A KÖZOKTATÁSI TÖRVÉNYEK A MINDENNAPOK GYAKORLATÁBAN 2008. április 2. Pölöskei Gáborné regionális igazgató.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az akadálymentesítés szakmai háttere, indokoltsága Horváth Péter SZMM Országos Fogyatékosügyi Tanács titkára Budapest, június 7.
Advertisements

Gyógytestnevelés tanítására felkészítő szakirányú továbbképzési szak
26. § (1) A Hivatal a köznevelési intézmény és fenntartója ellenőrzésére jogosult szervek számára a KIR honlapján zárt rendszert biztosít annak érdekében,
Az iskolai dokumentumok
Molnár László tanügy-igazgatási igazgatóhelyettes BPI
1Tanügyigazgatás aktualitásai. Szakmai területet érintő szabályozás •Pedagógiai programPedagógiai •Gyakornoki szabályzatGyakornoki Szervezeti működés,
Felsőfokú egészségügyi oklevelek elismerése
A Nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény
Peőcz Veronika Béki Andrea
Bölcsőde – óvoda közös intézményként történő működtetése
A kormányhivatal közoktatási feladatai és az új oktatási koncepció
BORSOD-ABAÚJ-ZEMPLÉN MEGYEI KORMÁNYHIVATAL
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
1 A KÖZOKTATÁSI ÁGAZATOT ÉRINTŐ JOGSZABÁLYVÁLTOZÁSOK április 2. Hujber Ildikó vezető főtanácsos.
Csillag Ferenc MFPI közoktatási szakértő
A hatósági ellenőrzés Fonyódi Ilona vezető főtanácsos
Az Oktatási Főosztály és a köznevelési intézmények feladatai a
Méltányossági elvek a közoktatásban
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézség, sajátos nevelési igény
Oktatási Hivatal szervezeti átalakításáról, tevékenységéről
Közoktatási feladatok teljesítése: - nevelési-oktatási intézmény; - pedagógiai szakszolgálat; - pedagógiai szakmai szolgáltató. Intézkedési terv.
A mai nap programja ig Köszöntő Polgármester Úr 5 perce Gyorsított tanév előkészítő információáradat ig integrációt segítő.
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
Tájékoztató Tájékoztató a BA/BSc képzésekben résztvevő hallgatóknak a szakirány választás, a tanári mesterképzésbe való belépés feltételeiről és lehetőségeiről.
Közép-magyarországi Regionális Igazgatóság
Oktatási Főosztály az Oktatási Hivatalról szóló 307/2006. (XII.23.)
Pest Megyei Kormányhivatal
Intézményegységünk működésének törvényi szabályozói:
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
A sajátos nevelési igényű tanulók ellátásának új törvényi szabályozása
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
Az esélyegyenlőséget szolgáló törekvések a törvényalkotásban, különös tekintettel az SNI témakörére.
GYÓGYPEDAGÓGUS ÉLETPÁLYA Ammerné Nagymihály Emília
A Kt. 9. § (4) szerint országos mérések keretében rendszeresen kell mérni, értékelni a nevelési-oktatási intézményekben folyó pedagógiai tevékenységet,
A sajátos nevelési igényű tanulókkal kapcsolatos változások Dömötör Monika, gyógypedagógiai tanár szeptember 8.
A felnőttképzéshez kapcsolódó jogszabályok változásai
Ágazati szakképzés változásai
Vereckei Judit Tatabánya, június 29.
Törvények, feladatok, vizsgálatok, szakvélemények,
Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő tanulók ellátása a jogszabályi előírások alapján Ammerné Nagymihály Emília közoktatási szakértő.
Szakképzési dokumentumok
Középfokú iskolai felvételi eljárás lebonyolításának ütemezése a 2009/2010-es tanévben Papp Brigitta.
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
Közoktatási Ellenőrzési Osztály
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2008-ban Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
Készítette: Gellénné dr. Nagy Valéria igazgató
1 Mégis, kinek az érdeke? Szakvélemények, tantárgyi felmentések a nevelési tanácsadó, a szakértői bizottság és az iskolák szemszögéből Fehérvári Katalin.
Iskolapszichológia a Nevelési tanácsadóban
ÜNNEPÉLYES MEGYEI TANÉVNYITÓ
Integráló iskolák a közoktatásban
KLNOMH Vásárhelyi Pál Általános Iskola OM azonosító: P ÁLYAVÁLASZTÁS- I SKOLAVÁLASZTÁS Továbbtanulási tájékoztató
SNI gyerekek az iskolában (1.) A sajátos nevelési igény
Az iskolai dokumentumok elérhetősége
Szakképzési változások
Hogyan válasszunk iskolát, tudnivalók iskolaválasztás előtt! 8. évfolyamra járó tanulók szüleinek tartandó értekezletre 8. évfolyamra járó tanulók szüleinek.
Kompetencia alapú oktatás alkalmazását támogató módszertani továbbképzés.
Horváth Zsuzsanna – Ütőné Visi Judit Az OKKR bevezetésének feltételei és szabályozási környezete a közoktatás nézőpontjából Javaslatok az Országos képesítési.
A tanév rendje 2014/2015-ös tanév
A maximális hallgatói létszám megállapítása Bakonyi László elnök, Oktatási Hivatal.
Az Országos képesítési keretrendszer 0. szintje Katona Nóra ELTE, PPK, Pszichológai Intézet május 12.
Tapasztalataink összegzése, a 2008/2009. tanév hatósági és közoktatási feladatai Ducza Istvánné OH KMRI igazgató.
Az OH OKÉV Közép-magyarországi Regionális Igazgatóságának tájékoztatója Intézmény-fenntartók részére 2007/2008. tanév.
Ellenőrzések a köznevelési intézményekben Fejér Megyei Kormányhivatal.
Sajátos nevelési igényű tanulók a szakiskolai programban Kapcsáné Németi Júlia.
Az NSZI minőségirányítási rendszerét a BVQI tanúsította A tanév aktuális rendje és feladatai Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes augusztus.
1 Országos szakképzési tanévnyitó igazgatói értekezlet 2010/2011. tanév A tanév rendje és aktuális feladatai Mihálka Nóra vizsgadokumentációs irodavezető.
Közoktatási alapismeretek
Szakértés/szaktanácsadás módszertana
Előadás másolata:

A KÖZOKTATÁSI TÖRVÉNYEK A MINDENNAPOK GYAKORLATÁBAN április 2. Pölöskei Gáborné regionális igazgató

Ellenőrzések a közoktatási intézményekben A közoktatásról szóló évi LXXIX. törvény Az Oktatási Hivatalról szóló 307/2006.(XII.23.) Korm. rendelet A közoktatásról szóló évi LXXIX. törvény végrehajtásáról szóló 20/1997. (II. 13.) Korm. rendelet 17.§(1) bekezdése, és 17/B.§-a A szabálysértésekről szóló évi LXIX. törvény 35.§ i) pontja Az egyes szabálysértésekről szóló 218/1999. (XII. 28.) Korm. rendelet

Tanév rendje ( 19/2007. (III. 23.) OKM rendelet) Tanítási idő: 180/181 nap – 5 ill. 6 tanítás nélküli munkanap Szorgalmi idő: szeptember 3. – 2008 június13. A szorgalmi idő befejező és kezdő időpontja nem módosítható! Őszi, Téli, Tavaszi szünet A szünetek kezdő és befejező napja módosítható. + szünet adható A tanulók felügyeletéről gondoskodni kell! Országos kompetenciamérés: 2008.május 28.

OKÉV ellenőrzési feladatai Kt. 95/A.§ alkalmazás tanügyi dokumentumok osztály-, csoportlétszám balesetvédelem a tanulói óraterhelés egyenlő bánásmód állami vizsga megszervezése eszköz- jegyzék normatívaszabálysértés

A csoport-, illetve osztálylétszámtól történő eltérés engedélyezése

Hatáskör Fenntartó Max. 20%-kal 1)A nevelési, illetve tanítási év indításánál:  Ha az óvodában legfeljebb két csoport,  Ha az iskolában az adott évfolyamon legfeljebb két osztály működik. 2) A nevelési, illetve tanítási év során:  Új gyermek, tanuló átvétele. Oktatási Hivatal 1) A fenntartó által 20%- kal már megemelt létszám további 10%- kal; 2) Ha a fenntartó saját hatáskörében történő engedélyezésének feltételei nem állnak fenn, max. 20%-kal magasabb létszám engedélyezhető.

A létszám megállapításának speciális szabályai /Kt. 3. számú melléklet II. rész 3. pont/ A szakvéleményt kiállító intézmény /14/1994. (VI. 24.) MKM rendelet 10.§, 22.§/ Kettes szorzószámú gyermek/tanuló  Beszédfogyatékos Országos szakértői és rehabilitációs bizottság Fővárosi/megyei tanulási képességet vizsgáló szakértői és rehabilitációs bizottság  Enyhe értelmi fogyatékos Fővárosi/megyei tanulási képességet vizsgáló szakértői és rehabilitációs bizottság Pszichés fejlődési zavar miatt  nevelési,  tanulási folyamatban tartósan akadályozott Beilleszkedési nehézségekkel küzdőNevelési tanácsadó  Tanulási nehézségekkel küzdő  Magatartási nehézségekkel küzdő  Felzárkóztató oktatásban vesz részt- Kt. 27.§ (8) bekezdés. - Hármas szorzószámú gyermek/tanuló  Testi fogyatékos Országos szakértői és rehabilitációs bizottság  Érzékszervi fogyatékos (hallás, látás)  Középsúlyos értelmi fogyatékos Fővárosi/megyei tanulási képességet vizsgáló szakértői és rehabilitációs bizottság  Autista

A tanulói óraterhelés

Mit ellenőrzünk ? A helyi tantervben: az egyes évfolyamok esetében az óraszámok jogszabályi előírásoknak megfelelően kialakítása A helyi tantervben előírtak megvalósulnak-e a gyakorlatban az egyes osztályokban: –tantárgyfelosztás, –összesített órarend, –az egyes osztályok órarendjei, –osztálynaplók Nézzük a napi és a heti terhelést SZMSZ, Házirend - A tanítás kezdete, befejezése, szünetek, tanórák hossza

Az egyenlő bánásmód követelményére vonatkozó rendelkezések megtartása

Leggyakoribb hiányosságok: - felvételi eljárás során az elutasító határozatokra vonatkozó előírások - fogyatékosságnak megfelelő személyi és tárgyi feltételek

Foglalkoztatás

Az ellenőrzés célja – kiemelt területek  A foglakoztatás módjára vonatkozó jogszabályi előírások betartása.  előírt képzettség  büntetlen előélet  Megfelelő számú szakképzett munkaerő áll-e rendelkezésre.  A vezetői megbízás megfelelősége  Nyilvántartja-e a szükséges dokumentumokat, adatokat, (Kt. 2.sz melléklet, Kjt. 5.sz. melléklet)  Külföldiek alkalmazása esetén betartja-e a külföldi munkavállalókra vonatkozó előírásokat.

Hol keressük a szükséges adatokat? Tantárgyfelosztás Erkölcsi bizonyítvány Oklevél Szerződés –Kinevezés –Megbízási szerződés

A tantárgyfelosztásról –hiányzik a tanárok végzettsége, szakképzettsége, –a kötelező órába beszámítható feladat megjelölése. Nincs erkölcsi bizonyítvány a személyi anyagban. Az óraadó tanároknak nincs személyi anyaga, vagy hiányos. A kinevezések –hiányoznak, vagy –nem írta alá mindkét fél. Nem készítenek továbbképzési programot, beiskolázási tervet. Leggyakoribb hiányosságok:

Kötelező tanügyi dokumentumok vezetése, valódisága

I. Intézményi alapdokumentumok Alapító Okirat Működési Engedély SZMSZ Házirend Pedagógiai Program

Szabálysértés

Új területek a hatósági ellenőrzésben szeptember 1-től Adatszolgáltatási kötelezettség teljesítése:  KIR  A mindenkori tanév rendjében meghatározott tevékenységekkel (felvételi, érettségi, mérés,stb.) kapcsolatos adatszolgáltatások  A tanuló fejlődésének nyomonkövetése– (középisk.kötelezettsége – minden év október 31.)  Pályakövetési rendszer Adatok nyilvánosságra hozatala  Pedagógiai program, SZMSZ, házirend Személyazonosításra alkalmatlan módon: Mérés-értékelés eredménye

Jogszabályok által meghatározott kötelező jelleg - eddig miniszteri rendeletekben - Jogszabályváltozás – törvényi szint: Ktv. 99.§ (5) A … mérésnek minden tanévben ki kell terjednie a közoktatás negyedik, hatodik, nyolcadik és tizedik évfolyamán minden tanuló esetében az anyanyelvi és a matematikai alapkészségek fejlődésének vizsgálatára. (6) Az országos mérés, értékelés összesített és intézményekre vonatkozó eredményét az Oktatási és Kulturális Minisztérium honlapján közzé kell tenni, és a mérés, értékelés során szerzett intézményi szintű adatokat - a további feldolgozhatóság céljából - hozzáférhetővé kell tenni. A mérés eredménye intézkedést vonhat maga után Tájékoztató jellegű a nyilvánosság felé is

Köszönöm figyelmüket !