Befogadás-elbocsátás SZMM Zalaegerszegi Gyermekotthona.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A nevelési tanácsadók szerepe a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének tartós és súlyos organikus okra vissza nem vezethető rendellenessége.
Advertisements

EMMI Zalaegerszegi Gyermekotthona
KÖZÖSSÉGI HÁZ KISVASZAR 2012.
Gyermekvédelmi igazgatás – gyámügyi ismeretek
Korai fejlesztés a bölcsődénkben
Az ORSZI minősítési rendszerének változásai és tervezett fejlesztései előadó Dr. Benkovics László.
Szakmai Tanácskozás Miskolc
prizma tárház-projekt
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
1 A gyermek- és ifjúságvédelmi intézményrendszer helye és szerepe a fővárosi oktatás rendszerében Fővárosi Pedagógiai Napok Modellváltás a fővárosi intézményrendszerben.
Gyermekvédelmi alapellátás
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
A gyermekjóléti alapellátások aktuális kérdései
Peőcz Veronika Béki Andrea
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
Lőwné Szarka Judit ellátottjogi képviselő
A foglalkoztatás és a szociális szolgáltatások összekapcsolása
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Rehabilitációs törekvések egy pszichiátriai betegotthonban
Csillag Ferenc MFPI közoktatási szakértő
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
Velünk egy jobb világért! II. Országos Módszertani Konferencia Szükség szerinti teljes körű ellátás, és a Térítési díj dilemmái.
Fiatal anyák a gyermekvédelmi szakellátásban
A pszichiátriai ellátás jogi szabályozása
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata Családsegítő Szolgálat Gyermekjóléti Központja.
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
Dr. Szilágyi Klára Szent István Egyetem
A nevelési tanácsadás aktuális szakmai kérdései Martonné Tamás Márta Dr. Szvatkó Anna
A primer prevenció jelentősége az ifjúsági munkában
Pedagógiai szakszolgálat
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
A sajátos nevelési igényű tanulókkal kapcsolatos változások Dömötör Monika, gyógypedagógiai tanár szeptember 8.
2011. JÚNIUS 28. NYÍRBÁTOR A GYERMEKVÉDELEM ZSÁKUTCÁI A MENTÁLISAN SÉRÜLT FIATALOK GONDOZÁSA SORÁN.
Törvények, feladatok, vizsgálatok, szakvélemények,
Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő tanulók ellátása a jogszabályi előírások alapján Ammerné Nagymihály Emília közoktatási szakértő.
1 A gyermekvédelmi szakellátás fővárosi sajátosságai és fejlesztési szükségletei „A gyermekvédelmi szakellátás fejlesztése Budapesten” Fővárosi Gyermekvédelmi.
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2008-ban Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
Készítette: Gellénné dr. Nagy Valéria igazgató
14/1994 MKM r. változásai Nevelési tanácsadásra vonatkozó részek Dr. Szakács Katalin Készült az Oktatási és Kulturális Minisztérium támogatásával.
Munkamegosztás és együttműködés Iskolapszichológia a nevelési tanácsadó ellátó rendszerében Horváth Ágnes Klinikai szakpszichológus Zuglói Nevelési Tanácsadó.
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
Iskolapszichológia a Nevelési tanácsadóban
RMÁI Kazinczy Ferenc Tagiskola Kincsesbánya, Iskola u. 1.
Gyermekvédelem kontra családvédelem
Hevesi Kistérség Integrált Szolgáltató és Innovációs Központ
Hevesi Kistérség Integrált Szolgáltató és Innovációs Központ 2010.
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
A Veszprém megyei pszichiátriai ellátó rendszer ismertetése
AZ ÁPOLÁS ÉS AZ ÁPOLÓ.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Interprofesszionális együttműködés a gyermekvédelemben Az elhelyezési értekezlet.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Farkasné Egyed Zsuzsanna. Fejlesztő nevelés színterei évi CXC. Törvény a nemzeti köznevelésről 5. § (1) A köznevelési intézményekben folyó pedagógiai.
Szociális ellátást igénybevevők szükségletei – és szolgáltatásai „Eszköztár és kapcsolati háló” Szakmai konferencia Rehabilitációs és Szociális Igazgatóság.
A korai felismerés és a státuszdiagnózis jelentősége és konzekvenciái a nyelv- és beszédfejlődési zavarral küzdő gyermekek logopédiai terápiájában Konzulens:
II. Kerületi PSZSZ Honfiné Nagy Andrea Gál Nóra
A tankerületi szakértői bizottsági tevékenység feladatai
A Fejér Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Bicskei Tagintézménye
Készítette: Tóthné Babó Szilvia
Szakszolgálati feladatellátás a JNSZMPSZ Kunhegyesi Tagintézményben
Ágazatközi együttműködés
Szociális terület képzési rendszerének tervezett módosításai
VÁLTOZÁSOK címszavakban.
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Előadás másolata:

Befogadás-elbocsátás SZMM Zalaegerszegi Gyermekotthona

Befogadás az intézménybe Törvényi feltételek:Törvényi feltételek: évi XXXI. törvény - 46/2003.(VIII.08.) ESZCSM rendelet évi XXXI. törvény - 46/2003.(VIII.08.) ESZCSM rendelet. Életkori feltételek: A gyermekotthonunk annak a kivételesen indokolt esetben 10.- életévét betöltött gondozott gyermeknek biztosít speciális ellátást, akinek gondozási helyéül a gyámhivatal - az OGYSZB szakvéleménye alapján - a Zalaegerszegi gyermekotthont jelölte meg.Életkori feltételek: A gyermekotthonunk annak a kivételesen indokolt esetben 10.- életévét betöltött gondozott gyermeknek biztosít speciális ellátást, akinek gondozási helyéül a gyámhivatal - az OGYSZB szakvéleménye alapján - a Zalaegerszegi gyermekotthont jelölte meg.

Általános feladatok a gyermekekről való személyes gondoskodása gyermekekről való személyes gondoskodás általános iskolai és szakmai képzés segítéseáltalános iskolai és szakmai képzés segítése az önellátás készségszintű elsajátítása az önellátás készségszintű elsajátítása az életkori sajátosságoknak megfelelő szociális készségek kialakítása az életkori sajátosságoknak megfelelő szociális készségek kialakítása kulturális identitás elősegítése kulturális identitás elősegítése

Speciális feladatok sérülés-specifikus szakellátás, melynek vezető tünete a súlyos, erőszakos cselekmények elkövetése.sérülés-specifikus szakellátás, melynek vezető tünete a súlyos, erőszakos cselekmények elkövetése. pszichoaktív szerek használatát követő rehabilitáció.pszichoaktív szerek használatát követő rehabilitáció. tanulási zavarok korrekciója tanulási zavarok korrekciója primér, szekunder prevenció primér, szekunder prevenció reszocializáció (kapcsolatrendszerbeli problémák, viselkedési és teljesítményzavar stb.) reszocializáció (kapcsolatrendszerbeli problémák, viselkedési és teljesítményzavar stb.)

Felvétel az otthonba A gyermekotthonban a gyermeket a családgondozó és a növendékügyi előadó fogadja, megállapítják a gyermek személyazonosságát, meggyőződnek a szükséges okmányok, iratok meglétéről, átveszik azokat.A gyermekotthonban a gyermeket a családgondozó és a növendékügyi előadó fogadja, megállapítják a gyermek személyazonosságát, meggyőződnek a szükséges okmányok, iratok meglétéről, átveszik azokat. A gyermek befogadásáról elkészíti és elküldi az értesítéseket.A gyermek befogadásáról elkészíti és elküldi az értesítéseket. Gondoskodik a gyermek értéktárgyainak leltár szerinti átadás-átvételéről, és a befogadást követően a gyermeket a lakásotthonba kíséri.Gondoskodik a gyermek értéktárgyainak leltár szerinti átadás-átvételéről, és a befogadást követően a gyermeket a lakásotthonba kíséri.

Befogadó csoport Az új növendék ideiglenesen a befogadó csoportba kerül elhelyezésre.Az új növendék ideiglenesen a befogadó csoportba kerül elhelyezésre. A lakásotthon célja:A lakásotthon célja: - védelmi funkció - növendék ismerje meg az intézet házi rendjét, napi rendjét, mindennapi életét - intézet ismerje meg a növendék jellemvonásait

Diagnosztika, terápiás munka E tevékenység keretében történik az ellátottak magatartási és beilleszkedésiE tevékenység keretében történik az ellátottak magatartási és beilleszkedési zavarainak, tanulási nehézségeinek, továbbá ezek okainak feltárása - valamint zavarainak, tanulási nehézségeinek, továbbá ezek okainak feltárása - valamint ezek korrekciója. ezek korrekciója.

Diagnosztika, terápiás munka Orvos: A gyermekorvos megvizsgálja a növendéket, hogy milyen egészségügyi problémái vannak, korábban milyen egészségügyi ellátásban részesült.Orvos: A gyermekorvos megvizsgálja a növendéket, hogy milyen egészségügyi problémái vannak, korábban milyen egészségügyi ellátásban részesült. Pszichiáter: - az intézménybe utalt fiatalok anyagának szak-specifikus értékelése,Pszichiáter: - az intézménybe utalt fiatalok anyagának szak-specifikus értékelése, - az ellátottak pszichiátriai státus meghatározása, gyógyszeres és/vagy - az ellátottak pszichiátriai státus meghatározása, gyógyszeres és/vagy pszichoterápiás ellátása, pszichoterápiás ellátása,

Pszichológus:Pszichológus: - az intézménybe utalt fiatalok iratanyagának szak- specifikus értékelése - az intézménybe utalt fiatalok iratanyagának szak- specifikus értékelése - a beutalást követően vizsgálatok elvégzése, szakvélemény készítése - a beutalást követően vizsgálatok elvégzése, szakvélemény készítése - a nevelődés folyamán a terápiás háttér biztosítása, javaslat más terápiás ellátásokra - a nevelődés folyamán a terápiás háttér biztosítása, javaslat más terápiás ellátásokra

Pedagógusok, gyógypedagógusok:Pedagógusok, gyógypedagógusok: Felmérik a gyermek scholáris tudását, általános műveltségi fokát. Felmérik a gyermek scholáris tudását, általános műveltségi fokát. Vizsgálják van-e részképesség zavara, elmaradása valamilyen tantárgyból. Vizsgálják van-e részképesség zavara, elmaradása valamilyen tantárgyból. A lakóotthonban dolgozók is felmérik a növendék magatartási, önkiszolgáló tevékenységének, tanulmányi munkájának állapotát. A lakóotthonban dolgozók is felmérik a növendék magatartási, önkiszolgáló tevékenységének, tanulmányi munkájának állapotát.

Egyéni gondozási- nevelési terv A TESZ-1 alapján a mindennapokban tanúsított viselkedése s a tesztek, vizsgálatok alapján megtörténik a növendéknek az írásos jellemzése, egyéni gondozási-nevelési terv (GH-1) készítése a probléma profil struktúrája alapján s terápiás szerződés kötése a gyermekkel.A TESZ-1 alapján a mindennapokban tanúsított viselkedése s a tesztek, vizsgálatok alapján megtörténik a növendéknek az írásos jellemzése, egyéni gondozási-nevelési terv (GH-1) készítése a probléma profil struktúrája alapján s terápiás szerződés kötése a gyermekkel.

Élet a lakásotthonban A lakásotthon terápiás közösségként működik, segítve az ellátottak személyiség korrekcióját, fejlesztve a szociális képességeiket. Egyéni és közösségi foglalkoztatások rendszerében megvalósítják a gondozási- nevelési programban, valamint a komplex fejlesztési programban foglaltakat. Életgyakorlatok keretében az életkori sajátosságoknak megfelelő ismeretek és készségek kialakítását végzik. A lakásotthoni közösség segíti a fejlesztő pedagógusok tanulmányi felzárkóztató munkáját.

Kihelyezési értekezlet Célja: A növendék végleges terápiás csoportjának meghatározása.Célja: A növendék végleges terápiás csoportjának meghatározása. Értekezlet résztvevői: igazgató, pszichológusok, növendékügyi előadó, a befogadó otthon vezetője, leendő lakásotthon vezetője.Értekezlet résztvevői: igazgató, pszichológusok, növendékügyi előadó, a befogadó otthon vezetője, leendő lakásotthon vezetője.

Elbocsátás Az ellátás megszüntetése, ha az elhelyezés indokai már nem állnak fenn:Az ellátás megszüntetése, ha az elhelyezés indokai már nem állnak fenn: - A növendék betöltötte 18. életévét. - A növendék betöltötte 18. életévét. - Az OGYSZB véleménye alapján a gyámhivatal megszünteti az ellátást. - Az OGYSZB véleménye alapján a gyámhivatal megszünteti az ellátást. Ezt követően a gyermekotthon az ellátottat a gyámhivatal határozatában megjelölt intézménynek, vagy személynek adja át.Ezt követően a gyermekotthon az ellátottat a gyámhivatal határozatában megjelölt intézménynek, vagy személynek adja át.

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!