Pedagógusminősítés, tanfelügyelet

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A pedagógusok előmeneteli rendszerének jogszabályi háttere
Advertisements

A pedagógiai-szakmai ellenőrzés
Tanfelügyelet – egységes külső értékelés
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Az OH TÁMOP fejlesztései
„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
Tanfelügyelet és minősítés
A PEDAGÓGUS ÉLETPÁLYAMODELL
Tanfelügyelet – A megújuló külső értékelési rendszer
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
A pedagógusminősítési rendszer
Tanfelügyelet és minősítés Az Oktatási Hivatal szerepe és feladatai a köznevelési rendszer megújításában augusztus 22. A mai előadáson a két kiemelt.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A pedagógusminősítési és tanfelügyeleti rendszer bevezetése
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben
PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Szakál Ferenc Pál EMMI Köznevelés-fejlesztési Főosztály
Pedagógus-továbbképzések hasznosulása
A pedagógusok előmeneteli rendszere a 2014/2015-ös tanévben
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
Szakmai nap szeptember 16.
Az intézményi minőségfejlesztéshez kapcsolódó feladatok a TÁMOP-3. 1
A pedagógusminősítés rendszerének bevezetése, mérföldkövei
„K+F+I befektetési portfólió kialakítása Hajdú-Bihar megyében weboldal segítségével” című projekt bemutatása Kiss Gábor ügyvezető igazgató.
A 2016.ÉVI PEDAGÓGUS MINŐSÍTÉSRŐL
Tájékoztatás a pedagógus minősítési rendszer bevezetéséről
Pedagógus minősítési vizsgák és eljárások meghatározása
Az új köznevelési rendszer jellemzői és várható eredményei
Tanfelügyelet és intézményi önértékelés – a megújuló külső és belső értékelési rendszer (TÁMOP-3.1.8)
TÁMOP KÖZNEVELÉSI REFORMOK OPERATÍV MEGVALÓSÍTÁSA
Intézményvezető helye és szerepe a pedagógusok minősítési rendszerében
A pedagógiai-szakmai ellenőrzés (tanfelügyelet) és pedagógusminősítés szakterületre vonatkozó, a szakértői feladatokhoz kapcsolódó aktuális jogszabályi.
Pedagógusminősítés és tanfelügyelet 2015 KÖSZOE Kecel,
Startol a tanfelügyelet a legfontosabb változásokról, kiegészítésekről
Startol a tanfelügyelet – összefoglaló a legfontosabb változásokról, kiegészítésekről Maus Pál szakmai vezető TÁMOP
Portfóliókészítés óvodavezetőknek, óvodapedagógusoknak
A PEDAGÓGUS ÉLETPÁLYA AKTUÁLIS KÉRDÉSEI augusztus-szeptember
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
TÉMASZIGET Kutatótanárok, vezető-,támogató- és innovatív mesterpedagógusok Mit kutat a kutatótanár? Kik az ezermesterek? Brassói Sándor, Marosi Katalin.
Szakál Ferenc Pál. 20/2012 (VIII.31.) EMMI rendelet.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
IKER felülvizsgálata, referenciakeret bemutatása IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
A Nemzeti Pedagógus Kar Célok, eredmények, választás –
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
AZ OKTATÁSI HIVATAL ÉS A SZAKÉRTŐK EGYÜTTMŰKÖDÉSE
Marosi Katalin Oktatási Hivatal
„Az utolsó csepp nem tehet róla, hogy éppen ő az utolsó csepp, hiszen amúgy semmiben sem különbözik az előző cseppektől.” Mérő László.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Forrás: Tóth Mária, OH TÁMOP Szakmai vezető
A pedagógusok előmeneteli rendszere, a portfólió szerepe
Mester(ség) Mócsánné NagyÁgnes innovátor mesterpedagógus
Barcsák Marianna KPSZTI
„Az akarat nem elég; tenni is kell.” Goethe
Tanfelügyelettel kapcsolatos előzetes feladatok - intézményvezetők
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
KPSZTI pedagógiai-szakmai szolgáltató
Az SZMBK Intézményi Modell
Közalkalmazottak besorolása, illetménye, pedagógusokra vonatkozó új munkajogi szabályok, előmeneteli rendszer.
Előadás másolata:

Pedagógusminősítés, tanfelügyelet Thaisz Miklós

A projekt céljai Korábbi kiemelt projektek eredményeinek gyakorlati hasznosulása Tanfelügyelet és a pedagógusminősítési rendszer bevezetésének szakmai támogatása Köznevelési intézmények adminisztrációjának fejlesztése Jó gyakorlatok terjesztése Nemzeti Közoktatási Portálhoz illeszkedő tudásmenedzsment-rendszer fejlesztése

A pedagógus életpálya rendszer indításának szakmai támogatása - 2015 A tanfelügyeleti és pedagógusminősítési eljárások szakmai előkészítése Informatikai támogató környezet kialakítása, működtetése Az érintettek felkészülésének támogatása Tanfelügyeleti és minősítési eljárások lebonyolítása A tanfelügyeleti és minősítési eljárások minőségbiztosítása. Tapasztalatok összegzése és javaslatok a korrekcióra

Tévhitek – „Miért…?” Miért vett igénybe ilyen sok időt a rendszerek bevezetése? Miért nem nézték meg a nemzetközi példákat? Miért „kísérleteznek” a pedagógusokon? Miért kell portfóliót gyártania a pedagógusokra? Miért nem ismeri el a rendszer a korábbi eredményeket? Miért projektekben készült a szakmai eszközrendszer, szempontrendszer, eljárásrend, miért kellenek cégek?

Válaszok Hosszú, alapos fejlesztő folyamat eredménye a jelenlegi minősítési rendszer A nemzetközi példákat felhasználtuk Nem „kísérletezés” zajlik, hanem folyamatos fejlesztés A portfóliót a szakma hozta be a rendszerbe A korábbi eredményeket elismeri a rendszer, de legfontosabb célja a minőség fejlesztése, a pedagógusok motiválása Mert van és volt rá EU-s forrás, azt pedig meghatározott rend szerint lehet elkölteni

A rendszer továbbfejlesztése - 2014 Miniszter Úr 2014. júliusban aláírta az „Útmutató a pedagógusok minősítési rendszeréhez” című dokumentum módosított változatát. A módosított verzió a portfólió kötelező szerkezetének egyszerűsítésével ésszerűsítette a dokumentumok elvárt mennyiségét, illetve kellő szabadságot ad a pedagógusok szakmai kompetenciáik bemutatásához.

Folyamatban lévő rendeletmódosítás Gyakornoki idő, szakmai gyakorlat Portfólióvédés Kutatótanári minősítés Óvodapszichológus, iskolapszichológus Meghiúsuló jelentkezések „Önhibából” elmaradó minősítések Minősítés-tanfelügyelet kapcsolata 2015-ben Nevelő-oktató munkát segítők besorolása Intézményvezető mesterpedagógusok

Újabb felülvizsgálat A feltöltött e-portfóliók vizsgálata és a 2014-ben, 2015 tavaszán megvalósult minősítések tapasztalatai alapján szükséges lesz az eljárásrend és eszközrendszer újabb felülvizsgálata, amely várhatóan 2015 nyarán történik meg.

Köszönöm a figyelmüket! miklos.thaisz@emmi.gov.hu