Andragógia Kraiciné Dr. Szokoly Mária (2004): Felnőttképzési módszertár. Új Mandátum Könyvkiadó, Budapest Összeállította: Marton Eszter.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

A Socrates / Grundtvig program pályázati lehetőségei.
Egész életen át tartó tanulás „Egész életen át tartó tanulás” ■ Az „Egész életen át tartó tanulás” COMENIUS 2011 pályázat nyertese iskolánk COMENIUS 2011.
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
A Grundtvig program: felnőttoktatási pályázatok a Tempus Közalapítvány kezelésében Várterész Flóra Budapest,
Memorandum, 2000 ● Memorandum az egész életen át tartó tanulásról
A felnőttképzési tevékenység, és annak az alakulása egy Kulturális és Szabadidő Központban Konzulens tanár:Készítette: Simándi SzilviaPalla Melinda TanársegédIII.andragógia.
Készítette: Batári Csilla Andragógia MA L II. félév.
TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium „Innovatív speciális szakiskola” című projekt tevékenységeinek bemutatása.
Felnőttképzés.
Felnőttoktatás/ felnőttképzés tipikus hazai formái (az intézmények jellege szerint)
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia pillére: Az alkalmazkodóképesség növelése Soós Roland Igazgató ÉRÁK.
Előadás felépítése Fogalmi meghatározás A felnőttképzés/oktatás célja
Az EFOP köznevelést érintő beavatkozásai
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
Modláné Görgényi Ildikó. Vidékfejlesztés A gazdaság folyamataiban látható és minden érintett számára érezhető javulás következzen be. Minőségi, a környezet-
A Lisszabon-folyamat és az oktatás képzés nemzeti politikája Dr
A kutatási program rövid bemutatása
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
Pordány Sarolta: Ph.D. kutatásindító
Nyíregyházi Főiskola március 6. Dr. Kokovay Ágnes Kompetenciaalapú képzés és a távoktatás.
Előzetes kérés a hallgatókhoz! Írják fel választott szakdolgozati témájukat! Foglaljanak helyet témájuk (ennek hiányában: szakmai érdeklődési területük)
A felnőttoktatás funkciói Magyarországon
Bevezető előadás ANDRAGÓGIA IFJÚSÁGSEGÍTŐKNEK Az akkreditált, iskolai rendszerű, felsőfokú szakképzésben 1. előadás.
Az informatika szükségessége és lehetősége a hazai és az Európai Uniós fejlesztési célkitűzésekben Dr. Köpeczi-Bócz Tamás.
Bevezetés a pályatanácsadási rendszerek összehasonlító elemzésébe
Borbély-Pecze Tibor Bors Budapest, június 4.
NAT 2007 kompetenciák.
A felnőttoktatás gazdasági, társadalmi és oktatási kapcsolatrendszere két alföldi nagyvárosban Petrás Ede MTA RKK Miklósi Márta DE BTK Változás.Válság.Váltás.Hu.
A mentorrá vált pedagógus a Foglalkoztatásba ágyazott képzés (FÁK) című programban Singer Péter
FOGLALKOZTATÁSPOLITIKAI ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM I. TÁVMUNKA KONFERENCIA A REGIONÁLIS MUNKAERŐFEJLESZTŐ ÉS KÉPZŐ KÖZPONTOK FELADATAI A TÁVMUNKA PROGRAMBAN.
A közművelődés és az egész életen át tartó tanulás Nevelésügyi Kongresszus Budapest, augusztus 26.
FELNŐTTKÉPZŐ SZERVEZETEK… Borsi Árpád főtitkárFVSZ Budapest, 2008.augusztus 27.
Tanulási partnerségek kezdeményezése A NYITOK hálózatfejlesztési program bemutatása Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért június 22.
Bevezetés a tanítás és tanulás társadalmi összefüggéseibe Baráth Tibor SZTE Neveléstudományi Tanszék Közoktatási Vezetőképző Intézet Baráth Tibor SZTE.
Országos Múzeumandragógiai Konferencia Széphalom, május
Szabó József: A múzeumok új kihívása: a múzeumandragógia.
Egész életen át tartó tanulás
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Az európai országok eredményei és tapasztalatai Szigeti Tóth János © Magyar Népfőiskolai Társaság 2009.
Szigeti Tóth János © Magyar Népfőiskolai Társaság 2009.
A képzés fejlesztését, korszerűsítését indokolttá tevő szakmai fejlődésről Sz. dr. Nyitrai Ágnes Apor Vilmos Katolikus Főiskola,
Kormányszóvivői tájékoztató 1 Tanulni és versenyben maradni felnőttkorban is.
VIII. Közművelődési Nyári Egyetem Művelődés – műveltség Szeged A felnőttnevelés a művelődés rendszerében.
A Grundtvig akció pályázati lehetőségei Grundtvig 2 és 3.
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
Az 50 év fölöttiek andragógiai és gerontagógiai nevelési, képzési problémái az embernevelés tudományának rendszerében.
Keretrendszerek az oktatás rendszerében Felnőttképzés a változó gazdasági és oktatási rendszer környezetében konferencia Eger április
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kinek áll érdekében? - KERETRENDSZER az egész napos iskola nevelési-oktatási.
Az egész életen át tartó tanulás koncepciója
A Calderoni Program helye és szerepe a HEFOP-ban Záró-konferencia március 27. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Telefon:
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
A felnőttképzés tervezése, szervezése szervezeti formái Összeállította: Marton Eszter.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
A tanárképzés filozófiája és gyakorlata. Hogyan készíti fel a tanárképzés a jelölteket a NAT nevelési feladataira?
TÁMOP / A Megyei Művelődési és ifjúsági Központ szerepe a felnőttképzésben előadás.
Közösségszervezés BA.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Tempus Közalapítvány Balla Ágnes április 23.
A szakiskola jelene és jövője
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
Népfőiskolák Magyarországon
Testnevelés és Sporttudományi Intézet
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
5. Tétel – A Life Long Learning
Előadás másolata:

Andragógia Kraiciné Dr. Szokoly Mária (2004): Felnőttképzési módszertár. Új Mandátum Könyvkiadó, Budapest Összeállította: Marton Eszter

(egyetemes embernevelés tudománya) Antropagógia (egyetemes embernevelés tudománya) Pedagógia Andragógia Gerontagógia Gyermeknevelés Felnőttkori nevelés Időskori nevelés felnőttoktatás felnőttképzés Modern értelmezés (1990-)

A felnőttek oktatásával, képzésével és nevelésével foglalkozó tudomány. Az egész életen át tartó tanulás: „…az egyéni és társadalmi fejlődés valamennyi formáját átöleli, függetlenül attól, hogy az milyen környezetben – formális módon iskolákban vagy szakképzési, felsőoktatási és felnőttoktatási intézményben, vagy informális módon a családi otthonban, a munkában vagy más közösségekben – folyik.” (OECD, 1996) Fogalma

Az egész életen át tartó tanulás színterei Kraicziné (2004): Felnőttképzési módszertár. Budapest, ÚMK p.16.

A felnőttképzés területei Magába foglal minden, a nem tanköteles korú felnőttek által folytatott, rendszerint iskolarendszeren kívül szervezett képzési formát. Dolgozók általános iskolája, gimnáziuma, szakmunkásképző kurzusok Szakmai tovább- és átképzések Munkanélküliek át- és továbbképzése Kulturális, művészeti , idegen nyelvi képzések A felnőttképzés területei

Felnőttek képzésének csoportosítása 1. 2. Intézményes képzés Önművelés Távoktatói forma Hagyományos

A magyarországi felnőttoktatás kiemelt feladatai A „második esély” megteremtése és a korrekció A munkanélküli és a munkanélküliség által fenyegetett csoportok át- és továbbképzése Felkészítés a nemzetközi gazdaságban való közreműködésre Individualizált tanulás – nyitott képzés, távoktatás formáinak kidolgozása Demokráciára nevelés Az egész életen át tartó tanulás alapjának fejlesztése A szabadidő hasznos és értelmes eltöltése, az egészségre nevelés, a rekreáció és turizmus A magyarországi felnőttoktatás kiemelt feladatai