A matematika-logika programcsomag bevezetése Készítette: Csócsics LajosTokaj, 2008 január 22.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Komplex Instrukciós Program
Advertisements

Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Matematika és módszertana
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
Nyílt napok látogatottsága
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
Számítógép az oktatásban Készítette: Halász Rita Tanár- informatikatanár MA 2010/2011.
Angol nyelvi kompetencia
A megismerésről másként – konstruktivista pedagógia
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
Értékelés a pedagógiában
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
JÓ GYAKORLATOK AZ IKT ISKOLAI ALKALMAZÁSÁBAN
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
Összeállította: Gyulainé Bukovics Ildikó MEGELŐZÉS – ALKALMAZKODÁS - GONDOSKODÁS NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Interakció - Autonómia.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Az intézményes nevelés stratégiái
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
IKT eszközök az oktatásban, digitális pedagógia
A matematikai kompetencia jellemzői, fejlesztése, módszerei
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
Szülői értekezlet és 5. évfolyam. Téma Hogyan halad iskolánkban a „Korszerű oktatást Mándokon” című projekt megvalósítása? (beszámoló,
intézményi folyamat-szaktanácsadó
Az információs és kommunikációs technológiák szerepe a szakképzésben február 22. Dr. Tóth Péter főiskolai docens Fővárosi Pedagógiai.
Az élménypedagógia lehetőségei a matematika oktatásában
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
A feladatok szerepe Kaposi József.
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
A nevelés értelmezése – célja – feladatrendszere
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Kompetencia alapú idegen nyelvi
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
Projektpedagógia az óvodai gyakorlatban
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
Kompetensek lettünk? június 27..
Kaposvári Általános Iskola II. Rákóczi Ferenc Tagiskola
Alsóerdősori Ének-zene Tagozatos Általános Iskola és Gimnázium
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
Kompetencia alapú nyelvtanítás Projektindító szakmai értekezlet Sümeg2010.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Baross Gábor Általános Iskola
Ha javítani szeretnénk az eredményeken
Szeretettel köszöntöm
Inklúzív nevelés Magyarországon
Matematika Kompetenciaterület
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
A programcsomag Felépítése Előnyei Használata. A programcsomag összeállítása Alapja: kompetencia alapú oktatás, koncepció (gyakorlati haszon); Programtanterv:
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Matematikai projektek és jó gyakorlatok
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Tanulói laptop használata a tanítási órákon
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest november 4.
Tanórai szokásaim 5/14.
Didaktika-II. M. Nádasi Mária. Kooperatív és Kollaboratív módszer.
Honlap: Program: A Math-Bridge interaktív tanulási platform lehetséges szerepe az oktatási folyamatban.
KRE-AKTÍV motivációs projekt
A digitális kompetencia fejlesztése
pedagógusképzés kihívásai „A tanítás művészete és tudománya”
Előadás másolata:

A matematika-logika programcsomag bevezetése Készítette: Csócsics LajosTokaj, 2008 január 22

A differenciált oktatásról A megváltozott szerepekről A matematika órák tapasztalatairól

A differenciált oktatásról  A „kivételesek” vannak többen Mentális kor Tanulók sz  A differenciálás kettős pedagógiai funkciója egységes műveltségi alapszint fejlesztés a lehetőségek felső határáig

A megváltozott szerepekről A „konstruktivista pedagógia „ jellemzői:  Szemlélet, gyűjtőfogalom  A tudást maga építi fel  Aktív együttműködés  Komplex tanulási környezet  Életszerű helyzetek

A megváltozott szerepekről Megváltozott diákszerepek Csendes, terelhető, követő → jól kommunikáló, önálló, alkotó Önfegyelemmel bíró, magára figyelő → önmegtartóztató, jó szervező Pedagógusra figyelni tudó → másokra is figyelni tudó Eltűrő, önmagáért felelősségteljes → elfogadó, másokért is felelős Ambiciózus, kevés ötletű→segítőkész, kezdeményező, csapatjátékos

A megváltozott szerepekről Megváltozott pedagógus szerepek Tudós, betanító → felfedező, közvetítő, elemző Parancsnok, kritikus → társ, gátlásokat feloldó, gyámolító Centrális irányító → indirekt irányító Külső motiváló → belső motiváló, lelkesítő Totális felelősség vállaló → felelősséget megosztó Jutalmazó, büntető → diagnosztizáló, alakító

A megváltozott szerepekről Milyen pedagógus fogjon hozzá?  Ismeri a munkaformákat  Szemlélet  Pedagógiai gyakorlat  Az alkalmazások szempontjai  Átjárhatóság

A matematika órák tapasztalatai Óraszám – létszám Tananyag Természetes számok Alakzatok Mérések, kerület, terület, felszín Egész számok Derékszögű koordináta-rendszer Törtek Ponthalmazok Tizedes törtek Mérések, geometriai számítások

Munkatankönyv  Felépítése  Alkalmas  Hiánya  Feladatai Ezután?

Lakás tatarozásakor a nappali szobában új parkettát raknak és a falakat is újrafestik. A szoba hosszúsága 5 m 5 dm, szélessége 4 m, magassága 3 m. (Váltsd az adatokat dm-be és úgy számolj!) Hány m 2 parkettát raknak le? Hány m hosszú szegőléc szükséges a parketta köré, ha a két ajtó szélessége összesen 3 m? Mekkora falfelületet kell befesteni, ha az ablak és az ajtók összesen 7 m 2 területűek? ajtó ablak ajtó

Az órák menete  Csoportalkotás  Funkciók  Kooperatív módszerek

Eszközök  Mindennapi eszközök  A Lénárt-gömb  Az interaktív tábla

a b c

ZSANI, HA NEM TANUL, NEM TUD! A ZSENI, NEM TANUL, HANEM TUD!

Köszönöm a figyelmet!