Dr. Szivák Judit ELTE PPK

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az idegen nyelvi kompetencia fejlesztésének programja
Advertisements

A mentori munka kihívásai a mentorképzés tapasztalatai alapján
„Ezt egy életen át kell játszani”
Dobbantó program. Kik vesznek benne részt? Országosan 15 iskola Tervezett: 22.
Értékek az értékelésben Mik a fontos kérdések?
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia)
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
2009/2010. tanév szaktanácsadói tevékenysége
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
Matematika kompetenciaterület
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
TÁMOP /08.2 Kompetenciafejlesztés innovatív intézményekben.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
Pedagógiai Értékelési Konferencia
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
Az adaptivit á s szeml é lete é s m ó dszerei Lénárd Sándor ELTE PPK 2007.
Pedagógus szerepek a XXI. században
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
„A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése”
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Kompetencia alapú oktatás elterjesztése Hajdú-Bihar megyében Herpai Imre igazgató, HBMPI.
Rendhagyó irodalomkönyvek I/5.o., II/6.o. (Tíz-tíz oldalon) Kincsesbánya, Készítette: Keszte Jánosné.
Kompetensek lettünk? június 27..
A Számvitel Didaktikája
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
A tanulás jelentőségének (újra)felfedezése a felsőoktatásban Derényi András OFI-KKEK TÁMOP / „Minőségfejlesztés a felsőoktatásban”
Az idegen nyelvi képzés kihívásai, tanulás-módszertani problémái
Pedagógiai szempontok a szakmai vizsga során
A szaktanácsadó segítő szerepe
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május Az intézmény partnerségi kapcsolatainak.
Simon Gabriella A papíralapú portfólió
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
Kompetencia -eredményesség
A projekt az Europai Unio támogatásával, az Europai Szociális Alap társfinanszírozásával valósult meg.
Miért nem fejlődnek a kompetenciák?
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A programcsomag Felépítése Előnyei Használata. A programcsomag összeállítása Alapja: kompetencia alapú oktatás, koncepció (gyakorlati haszon); Programtanterv:
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
Pedagógus értékelési rendszer
DIDAKTIKA: témák, szakirodalmak 2008/2009. TANÉV 1. FÉLÉV.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
Új tanulásszervezés – mit és miért kell tennünk?
A tanárképzés filozófiája és gyakorlata. Hogyan készíti fel a tanárképzés a jelölteket a NAT nevelési feladataira?
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
A mérés, értékelés szerepe, módja, lehetőségei a tehetség felismerés és a tehetséggondozás területén Ráduly Zsolt.
TÁMOP /1-A : Integrált terepképzési modell kialakítása a szociális szakemberek képzése során Projektindító konferencia szeptember.
Pedagógiai Könyvtár és Múzeum Bod Péter Országos Könyvtárhasználati Verseny __________________________________________________________________________________________________________.
PÉCSI KERESKEDELMI, IDEGENFORGALMI ÉS VENDÉGLÁTÓIPARI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege:
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
Szakiskolai fejlesztési program
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
Mérés – értékelés 2006/2007 Gál Ferenc augusztus 31.
BME Villamosmérnök.
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
Óvodai és iskolai szociális segítés
Kompetencia alapú szakoktatás
„ÉLETREVALÓ – U4 LIFE” TPPA/2012/03/30
Előadás másolata:

Dr. Szivák Judit ELTE PPK Pedagógus mester-ség Dr. Szivák Judit ELTE PPK

A pedagógus mester „Olyan edző, aki a rendes és a paraolimpiai válogatott tagjait készíti fel együtt, egyszerre több versenyszámban, néha edzőpálya, síp és minden dopping nélkül egy olyan klubban: amely veszteséges és nincsenek szurkolók…”

Pálya – Hivatás - Mesterség A villanyszerelő mester: - tudása: elméleti, praktikus - tudása: anyagok és eljárások - tevékenysége: javít, felújít, kiépít - minden helység egyedi Akkor mi a különbség??? - élettelen anyagok - egyszerre, egy időben egy munkadarab - és nem beszél vissza…

Mihez ért a mester? - remekül beszél angolul - diagnosztikai és tervező szakértő - módszertani, tanulásszervezési zseni - taneszköz fejlesztő és lektor - mérési-értékelési szakember - tanulás-módszertani felkészítő - szabadidő szervező, ifjúságsegítő és szociális munkás

És még mihez? - minőségügyi szakértő - adminisztrációs segédszemélyzet - innovátor - tökéletes álcázó Partnereket terelő juhász…

A nagy problémamegoldó - Dőzsöl a koncepciókban - A következő iskolafok kiszolgálója - Eszményteremtő - A hatalom birtokosa ( „A tudás hatalom”) - Az esélyek őre - Motivátor (??)

A szép, új tanár KIHÍVÁSOK: A releváns tudás gyors változása A tudásszerzés helyszíneinek megváltozása Tanuló és reflektáló

A pálya presztizse - történeti okok - jövedelmezőség - szakmaiság, nyelv - értékelés!!