E-mail Direkt marketing A digitális reklám eszközei Kemecsei Attila
Alapfogalmak I. HÍRLEVÉL: Rendszeres kommunikációra és kapcsolattartásra szolgál a hírlevél, melyet a cégek a már meglevő adatbázisukra küldenek ki, a felhasználó előzetes hozzájárulásával (opt-in vagy double opt-in). Az alkalomszerű promócióra (pl. értékesítés ösztönzés) inkább az email marketing kampány ajánlott. A hírlevélben általában erősebb a hangsúly azon, hogy a cégünk imázsát növeljük, hasznos tartalmakkal elkötelezzük az olvasónkat márkánk, szolgáltatásunk iránt. E-DM: Levélreklám, általában alkalomszerű online direkt marketing promóció. A levél küldője a felhasználó előzetes hozzájárulásával (opt-in vagy double opt-in) egy harmadik fél reklámajánlatát tartalmazó e-mail-t juttat el a postafiókjába. E-DM
Alapfogalmak II. SPAM: Kéretlen e-mail üzenet. A netikett kirívóan durva megsértése. Az internetről összeszedett e-mail címek, levelezési listák vagy hírcsoportok elárasztása kéretlen - általában a küldő reklámját tartalmazó- e-mail üzenettel. Jogi mellett egyéb technikai korlátok: Pl: max 200 kbyte méretű levél. (nagy elemszámú kiküldésnél inkább 100-150 kbyte), Maximum 650-700 pixel méretű kép használata, stb Hírlevél ≠ E-mail DM ≠ SPAM E-DM
E-mail marketing hirdetési felületek Hírlevél Banner E-DM levél Hírlevél szponzoráció
ELŐTÉRBEN AZ EREDMÉNYEK! A folyamatosan, évről-évre növekvő marketing büdzsék helyett kisebb és eredmény orientált média vásárlás lesz inkább jellemző. E-DM
Kinek ajánlott az e-mail marketing? Határozott és számszerűsített elvárások felülről Aki képes mérni! Aki képes egyedi ajánlatokat, üzeneteket alkotni a potenciális ügyfeleinek Aki hatékonyan kezelni tudja a megnövekedett látogatószámot. ahol van online igénylési lehetőség Jó érkeztető oldal ahol nem vész el a CT operatív háttér (terhelhető szerver, profi call center, stb) Aki nyitott az új innovatív megoldásokra (viselkedés alapon targetálás, beágyazott videó, adatbázis építő hot lead ) E-DM
E-DM
SZŰRÉSI LEHETŐSÉGEK I. Statikus szűrés: A regisztrációkor begyűjtött adatok. PL: demográfia, lakhely, jövedelem, érdeklődés Szűrés példa: 30-59, nő, Budapest
SZŰRÉSI LEHETŐSÉGEK II. Dinamikus szűrés Viselkedés alapon. Megnyitások és kattintások logolása alapján affinitás szűrés. Megnyitó eszköz, op.rendszer Brief: Telco cég új Iphone 6 kampány ajánlatkérés. Telco kampányok kattintói, Apple környezetből. Szűrés: Telco kattintók, IOS, MAC OS op.rendszer megnyitók
SZŰRÉSI LEHETŐSÉGEK III.
Display, RTB, Online video E-DM ajánlatkérés Az ajánlatot lehet kérni: Mail alapon CT alapon Lead alapon Vásárlás alapon Fentiek bármely kombinációja. Display, RTB, Online video
A sikeres e-dm KAMPÁNY ESZKÖZEI ÉS összefüggései Jó tárgy - Magasabb AV Jó kreatív - Magasabb CT szám Jó érkeztető - Magasabb lead szám Erős operatív háttér (call center, értékesítők) - Jó konverziós ráta Jó termék, erős üzenet – Minden könnyebb! Display, RTB, Online video
Sikeres kampány - 6 biztos tipp Tárgymező – figyelemfelkeltő Perszonalizáció – Fontos, hogy nevükön szólítsuk a címzettet First view – Call to action! Szöveg – tiszta, világos és érthető legyen Képek használata Levél végén ismét call to action gomb Display, RTB, Online video
E-DM kreatív – eye tracking
ESETTANULMÁNY I. – BANKSZEKTOR Éves költés alapján reklámpiac meghatározói Radikális marketing büdzsé csökkentés és átalakítás (és elbocsátások) Szigorodó kockázatkezelési előírások, scorecard és csökkenő hitelkihelyezés. Legérzékenyebb területek: Jelzáloghitelezés és Autófinanszírozás Mesterségesen jelzáloghitelezésre felduzzasztott fiók és humán erőforrás Romló körülmények (Csökkenő nyereségesség, különadók) miatt növekvő eredménykényszer! E-DM
ESETTANULMÁNY II. Forint helyett kitalált árak tallérban feltüntetve! Ügyfél: Bank – Termék: jelzáloghitel kampány Brief - ajánlat: 25-55 ABC, városi Kiküldés mennyisége: 400.000 db Kiküldés net-net ára: 1 tallér/db Kiküldés net-net ára összesen: 400.000 tallér CT garancia: 2% vagyis 8.000 db Eredmények: AV: 88.000db, 22% CT: 16.000 db, 4% Lead mennyiség: 800 lead (1.000 tallér per lead alapon rendel ügyfél) E-DM
E-DM
E-DM
E-DM
E-DM
E-DM
E-DM
E-DM
E-DM
Jaguár Média KFT, Enicon Hungary KFT, Network.hu KFT KöszönÖM a figyelmet! Kemecsei Attila Jaguár Média KFT, Enicon Hungary KFT, Network.hu KFT Tulajdonos, Ügyvezető attila@jaguarmedia.hu 06/30-558-8342