Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A tanulás jelentőségének (újra)felfedezése a felsőoktatásban Derényi András OFI-KKEK TÁMOP-4.1.4-08/1-2009-0002 „Minőségfejlesztés a felsőoktatásban”

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A tanulás jelentőségének (újra)felfedezése a felsőoktatásban Derényi András OFI-KKEK TÁMOP-4.1.4-08/1-2009-0002 „Minőségfejlesztés a felsőoktatásban”"— Előadás másolata:

1 A tanulás jelentőségének (újra)felfedezése a felsőoktatásban Derényi András OFI-KKEK TÁMOP-4.1.4-08/1-2009-0002 „Minőségfejlesztés a felsőoktatásban”

2 Egykor… mester- tanítvány kapcsolat az „igazság keresése” - együtt, - hosszú ideig, - lineáris tanulási folyamat

3 Aztán… a ‘tanár’ pozíció – megerősödvén – levált a ‘mester’ szerepről: - az oktatás került a középpontba

4 Tömegesedés …mellékhatásokkal  a tanuló egyénre, a tanulásra terelődik a figyelem

5 Belső okok: oktatásszervezési optimalizálási technikák (kreditrendszer); a tanulás-tervezéssel és a tanulással kapcsolatos egyéni felelősség újbóli megjelenése – tanácsadási igény; európai kredit önálló tanulás tartalmának érvényesíthetősége (vö. kreditmonitoring által detektált tanulási mennyiség).

6 Külső okok: közjavak hatékony felhasználásának kérdése (átláthatóság, elszámoltathatóság mellett eredményesség, versenyképesség) felsőoktatás harmadik missziójával kapcsolatos elvárások felerősödése: – a K+F+I szerepének megerősödése – foglalkoztathatóság – foglalkoztathatóság koncepciója LLL, képesítési reformok (70+ ország)

7 Új MÉM a komplexitás illusztrálására: Változatos tanulási utak

8 Tanulástámogató eszközök a tanulás (a tanuló egyén) és a számára kialakított tanulástámogató rendszerek mögött jelentős kiszolgáló apparátus, professzionalizálódó intézmények állnak

9 A tanulás eredménye a fogalom megjelenésének és alkalmazásának (JQI, DD, Tuning) következményei – a szabályozásra (QF-HEA, NQFs) – a tanulásszervezésre (kimenet-orient., értékelés) – a tanár-diák kommunikációra (célok, módszerek) tanári (pedagógiai) munka a figyelem fókuszába kerül (‘quality teaching’)

10 Új helyzet A tanulás szervezetileg is fontossá válik, de már nem a mester – tanítvány értelemben, hanem az egyén és az egyén tanulását támogató eszköz-/intézményrendszer viszonyában.

11 Hazai fejlesztések TÁMOP 4.1.3 OKKR, validáció tanulási tanácsadás (FETA; ROP: karrier~, TÁMOP 4.1.3: DPR; mostani törvényterv.); TÁMOP 2.2.2 Életpálya-tanácsadás Kreditrendszer ● ETR + /Neptun + ● feo. képesítési keretrendszer (15/2006. OM rend., KKK) ● MAB: ESG adaptáció ● EuroPass/oklevélmelléklet Intézményi fejlesztések, innovációk (elszigetelt, alkalmi): (DUF – modul., valid. ● DE - határon át ● felnőttképzők ● UNILO – BME ● eü, sport szektor szintű keret) Kutatói érdeklődés (BA/BSc KKK-értékelés 2006 ● TKA, LeO1-2 ● ELTE-PPK: BaBE és ISSzK) Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "A tanulás jelentőségének (újra)felfedezése a felsőoktatásban Derényi András OFI-KKEK TÁMOP-4.1.4-08/1-2009-0002 „Minőségfejlesztés a felsőoktatásban”"

Hasonló előadás


Google Hirdetések