Pedagógusminősítés és tanfelügyelet 2015 KÖSZOE Kecel,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A pedagógiai-szakmai ellenőrzés
Advertisements

Tanfelügyelet – egységes külső értékelés
A pedagógusok minősítési rendszere
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Az OH TÁMOP fejlesztései
„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
Tanfelügyelet és minősítés
Tanfelügyelet – A megújuló külső értékelési rendszer
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
Lestyánné Hricsovinyi Julianna, Krauszné Simon Nóra
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
A pedagógusminősítési rendszer
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
E-PORTFÓLIÓ.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben
PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
Szakál Ferenc Pál EMMI Köznevelés-fejlesztési Főosztály
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
Felkészülés a pedagógusok szakmai ellenőrzésére
Az intézményi minőségfejlesztéshez kapcsolódó feladatok a TÁMOP-3. 1
Tájékoztatás a pedagógus minősítési rendszer bevezetéséről
Pedagógus minősítési vizsgák és eljárások meghatározása
Tanfelügyelet és intézményi önértékelés – a megújuló külső és belső értékelési rendszer (TÁMOP-3.1.8)
Pedagógusminősítés, tanfelügyelet
TÁMOP KÖZNEVELÉSI REFORMOK OPERATÍV MEGVALÓSÍTÁSA
Komplex vizsga Szolnok szeptember 3.. Modulrendszerű vizsgadelegálások száma 2014 Vizsgaelnöki delegálások száma kamarai szakképesítésekben: 4157.
Intézményvezető helye és szerepe a pedagógusok minősítési rendszerében
Minősítések a szakértő szemével
Minősítések az intézményvezetői vélemények tükrében
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
„EGY CSÓNAKBAN EVEZÜNK” SONKÁD
A pedagógiai-szakmai ellenőrzés (tanfelügyelet) és pedagógusminősítés szakterületre vonatkozó, a szakértői feladatokhoz kapcsolódó aktuális jogszabályi.
,,Önértékelés –Tanfelügyelet – Minősítés”
Startol a tanfelügyelet a legfontosabb változásokról, kiegészítésekről
Startol a tanfelügyelet – összefoglaló a legfontosabb változásokról, kiegészítésekről Maus Pál szakmai vezető TÁMOP
Portfóliókészítés óvodavezetőknek, óvodapedagógusoknak
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
A PEDAGÓGUS ÉLETPÁLYA AKTUÁLIS KÉRDÉSEI augusztus-szeptember
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
„Önértékelés, ahogyan mi tervezzük” NPK Tanfelügyeleti és minősítő szakértői tagozat.
Szakál Ferenc Pál. 20/2012 (VIII.31.) EMMI rendelet.
Az Óvodapedagógusok helyzete, problémái Nagyné Szabó Etelka Az NPK Óvodai Tagozatának elnöke Budapest,
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Szakértői konferencia szeptember 15. Miskolc Gerendás János főosztályvezető-helyettes Tanügy-igazgatási és Köznevelési Hatósági Főosztály.
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
AZ OKTATÁSI HIVATAL ÉS A SZAKÉRTŐK EGYÜTTMŰKÖDÉSE
Marosi Katalin Oktatási Hivatal
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Forrás: Tóth Mária, OH TÁMOP Szakmai vezető
Barcsák Marianna KPSZTI
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
„Az akarat nem elég; tenni is kell.” Goethe
Tanfelügyelettel kapcsolatos előzetes feladatok - intézményvezetők
A Szolnoki Pedagógiai Oktatási Központ szervezésében megvalósuló szakmai programok a 2017/2018. tanév során Szabó Róza főosztályvezető Oktatási Hivatal.
KPSZTI pedagógiai-szakmai szolgáltató
a középfokú iskolai felvételi eljárás rendje
Előadás másolata:

Pedagógusminősítés és tanfelügyelet 2015 KÖSZOE Kecel, 2015.09.19. TÁMOP-3.1.15-14-2014-0001 KÖZNEVELÉSI REFORMOK OPERATÍV MEGVALÓSÍTÁSA

Mit gondolhattunk (gondoltunk) róla…

Sötét felhők eloszlatásának lépései 6. Képzések, felkészítések 5. Minőségbiztosítás 4. Tapasztalatok összegzése 3. Látogatások lebonyolítása 2. Ügyfélszolgálat, kérvények 1. Szervezés folyamata

2015. évi minősítésben résztvevők 2015. évi minősítésre jelentkezettek száma: ~ 15.200 fő minősítővizsga, minősítő eljárás: ~10.000 fő nem szervezünk minősítést: ~ 5.200 fő portfólió hiánya – sikertelen minősítés tartósan távol lévő jogviszony megszűnése 3472 szakértő közreműködése

Minősítési eljárások, minősítő vizsgák szervezése – aktuális adatok Tavaszi időszak minősítéseinek száma: 3320 fő 1017 óvodapedagógus,1756 általános iskolai tanító/tanár, 429 középiskolai tanár, 118 egyéb munkakörben dolgozó pedagógus 2015. április 9. – június 30. 98,5% sikeres, 1,5% sikertelen Sikeres minősítések átlageredménye: 97,7%

Minősítési eljárások, minősítő vizsgák szervezése – aktuális adatok Őszi időszakra tervezett minősítések száma: 7200 fő 2015. szeptember 22. – december 18. Folyamatos publikálás Megbízások elfogadása, visszamondások, kérelmek Szakmai kérdések

Pedagógiai-szakmai ellenőrzés Ellenőrzési terv készítése - értesítések Őszi időszakra tervezett ellenőrzések száma: Értesítés közel 13.000 fő (intézményvezetők, pedagógusok) Tényleges ellenőrzés 2015. november eleje – december 18. Intézményi önértékelés a 2015. évre vonatkozó szabályozás alapján

Informatikai háttér megteremtése Szervező modul – algoritmus, publikálás Értékelő modul Eredményközlő modul – eredmények publikálása, tanúsítvány Kérdőívezést támogató modul – elégedettségmérés, őnértékelés

Eljárásrendek, adatok pontosítása MINŐSÍTÉS Gyakornokok Intézményvezetők Egyházi intézmények pedagógusai Nemzetiségi intézmények pedagógusai Gyógypedagógusok Szakképző intézmények pedagógusai TANFELÜGYELET Szakértői adatok – intézménytípus Intézményvezetők Alternatív pedagógiai program szerinti intézmények

Szervezés összetevői Pontos adatok a látogatandókról, intézményekről, szakértőkről (KIR) Szervező algoritmus logikai sorrendje, szervezés szempontjai Szakértői kapacitás Visszamondások, újraszervezések Kérelmek

Oszlanak a sötét felhők…

Összerendelés változásai 1. Bizottság összetétele: Minősítő vizsga, minősítési eljárás esetén azonos + minősítő vizsga esetén mentor Intézményvezető minősítése esetén Elnök Szakos szakértő OH által delegált szakértő 5 éves intézményvezetői tapasztalattal + fenntartó delegáltja – lehetőség, véleményezési jog

Összerendelés változásai 2. Egyházi intézményben zajló minősítés esetén Elnök (egyházi pedagógiai intézet által jóváhagyott szakértői névjegyzékről) Szakos szakértő Intézményi delegált Intézményi delegált esetén – intézményvezető, intézményvezető helyettes Nem szükséges szakvizsga megléte OM azonosító szerinti delegálási lehetőség Elnök kirendelésének szabályai Nincs munkakör/tantárgy egyezőség

Összerendelés változásai 3. Nemzetiségi eljárásban Nyelv Alapfokú művészeti intézményben zajló minősítés esetén Négy művészeti ág alapján báb- és színművészeti ág. képző- és iparművészeti ág, táncművészeti ág, zeneművészeti ág.

Összerendelés változásai 4. Egyéb szabályok Intézmény és feladatellátási hely viszonya Szakképzési centrumok pedagógiai szakszolgálatok Összeférhetetlenségi szabályok

Ügyfélszolgálat – szakmai támogatás Ügyfélszolgálat – Koordinációs Központ minosites@oh.gov.hu tanfelugyelet@oh.gov.hu onertekeles@oh.gov.hu Szakmai támogató tevékenység Kérelmek feldolgozása és elbírálása - Visszamondások vizsgálata visszamondas@oh.gov.hu Módszertani-szakmai kérdések megválaszolása szakerto@oh.gov.hu

Legfontosabb kérdések 1. Adatok változásának jelzése Pedagógus munkakör/tantárgyváltozása Szakértő területeinek pontosítása Szakértői nap Visszamondás okai – újraszervezés esetei 10 napon belül nem fogadja el valamelyik fél Indokolt esetek (betegség, iskolai rendezvény, összeférhetetlenség) Intézmény esetében – intézményi rendezvény Szakértő esetében – elfogadható ok

Legfontosabb kérdések 2. Kérelmek Nyugdíjas Gyed/Gyes Munkakör és tantárgyváltozás Betegség

Legfontosabb kérdések 3. Szakmai kérdések - értékelés dilemmái Kötelező dokumentum hiánya – sikertelen minősítés Kivételek: - óvodapedagógus: csoportprofil megléte esetén a nevelési terv pótolhatósága - hospitálási napló cseréje Szabadon választható dokumentumok – pótlás, csere lehetősége Kép, fotó – csere lehetősége Plágium – eljárás megszüntetése, sikertelen minősítés

Legfontosabb kérdések 4. Dokumentáció Óra/foglalkozás látogatás jegyzőkönyve Portfólióvédési jegyzőkönyv Tartalmi változások (aláírások a bizottság összetételének, jelenlévők létszámának függvényében) Iktatás és megőrzés – intézményi iktatószám/alszám

Visszajelzések szerepe a minőségirányításban A pedagógusok elégedettségmérése A minősítési eljárás bizottsági elnökeinek kérdőíves visszajelzése Szakértők, intézményvezetők tapasztalatai Műhelymunkák Szakmai napok Kérdőívek

Egyéb képzések, felkészítések az érintettek számára 1. Intézményvezető vagy intézményvezető helyettes – 6.500 fő 30 órás akkreditált blended képzés Speciális csoportok (pl. gyermekvédelem) 2. Pedagógusok felkészítése – 11.000 fő 3. Szakértők képzése hiányterületekre – PÉM, PSZE (8. turnus) – 400 fő 4. Minőségbiztosítók képzése – 450 fő

Ezektől a felhőktől már nem kell megijedni…

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Marosi Katalin TÁMOP 3.1.15 szakmai vezető