizottságKönyvvizsgáló Global Corporate Affair Global Sales & Marketing Global Human Resource Global Technology Amerika 471M$ Kína 118 M$ Ázsia 116 M$ Közügyek Internal Audit Márka management Foglalás rendszer Üzemeltetés Értékesítés Lojalítás program RM Stratégia Tréning Karrier Tehetség Vezető- képzés Motiválás Technikai innováció Üzemeltetés támogatása Ingatlan- fejlesztés Tervezés Pénzügy Vállalat- fejlesztés Stratégia Beszámolás Controlling Tulajdonosok Franchise Management Owned, rent 2.700

7 :09 Dr. Juhász László PhD 7 Szállodavállalatok irányítási eszközei Megfigyelhető, hogy az evolúciós fejlődés hatására óhatatlanul kialakításra kerülnek adott tevékenységek ellátására a funkcionális részlegek, beleértve az üzemeltetés és adminisztrációt, rendszeresen megjelenő részlegek a következők Értékesítés és marketing Emberi erőforrás Adminisztráció Beszerzés Karbantartás SAP System Analysis and Program Development ERP Enterprise Resource Planning mySAP (ERP) – mySAP Financials – mySAP Human Capital Management – mySAP ERP Operations (Logistics) – mySAP ERP Corporate Services

8 :09 Dr. Juhász László PhD 8 Szállodavállalatok irányítási eszközei Controlling rendszer A szerző értelmezés szerint a kontrolling rendszer célja a gazdálkodási kockázatok csökkentése, másik átfogó cél, a szállodát és vagy a szállodavállalatot komplexrendszerbe helyezi A kontrolling rendszer irányítva ellenőriz, egyben a vezetés alrendszere, tehát olyan funkcionális irányítási eszköz, amelynek feladata a tervezés, az ellenőrzés és az információ-ellátás összehangolása, valamint a jövőt meghatározó döntések támogatása. A kontrolling összesíti, egységesíti, feldolgozza a vállalat információit, ezzel kialakul a Vezetői Információs rendszer. A rendelkezésre álló adatok elemzésével és értékelésével támogatja a célok meghatározását és a tervezést. A kontrolling a vállalat egészét összefogó rendszerszemlélet

9 :09 Dr. Juhász László PhD 9 Költséghely - Könyvelés rendszer Front Office rendszer Integrált szállodairányítási rendszer elemei Internet CRS Irodák Cégek Kulcs Telefon Banki utalás TV Vendéglátás rendszer Humánpolitikai rendszer Szállodai levelezés Internet levelezés Info Épület felügyelet - karbantartás Biztonság technikai rendszerek Bankkártya leolvasó Online foglalás Web site honlap Booking engine Szerverek (3-4) Munkaállomások (15-20) száma Kulcs + beléptető + munkaidő RM GRelation Kontrolling – Tervezési - Beszámolási rendszer QQ SChannel Specializáció (rendezvény, spa, wellness, sport) Környezet Internet csatlakozás – Mobil alkalmazások

10 :09 Dr. Juhász László PhD 10 Szállodavállalatok irányítási eszközei A szállodavállalatok és szállodák integrált irányítási rendszere az elemek egységes kapcsolatát jelenti. Ehhez szükséges például forgalmi eljárással készült eredmény-kimutatás, a költséghelyi struktúra kiépítése a részlegek és vagy üzletek a költséghelyek ahova a bevételek és költségek is elkönyvelhetőek, például front office, Spa teljesítménymutatók meghatározása és költséghelyhez rendelése, mint például az átlagár, egy kiadott szobára jutó takarítószer vagy bekészítés költsége önköltségi szobaár szintek (négy) és fedezet kalkulációs függvények alkalmazása szállodákra elvárt standard tervezési és beszámoló rendszer kialakítása, tervezési folyamat és forma egységesítése VIR mutatószám rendszer felépítése, definiálása, elvárt monitorozásának, elemzésének, értékelésének, beszámolási kötelezettségének leírása Üzemelési standard rendszerek kidolgozása

11 :09 Dr. Juhász László PhD 11 Szállodavállalatok irányítási eszközei Összegzés A szállodavállalatok irányítási rendszere eltérő, mert a stratégiai célok részben eltérnek és így a vállalati struktúrák eltérnek. A szállodavállalatok és szállodák akkor lehetnek versenyképesek (versenyképesség a vállalkozásoknak az a képessége, hogy mennyire képes eladható termékeket és szolgáltatásokat létrehozni, miközben a vendégek, munkatársak, tulajdonosok elégedettek, Célok és tervek nélkül nem lehet integrált vállalatirányítás, misszió, jövőkép, célok, stratégia. A kontrolling rendszer, egyik kiemelt alapeleme a tervezési, monitorozási, beszámolási rendszer kialakításának A szállodavállalatok ezért jól körülírt tervezési folyamatokat és tervmodelleket alakítanak ki. Ennek egyik feltétele nem az adhoc problémák rendszeres megoldása, hanem egy átgondolt rendszer felépítése. A tervek összefüggenek, ezt pontosítani, definiálni kell, adatbeviteltől a mérleg és eredmény kimutatásig.

12 :09 Dr. Juhász László PhD 12 Szállodavállalatok irányítási eszközei Összegzés A szállodavállatok esetében a száz ország, több százezer szállodai szoba, több ezer szállodájától a régiós divíziókon keresztül el kell jutni a vállalat konszolidált eredmény-kimutatásig, ez megköveteli a tervezési szintek meghatározását. A tervezési időszak a „Budgeting Time” fontos a vállalat életében ezért pontosan kell definiálni a tervezés folyamatának időszakait, a tervezéskor használt mutatószámok hátterét. A tervek előállításának egyik biztos pontja, hogy a tervegyeztetések során mindig lesz újratervezési elvárás és mindezek ellenére a tulajdonosi és vagy kinevezett képviseleti vezetés az éves konszolidált terveket még általában november végén, de legkésőbb december elején jóváhagyja. A szállodavállalatok és szállodák irányítása történhet integrált rendszerrel vagy pocket management módszer alkalmazásával, cél a versenyképesség és fenntarthatóság biztosítása, legyen az orientáció a család megélhetése vagy a piaci részarány növelése több tízezer franchise szállodai szobával.


Letölteni ppt "Master of Arts International Hotel (Companies) Management 7. Szállodavállalatok vezetési struktúrája 2016. 09. 20. 18:09 Dr. Juhász László PhD 1 Szállodavállalatok."

Hasonló előadás


Google Hirdetések