Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az olvasás helye és megítélése az általános iskola felső tagozatában

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az olvasás helye és megítélése az általános iskola felső tagozatában"— Előadás másolata:

1 Az olvasás helye és megítélése az általános iskola felső tagozatában
Készítette Mizera Krisztina Gabriella

2 Miért kell olvasásról beszélni?
Amikor az interneten is olvasnak (ha nem játszanak) Chat, MSN stb., levelezés (Ezt megértik?) Olvasási nehézségek / zavarok Diszlexia Elfoglaltságok rangsora Olvasás gyakorisága PIRLS, PISA

3 A szövegértés fejlesztése
Feladatok utasításainak értelmezése Feladatsorok megoldása Olvastatás az órán Csöndes olvasás majd értelmezés Otthonra kiadott rövidebb (novella, vers) művek olvasása Házi olvasmányok kiadása Feltétele: Olvasásra ösztönzés

4 Olvasásra motiválás és az olvasási szokások befolyásolása
Értékelés Olvasónapló Felolvasás Részletek olvastatása Kötelező olvasmányok Részletek tanítása Ünnepek kihasználása Könyvtárban tartott órák Könyvajánlók pozitív értékelése Ajánlott irodalmak jegyzéke

5 Könyvtárak „B” iskola „A” iskola Jonatán Versenyek helyszíne
Népmese Napja Költészet Napja Filmek vetítése (regények) „Szájról szájra” Könyvtári hétpróba Másodikosok beíratása Állati jó nap – nagyon állat könyvek Kézműves programok „A” iskola Versenyek helyszíne Témakörök szerinti programok Minden hónapban egy ünnep Napközisek a könyvtárban várnak egymásra Tanórák a könyvtárban

6 Tanárok „A” iskola Könyvtárban tartott óra Színházlátogatás
Olvasásélmény elmesélése Ajánlott olvasmányok Házi olvasmányok: személyre szabott kérdés Film „B” iskola Az internet lehetőségei Jutalom: film vagy színház A tanárnő mesél a könyvről A tanárnő az éppen aktuálisan olvasott könyvéről mesél Bármilyen olvasmány

7 Diákok

8 Diákok

9 A felmerülő problémák „ A gyerekek nem szeretnek olvasni, így a kötelező olvasmányokat sem.„ „Aki nem szeret olvasni, az a 6-7. osztályos olvasmányoktól megrémül.” „Sokan csak a számonkérés miatt olvassák el a kötelezőket és ezt be is vallják, ha rákérdezek.” Egyre nehezebb a motiválás Komoly szövegértési gondok, de nincs idő a fejlesztésre Kötelezők röviden és filmek Nem lehet számítani a szülőkre

10 Perspektívák Nem csak egy tanár a felelős
Szaktanárok és könyvtárosok aktív együttműködése A könyvtárakban megtartott szakórák Csak egy könyv elmélete Módszerek részletes kidolgozása Helyi tantervekbe építés

11 Minden program célja… Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Az olvasás helye és megítélése az általános iskola felső tagozatában"

Hasonló előadás


Google Hirdetések