Egy iskola, ahol az ADHD-s gyerekek érettségiznek

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mit lehet tudni a célcsoportról?
Advertisements

A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Valamely társadalom fejlettsége feltételezi az egyetemes emberi értékek felvázolásán túl azok teljes mértékű elfogadását, értékesítését. Minden embernek.
Az olvasástanítás módszere:
DIÁKVÁLLALKOZÁS TANÉV. Felmérés szeptember 1306 tanuló Iskola tanulóinak 96%-a Nemek aránya fiúlány %57%
Szociális munka a börtönben
Differenciált tanulásszervezés 3. Szervezési módok, munkaformák
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Önkéntesség Miért is jó a Nyíregyházi Főiskola diákjaként önkéntes munkát vállalni és miért különösen jó ez egy Tanodában? Készítette: Hajdu Zsolt és Dudás.
TÁMOP /A Személyiség kialakulása, fejlődése.
OSZTÁLYSZERVEZÉS – KOMPETENCIA
Dalton-tervvel a sikeresebb iskoláért.
„Régi jó földből – új erős hajtások”. Miért jelentkezek az SZMT Elnöki poziciójára? - Elvira •Mert nagyon sokat kaptam ettől a közösségtől, Tőletek és.
VI. Interaktív Tábla Konferencia
Digitális technika, digitális áramkörök
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben:
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
Bevezetés a tanácsadásba Dr. Dan Brinkman.. Tanácsadás  Nátán esete (2Sám 12:1- 14)
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Összeállította: Gyulainé Bukovics Ildikó MEGELŐZÉS – ALKALMAZKODÁS - GONDOSKODÁS NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Interakció - Autonómia.
A különleges bánásmódot igénylő gyerekek 2.
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
Az olvasás helye és megítélése az általános iskola felső tagozatában
Szülői értekezlet és 5. évfolyam. Téma Hogyan halad iskolánkban a „Korszerű oktatást Mándokon” című projekt megvalósítása? (beszámoló,
Az óvodai nevelés alapelvei
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
IMA MAGYARORSZÁGÉRT. KEDVES SZERETETREMÉLTÓ EMBEREK!
Új tudás – új kompetenciák az érettségi vizsgán dr Drexlerné Solymos Mária.
Pszichoterápia Dr. Berghammer Rita SE Magatartástudományi Intézet
Életközép - krízis Tóth Sándor Pécs,
A Dobbantó program Az előrelépés lehetősége diákoknak, szakiskoláknak Regionális tájékoztató napok szeptember 3-12.
A Mályi-projekt. Bevezető A projekt ötlete: találkozni a gyerekekkel iskolán kívül is A projekt ötlete: találkozni a gyerekekkel iskolán kívül is Olyan.
Tanuló szervezet.
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
ÁRVÁK A szülőktől kapott „uticsomag” tartalma: A biztonság érzése
Biztoskezdet gondolat a falakon túl A gyerekházon túl is élnek.
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Resztoratív módszerek az iskolában
Miért nem valóságos az idő?
A lelki egészség védelme az iskolában
R. M. Á. I. Kazinczy Ferenc Tagiskola Kincsesbánya TÁMOP – – 11/2 – A kincsesbányai Kazinczy Ferenc Tagiskola felkészülése a kistérségi.
Kompetensek lettünk? június 27..
Differenciált tanulásszervezés TKM1016L
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Személyiségünk szerepe - a lelki-, és energiaegyensúly megtartásában
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
Emelj fel, mutasd meg tervedet, Vigyázz rám,
Elemzési szempontok az óvodai matematikai foglalkozásokhoz.
Találkozásaim a szülőkkel Együttműködések, párbeszédek a fogyatékkal élők családjaival Szász Emese, Gyulafehérvári Caritas – Szociális gondozás fogyatékkal.
Út a sikeres tanuláshoz
Iskolakert.
Út a sikeres tanuláshoz A tanítás és a tanulás módszertana
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Személyiségfejlődési zavarok
A többcélú közösségi terek fejlesztése program régiós szakmai műhelye Bemutatja: KANDIKÓ Rita Becsehely, TÁMOP A – 12/ Mi.
1 válságban van a közoktatás Készítette dr. Benda József, éve.
Esélyteremtés az iskolarendszerben hátrányos helyzetű fiatalok számára Schön Brigitta.
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába Egyházközség neve: Hittanoktatást végzi:
Szeretnéd, hogy gyermeked szívesen és gátlások nélkül beszéljen majd angolul? Szeretnéd, ha minél korábban, Te magad vezethetnéd be játékosan az angol.
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Fő épület 1. Oktatás módszertani megújulás Kooperatív tanulási módszer Projekt alapú módszer.
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Előadás másolata:

Egy iskola, ahol az ADHD-s gyerekek érettségiznek A Zöld Kakas Líceum Egy iskola, ahol az ADHD-s gyerekek érettségiznek 2015.04.11.

„ Akik hisznek a figyelemhiány zavar létezésében, azok általában a hibás géneket okolják, akik pedig nem hisznek benne, a szülőket hibáztatják a tünetekért” Máté Gábor: Szétszórt elmék, Bevezető

Mit tudunk róluk? Nem képesek megülni a fenekükön Nem képesek koncentrálni a tanórákon Nem képesek otthon a tankönyv fölött ülni Mindig mindent másképp csinálnak Egyáltalán nem szabálykövetők Egyáltalán nem tekintélytisztelők

És még mit tudunk róluk? Bizonyos dolgokban kimondottan tehetségesek Ami érdekli őket, abba nagyon sok időt és energiát képesek fektetni Sajátos a világlátásuk Nagyon érzékenyek a szociális viszonyokra Mély emberi kapcsolatokra vágynak

„Tetteinknek kizárólag emberi kapcsolataink összefüggésében van értelme, és e kapcsolatok megértése nélkül minden cselekvés konfliktusforrás lesz. A kapcsolatok megértése végtelenül fontosabb bármilyen cselekvési tervnél Jiddu Krishnamurti” Máté Gábor: Szétszórt elmék – a könyv mottója

Mire van szükségük? Feltétel nélküli elfogadásra Megértésre Személyre szabott figyelemre Érdekes elfoglaltságra Igazi élményekre, tapasztalatokra Valódi kihívásokra Saját útra A kipróbálás szabadságára A jókor jött segítségre

A személyes szükségletek mentén Feltétel nélküli elfogadás Megértés Személyre szabott figyelem Mentor rendszer Sajátos csoportszervezés

Arra a meggyőződésre jutottam, hogy kizárólag az a tanulás befolyásolja jelentősen az ember viselkedését, mely felfedezésen alapul és amely belső igényt elégít ki Carl Rogers: Valakivé válni Edge 2000 kiadó, 2003. 44.oldal

Az ismeretszerzés módjainak mentén Érdekes elfoglaltságra Igazi élményekre, tapasztalatokra Valódi kihívásokra Sajátos tanulásszervezési eljárások Tapasztalati tanulás Élmény alapú tanulás Projektek

„Ezt a csoportot én választottam, hogy kipróbáljam magam, milyen gyerekekkel együtt dolgozni. Ha most kéne választanom, ugyanezt választanám, mert nagyon jól éreztem magam a foglalkozásokon.” Zí beszámolójából

A személyre szabott tevékenység mentén Saját út A kipróbálás szabadsága A jókor jött segítség Egyéni tanulási terv Egyéni haladási tempó Átjárhatóság

Az volt a jó a dologban, hogy oda tudtunk figyelni egymásra és nagy élmény volt vele együtt dolgozni. Ez idő alatt gyakorolhattam a türelmet és a figyelmességet.

Hogy lehet ezt megvalósítani? Folyamatos változás: alkalmazkodás és fejlődés Alternatív kerettanterv Műhelymunka A munkatársak kiválasztódása Resztoratív szemlélet

„A szeretet. szoros belső összefüggésben van a figyelemmel… „A szeretet...szoros belső összefüggésben van a figyelemmel…. Ha képesek leszünk az aktív szeretetre, akkor többé nem lesz sem figyelemhiány, sem pedig zavar.” Máté Gábor: Szétszórt elmék 392- 393. oldal

Köszönöm a figyelmet! kerenyi.mari@zoldkakas.hu kerenyimari.wordpress.com