Dr. Ferencz Árpád (DRHE) Szociáletikai és Egyházszociológiai Tanszék.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Harazin Piroska - Kollár László A MI KÜLDETÉSÜNK, HOGY FELKÉSZÍTSÜNK A KÜLDETÉSEDRE A Boldogság Közgazdaságtana Konferencia; Budapest, március 28.
Advertisements

Josef Hegenbarth – Hans Urs von Balthasar: Keresztút Szegedi Piaristák, 2009.
Néhány fontos terület a Kreatív Ipar fejlődéséhez
Pedagógiatörténet Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem február 16. Körmendy Zsolt.
A fizika világ- és Isten-képe
A METAELMÉLET- METAFILOZÓFIA KÖNYV
Dr. Sztachó-Pekáry István A főiskolák jövője a kétszintű képzési rendszerben FELSŐOKTATÁS NYILVÁNOSSÁGA KONFERENCIA NOVEMBER 4-7.
Csabai IstvánELTE Komplex Rendszerek Fizikája Tanszék.
Nemzetközi politikai gazdaságtan I.
Dendrológia 1. előadás Dr. Bartha Dénes április 4.
Hit és Tudás Szombathely, SEK, április 4. Dr. Németh Norbert.
A társadalomtudományi kutatás módszerei
A MODERN NEVELÉSTUDOMÁNY GYÖKEREI
 A dogmatikai traktátusok témái közül talán egyik sem változtatta meg arcát a II. Vatikáni Zsinat óta, olyan mértékben, mint a negatív véglegesség eszkatológiai.
 Genetikai hatások › temperamentum  hangulattal kapcsolatos egyéni jellegzetességek  temperementum és otthoni környezet közti kölcsönhatás › ikervizsgálatok.
Sulyok Dénes Debreceni Egyetem Földművelési és Területfejlesztési Tanszék DÖNTÉSTÁMOGATÓ RENDSZER ALKALMAZÁSA A NÖVÉNYTERMESZTÉSBEN.
Az Istenről való beszéd lehetőségei Thomas Mann József és testvérei című regényében.
Hagyományos és internetes társadalmi mozgalmak a taxisblokád és az augusztus 20-i tűzijátékról lemondók Facebook csoportja alapján Országos Tudományos.
Készítette: Mike Martin Témavezető: Dr. Kovács Ábrahám
Készítette: Somody Kristóf
A konstruktivista pedagógia alapjai
A TUDOMÁNY KOGNITÍV MODELLJEI: elnöki zárszó MTA november 7 Pléh Csaba BME Kognitív Tudományi Tanszék MTA-BME Neuropszichológiai és Pszicholingvisztikai.
2011. évi Közgyűlés Jutalmazás, kitüntetés Sallai Gyula, elnök május 25.
Exegézis – szövegértelmezés – szabályai, illetve feltételei.
Corine Land Cover adatbázisok használata a tájanalízisben - módszertani kérdések Szabó Szilárd Debreceni Egyetem TTK Tájvédelmi és Környezetföldrajzi Tanszék.
Nők egészsége - védőnők egészsége Nők egészsége – védőnők egészsége Bózsváriné Ferencz Irén és Cieslarné Nádasdi Katalin védőnő Kőbányai.
„A tudomány kereke” Szociológia módszertan WJLF SZM BA Pecze Mariann.
A révkomáromi Selye János Egyetem működése. Az egyetemről általánosságban, annak rövid bemutatása 1918-ban Csehszlovákia megalakulása A felvidéki felsőoktatási.
MAGYAR EVANGÉLIKUS BIBLIOGRÁFIA (MEB) szeged.hu/human/meb.
{ MSTT – Nyerges Mihály Emlékkonferencia Eredményjelző: Magyar sport 2012.
Érték és etika a szociális munka gyakorlatában / F. Loewenberg-R
Naturalista filozófia Avagy milyen állásponton lehetünk azzal kapcsolatban, hogy hogyan épül fel a világ? Sipos Péter Budapest, 2007 október 10.
EURÓPAI TANÁCSADÓK SZÖVETSÉGE (ETSZ), European Consultants Unit (ECU)
A FIZIKAI FELKÉSZÍTÉS ELMÉLETE
Kapcsolat önmagammal vágyak, célok és a hit aspektusában Dányi Zoltán ref. lelkipásztor, pasztoral-pszichológus Budapest
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
Brettner Zsuzsanna PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék
Térképészet és térinformatika
Tudomány,hit,apologetika
Jövőkutatás - Tóth Attiláné dr. Jövőkutatás Tóth Attiláné dr.
A metafizika és a természettudomány. Különböző érzékszervi ingereket érzünk, melyeket alkalmi mondatokkal fejezhetünk ki. Pl.: a tej látványára a „Tej.
W.V. O. Q UINE A DOLGOK ÉS HELYÜK AZ ELMÉLETEKBEN (1981) Mészáros Zsuzsanna Tudományfilozófia szem.
Two countries, one goal, joint success!
A pécsi egyetem és a magyar jogi oktatás útja
Új technológiák elterjedésének modellezése
Fázisátalakulás kevert szálak kötegeiben Kovács Kornél és Kun Ferenc Debreceni Egyetem Elméleti Fizikai Tanszék.
Fázisátalakulás kevert szálak kötegeiben Kovács Kornél és Kun Ferenc Debreceni Egyetem Elméleti Fizikai Tanszék.
Szemiklasszikus közelítés a Q-állapotú paramágneses Potts-modellben Rapp Ákos Diploma szeminárium április 8. Témavezető: Zaránd Gergely.
A hálózatok világában Gulyás László
Elméleti mechanika alkalmazása a geotechnikában
I.Díj ARCHIKO KFT. és LENGYEL ÉPÍTÉSZ MŰTEREM KFT.
Utazás a digitális állampolgár koponyája körül Rab Árpád BME-ITTK.
A Heidelbergi Káté.
EDWARD CORNELIUS FLORENTIUS ALFONSUS SCHILLEBEECKX ( ) TEOLÓGIÁJA.
GÉNEK ÉS VISELKEDÉS.
Darwin egy megtervezett bolygón Tények és tévhitek.
Reflektív gondolkodás
Fázisátalakulás kevert szálak kötegeiben Kovács Kornél és Kun Ferenc Debreceni Egyetem Elméleti Fizikai Tanszék.
A tanárképzés filozófiája és gyakorlata. Hogyan készíti fel a tanárképzés a jelölteket a NAT nevelési feladataira?
Prolegomena Keresztény szimbólumok „A szimbólum a valóság olyan szintjeit nyitja meg, amelyek máskülönben zárva vannak előttünk… illetve.
Szakmódszertan: eszköztár vagy teória? A kísérleti irodalomkönyvek tanuláselméleti és irodalomtudományi kontextusáról.
Prolegomena Teológiai kör és tapasztalat Tillich szerint „csak az lehet teológussá, aki a teológiai kör tartalmát végső meghatározottságaként.
A nácizmus hatalomra kerülése Németországban.  I. A szélsőjobboldali radikalizmus „képlete”  II. Út a hatalomhoz  III. A náci hatalom kiépülése.
Pedagógiai hozzáadott érték „Őrült beszéd, de van benne rendszer” Nahalka István
II. Vatikáni Zsinat „Ecclesia semper reformanda”.
ISZLAMISTA INDÍTTATÁSÚ RADIKALIZÁLÓDÁS EURÓPÁBAN
Zenés kézfogás a világ népeivel Népzenetár az interneten
III. Kérdések a teremtéssel és az anyagi világgal kapcsolatban
A Mercedes-Benz duális szakmunkás képzés bemutatása
Mikro- és makroökonómia
Előadás másolata:

Dr. Ferencz Árpád (DRHE) Szociáletikai és Egyházszociológiai Tanszék

A hit megélésének szintjei 1. A hit spontán megélésének szintje 2. A hittételek kialakulásának szintje – konfesszió 3. Tudományos szint (rendszeres teológia) 4. Tudományos- elméleti szint- meta -teológiai reflexiók

Teológiatípusok H.W. Frei alapján A.– Hagyományos modell B.-Fides quaerens intellectum modell (Karl Barth, Dietrich Bonhoeffer, Yves Congar, Hans Urs von Balthasar) C.-Korrelációs modell (Paul Tillich, Edward Schillebeeckx, Hans Küng) D- Egzisztenciális modell (Rudolf Bultmann) E.- Szekuláris modell

Teológia modellek és emberi valóságtapasztalat A. Modell B. modell C modell D modell E modell Emberi valóság- és történelemtapasztalat Teológia igénye: KONTINUITÁS a KAIROSZBAN Alapvető diszkontinuitás