Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Marketingstratégia alapjai

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Marketingstratégia alapjai"— Előadás másolata:

1 Marketingstratégia alapjai
Marketinggyakorlat Marketingstratégia alapjai

2 Marketinggyakorlat 7.ea
Dolgozat… nov. 2. a gyakorlati órán! esszé, kis kérdés, multiple choice, igaz/hamis csak számológép és toll! tk első 5 fejezet + elméleti órák anyaga korábbi csoportfeladatok tapasztalatai Marketinggyakorlat 7.ea

3 Idő és hely - Mikor és hol?
A vásárlás helyének elemzése fizikai javaknál elsősorban a kereskedelmet, szolgáltatásoknál a szolgáltató tevékenység helyszínét érinti. A „hely” döntések vizsgálata fontos, mert sok vásárlói döntés az értékesítés helyszínén születik a hely kiválasztása sokszor megelőzi a márkaválasztást Az üzletválasztás típusai: bolti (szaküzlet, áruház, hipermarket, diszkont, stb) bolton kívüli (katalógus, telefon, Internet, ügynök, hálózat, piac,) Az üzletválasztás szempontjai: vevő (végeredmény-orientált) és/vagy vásárló (folyamatorientált) az üzlet helye és megközelítésének kényelme, gravitációs ereje, az üzlet típusa, mérete, választéka, atmoszférája, árszínvonala, stílusa, a kereskedelmi promóció, stb A vásárlás idődimenziója (kapacitáskihasználási és készletezési probléma) van-e a vásárlásnak ritmusa (szezonalitás) és ehhez milyen mennyiség tartozik melyek a csúcs, illetve a kereslethiányos időszakok jellemző-e az impulzushatás Marketinggyakorlat 7.ea dr. Pavluska Valéria: Marketing/Fogyasztói magatartás

4 A vásárlási döntés szituációs jellemzői
A konkrét helyzet a megszokottól eltérő döntési folyamatot és/vagy eltérő választást eredményezhet. Időtényező az időkényszer gátolja a kiterjesztett problémamegoldást - kényszer, feladat a rendelkezésre álló idő mennyisége növeli/csökkenti a mérlegelés lehetőségét a vásárlás különböző időpontban más magatartást eredményez (hétvége) az idő költségtényező  hatással van a csatorna megválasztására Pillanatnyi fizikai és lelki állapot, anyagi helyzet Partnerek, kísérők, társak, eladók családtag, barát, gyerek, ismerős hatása a döntésre új ismeretségek a döntési folyamatban és ezek hatása a döntésre a szituáció, a jelenlévők státuszának megerősítő hatása mások döntésének és az eladók kommunikációjának befolyásoló ereje Atmoszféra, fizikai környezet A konkrét cél a szokásostól eltérő motiváció (pl. ajándékvásárlás) Marketinggyakorlat 7.ea dr. Pavluska Valéria: Marketing/Fogyasztói magatartás

5 A vállalati döntések rendszere
Marketingmix döntések Marketingstratégiai döntések Vállalati stratégiai döntések Corporate identity (CI) Küldetés Marketinggyakorlat 7.ea

6 Marketingstratégiai döntések
Pozícionálási stratégia Kinek szól a termék? Mit tud a termék? Célpiac kijelölés + relatív versenyelőny A piac és teljesítmény (a piaci mező) A piac lefedése A piac földrajzi kiterjedése A piaci döntések időzítése A piac ösztönzése A piaci szövetség A piaci versenystílus Marketinggyakorlat 7.ea

7 Termékpiaci stratégiák – Ansoff-mátrix
Intenzív piacfejlesztés Extenzív piacfejlesztés Innovációs stratégia Diverzifikáció stratégiai kombinációk: Z, L és I Marketinggyakorlat 7.ea

8 Marketinggyakorlat 7.ea
A jövőbeni portfolió kialakításának stratégiái Termék/piac stratégiák (Ansoff-mátrix) Jelenlegi piacok Új piacok 1. Intenzív piacfejlesztés 2. Extenzív piacfejlesztés Jelenlegi termékek Új termékek 3. Innovációs stratégia 4. Diverzifikáció Marketinggyakorlat 7.ea

9 Marketinggyakorlat 7.ea
BCG mátrix Piaci növekedés Relatív piaci részesedés Kérdőjelek, sztárok, fejős tehenek, döglött kutya Stratégia: fejlesztünk, megtartunk, „aratunk” vagy likvidálunk Marketinggyakorlat 7.ea

10 Marketinggyakorlat 7.ea
Növekedés-részesedés portfolió mátrix (BCG-mátrix) BCG - Boston Consulting Group Kérdőjel Csillag magas ? megtartani építeni Piaci növekedési ráta learatni kivonni $ alacsony Fejős tehén Kutya magas alacsony Relatív piaci részesedés Marketinggyakorlat 7.ea

11 Marketinggyakorlat 7.ea
BCG mátrix SBU Árbevétel (millió Ft) Piaci eladások Növekedési ütem (%) Jutalomfalatok 120 200, 120, 120, 100 12 Konzerv eledel 550 550, 450, 300, 280 8 Vitamin készítmények 60 100, 95, 75, 60 15 Száraz tápok 450 450, 450, 350, 300 4 Biotápok 40 70, 65, 40, 30 25 Kutyavíz 5 10, 5, 3, 3 11 Marketinggyakorlat 7.ea

12 Marketinggyakorlat 7.ea
BCG mátrix - Garnier SBU Árbevétel (millió Ft) Piaci eladások Növekedési ütem (%) Sampon 150 200, 180, 150, 100 5 Hajfestékek 450 450, 350, 300, 280 11 Testápolók 220 220, 220, 175, 60 4 Dezodrok 40 90, 60, 50, 40 12 Alakformálók 130 130, 120, 80, 80 25 Arckrémek 110 140,110, 95, 83 Marketinggyakorlat 7.ea

13 Marketinggyakorlat 7.ea
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Marketinggyakorlat 7.ea


Letölteni ppt "Marketingstratégia alapjai"

Hasonló előadás


Google Hirdetések