A nevelő munka hatékonyságának mérése

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Nagybajomi Általános Művelődési Központ tagiskolája
Advertisements

A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Jánosi Beatrix szeptember 08.
A HORVÁTH MIHÁLY GIMNÁZIUM ÉS SZAKKÉPZ Ő ISKOLA Vízilabda sportágra szakosodott osztálya.
SZÜLŐI IGÉNY- ÉS ELÉGEDETTSÉG-MÉRÉS
Középszíntü testnevelés érettségi vizsga témakörei
Készítette: Péterfi Csaba Attila
TÁMOP /A Személyiség kialakulása, fejlődése.
az általános iskolákban
Álmok… Caso não utilize a parte “voltando a sonhar” do modulo, favor deletar.
Panasz utca Elköltöztünk
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
EZ A MUNKA ÜZLETI LÉPÉSEK. Elvisszük a hírt mindenkinek, mert keressük azokat, akik: •Változtatni akarnak (a körülményeiken) •Ambiciózusak (tesznek érte)
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
Értékelés a pedagógiában
Bevezetés a tanácsadásba Dr. Dan Brinkman.. Tanácsadás  Nátán esete (2Sám 12:1- 14)
A magyar köznevelési fenntartórendszer legfőbb kihívásai
Modláné Görgényi Ildikó. Vidékfejlesztés A gazdaság folyamataiban látható és minden érintett számára érezhető javulás következzen be. Minőségi, a környezet-
Mi az egészség? EGÉSZ –SÉG, TESTI – LELKI- JÓL LÉT.
Egyház Az egyház mi vagyunk?! Országos Intézményvezetői Konferencia Révfülöp, november Előadó: Wagner Szilárd rendszeres teológus, iskolalelkész.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
 L.U.N.A. - (Lét - Utak, Nevetés, Alkotás) Kommunikációs és önismereti komplex művészeti program drámacsoportja a Jóvá–Tett-Hely Közösségi Foglalkoztatójában.
Az intézményes nevelés stratégiái
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
TAPASZTALATAIM A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁSRÓL MŰVELTSÉGTERÜLET SZOCIÁLIS ÉLETVITEL ÉS ÉLETMÓD KÉSZÍTETTE: VARGA GABRIELLA GÁRDONYI GÉZA ÁLTALÁNOS ISKOLA.
Az egyéni fejlesztési terv
Alfred Adler individuálpszichológiája
Pedagógiai személyiségmodellek
A NEVELÉS FOLYAMATA ÉS MÓDSZEREI
A neveltségi szint mérése
Magyar Bioetikai Társaság 16. Nemzetközi Konferenciája Az erkölcsi nevelés jelentősége és helye az oktatásban ______________________________________________.
„Környezet- és egészségtudatos iskola” Magyar Bioetikai Társaság 20. Nemzetközi Konferenciája szeptember 21.
Az ellenőrzés, értékelés szerepe, módszerei A teljesítménymérés
Nevelés és érték Dr. Molnár Béla Ph.D. főiskolai docens
Óvodai portfólió Ferenczei Éva óvodapedagógus
ESZMÉNY, CÉL, FELADAT A NEVELÉSBEN
Évzáró értekezlet 2006 Minőségbiztosítás Önértékelés 2006 mérés.
Biztoskezdet gondolat a falakon túl A gyerekházon túl is élnek.
A nevelés értelmezése – célja – feladatrendszere
A nevelés értelmezése - célja –feladatrendszere
A nevelés értelmezése – célja – feladatrendszere
Európai Unió Európai Regionális Fejlesztési Alap Két ország, egy cél, közös siker! Dr. Kovács Ferencné.
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi. Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
Városközponti Főigazgatóság Kossuth Lajos Általános Iskola Tájékoztató az „Önkéntes segítő gyakorlat” tárgyhoz augusztus 23.
Tóth Zoltán MDSZ alelnök - Stratégiai Bizottság elnöke.
Pedagógia – pszichológia
Ez egy üzleti reklámlevél. Konkrét ajánlatot nem tartalmaz, ezért nem minősülhet spam-nek. Dönthetsz úgy, hogy nem nyitod meg, vagy bezárhatod bármikor…
Petrou Thessalia, spanyoltanár MA_LMK
Békéscsabai Petőfi Utcai Általános Iskola
A tanulói jelentés.
A NEVELÉS TERÜLETEI.
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
Inklúzív nevelés Magyarországon
Reflektív gondolkodás
Az Egressy Béni Kéttannyelvű Általános Iskola bemutatkozik Gyöngyös
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
AZ MNKSZ RÉSZVÉTELE A „TRAME” PROJEKTBEN AZ EU / GRUNDTVIG FELNŐTTOKTATÁSI PROGRAM KERETÉBEN ( ) TAPASZTALATOK ÉS EREDMÉNYEK KONFERENCIA A self-narration.
A tanárképzés filozófiája és gyakorlata. Hogyan készíti fel a tanárképzés a jelölteket a NAT nevelési feladataira?
Az iskola és a szülők kapcsolattartási formái a Csaholci Általános Iskola intézményében Készítette: Kádár Ágnes mesterpedagógus szaktanácsadó
A pszichológiai mérés alapjai
Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
Jánoshalmi Hunyadi János Általános Iskola,
A viselkedés és az iskolaérettség kapcsolata
A LURKÓ-TÁBOR, mint a jó gyakorlat dokumentációja
ÉRTÉK, ESZMÉNY, NORMA A NEVELÉSBEN
A Kodály Zoltán Általános Iskola és AMI komplex tehetségfejlesztő munkája Készítette: Moskovics Marianna --- tehetséggondozó.
Előadás másolata:

A nevelő munka hatékonyságának mérése Készítette: Baráth Péterné Veszprém 2012

A NEVELÉS Értékközvetítés Önfejlesztő és közösségfejlesztő magatartásformák kialakítása Egész személyiséget átható értékrendszer

Nevelési cél Harmonikus személyiség Simonyi Zsigmond Ének-Zenei és Testnevelési Általános Iskola nevelő munkájának hatékonyságvizsgálata Önmagával és környezetével szemben igényes Biztos értékrenddel rendelkező Kiegyensúlyozott, érzelmileg gazdag Kreatív, toleráns, nyitott Szilárd erkölcsi alapokkal rendelkező

Neveltségi szint mérése Viselkedéskultúra Értékrend, motivációk Egészséges életmód

Tanulási motiváció Tanulási motiváció

Társakhoz fűződő viszony

Példaképválasztás Példaképválasztás

Vágyott „én”-jellemzők Vágyott tulajdonságok

Értékrend Értékrend

Reakció különböző helyzetekben Reakcióvizsgálat

Konfliktuskezelés Konfliktuskezelés

Szabadidős tevékenység

Ne beszéljünk túl sokat Felkészít az életre Mire nevel az iskola? Döntésekre Önállóbbá tesz A tanároknak hála elérhetek valamit az életben Sikerek elérésére Hogy keresd meg a célod Türelmességre, udvariasságra; Megtanít, hogy mindig erősnek kell maradni Megváltozik a látásmódunk Hogy legyen kitartásunk Nyerni is tudni kell, veszíteni is tudni kell. Ne beszéljünk túl sokat fölöslegesen

Nevelési feladatok meghatározása Elért neveltségi szint megállapítás A módszerek hatékonyságelemzése További teendők kijelölése

Köszönöm a figyelmet! „Ha valakit olyannak látsz, amilyen éppen most, ezzel visszatartod őt a fejlődésben. De ha olyannak látod, amilyenné lehetne, ezzel előre segíted őt életútján.”                                                          (Goethe)