„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Mentorképzés, TÁMOP céljainak értelmezése a tanórai gyakorlatban
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt a sikeres munkaerő-piaci alkalmazkodáshoz szükséges, az egész életen át tartó tanulás megalapozását szolgáló képességek fejlesztése a kompetencia alapú oktatás módszertanának és eszközeinek széleskörű elterjesztése a magyar közoktatási rendszerben a pedagógusok módszertani kultúrájának korszerűsítése a tanulók képességeinek és kulcskompetenciáinak egyénre szabott fejlesztése és megerősítése a rendszerben meglévő szelektív hatások mérséklése az egyenlő hozzáférés és esélyegyenlőség szempontjainak érvényesítése a regionális operatív programok keretében megvalósuló infrastrukturális fejlesztéseket összekapcsolja a szükséges szakmai (tartalmi, módszertani) fejlesztésekkel, annak érdekében, hogy azok egymás hatásait erősítve, komplex módon járuljanak hozzá az oktatás minőségének javulásához. A PÁLYÁZAT ALAPVETŐ CÉLJAI
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Kulcskompetenciák 1. Az anyanyelven folytatott kommunikáció; 2. Az idegen nyelveken folytatott kommunikáció; 3. Matematikai kompetencia és alapvető kompetenciák a természet- és műszaki tudományok terén; 4. Digitális kompetencia; 5. A tanulás elsajátítása; 6. Szociális és állampolgári kompetenciák; 7. Kezdeményezőkészség és vállalkozói kompetencia, valamint 8. Kulturális tudatosság és kifejezőkészség. a sikeres munkaerő-piaci alkalmazkodáshoz szükséges, az egész életen át tartó tanulás megalapozását szolgáló képességek fejlesztése
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt a kompetencia alapú oktatás módszertanának és eszközeinek széleskörű elterjesztése a magyar közoktatási rendszerben Modulvázlatokban ajánlott módszerek, eszközök Kooperatív és egyéb, új tanulásszervezési módok alkalmazása „Nem szokványos” módszerek alkalmazása Az módszerek helyes aránya A módszerek hatása a tanulásra Saját készítésű eszközök alkalmazása Az eszközök hatása a tanulásra
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt a tanulók képességeinek és kulcskompetenciáinak egyénre szabott fejlesztése és megerősítése Képesség- és készségfejlesztés Matematika specifikus kompetenciák fejlesztése Nem mat. spec. kompetenciák fejlesztése Pozitív megerősítés Meglévő mat. spec. kompetenciák alkalmazása, erősítése Egyéb tárgyakhoz köthető, ill. általános kompetenciák megerősítése
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt a rendszerben meglévő szelektív hatások mérséklése Tanulói kompetenciák személyes szintjének ismerete Lemaradók támogatása Differenciálás alkalmazása
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt az egyenlő hozzáférés és esélyegyenlőség szempontjainak érvényesítése Diszkrimináció Egyenlő bánásmód Alkalmazkodás a tanulók valós igényeihez Pszichés fejlődés zavarai miatt a nevelési, tanulási folyamatban tartósan és súlyosan akadályozott (pl. dyslexia, dysgraphia, dyscalculia, mutizmus, kóros hyperkinetikus vagy kóros aktivitászavar – a továbbiakban részképesség zavarokkal küzdő) gyermekek bevonása SNI-s gyerekek bevonása Egyéni fejlesztési terv alkalmazása Lemorzsolódásban érintett tanulók mentorálása Esélyegyenlőségi útmutató