Vásárok, kiállítások, börzék

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján szeptember 11.
Advertisements

A marketing információs rendszer
Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
MAHIR Kiállítás és Rendezvény Kft. Vásári stand – A kiállító névjegye
A kultúra támogatása, a támogatás kultúrája Kultúraközvetítés
5. A reklám Megszületett a reklám törvény: évi LVIII. törvény (ami már megjelenése előtt is heves vitákat váltott ki) A törvény hatálya kiterjed,
Ösztönöktől vezérelve Megújuló csatornánkon lankadatlanul űzzük tovább a prédát szárazon és vízen egyaránt. Stábunk a vadászat és horgászat neves képviselőivel.
A design szerepe Végvári Imre, kreatív igazgató Online Marketing - Keresőmarketing, Linkmarketing és Egyéb technikák.
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
Eladásösztönzés (Sales promotion)
Önkéntes menedzsment Előzmények Toborzás Szűrés, kiválasztás
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
Belső, külső PR, a PR eszközei, céljai
Marketing Mészáros Judit Renczes Ágoston Adatbázis
Beruházási projektek dokumentációja
DPR kommunikáció alapelvei
TÁMOP /A
A piac Szakiskola.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
DREAM-HOME Agency & Consulting Értékbecslés eladástechnika.
Az állást kereső kerületi lakosoknak nyújtott szolgáltatások a Baross utcai munkaügyi kirendeltségen és a Kesztyűgyári állásbörzéken Szakmai gyakorlat.
Reklám.
Tájékoztató a megyei gazdaságfejlesztési részprogram tervezéséről
Az ÉRÁK legfontosabb céljai A képzés és a munkaerő-piaci szolgáltatások egységes normák szerinti működtetése. A munkanélküliek folyamatos képzésbe kerülésének.
Értékesítési csatornák
Közösségfejlesztés a debreceni városrészekben
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
Közönségkapcsolat (public relations)
Közönségkapcsolatok (PR)
Az EU-pályázati rendszer gyakorlata Magyarországon
Készítette: Magyar Orsolya
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
E-beszerzés Bravo csoport.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
A PLAKÁT Készítette: Wiedermann Katalin.
Összefoglaló feladatsorok Fehér Zsolt. A public Relations Olyan kommunikációs tevékenység, melynek célja a vállalkozás és környezete közötti bizalom kiépítése.
 A kiállítások és várásárok olyan különleges rendezvények, amelyek a személyes eladás, a PR, a vásárlásösztönzés, az eladáshelyi reklám és a direkt marketing.
Vállalati arculat.
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
Az eseményszervezés formái, eszközei
Széchenyi István Egyetem, Győr
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban Október 24. Észak-alföldi regionális szakmai műhelymunka A KézenFogva Alapítvány megjegyzései a kerekasztal.
A rendezvények előkészítése
8. Az eladásösztönzés.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
TÁMOP /09 Az önkéntesség elterjesztése Az elszámolhatóság feltételei.
Trendlakás&Design lakberendezési és életmód magazin Ahol az elképzelések életre kelnek és ahol az otthon utat talál! Médiaajánlat 2011.
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
Hallgatói kommunikációs csatornák, a hallgatók mozgósításának eszközei a sportszervezésben Debrecen, szeptember 3.Készítette: Barota László.
VÁSÁROK és KIÁLLÍTÁSOK mint a kommunikáció komplex helyszínei.
Haszon rendezvények médiaajánlat éves, a gazdasági életben helytálló vezetők Az adott téma iránt érdeklődők szűk, de releváns üzleti döntéshozók.
PROJEKT-TERV Youth 2 Youth Innovációs Verseny Keretében Megvalósítandó Közösségi Készítette: Harmati Katalin, Lázi Alexandra, Perge Gábor /Sorsfordítók.
Pályázatok értékelésének tapasztalatai Hoffmann Miklós független szakértő.
Mennyire modern a hazai elit?. 2 Mennyire modern a hazai üzleti elit… … információszerzésben? … médiafogyasztási szokásaiban? … életmódjában?
IVSZ START-UP KONFERENCIA ÉS VERSENY ÁPRILIS 4. A versenyre való jelentkezés határideje: március 10..
A vásárok és kiállítások fogalma Speciális rendezvények Komplex marketingkommunikációs akciók (számos egyéb komm. elem)  PS; PR; SP; POP; DM is kapcsolódhat.
Ösztönöktől vezérelve Megújuló csatornánkon lankadatlanul űzzük tovább a prédát szárazon és vízen egyaránt. Stábunk a vadászat és horgászat neves képviselőivel.
Rendezvényszervezési technikák Mozgássérültek Budapesti Egyesülete október 5. Lurdy Ház.
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
ROAD SHOW SZERVEZÉSE Kőváriné Vida Ildikó PR vezető, kamarai tanácsos
A magyarországi vállalatok rendezvényszervezési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink.
9. tétel.
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
Haszon rendezvények médiaajánlat
Országos Statisztikai Tanács
A szolgáltatási szféra és az infrastruktúra
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Előadás másolata:

Vásárok, kiállítások, börzék Rochy Anna

A vásárok és kiállítások fogalma Speciális rendezvények Komplex marketingkommunikációs akciók (számos egyéb komm. elem)PS; PR; SP; POP; DM is kapcsolódhat Eredeti értelmük: KIÁLLÍTÁS Eredménybemutató, az elért eredményeket kívánja bemutatni egy-egy meghatározott területen. – másik értelmezés – Egy-egy vállalat vagy csoport vagy egy ország termékbemutatója egy adott vásáron (szintén kiállításnak nevezik). Rochy Anna

VÁSÁR Időszakos rendezvény azonos vagy klnb. helyszínen, melynek célja az árucsere előmozdítása. Mindig kollektív rendezvény, amelynek célja lehet a termelő, kereskedő és a fogyasztó kapcsolatainak elősegítése, információcseréjük előmozdítása , a konkrét üzletkötések segítése. Manapság a korszerű vásár olyan nemzetközi méretű piac, amely rendszeres időközönként kerül megrendezésre, ugyanazon a helyen (vannak kivételek—pl. idén az Educatio kiállítás), kb. azonos időpontban úgy, hogy a vásár témájában érintett valamennyi eladó és vevő számára nyitva áll.  Ezáltal térben és időben koncentrálja a keresletet és kínálatot (piaci találkozó). Rochy Anna

A vásárok, kiállítások jellemzői Az alapvető adatokat a vásárnaptárak tartalmazzák. NÉZZÜK IS MEG: www.vasarnaptar.hu  http://www.edenkert.hu/esemenynaptar/ A presztizsadatokat már nehezebb felmérni, de azért vannak ráutaló információk mint pl. a látogatók száma, a kiállítók száma. (ezekből mennyi a hazai és mennyi a külföldi) Presztizsértéket jelenthet a vásár múltja és hagyományai is. A vásárrendező szerv szolgáltatásaiból következtethetünk a vásár kiforrottságára, szervezettségére. Befolyásolja a presztizst az is, hogy az ország ahol a vásárt rendezik, milyen vásárlói potenciállal rendelkezik. Rochy Anna

A vásáron a termék „önmaga demonstrálhatja” használati értékét. (PS) A befogadói szituáció kettősséget mutat  a szakembereknek szóló (vertikális) szakvásároknál az információ befogadására felkészült, azt váró és a témához értő közönséggel van dolgunk. a nagyközönségnek szóló (horizontális) vásárokon sokkal több és talán kicsivel nehezebb dolgunk van, hiszen akit csak a téma iránti érdeklődése vonzotta a vásárra, az általában úgy érzi, hogy a megfizetett belépődíjáért valamilyen szolgáltatást várhat el a kiállítóktól. (ennek a szolgáltatásnak a minimuma az érdeklődésükre szabott információ)  pl. szóróanyagok, ajándéktárgyak, (kóstoltatások). Rochy Anna

A termék jelenléte, használati lehetőségének bemutatása még fontosabb lett mostanában a fogyasztók számára. A horizontális szakvásárokat sokszor más jellegű, oldottabb és pozitívabb rendezvények kísérik pl. filmvetítés, együttesek bemutatója, előadások stb. A vizuális bemutatóelemeken túl ott van még a személyes meggyőzés (PS–Personal Selling) ereje és az audiovizuális eszközök használata. Rochy Anna

A vásárok fajtái A legáltalánosabb és legrégibb szakvásár típus az ún. többszakos vásár. Pl. BNV A leggyakoribb szelektálás, hogy termelőeszköz vagy fogyasztási cikk szakvásár kerül-e megrendezésre ?! Vertikális szakvásárok  1-2 árucsoport árukínálata szerepel, a látogatói szakemberek, akik a termékcsoportban érdekelt kereskedők. (A nagyközönséget kizárják!) Marketingcélokat is szolgál (ezért a helyszíni értékesítés célja sokszor a háttérbe szorul), és előtérbe kerül a piackutatás és a konkurencia figyelés. Rochy Anna

Horizontális (vagy tematikus) szakvásárok  itt a szervező elv 1-1 felhasználói vagy fogyasztói réteg speciális információigénye.  Egymástól látszólag nagyon távol eső termékcsoportok vagy szolgáltatások is bekerülhetnek azonos vásárra (pl. egy szabadidő kiállítás-vásár, ahol a barkácsszerszámoktól, a sportszereken át az üdülésig minden szerepelhet, ami a szabadidő eltöltéséhez igénybe vett termék vagy szolgáltatás). Ez a fajta kiállítás a nagyközönségnek szól, de azért szelektálja a közönséget, főleg az információigény szerint. Rochy Anna

Vásárok és kiállítások rendszerezése Vonzáskörzet szerint: - Lokális - Regionális - Országos - Nemzetközi (világkiállítás) A rendezvény helyszíne alapján: Állandó helyszínű Vándor jellegű Rochy Anna

- szakkiállítások (horizontális és vertikális tematika) Szakosodás szerinti: - általános - szakkiállítások (horizontális és vertikális tematika) Célcsoportok, látogatók szerinti: - publikum vásár - szakvásár és kiállítás - szakmai kiállítás Rochy Anna

Terméktartalom szerint: Termelőeszköz, beruházási javak Fogyasztási cikkek Szolgáltatások Ezek kombinációi A megvalósítás rendszeressége szerint : Egyszeri Rendszeres Rendszertelen, alkalmi Rochy Anna

A vásárok és kiállítások szereplői Vásárigazgatóságok  (meghirdető, rendező szervezetek, akik tematikát készítenek, feltételeket szabnak, díjakat állapítanak meg, szolgáltatnak) Kiállítók  (akik részt vesznek a termékeikkel és szolgáltatásaikkal) Látogatók  (akik érdeklődnek a kiállított anyagok iránt) Rochy Anna

A kiállításon való részvétel célja Termékcélok: új termék, márka bemutatás bevezetés a kiállítás helyszínének piacán, ezzel kapcsolatos fejlesztések megismerése. Rochy Anna

Mindezek alapvetően PR ill. arculati funkció erősítések. Kommunikációs célok: Cég/termék/brand arculatának bevezetése, erősítése Kapcsolatépítés, kapcsolatápolás, kapcsolaterősítés Presztizs jelenlét, cég piaci helyzetének igazolása, erődemonstráció Mindezek alapvetően PR ill. arculati funkció erősítések. Rochy Anna

Tájékozódási, kutatási célok: piaci trendek megismerése disztribúciós (elosztási csatornák) lehetőségek kihasználása konkurencia szondázás saját termék megítélésének vizsgálata különböző termékek és innovációs igények feltárása célcsoport igény kutatása adatbázis bővítés, differenciálás. Rochy Anna

A vásári részvétel koncepciója Vállalati döntés arról mit, milyen mélységben és mennyi erőráfordítással akar bemutatni. A kommunikációs szakember/rendezvényszervező ehhez megkeresi a megfelelő kiállítás típusát, helyét és időpontját. Kialakítja a ráfordítható összeg alapján milyen nagyságú, látványú, és termékjelenlétű lehet a kiállításra kért hely. A forgatókönyv és a szereplési cél összhangja fontos lesz majd. Rochy Anna

A vásáron való részvétel folyamata Előkészítés Szervezés Lebonyolítás Zárás, utógondozás Rochy Anna

Előkészítés Elképzelés kialakítása, anyagi és szellemi háttér biztosítása Kapcsolatfelvétel a vásárigazgatósággal, rendező szervekkel (segítenek a rendezvénykatalógusok és a weblapok)  kapcsolatfelvétel 3-4 hónappal az esemény előtt minimum, de külföld esetében van, hogy fél év vagy akár több. Tájékozódás a kiállítást biztosító szerv teljes kínálatáról. Rochy Anna

Szervezés A kiállítási forgatókönyv elkészítése: Jelentkezés a rendezvényre  (területigény, helykihasználási és elosztási terv) Stand kialakítás (egyediség, vagy típusinstalláció), kiviteli és építési szerződések, megbízások megkötése !!! A standszemélyzet kijelölése: A kiválasztottak alaposan ismerjék a kiállított anyagokat és a vállalatot/vállalkozást! Legyenek érvelőképesek és meggyőzőek! A külsősöket külön fel kell készíteni! (hostessek  tréning) Az állóképességre felkészíteni őket (több nap, hosszú nyitvatartás, sok érdeklődő) ! Fontos a „közösségként” való működés (csapatmunka)! Rochy Anna

Csomagolás, szállítás és biztosítás megoldása (termékek esetében)! A termékek/szolgáltatások kiválasztása: Pontos és lezárt terméklista, termékek esetében. Nem mindent kell megmutatni és főleg ne a legismertebb terméken/szolgáltatáson legyen a hangsúly!!! Csomagolás, szállítás és biztosítás megoldása (termékek esetében)! Akció, PR és reklámterv: Szakszerű és pontos tervekett, forgatókönyvekett igényelnek ! Show jellegű akciók tervezése a kiállításra ! Szakmai napokon, vitákon, konferenciákon említeni a részvételt ! Akár sajtótájékoztató előtte és/vagy utána ! Rochy Anna

Lebonyolítás építési és lebontási idő (szervező közli !) vásár szabályai szerinti tevékenységek stand üzemeltetési ideje szakmai napok, rendezvények rendje személyzet érkezése, távozása, ellátása, tájékoztatása Rochy Anna

Zárás, utógondozás (follow up) Eredményvizsgálat, kizárólag a részvételi célok függvényében. kiállítás látogatói, saját látogatóink száma összetétele felmérhető és kutatható témák elemzése sajtóvisszhang köszönőlevelek a partnerek számára dokumentumanyagok (képek, filmek, hangfelvételek stb.) archiválása és feldolgozása sikerek és/vagy kudarcok okainak feltárása és következtetések levonása. Rochy Anna

KIÁLLÍTÁSI SZAKSZÓTÁR Most jöjjön egy kis…  KIÁLLÍTÁSI SZAKSZÓTÁR Rochy Anna

B Banner  A szó jelentése zászló, lobogó. Tulajdonképpen minden kifeszített molinót bannernek nevezünk. Bitkép  Rácsba rendezett pixelek halmazából álló kép. Rochy Anna

C CMYK  A négyszínnyomásban használt négy szín nevéből alkotott mozaikszó: cián, magenta, yello, black. Copy Body  Olyan szövegrész, mely az adott reklámkampány minden hirdetésében változatlanul jelenik meg. Cut-out  Fotó vagy illusztráció, amelynek a háttere ki van vágva. Rochy Anna

D Design  Vizuális elemek összessége (fotó, rajz, szöveg, stb.) Digitális kép  Elektronikusan kódolt, számítógépes kép (grafika vagy írott szöveg). Display  Reklámhordozó felület. (terméktartó) Rochy Anna

E Eladáshelyi reklám (POS)  A vásárlás helyén (polcreklám) vagy annak közelében (padlómatrica), eladóhelyi szabad terekben elhelyezett eszközök. Célja a fogyasztó figyelmének felhívása (emlékeztetése) a termékre. Euroshop  A kiállítási iparág legnépszerűbb európai fóruma. Három évente kerül megrendezésre. Helyszíne a Düsseldorf Messe.  (Tavaly volt 2014-ben)  http://www.euroshop- tradefair.com/static/euroshop/landing/index_en.html Rochy Anna

F Fabric panel  Szövet borítású panel. A legtöbbször pultok, pop up háttérfalak borítására használják. Előnye, hogy a képek tépőzárral egyszerűen cserélhetők a felületén. Színe választható. Folder  Hajtogatott, többoldalas, szétnyitható prospektus illetve a mappákat is így nevezik. Fóliázás (laminálás)  Vékony filmréteg, melyet a nyomtatott lap vagy öntapadó fólia felszínére helyeznek, majd hőkezeléssel rögzítenek. A laminált fólia réteg megvédi az anyagot a károsodástól (UV-sugárzás, víz, stb.) és jelentősen megnöveli annak tartósságát. Rochy Anna

! Fogunk még róla tanulni a HTML oldalak készítésénél ! Font  Egy betűtípus egy méretének és stílusának teljes skálája. ( kis- és nagybetűs karakterek, ékezetek, ékezetes karakterek, írásjelek, számok, törtszámok, szimbólumok) FTP  A számítógép és az internet közötti adatátvitelt szolgáló protokoll. Sokszor a reklámanyagokhoz tartozó dolgokat FTP rendszerbe kérik feltölteni a kiállítás szervezők. ! Fogunk még róla tanulni a HTML oldalak készítésénél ! Rochy Anna

I Imagine rollup display  Modern megjelenésű, cserélhető kazettás, és teleszkópos rúdú azaz a talpszerkezetben tetszőleges számú grafikát saját kezűleg cserélgethet a felhasználó. Impresszum  A nyomtatványok szerkesztőinek, készítőinek (grafikus, fotós), valamint műszaki adataiknak feltüntetése (terjedelem, nyomdai adatok, papírméret) Rochy Anna

K és L Kreatív  A koncepció ötlete, mely vonatkozhat a reklámszöveg vagy a vizuális megjelenésre is. (nyomtatott anyagok esetében használják a kész(ülő) grafikai anyagokra is) Layout  A nyomtatott reklám elemeinek (szöveg, kép) elrendezési vázlata, itt összegződik a reklámszöveg, az illusztráció, a címsor stb., tehát a rendelkezésre álló kézirat és fotók együttesének tipográfiai forgatókönyv formájában történő elkészítése. Rochy Anna

M Mágnesrúd  A mágnesrúd segítségével kerülnek a grafikai panelek a pop up háttérfalakra. A grafikai panel hátulján található mágnescsík és a rácsszerkezetre pattintott mágnesrudak összeragadnak és pontos illesztést tesznek lehetővé. Mobil kiállítási installáció  Olyan kiállítási és promociós eszközök, display-k, amelyek alaptulajdonsága, hogy könnyedén kinyitható és összecsukható. Kis helyen tárolható és szállíthatóak. Rochy Anna

NY Nyomadi előkészítés  A szedés, a tördelés, a színre bontás, levilágítás, a nyomóforma-készítés. A nyomdai előkészítés költségei jelentős hányadát teszik ki a teljes előállítási költségnek, ezért minél nagyobb a példányszám, relatíve annál alacsonyabb az egységre jutó költség !!! Rochy Anna

P Pixel  Két dimenziós, nem osztható, önálló képelem. Raszteres adatok egy elemi képpontja, melynek helye sorokkal, oszlopokkal jellemezhető. Pop up  A kiállítási iparban pop up-nak az egyetlen mozdulattal nyitható rácsszerkezeteket nevezzük. Köznapi nevén "pók".  Popup fal  Rácsszerkezet, (sajtófal, háttérfal megnevezéssel is) amelyekre mágneses szisztémával rögzíthetünk grafikai paneleket. Rochy Anna

R Rasztergrafika  A rasztergrafika a számítógépes grafikában az az eljárás, amelynek során képek leírására szabályos elrendezésű pontokat használnak. Reklámszöveg  A reklámüzenet megfogalmazása, stílusa, hangneme, a kiválasztott célcsoportra jellemzően. Lényeges eleme a horog, amelyen a szemlélő, az olvasó, a hallgató, a néző fennakad, és lehetőség szerint reagálásra kényszerül. Roll up  Az angol szó jelentése felgöngyölít, felgombolyít. Olyan háttérfal, amelynek a talprésze egyben a grafika tárolását is ellátó kazettaként funkcionál. Összecsukáskor egy rugó tekeri fel a printet a talpba, amelyet így véd a sérülésektől. Rochy Anna

A hatékony kiállítási-vásári részvétel Rochy Anna

Azt mindenki jól tudja ebben az országban, hogyan kell egy kiállításon vagy egy vásáron megjelenni (mondjuk azt sem egyszerű amúgy megcsinálni), ennek ellenére a látogató sokszor tapasztal bosszantó jelenségeket, ami kapkodásra, hozzá nem értésre, vagy egyenesen trehányságra utal. Az elmúlt időkben nem egy olyan stand készült, ami nagyon rossz fényt vetett a kiállítóra, aki pedig komoly pénzeket költött a megjelenésre. Egy letargikus ábrázattal magába roskadva üldölgélő hostess, egy elérhetetlen illetékes, egy hiányos installáció vagy a csapnivaló minőségű prezentációs anyag képes sok ember munkáját egyetlen másodperc alatt tönkretenni, hiszen a látogató ennyi idő alatt dönti el, hogy megáll-e a standnál, vagy továbbsétál – a konkurenciához !!! Rochy Anna

PEDIG EZEK ELLEN LEHETNE TENNI! Rengeteg ajánlatos dolog van amit az adott vállalkozásnak végig kell gondolnia majd kiviteleznie ahhoz, hogy sikeresen vegyen részt az adott kiállításon-vásáron. Nem szabad elfelejteni, hogy az apró részletekből áll össze az egységes nagy megjelenés. Ezek nagyrészt egymásra épülnek. Képzeljünk el egy kártyavárat ami nagyon tetszetős és mutatós, mert minden lap a helyén van. De ha egyet kihúzunk belőle meglehet, hogy összeomlik az egész. Na most a kihúzott kártya a mi esetünkben lehet, egy rossz arcú hostess vagy egy hozzá nem értő, felkészületlen munkatárs stb. A következőekben végig vesszük az ajánlatos (sokszor kötelező) elvégzendő feladatokat. Rochy Anna

ELSŐ „AJÁNLAT” Rochy Anna

Legelőször meg kell határozni a kiállítás célját: mit akarunk elérni vele? Adjuk fel azt a naiv elgondolást, hogy a kiállításon bombaüzleteket kötünk, és inkább reális célokra koncentráljunk: megjelenés, pozitív benyomás kialakítása vagy fenntartása, személyes kapcsolatok építése. Mi a fontosabb? Száz ember tolongjon a standunkon annak a kockázatával, hogy esetleg néhány potenciális vevő elsikkad a tömegben, és emiatt odébbáll, vagy nincsen szükség nyüzsgésre, koncentráljunk arra a kevés emberre, aki nekünk nagyon fontos, adjunk nekik korrekt, sőt emlékezetes tájékoztatást ?! Új ügyfeleket akarunk megnyerni, vagy a régi kapcsolatainkat akarjuk erősíteni? A versenytársainknak akarunk mutatni valamit, vagy csak azért állítunk ki, mert jó volt a szervező marketingmunkája? Rochy Anna

MÁSODIK „AJÁNLAT” Rochy Anna

Fel kell állítani a kiállítás stábját, kinevezni annak vezetőjét. Készülnie kell egy forgatókönyvnek, amiben pontosan szerepel minden részlet, különös tekintettel a határidőkre, a felhasználni szándékozott anyagokra, a munkamozzanatokra, azok felelőseire és végrehajtóira. A következő kérdésekre meg kell találni a választ! : Mi a célunk a részvétellel? Mit akarunk magunkról mondani, kinek és mi módon? Milyen információkat akarunk begyűjteni a kiállításon és hogyan? Ki gondoskodik a szükséges anyagokról, ezeknek legkésőbb mikorra kell elkészülniük? (Nem árt többféle prezentációs anyaggal készülni, az olcsóbb szórólaptól kezdve egészen a kiváltságosak részére fenntartott, kisebb-nagyobb reklámajándékokkal gazdagított információs csomagokig.) Rochy Anna

Legkésőbb mikor mennek ki a meghívók? (milyen formában?!) Ki állítja össze a meghívandók címlistáját /akár vertikális, akár horizontális a kiállítás-vásár/ (régi és új ügyfeleink, partnereink, megcélzott, lehetséges vevőink, stb.)? Legkésőbb mikor mennek ki a meghívók? (milyen formában?!) Ki fogja mindezt elkészíteni, pl. beborítékolni, postára adni és mikor? Ki készíti el a látogatóinkról szóló kérdőíveket, és mi szerepeljen rajta? Ki kezeli az iratokat? Hogyan tudjuk meg a kiállítás végén, hogy ki járt nálunk és milyen céllal? Ki mikor van jelen, és mi a feladata? A forgatókönyv egy olyan értekezleten készülhet el a leghatékonyabban, ahol minden érintett jelen van, beleértve a (be)szállítók is. Ki-ki elmondja a javaslatait, és hogy mit vállal. Rochy Anna

HARMADIK „AJÁNLAT” Rochy Anna

Ki kell dolgozni azt, hogy a standra érkezőt ki és hogyan fogadja ?! Mit kell tudni az adott munkatársnak, és milyen kérdésekre lehet számítani a látogatóktól? A kellemetlen pillanatok megelőzhetők az érkezők fogadásának aprólékos kidolgozásával !!! Kell host(ess), (min. egy vagy több) mindenkit ők fogadnak, ezért előre tisztázzuk velük a gyakran ismétlődő kérdéseket és a válaszokat.  A hostessnek tudnia kell felmérni, hogy mikor kell a látogatót udvariasan a szakmában jártasabb kollégához, vagy döntéshozóhoz irányítani!  sokszor ezen szoktak „spórolni”… Rochy Anna

NEGYEDIK „AJÁNLAT” Rochy Anna

(valós élmény tapasztalat  ) A kiállítás előtti napon mindenki egy rövid eligazításon vesz részt, ahol újból elhangzik a kiállítás célja, kinek mi a feladata, melyik helyzetben mit és hogyan kell csinálni. Kinek mit adunk, az egyszerű szórólaptól kezdve a szendvicsen át az ajándékig. Ez a beszélgetés elsősorban a látogatók fogadásáról szól, mivel a fogadás minősége kommunikálja a kiállító cég minőségét is. Az eligazítás legfontosabb célja, hogy a "miért vagyunk itt" kérdésre minden munkatárs pontosan ugyanazt a választ adja. Célszerű mindent elpróbálni, ne a nyitást követően tolongás közben derüljön ki, hogy pl. egy anyag átadásához a miniszoknyás munkatársunknak rendszeresen át kell másznia a pult előtti díszítésen. (valós élmény tapasztalat  ) Rochy Anna

ÖTÖDIK „AJÁNLAT” Rochy Anna

(ez is saját tapasztalat  ) Meg kell tervezni, hogy milyen anyagból mennyit akarunk szétszórni. Ezeket jóval korábban meg kell rendelni, hogy a szűk határidő miatt ne kényszerüljünk valami félresikerült prezentációs anyaggal való megjelenésre. Tudni kell, hogy ki lesz, aki folyamatosan figyelemmel kíséri, hogy az utolsó pillanatban is legyen belőle elég. Ne azért menjen el tőlünk a potenciális vevő, mert elfogyott az árlista, vagy csúnya a tájékoztató. Sokszor még a nyomdai cégek is osztogatnak gyenge minőségű fénymásolatot, mert idő előtt elfogytak a prospektusaik! szerintem vicces… (ez is saját tapasztalat  ) Rochy Anna

HATODIK „AJÁNLAT” Rochy Anna

(tudjátok már…a saját tapasztalat  ) Végig kell gondolni, hogy a megjelenéssel mit akarunk magunkról mondani és hogyan. A látványt úgy kell megtervezni, hogy az információözöntől fásult látogatót valami megállítsa, hiszen a miénk az ötvenedik „egyforma stand”, ami előtt aznap elment. Egy mozgó tárgy, egy érdekes képernyő, vagy működő berendezés mindig érdekes. A "rakjunk ki egy gépet és egy videót a két sarokba" viszont önmagában semmit nem ér, ha csak úgy ott van, az érkezőt nem csalja oda, az ott lévőnek meg nem mond semmit. Amúgy a legrosszabb az, amikor egy alacsony látogatottságú standon a kiállítók unottan csócsálják a ropijukat. (nem is értem mi értelme?!) (tudjátok már…a saját tapasztalat  ) Rochy Anna

HETEDIK „AJÁNLAT” Rochy Anna

A cég közvetlenül nem érintett dolgozóinak is ismerniük kell a munka fontosabb stádiumait és lehetőséget kell számukra biztosítani, hogy szervezetten tekintsék meg a standot. E kérdésben célszerű, ha csak a forgatókönyvben megjelölt felelős intézkedik. Alaposan meg kell szervezni továbbá a cég otthoni életét is, hogy ne álljon le minden csupán azért, mert minden döntéshozó kint van a kiállításon. Rochy Anna

NYOLCADIK „AJÁNLAT” Rochy Anna

Fontos egy forróvonal, egy olyan mobilkészülék, ami nem függ a kiállítók személyes problémáitól, és ami folyamatos kapcsolatot biztosít a telephely és a kiállítás között. A cég vezérkarából valaki mindig legyen elérhető és legyen döntéshelyzetben. Kell továbbá egy állandó „futárszolgálat” (lóti-futi, ahogy mi neveztük anno ), hogy bármikor be lehessen szerezni a szükséges dolgokat a telephelyről, vagy máshonnan. Rochy Anna

KILENCEDIK „AJÁNLAT” Rochy Anna

Fel kell készülni a kiállítás során beszerzésre kerülő információk korrekt feldolgozására. Ez elsősorban arról szól, hogy a standon hova kerülnek a kitöltött kérdőívek, ki felel a tárolásukért, ki viszi magával a bontáskor, utóbb ki értékeli, és ki osztja ki az ebből fakadó újabb feladatokat. Gyakran tapasztalni olyat, hogy a nagy zűrzavarban eltűnik egy fontos paksaméta, vagy az összegyűjtött információanyagot néhány hétig tologatják a cégnél, végül a szemétkosárban landol.  akkor meg mi értelme volt a (költséges) megjenésnek ?! Rochy Anna

TIZEDIK „AJÁNLAT” Rochy Anna

Mi volt a cél és mennyit értek el belőle? A kiállítás követően a stáb újra összeül és értékel, ahol a következő szempontok lesznek fontosak: Mi volt a cél és mennyit értek el belőle? Mi működött, mi nem? Ezt célszerű leírni, és itt minden apróságnak szerepelnie kell, hogy a hibákat legközelebb elkerülhessék, ami pedig esetleg véletlenül sült el jól, azt betervezhessék a következő forgatókönyvbe. Végül meg kell határozni, hogy mit kell a következő kiállításon jobban, vagy éppen másképpen csinálni. Rochy Anna

ÉS MÉG 1 PLUSZBA  Rochy Anna

És csapatban dolgozni, másképpen nem is megy! „BÚJNI” a netet és keresni, olvasni (szakirodalmat), informálódni, kutatni, elemezni megnézni már meglévő kiállítások és vásárok képi és információs anyagát, érdeklődni olyantól akinek már van tapasztalata a(z új) dolgokban stb. És csapatban dolgozni, másképpen nem is megy!  Rochy Anna

HÁZI FELADAT  Jönnek a linkek… ;) Rochy Anna

LINKEK http://shopinscope.com/hu/ http://www.displayhaz.hu/kiallitasi-standok http://www.studionova.hu/ http://www.displaymegoldasok.hu/iso_frame_kiallitasi_stand http://nordeco.hu/hungary/index.html Rochy Anna

http://fotimpex. hu/szolgaltatasok/ http://www. mobildisplay. hu/index http://fotimpex.hu/szolgaltatasok/ http://www.mobildisplay.hu/index.html http://kiallitas-kivitelezes.hu/ http://www.egyedistandok.hu/ http://stand-design.hu/ http://www.nomadicdisplay.com/ Rochy Anna

Az „áru” jelen esetben az INORMÁCIÓ illetve a MUNKAERŐ. HVG állásbörze BÖRZE  Nyilvános cserehely, ahol adnak-vesznek, csereberélnek és az ott megforduló sok ember megbeszélheti híreit, értesüléseit is. Az „áru” jelen esetben az INORMÁCIÓ illetve a MUNKAERŐ. Rochy Anna

Rochy Anna

Általában a rendezvényről A HVG Állásbörze, Országos Képzési és Karriernapok évente kétszer (tavasszal és ősszel) megrendezésre kerülő állás- és képzésbörze. Magyarország legjelentősebb karriervására, amely rendszeresen: 10 000+ látogatóval, 175+ partnerrel, 15+ karrierépítést támogató előadással és  1400+ személyes tanácsadással várja az érdeklődőket. Rochy Anna

Standtérkép információ A térképen színkód jelzi az egyes standok foglaltságát. Egy standra kattintva meg lehet tekinteni az adott stand méretét, árát, felszereltségét, látványtervét és alaprajzát, illetve megrendelt stand esetén a kiállító nevét.  megrendelt  foglalt  szabad http://hvgallasborze.hu/hu/munkaadoknak/standfoglalas Rochy Anna

Például: ALDI Rochy Anna

Rochy Anna

Látogatók A HVG Állásbörze résztvevőinek évről évre egyre nagyobb többségét alkotják a tudatos és magasan képzett látogatók, akik: mérnöki, műszaki, informatikai vagy gazdasági terület iránt érdeklődők aktív, állást és / vagy képzést keresők jó nyelvtudással rendelkezők (a látogatók 82 %-a legalább 1 nyelvet középszinten beszél) tudatos karriertervezők az ország csaknem minden tájáról és külföldről is jellemzően tapasztalt szakemberek, frissdiplomások, felsőoktatásban tanuló hallgatók és végzős középiskolások. Rochy Anna

A karriervásárra kiérkező látogatók koreloszlása: 18 év alatt: 0,79% 18-24 év között: 47,20% 25-29 év között: 24,57% 30-39 év között: 15,74% 40 év felett: 11,70% Rochy Anna

Szervezők Rochy Anna

Lebonyolító A szervezésért és lebonyolításért felelős Frissdiplomás Kft. elsődleges célja, hogy megfelelő fórumot teremtsen a munkavállalók és a munkaadók közötti hatékony kommunikációra, és segítse a fiatal szakembereket, frissdiplomásokat és gyakornokokat kereső vállalatokat leendő munkatársaik megtalálásában. A Frissdiplomás Kft-nél dolgozó kollégák több éves szakmai tapasztalattal rendelkeznek: felsőoktatási rendezvények és állásbörzék szervezésében, gyárlátogatások, elhelyezkedést támogató programok lebonyolításában, pályakezdők toborzásában és kiválasztásában, CV- és karrier-tanácsadásban. Rochy Anna

Standok LÁSSUK A KÍNÁLATOT!  A Kiállítók különböző standméretek közül választhatnak (4-12m2), amelyeket teljesen felszerelve, bútorozva, teljeskörű kiszolgálással bocsátanak rendelkezésükre, a Kiállítók igényei szerint. LÁSSUK A KÍNÁLATOT!  Rochy Anna

Rochy Anna

Rochy Anna

Rochy Anna

Rochy Anna

Rochy Anna

Rochy Anna

Rochy Anna

Rochy Anna

Rochy Anna

Rochy Anna

Rochy Anna

Rochy Anna

Szolgáltatások Toborzás-támogatás (jelentkeztetési, kiválasztási eszközök) e-Reg rendszer Interjúfülke Employer Brand (munkáltatói márka) Online Profil Szakmai aktivitások Saját hostess bérlése standra (látogatók tájékoztatására) Rochy Anna

Látogatók célzott elérése Mappa belső borító, 2/1 megjelenés Megjelenés a látogatói mappában szakterületenként Kiemelt állásajánlói státusz Szakmai aktivitások Employer Brand Online Profil Rochy Anna

Employer brand megjelenést támogató szolgáltatások Standon: Standfeliratok egyedi grafikával (2 db)  Standelemek kasírozása és letisztítása Egyéni szőnyegszín Rochy Anna

Kiemelt állásajánlói státusz ElőadóTér szponzoráció Standon kívül: Kiemelt állásajánlói státusz ElőadóTér szponzoráció Print: HVG Állásbörze Karrier Iránytű hirdetések Mappa belső borító, 2/1 megjelenés Megjelenés a látogatói mappában szakterületenként Rochy Anna

300*250 pixel méretű banner forgó rendszerben Kényelmi szolgáltatások: Online: Employer Brand Profil 300*250 pixel méretű banner forgó rendszerben Kényelmi szolgáltatások: Bárszék Bárasztal Álló ruhafogas További catering szolgáltatás Saját hostess bérlése standra Standba épített raktár Rochy Anna

Termék / szolgáltatás bemutatása: Álló vitrin (1x2,5x0,5 m) Pult vitrin (1x1x0,5 m) Asztali prospektustartó Álló prospektustartó 42” megjelenítő falra szerelve vagy padlóállványon 50" megjelenítő falra szerelve vagy padlóállványon Laptop Termék / szolgáltatás promóció: Nyereményjáték támogatása saját termékkel, szolgáltatással Promóciós megjelenések Rochy Anna

MEGRENDELŐLAP Rochy Anna

http://hvgallasborze.hu/images/pdfs/tajekoztatok_hu/2015osz/hvgab_allaster_megrendelo_2015osz.pdf Rochy Anna

Standverseny A HVG Állásbörze szervezői minden alkalommal standversenyt hirdetnek a kiállítók között. A verseny során a munkaadói arculatépítés és a kreativitás kerül középpontba, így azok a kiállítók részesültek díjazásban, akik a legkreatívabban, egyedi módon jelentek meg a rendezvényen, ezáltal kitűntek a többi kiállító közül.  Rochy Anna

Rochy Anna

KÉPGALÉRIA http://hvgallasborze.hu/hu/kepgaleria/kiallitok-2015-tavasz Rochy Anna

KIADVÁNY http://hvgallasborze.hu/images/AKI/2015tavasz/HVGAB_AKI_2015_tavasz_honlapra.pdf Rochy Anna

Beszámolók a tavaszi börzéről http://hvgallasborze.hu/images/pdfs/tajekoztatok_hu/2015osz/HVGAB_beszamolo_2015_tavasz_web.pdf http://hvgallasborze.hu/images/pdfs/tajekoztatok_hu/2015tavasz/beszamolo_2015_tavasz.pdf Rochy Anna