Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

IMK – Mobil marketing 2002. február Mobilreklám: a tenyérbemászó médium? Szabados Andrea Marketing vezető Voxline Kft.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "IMK – Mobil marketing 2002. február Mobilreklám: a tenyérbemászó médium? Szabados Andrea Marketing vezető Voxline Kft."— Előadás másolata:

1

2 IMK – Mobil marketing 2002. február Mobilreklám: a tenyérbemászó médium? Szabados Andrea Marketing vezető Voxline Kft.

3 Copyright 2002 Voxline Kft. IMK – Mobil marketing 2002. február Nincs új a Nap alatt? „A reklámiparág ma már olyan közel áll a tökéleteshez, hogy nem könnyű újítást bevezetni.” Dr. Samuel Johnson, 1759

4 Copyright 2002 Voxline Kft. IMK – Mobil marketing 2002. február Mobilinternet piac Internet és mobiltelefonhasználat: 500 millió / 1 milliárd felhasználó világszerte Magyarország: 1,2 millió internetező / 5 millió mobilelőfizető

5 Copyright 2002 Voxline Kft. IMK – Mobil marketing 2002. február Mobil médium előnyei  magas penetráció  személyes eszköz: magas célozhatóság  gyors elérési lehetőség a fogyasztó felé –vásárlás időpontjához és helyszínéhez közel  hatékony, one-to-one kapcsolat – folyamatosan működő, élő csatorna  interaktív, kétirányú kommunikációs csatorna – a fogyasztó válaszolhat a reklámra  vírusjelenség  m-commerce: fizetési funkció  kommunikáció közösségek tagjai / egyének felé

6 Copyright 2002 Voxline Kft. IMK – Mobil marketing 2002. február Mobilreklám 3 R  right time (szituáció, kontextus)  right place (helymeghatározás)  right person / right offer (targetálás)

7 Copyright 2002 Voxline Kft. IMK – Mobil marketing 2002. február Mobilreklám perspektívák  technológiai-infrastrukturális határok csökkenése  GPRS, 3G technológiák  Grafika, mozgó elemek stb.  szabványok hiánya megszűnőben  MMA által kidolgozott és publikált szabványok  már létezik: SMS, WAP, PDA  kultúraformálás

8 Copyright 2002 Voxline Kft. IMK – Mobil marketing 2002. február Alaptípusok SMS  Szponzorált SMS (max. 34 karakter)  Tiszta reklám SMS (max. 160 karakter)  Üzenetek száma: napi, heti limit  Profil szerinti targetálás  Ismétlődés tiltott (pl. egy héten belül)  Kreatív forma: kupon/voucher WAP  Egyszerű szöveg (textlink)  Rich hirdetés  Interstitial  Microsite

9 Copyright 2002 Voxline Kft. IMK – Mobil marketing 2002. február Mobil reklámipar értéklánca Ügynökség, hirdető Technológia- szolgáltató (Voxline) Tartalom- szolgáltató Mobil- szolgáltató Fogyasztó, előfizető Intelligens és hatékony reklám, a célközönség pontos elérése Bevétel a kampányok meg- valósításából Új bevételi forrás a reklámmal Forgalom- növekedés, szponzorált tartalom és alkalmazások az előfizetők részére Szponzorált szolgáltatás, megfelelő ajánlatok, ingyenes tartalom

10 Copyright 2002 Voxline Kft. IMK – Mobil marketing 2002. február Fogyasztói visszajelzések Voxline felmérés (2001. december – 2002. február)  Mobil- és internethasználati szokások  Főiskolai hallgatók  Online és offline kérdőív Részeredmények (kb. 350 kiértékelt kérdőív)  90% megadta mobiltelefonszámát „Szeretnél-e az előzetesen általad meghatározott témákban rendszeresen reklámüzeneteket kapni?”  65% opt- in

11 Copyright 2002 Voxline Kft. IMK – Mobil marketing 2002. február  Célzott mobilreklám szolgáltatás  Indulás: 2002. február  Regisztráció: tartalomszolgáltatókkal közös kampány  Banner, hírlevél, egyéb hirdetések  Fogyasztói előny: - nyeremények - targetált ajánlatok - kreditpontok gyűjtése - újdonság ereje MobilBónusz program

12 Copyright 2002 Voxline Kft. IMK – Mobil marketing 2002. február MobilBónusz program

13 Copyright 2002 Voxline Kft. IMK – Mobil marketing 2002. február Célzási lehetőségek  Demográfia – kor, nem, iskolai végzettség, család, stb.  Érdeklődési kör  Közösségi jellemzők – pl. egy adott tartalomszolgáltató felhasználói  Iparág és szakterület szerint  Időpont: akár percnyi pontosságú időzítéssel  Lakóhely: akár pár száz méteres pontossággal Célzott reklám = információ

14 Copyright 2002 Voxline Kft. IMK – Mobil marketing 2002. február Melyik magazint olvasná most szívesen? a Autó Plusz b Cash Flow c Pesti Est SMS: 06 30 371 8000 Játék!

15 Köszönöm a figyelmet! mobilreklam@voxline.hu

16 Copyright 2002 Voxline Kft. IMK – Mobil marketing 2002. február 06 20 958 6829 06 30 211 3255 06 30 951 0990 06 20 385 2637 06 30 919 9570 A játék nyertesei


Letölteni ppt "IMK – Mobil marketing 2002. február Mobilreklám: a tenyérbemászó médium? Szabados Andrea Marketing vezető Voxline Kft."

Hasonló előadás


Google Hirdetések