Hit-tudás-fejlődés Egy projekt a mindennapokhoz vajda norbert szakmai vezető támop 5.4.12-14/1-2015-0003 vajda.norbert@reformatus.hu.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az OH TÁMOP fejlesztései
Advertisements

Az ÉFOÉSZ Támogatott Lakhatási Programja
A támogatott lakhatás és a szükségletfelmérés
közös finanszírozás vagy ellátásszervezés
A koragyermekkori nevelésről
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
Lőwné Szarka Judit ellátottjogi képviselő
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
Orvos- és Egészségtudományi Centrum
Dr. Harangozó Judit Orvos-koordinátor Ébredések Alapítvány
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
TÁMOP / Humánszolgáltatások szabaduló fogvatartottak részére.
Ugrás az első oldalra A jövőképtől a megvalósításig Városfejlesztés irányai, feladatok ban Dr. Szaló Péter szakállamtitkár A jövőképtől a megvalósításig.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Az EU-pályázati rendszer gyakorlata Magyarországon
A gyakorlatvezető mentor
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
E-PORTFÓLIÓ.
Rendészeti vezető-kiválasztás
SZTE BTK Spanyoltanár MA
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Szakmai elvárások és elvárt eredmények a szociális szolgáltatásokon belül nyújtott étkeztetéssel kapcsolatban… Nyíregyháza, március 29.
A hálózati szociális munka koncepciói (R. Brake) I. Hálózat orientált tanácsadás -a kliensek környezetében lévő erőforrások mozgósítása és támogatása -a.
Értelmi fogyatékossággal élő személyek támogatott lakhatása
Mentorhálózat a A-11/1 pályázatban A-11/1 „Bentlakásos intézmények kiváltása” Információs nap Budapest, március 1.
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
Intézmény Férőhely Kiváltást Támogató Program. Mentori szerep december dia A szervezeti-működési szakmentorok a tevékenységük során fogadják.
PROTOKOLLTERVEZET családok átmeneti otthonai részére

Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
1 Mit vártunk, mit kaptunk, mit remélünk ? Összeállította: Kálóczi Katalin projektvezető december 8. EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI.
Szakfelügyeleti kihívások az alapellátás területén
Pedagógus-továbbképzések hasznosulása
A PROTOKOLLOK SZEREPE A PEDAGÓGIAI SZAKSZOLGÁLATI FELADATOK ELLÁTÁSÁNAK TÁMOGATÁSÁBAN (TÁMOP B) Szitó Imre fejlesztéskoordinátor, főmunkatárs EDUCATIO.
Intézményi minőségfejlesztés (TÁMOP-3.1.8)
A projekt általános szakmai célkitűzései
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadásról.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Az üzleti terv megalapozása – röviden a szükségletfelmérésről OFA Kooperáció projekt Műhelymunka november 12.
Pedagógus értékelési rendszer
szolgáltatástervezés Dr. Gazsi Adrienn, Kézenfogva Alapítvány
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
A támogatott lakhatás kihívásai
Felkészült intézményvezetők – „HR Protokoll” Dr
Idősek gondozása-ápolása
SZIME XVII. KONFERENCIA
HIT-TUDÁS-FEJLŐDÉS EGY PROJEKT A MINDENNAPOKHOZ VAJDA NORBERT SZAKMAI VEZETŐ TÁMOP /
Az Evangélikus Egyház szerepe szociális kérdésekben, jó gyakorlatok és egyházi programok.
„A legkisebb ellenállás” – bűnmegelőzés a szépkorúak körében BM – 15 – MI – 0092 projekt szakmai bemutatása Összeállította: Dr. Dobos László 3.KEMA Kuratórium.
Koncepció a demenciával élő idősek gondozásáról Demens betegek ellátásának kihívásai az egészségügyi és szociális ellátórendszerben szakmai tanácskozás,
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Az üzletek operatív működtetése
Barcsák Marianna - KPSZTI
Tervezési folyamat.
SZÖM II. ÖNÉRTÉKELÉS TAPASZTALATAI
„ÖSSZEFOGÁSBAN AZ ÉSZAK- HEGYHÁTÉRT”- EFOP
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
Benedek András, BME Felnőttképzés és iskola – a szakértői kompetenciafejlesztés lehetőségei december 1.
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
A foglalkoztatás tervezése a kiváltási Programban
Ferencsik Mária, Zöllei Magdolna SZTE ÁOK I sz. Belgyógyászati klinika
Előadás másolata:

Hit-tudás-fejlődés Egy projekt a mindennapokhoz vajda norbert szakmai vezető támop 5.4.12-14/1-2015-0003 vajda.norbert@reformatus.hu

Egy projekt a mindennapokhoz Tartalom: Célok és alapelvek Főbb tevékenységek Szoftverfejlesztés Oktatás-képzés Vezetői kompetenciák fejlesztése Módszertani támogatás Összegzés – várható eredmények

Egy projekt a mindennapokhoz Célok és alapelvek

HIT TUDÁS FEJLŐDÉS Célok-alapelvek Mindennapi munka támogatása Egyházi értékek / diakóniai szemlélet TUDÁS Közösségi erőforrások FEJLŐDÉS Problémafelvetések Megvalósítható alternatívák

Egy projekt a mindennapokhoz Szoftverfejlesztés

szoftverfejlesztés Egyetértés Egyet nem értés „Szükség van rá” Formája Prioritásai Bevezetése Működtetése Fenntartása Finanszírozása …

szoftverfejlesztés Egyetértés „Szükség van rá” Szakmai munka támogatása Ellátotthoz kapcsolódó tevékenységek Ellátotthoz kapcsolódó dokumentációk „Összefüggések láttatása”

Egy projekt a mindennapokhoz Oktatás-képzés

1.) 4.) 2.) 5.) 6.) 3.) Oktatás - képzés Akkreditált. Két „e-learning” Négy „hagyományos” Ingyenes. 1.) A demenciában szenvedő betegek speciális ellátásának minőségi követelményei 4.) Élet az élet végén – Hospice szemlélet, gyakorlat az időskori ellátásban 2.) A szociális munka és a minőségirányítás kapcsolata szociális intézményekben 5.) Kommunikációs hídépítés ép és fogyatékos emberek között 6.) 3.) Egészségügyi ismeretek a szociális intézményekben Konfliktus-konfliktuskezelés

Egyéni oktatókkal megvalósuló képzések Oktatás-képzés Egyéni oktatókkal megvalósuló képzések Intézmények üzemgazdaságtana Intézmények jogi kérdései Reális képalkotás az intézmény vagyonáról és pénzügyi helyzetéről. Szociális jogszabályokat megfelelő értelmezése Fenntartói és intézményvezetői hatáskörök és feladatkörök megkülönböztetése Konkrét helyzetek megoldásához - gyakorlati és elméleti eszközrendszer Megalapozott döntéshozatal

Egy projekt a mindennapokhoz Vezetői kompetenciák fejlesztése

Vezetői kompetenciák I. Műhelymunka 140 fő. 17 csoport. 4 helyszín. 4x2 nap. Működés és működtetés. Értekezlet. Egyéni gyakorlatok. Hatás, Meggyőzés, Retorika, Dialektika. „Házi feladatok” Hatáskör, Felelősség, Motiváció, Delegálás, Kontroll. Folyamatos nyomonkövetés. Dicséret, Elmarasztalás, Értékelés, Visszajelzés.

Jogszabályok által határidőre előírt feladatok. Vezetői kompetenciák II. Éves határidőnapló Jogszabályok által határidőre előírt feladatok. Határidőtől független, de évente elvégzendő feladatok. Intézmény vezetése egyben, rendszerve láthassa a feladatokat Kronológiailag mikor, milyen sorrendben lehet /kell a feladatokat munkatársaknak delegálni. Éves feladatok Havi feladatok Napi feladatok.

Vezetői kompetenciák III. „HR protokoll” Teendők munkaviszony létrejötte esetén Munkaviszony fennállása alatti teendők Munkaviszony megszűnéséhez kapcsolódó teendők + Mellékletek: iratminták Könnyen kereshető, adott helyzetekre alkalmazható.

IV. Magyarországi Református Egyház pályázatkezelése Vezetői kompetenciák IV. Magyarországi Református Egyház pályázatkezelése Pályázatokhoz kapcsolódó szabályzatok: ÖSSZES lényeges tevékenység és feladat Különös figyelmet fordítva a dokumentumok és számlák kezelésére, illetve feldolgozására.

Egy projekt a mindennapokhoz Módszertani támogatás

Módszertani támogatás Több munkacsoport – azonos célok és alapelvek „Református Szolgálatfejlesztés” 1.) Problémafelvetés 2.) Megválaszolható kérdések 3.) Alternatívák, megoldási javaslatok 4.) Visszacsatolás a problémafelvetésre

Módszertani támogatás Célcsoportoktól független munkacsoport „Intézménybe való bekerülés” 1.) Kapcsolatrendszer 2.) Diakónia 3.) Lelkiség vs. szakmaiság Elfogadás vs. nem elfogadás 4.) Együttműködési szándék 5.) 6.) Határok: védelem vs. nyitottság

Módszertani támogatás Célcsoportoktól független munkacsoport „Intézménybe való bekerülés” MÚLT-JELEN Diakóniai múlt vs. jelenlegi szolgáltatások Rászorulók szükségletei vs. intézmények Új szolgáltatási formák vs. meglévő minták Intézményi diakónia vs. gyülekezeti diakónia „Mintha lazulna a kapcsolat” „Szükség van egymásra.”

Módszertani támogatás Célcsoportoktól független munkacsoport „Intézménybe való bekerülés” Kölcsönhatások Ellátott – hozzátartozó- munkatárs Eltérő krízisállapotok – Különböző pszichés állapotok. Idősellátás vs. szenvedélybeteg Adekvát reakciók, megfelelő válaszok.

Módszertani támogatás Idősügyi csoport „Intézményi lét” 1.) Gondozási tervek elkészítése (ajánlás) 2.) Szakápolás 3.) Demens gondozás – kommunikáció, állapotváltozások 4.) Intézményi működés vs. mindennapi hitélet

Módszertani támogatás Idősügyi csoport „Intézményi lét” Gondozási tervek elkészítése Egyéni szükséglet vs. sablonos gondozási tervek Megfelelő gondozási, ápolási, fejlesztési feladatok és azok megvalósításának módszerei Alap- és szakellátásra is! Leggyakrabban előforduló eseteket a jogszabályoknak megfelelő formában – „minta” Szakápolás Útmutató szakápolási engedély megszerzéséhez Szakápolási protollok

Módszertani támogatás Idősügyi csoport „Intézményi lét” Demens ellátás „Demens személy a viselkedésével kommunikál.” Vannak-e erre megfelelő válaszaink? Környezet megteremtésének fontossága, Istentisztelet, gyülekezet szerepe Esetleírásokon keresztül, gyakorlati tapasztalatokra építve, közérthetően.

Módszertani támogatás Fogyatékosságügyi csoport Kitagolás- támogatott lakhatás „Intézményi létből” való kikerülés 1.) Önkéntesség 2.) Kapcsolatrendszer 3.) Egészségügy 4.) Felkészültség/ elkötelezettség 5.) Kommunikáció

Módszertani támogatás Fogyatékosságügyi csoport Kitagolás- támogatott lakhatás „Intézményi létből” való kikerülés Hierarchikus rendszer megszűnik: Következmények Közösség szerepe Veszélyek Kompetencia Kontroll

Módszertani támogatás Fogyatékosságügyi csoport Kitagolás- támogatott lakhatás „Intézményi létből” való kikerülés Változó közeg Önállóság Ellenállás Gondnoki rendszer Felelősség Gyógyszerelés Döntési kompetenciák Mentor vs. Gyülekezeti segítők Információáramlás

Egy projekt a mindennapokhoz ÖSSZEGZÉS

összegzés Weblap: www.szolgalatfejlesztes.hu E-mail: vajda.norbert@reformatus.hu

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!