A nevelő munka hatékonyságának mérése Készítette: Baráth Péterné Veszprém 2012
A NEVELÉS Értékközvetítés Önfejlesztő és közösségfejlesztő magatartásformák kialakítása Egész személyiséget átható értékrendszer
Nevelési cél Harmonikus személyiség Simonyi Zsigmond Ének-Zenei és Testnevelési Általános Iskola nevelő munkájának hatékonyságvizsgálata Önmagával és környezetével szemben igényes Biztos értékrenddel rendelkező Kiegyensúlyozott, érzelmileg gazdag Kreatív, toleráns, nyitott Szilárd erkölcsi alapokkal rendelkező
Neveltségi szint mérése Viselkedéskultúra Értékrend, motivációk Egészséges életmód
Tanulási motiváció Tanulási motiváció
Társakhoz fűződő viszony
Példaképválasztás Példaképválasztás
Vágyott „én”-jellemzők Vágyott tulajdonságok
Értékrend Értékrend
Reakció különböző helyzetekben Reakcióvizsgálat
Konfliktuskezelés Konfliktuskezelés
Szabadidős tevékenység
Ne beszéljünk túl sokat Felkészít az életre Mire nevel az iskola? Döntésekre Önállóbbá tesz A tanároknak hála elérhetek valamit az életben Sikerek elérésére Hogy keresd meg a célod Türelmességre, udvariasságra; Megtanít, hogy mindig erősnek kell maradni Megváltozik a látásmódunk Hogy legyen kitartásunk Nyerni is tudni kell, veszíteni is tudni kell. Ne beszéljünk túl sokat fölöslegesen
Nevelési feladatok meghatározása Elért neveltségi szint megállapítás A módszerek hatékonyságelemzése További teendők kijelölése
Köszönöm a figyelmet! „Ha valakit olyannak látsz, amilyen éppen most, ezzel visszatartod őt a fejlődésben. De ha olyannak látod, amilyenné lehetne, ezzel előre segíted őt életútján.” (Goethe)