CSR.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Működhet-e hatékonyan a társadalmi ügyek piaca? Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár Budapest, Nemzetiségi és Civil Társadalmi Kapcsolatokért.
Advertisements

REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA SZÉKESFEHÉRVÁR.
Etikai Kódex.
Készítette: Fülöp Szabina Veres Anita
Munkáltató és a részvételi intézmények Kisgyörgy Sándor ÉTOSZ.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
A fenntartható fejlődés és a Nemzeti Fenntartható Fejlődési Stratégia
ENVIROMENTAL MANAGEMENT KÖRNYEZETKEZELÉS (KÖRNYEZETIMENEDZSMENT)  Felelős vállalati magatartás  Ökoaudit  Önszabályozás =környezeti szempontú önkéntes.
Fenntarthatóság – vállalati szemszögből. Fenntartható növekedés - makro  válságot követő stabilizáció  a növekedés mennyiségi/minőségi tényezői  válság.
VI. Köztudatos vállalati magatartás A vállalatok társadalmi felelősségvállalása Szlávik János az MTA doktora tanszékvezető, egyetemi tanár Budapesti.
Social label – társadalmilag felelős munkáltató minősítés Garadnay Tea
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
CSR Magyarországon Szigeti Cecília.
Sikeres Székelyföld – 3 Fórumsorozat Csíkszereda, november 25. RÁDULY ATTILA Elnök, Zöld Nap Egyesület, Kézdivásárhely KÖRNYEZETTUDATOSSÁG.
ENSZ - ECOSOC EU EU Bizottság - AGIS Európa Tanács Szervezett, határokon átlépő bűnözés elleni harc Társadalmi-közösségi bűnmegelőzés az újszerű és a tradicionális.
Köszönti Önöket az és vezetője, Bohnné Keleti Katalin, okleveles közgazda, nemzetközi marketing szakértő, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja.
Környezettudatos fogyasztói magatartás – a zöld marketing perspektívái
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Közönségkapcsolat (public relations)
Közönségkapcsolatok (PR)
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
Tartalmi keretek (3) PTE TTK Környezettudományi Intézet II.A környezetközpontú vállalatvezetés rendszere, gyakorlata Környezetközpontú vállalatvezetés.
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
CSR.
SZEMÉLYZETI MARKETING
Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában
Reklámozás, Public Relations
PUBLIC RELATIONS TEMATIKA
Összefoglaló feladatsorok Fehér Zsolt. A public Relations Olyan kommunikációs tevékenység, melynek célja a vállalkozás és környezete közötti bizalom kiépítése.
Az Európai Unió környezetpolitikája Asszisztens hallgatók 19. tételéhez
Menedék - Migránsokat Segítő Egyesület
Hol a határ a pr és a valódi felelősségvállalás között?
Környezetközpontú irányítása rendszerek MSZ14001.
Állami és önkormányzati vállalatok átláthatósága - a FŐTÁV Zrt. esetében Budapest, április 28.
Előtérbe kerül-e a természeti erőforrások fenntartható használata, vagy a gazdaság és a fogyasztás okozta környezetszennyezést minimalizálandó még ebben.
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
A vállalatok szerepe környezetük fenntartható fejlődésében
SKV MÓDSZERTAN ÉS FENNTARTHATÓSÁGI ÉRTÉKREND az Új Magyarország Vidékfejlesztési Tervre és Programra SKV Fórum Budapest, október 18. Env-in-Cent.
2009. február 24. Holcim, mint felelős munkáltató.
CSR ALAPÚ MOTIVÁCIÓ ÉS BÉREZÉS I.A CSR FOGALMÁRÓL II.CSR ALAPÚ BÉREZÉS III.CSR ALAPÚ MOTIVÁCIÓ IV.CSR ALAPÚ GLOBÁLIS BÉRPOLITIKA MULTINACIONÁLIS VÁLLALATOKNÁL.
Társadalmi Felelősségvállalás Napja szeptember 24.
KNOLL-FÉLE „Innovációs ellátási lánc” --modell 10-- Ellátási láncok,bővítésük és gazdasági elemzésük
Szakdolgozat védés A társadalmi felelősség megjelenése a vállalati döntésekben és gyakorlatban Készítette: Harmati Andrea.
Vállalati környezeti jelentések Zsugyel János PhD Heller Farkas Főiskola.
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
A fenntarthatóság anyagi és kommunikációs motivációja CARBON SOLUTIONS GLOBAL LTD.
Balatonszemes Az Európai Unió szintű szociális párbeszédben való részvétel tapasztalatai.
A vállalati önkéntesség népszerűsítése Eger, június.
CSR ISMERETTÉRKÉP. Munkahely Közösség Környezetvédelem Piaci környezet Üzleti Etika Vállalatok Társadalmi Felelősségvállalása.
Civil Európa – civilek Európában
A KOMOLYZENEI CSR TRENDJEINEK HAZAI ÉS NEMZETKÖZI ÖSSZEHASONLÍTÁSA Ásványi Katalin PhD Egyetemi adjunktus.
Üzemi Tanács Általános ismertető
Bányászati kommunikáció Koritár Henriett Koordinációs munkatárs - NFM Országos Bányászati Konferencia Március Egerszalók.
Út az etikus bank felé – az Ökobank projekt Kapitány Ákos Tanácsadók a Fenntartható Fejlődésért.
Társadalmi felelősségvállalás a felsőoktatásban Horváth Ágnes.
„A vállalati társadalmi felelősségvállalásban rejlő lehetőségek kis- és középvállalkozások számára” Konferencia november 10. Hotel Mercure Buda.
Rugalmas munkavégzési lehetőségek a Grundfosnál
CSR.
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
A vállalatok társadalmi felelősségvállalása, mint a fenntarthatóságot támogató szemlélet - Berkesné Rodek Nóra -
Vállalati felelősségvállalás
Kérdések a második zh-hoz
Regionális és vállalati identitás az ellátási láncokban
Fenntarthatósági Fórum
Készítette: Farkasné Veres Edina
Vállalati felelősségvállalás
Előadás másolata:

CSR

a vállalatok a társadalmi és környezeti megfontolásokat Mit jelent a szervezetek társadalmi felelősségvállalása? “A vállalatok társadalmi felelősségvállalása egy olyan fogalom, mely szerint a vállalatok a társadalmi és környezeti megfontolásokat önkéntes alapon beépítik üzleti tevékenységükbe és a tevékenységükben érdekeltekkel fenntartott kapcsolataikba.” Európai Bizottság 2

etikus magatartást tanúsítanak, és Mit jelent a szervezetek társadalmi felelősségvállalása? „A felelős üzleti magatartás elveit szemmel tartó cégek működésük során etikus magatartást tanúsítanak, és úgy járulnak hozzá a gazdasági fejlődéshez, hogy a munkát végzők és hozzátartozóik, valamint a helyi közösség és társadalom életminőségét javítják" A Fenntartható Fejlődés Világgazdasági Tanácsa (World Business Council for Sustainable Development) 3

A vállalati társadalmi felelősségvállalás Mit jelent a szervezetek társadalmi felelősségvállalása? A vállalati  társadalmi felelősségvállalás   azt az elkötelezettséget jelenti, amely során a vállalat  a közösség jólétének érdekében folytat önkéntesen, szabadon választott üzleti gyakorlatot, amit erőforrásaival is támogat. PHILIP KOTLER  4

Mit jelent a szervezetek társadalmi felelősségvállalása? A szervezetek társadalmi felelősségvállalása a szervezeti kultúra részeként Szemlélet-, gondolkodásmód Magatartásforma Tevékenység Kommunikáció Ez a szervezetektől megköveteli az etikus viselkedés és üzletmenet kialakítását, az átláthatóságot, a különböző érdekcsoportok érdekeinek figyelembevételét.

Mit jelent a szervezetek társadalmi felelősségvállalása? CSR kutatás: A 100 legnagyobb árbevételű magyarországi cég vizsgálatának néhány eredménye: (A 100 legnagyobb cégből 80 cég vizsgálatára került sor) 16 nem rendelkezik magyar nyelvű honlappal. Összesen 11 honlapon volt letölthető CSR tartalom 20 esetben nincs semmilyen CSR-re utaló tartalom Összesen 2 oldalon van gyengén-látó verzió Egyetlen honlap sem interaktív! Összesen 47 honlapon volt feltüntetve e-mail cím, telefonszám Volt olyan honlap ahol semmilyen elérhetőség nem volt feltüntetve! Forrás: TerraIdea kutatás 2006 www.terra-idea.com

A szervezetek társadalmi felelősségvállalása főbb témái: Emberi jogok Humánerőforrás-menedzsment A szervezet belső élete, A munkajogok és munkavédelem Üzleti etika Tisztességes verseny, Korrupció kiküszöbölése Átláthatóság A környezet tudatos alakítása Helyi közösségek, non-profit, civil szféra

A CSR területei Foglalkoztatás, munkaügy Emberi jogok Etika, átláthatóság Piac, verseny Környezetvédelem Közösségi ügyek

A. Foglalkoztatás, munkaügy • Munkakörülmények, munkahelyi biztonság, egészségvédelem, juttatások • Esélyegyenlőség a munkahelyen, sokszínség menedzsment, • Szakszervezetek, munkaügyi kapcsolatok

b. Emberi jogok • Megfelelőség vizsgálata, antidiszkrimináció • Beszállítói lánc menedzsment • Kényszermunka és kötelező munkavégzés • Gyerekmunka • Az egyesülés és a kollektív egyeztetéshez való jog • Őslakosok és bevándorlók, migránsok • Biztonsághoz való jog

c. Etika, átláthatóság • Korrupció • Átláthatósági politikák, elvek • Fenntarthatósági jelentések • Érintetti párbeszéd, hitelesítés

d. Piac, verseny • Fogyasztóvédelem, termékfelelősség • Fogyasztók elégedettsége • Termékek/Szolgáltatások társadalmi hatása • Termékinformációk biztosítása, címkézés • Felelős marketing • Személyes adatok védelme

E. Környezetvédelem •Erőforrások felhasználása (energia, víz stb.), ökohatékonyság • Kibocsátások és hulladék • Újra használat és újrahasznosítás

F. Közösségi ügyek • Közösségi támogatás, együttműködések • Munkatársak bevonása (önkéntesség) • Vállalkozókészség és foglalkoztatás a helyi közösségben • Innováció • Társadalmi rétegződés

A szervezetek társadalmi felelősségvállalása a szervezetek olyan önkéntes, tudatos és folyamatos gondolkodás- és szemléletmódja, valamint erőfeszítése és tevékenysége, ahol a szervezet felismeri, hogy minden döntése, cselekedete hatással lehet a társadalom minden tagjára, és ezért minden tettéért a társadalom minden tagjának felelősséggel tartozik. A MÚOSZ Kommunikációs és Public Relations Szakosztály, Társadalmi Kommunikáció Tagozat 2007. 11. 15. V. EURÓPAI PR-VITANAP

A szervezetek társadalmi felelősségvállalása kommunikációja A (belső és külső) public relations funkció részeként, a szervezetek belső és külső környezetével, a társadalom minden tagjával folytatott tudatos kommunikáció és kapcsolatok szervezése, amelynek célja, hogy valóra váljon egyrészt a szervezet kedvező megítélésének erősödése, másrészt a társadalom fejlődése. A MÚOSZ Kommunikációs és Public Relations Szakosztály, Társadalmi Kommunikáció Tagozat

kölcsönös előnyökön alapuló kapcsolatokat hozzon létre, tartson fenn A szervezetek társadalmi felelősségvállalása kommunikációjának feladata hogy kölcsönös előnyökön alapuló kapcsolatokat hozzon létre, tartson fenn a szervezet és a belső és külső környezetét alakító társadalmi tényezők között. A MÚOSZ Kommunikációs és Public Relations Szakosztály, Társadalmi Kommunikáció Tagozat

A CSR tartópillérei • Üzleti érdek • Kapcsolat a fenntarthatósággal • Hírnév/márka, kockázatmenedzsment, munkavállalói elégedettség, innováció, hozzáférés a tőkéhez stb. • A piac jutalmazza, ha az üzletvezetési gyakorlat szem előtt tartja a közérdekeket? • Kapcsolat a fenntarthatósággal • A menedzsment jelentősége • A CSR vállalatvezetési mód: normák, standardok, beszámolás/jelentések, audit, intézmények, érintetti kapcsolatok

Carroll (1991): A CSR-piramis Filantrópia „Adj vissza a társadalomnak!” Etikai felelősség „Légy etikus!” Jogi felelősség „Légy jogkövet!” Gazdasági felelősség „Légy nyereséges!”

Vezetők elkötelezettsége Ad hoc, eseti (vezetők prioritásai szerint) Stratégiai CSR (üzletvitelbe integrált) Vezetők elkötelezettsége Ad hoc, eseti (ha egyáltalán létezik) Ad hoc, eseti (PR-fókusszal) Érintettek nyomása

Problémák Magyarországon Burkolt reklám (egy tájékoztatás semleges információ látszatát keltve ösztönöz áru vásárlására vagy szolgáltatás igénybevételére, vagy bármely más üzleti magatartásra) Nehéz meghúzni a határt CSR-ról szóló beszámolók és a reklámok, promóciók között

A CSR médianyilvánosságának fontossága Jó példamutatás más cégeknek Fogyasztó szimpátiájának megnyerése (nem baj, ha befolyásolja ez a fogyasztást)

Tanulmány magyarországi CSR 68% nem imázs építés, hanem fenntartható fejlődés és az etikus magatartás iránti elkötelezettség miatt Jelezték igényüket, , hogy tevékenységüket ismerje meg a közvélemény 95% nyilvánosság előtti megjelenés mai, korlátozott lehetősége komoly hátráltató tényező tevékenységük hosszú távú fenntartása szempontjából Szakértők szerint vannak üzleti szempontok Óvatos becslések szerint évente 130-160 milliárd forintot szánnak CSR tevékenységre

Felhasznált források: A MÚOSZ Kommunikációs és Public Relations Szakosztály, Társadalmi Kommunikáció Tagozat Szervezetek Társadalmi Felelősségvállalása V. Európai vitanap CSR az érdekképviseleti szervezeteknél Fertetics Mandy, Urbán Katalin Alternate Kft.