HÍRNÉV, IMÁZS ARCULAT. Figyelem  Gyakori probléma, hogy az üzenet elvesztődik, nem jut el a célcsoporthoz  Általában a szervezetek mellőzik a szolid.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
Advertisements

Személyes márka kommunikációja
A kultúra támogatása, a támogatás kultúrája Kultúraközvetítés
5. A reklám Megszületett a reklám törvény: évi LVIII. törvény (ami már megjelenése előtt is heves vitákat váltott ki) A törvény hatálya kiterjed,
•online kommunikáció •branding, márkaépítés •kommunikációs stratégiák kitalálása, felépítése •Közösségi marketing •Szociális érzékenység, non-profit partnerek.
Mit reklámozhat? Az eladó cég szempontjából 1.Információt közvetít a termékről 2.Imázs bemutatása (központban a márkanév)
A társadalmi környezet hatása a gyermekek fejlődésére
Lilla útja a sikerig– a Lilla magazin kampánya szeptember 11.
Kommunikációs Főosztály
DPR kommunikáció alapelvei
A stratégiai tervezés módszertana
Közösségek és célcsoportok konstruálása dr. Szöllősi Gábor, szociálpolitikus, PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék.
Reklámelőteszt és reklámhatás-vizsgálat
Készítette: a Dalai Láma
Köszönti Önöket az és vezetője, Bohnné Keleti Katalin, okleveles közgazda, nemzetközi marketing szakértő, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja.
A POLITIKAI MARKETING HATÁSA A DEMOKRÁCIA MINŐSÉGÉRE
Alfred Adler individuálpszichológiája
…mű lehet: nyomtatott (névjegykártya, prospektus, levélpapír, boríték, jegyzetpapír, plakát) elektronikus (prezentáció, hírlevél, weboldal, multimédia,
Stratégiai tervezés.
Közönségkapcsolat (public relations)
AUCHAN MAGYARORSZÁG KFT.
Image elemzés Marketingkommunikációs és Pr eszközök
Válságkezelés. Mi a célja? A válság negatív hatásainak csökkentése vagy kiküszöbölése A szervezet (imázsa) és az érintettek védelme.
 2002 október – december  Post szeptember 11-i kampány  Cél: bemutatni az amerikai muzulmánok boldog életét, meggyőzni a világot, hogy ne utálják az.
Turizmusban az örökségre alapozó közkapcsolati munka célközönségei (Publicurile turismului)
Közösségi portálok használata
A franchise gazda elengedhetetlen tulajdonságai és felelőssége Tóth-Zsédely Rita Otthon Centrum KKV Akadémia április 24.
Von Bartheldné Ábri Judit ACC Brandépítés személyes értékekkel, kvalitásokkal január.
„ Átszűrődő üzenetek'‘ Liliom programok Paplanos Péter PR Manager Lilly Hungária Kft.
A PLAKÁT Készítette: Wiedermann Katalin.
Reklámozás, Public Relations
Közösségi oldalak használata
Operációkutatás eredete
Vállalati arculat.
DPR kommunikáció Alternatív marketing eszközök Deliné dr. Győrmárton Rita alumni irodavezető, PTE DPR Szakmai Nap, április 15.
VII. Nemzetközi Médiakonferencia „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra" szeptember Balatonalmádi Fiatal group leaderek Facebook használati.
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban Október 24. Észak-alföldi regionális szakmai műhelymunka A KézenFogva Alapítvány megjegyzései a kerekasztal.
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban október 24. Baktalórántháza Észak-alföldi regionális szakmai műhelymunka Kék Pont Alapítvány.
KOMMUNIKÁCIÓS DILEMMÁK ÉS MEGOLDÁSOK A Sopron Régió Csatornázási és Szennyvíztisztítási Program tapasztalatai alapján március 17.
Készítette : Tuska Borbála 8.b április
Sponsorare necesse est
A marketingkommunikáció
KAMPÁNYTERVEZÉS ALAPJAI – mit gondoljunk végig, mielőtt hirdetni kezdünk?
Kommunikáció a Vincés Családban Készítette: Sz ű cs Péter.
Az éghajlatváltozás kommunikációja a médiában Innováció és kommunikáció III. Megyeri Nóra - Turcsán Edit.
Személyiségteszt.
A fények és színek hatása ....
Rádai Péter Euro Nyelvvizsga Központ Top tippek az Euroexam nyelvvizsgákra készülőknek Angol B2 / C1.
Rádai Péter Euro Nyelvvizsga Központ Top tippek az Euroexam nyelvvizsgákra készülőknek Angol B2 / C1.
Szent István Egyetem Gazdaság-és Társadalomtudományi Kar Az EU- tagság és a gazdaság fellendülése közötti téves kapcsolat vizsgálata.
Válságkommunikációs stratégiák. Céljuk ► A szervezet imázsának a védelme, visszaállítása ► Az ügyfelek bizalmának a visszanyerése.
BRAND KIALAKÍTÁSA A KÖNYVTÁRBAN
Gaál Zoltán MFRFK Budapest, szeptember 29..
A vezető személyisége – a ma követelményei és a holnap kihívásai.
Egyházi Könyvtárak Egyesülése Pápa július 1-3. KÖNYVTÁRI ARCULAT A FENNTARTÓ INTÉZMÉNY ARCULATI ELEMEINEK FELHASZNÁLÁSÁVAL Török Beáta Sapientia.
PR public relations „Nyilvános kapcsolatok” A szervezetről felismerhető és hiteles arculatot alakítson ki a szervezet különböző célcsoportjaiban. Külső.
Chapter 2 Human Information Processing
1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE
Szükségünk van rád BTL kampány esettanulmány. Az igény „Szükségünk van rád” „Szükségünk van rád”
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
A pr tervezés elmélete és gyakorlata I. félév
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
Egy plakát elkészítése, nyomtatási eljárások,
Kávéfolt (#brandes) (lesz macskás kép is! :).
A(z) xy szervezet (a társadalmi vállalkozást bemutató ppt)
MANIPULÁCIÓ A REKLÁMOKBAN
A kutatás etikai vonatkozásai
A fények és színek hatása ....
Budapest: az eladható márka
Előadás másolata:

HÍRNÉV, IMÁZS ARCULAT

Figyelem  Gyakori probléma, hogy az üzenet elvesztődik, nem jut el a célcsoporthoz  Általában a szervezetek mellőzik a szolid üzenetet és az erre épülő hosszantartó imázsalakítás folyamatát  Sokszor inkább egy országos lefedettségű lap rövid cikkét választja a szervezet, egy regionális vagy helyi lap hosszabb beszámolója helyett Kisebb közösség sokkal hitelesebb forrásnak tartja a helyi lapokat

Üzenet  M. McLuhan – a média az üzenet A kommunikációs eszközök hatása meghatározó  Tévhit: Nem számít, hogy mit mondasz, csak az számít, hogyan teszed azt HOGYAN: kreativitás, érdekes bemutatás MIT: általában ígéret

 Hibás üzenetformák: Mi vagyunk a legjobbak Mi vagyunk a legtapasztaltabbak Mi vagyunk a legfontosabbak

Tartalom  Ikonok – társított képi megjelenés New York  Szimbólumok – mindenki által ismert összetartozó elemek

Brand  Ikonok  Értékek  Információk  Lila tehén effektus (Godin, 2003)

Pozicionálás  Mivel foglalkozunk?  Kik a célcsoportjaink?  Mitől vagyunk egyediek?  Hogyan tudjuk bizonyítani egyediségünket?

Imázs NYILVÁNOSSÁG SZERVEZET IMÁZSIMÁZS ÉSZLELÉS ARCULAT

 ARCULAT: a külső vizuális elemek rendszere  IMÁZS: az emberek tudatában jön létre

Arculat-elemek  Logó (egyéb szimbólum)  Színek  Betűtípus  Szlogen  Szerkesztés + tördelés  Képek  Hangok  Dallamok  Hangulat  Személy  Öltözet  Honlap

Szlogen  Rengeteg frissesség 2 kalóriában  Törődj magaddal  Egyszerűen nagyszerű (Simply clever)  Trăieşte fiecare clipă  Feel the difference  Ca odinioară  Mereu aproape  Life’s good  Your potential. Our passion.  One World One Dream  Like no other  Un radio de milioane de români

Öltözet

Melyik szervezetet képviselik?

 Lehet rá hivatkozni (tappancs = Jack Wolfskin)

 Többnyire stabil elemek (kivétel arculatváltás, fúzió) Connex + Vodafone Hitachi + IBM innovációs részlege  Tükrözniük kell a szervezet személyiségét  Az egyes elemek szimbolikájának meg kell feleljen a valóság (az imázs mögött tartalom is kell legyen)

Színszimbolika  Fehér – tisztaság, ártatlanság, tökéletesség, elegancia, becsületesség  Fekete – elegancia, komolyság  Zöld – remény, természetesség, biztonság, fejlődés  Sárga – hatalom, a Nap színe  Narancssárga – dinamizmus, fiatalosság, energia, öröm  Kék – biztonságérzet, intellektus, becsületesség, tudás, stabilitás  Piros – erő, dinamizmus  Arany, ezüst – elegancia, jólét

Legjobb magyar logó  Stabil, dinamikus, összehangolt forma

 Elmondja, hogy mivel foglalkozik a szervezet

Legismertebb logók

IMÁZS  Online marketing szótár: Egy adott szervezethez fűződő benyomások, a róla tudott, vagy tudni vélt információk, kialakított, vagy átvett vélemények. Elképzelés, vagy vélemény, ami az emberekben objektív, vagy szubjektív benyomások alapján kialakul. Amit az emberek gondolnak, éreznek, hisznek és érzékelnek a szervezetről, termékről és márkáról.

Befolyásoló tényezők (Ferner)  Saját elvárások  Mások véleménye  Személyes élmények (szavak, tettek, fizikai jelenlét együttese)

Negatív kép  Carl Botan (1993): Imázs = a szervezet manipulált megjelenése, amely teljes mértékben mellőzi a hitelességet Gyártott, kitalált, összetákolt valami Tettek helyett fikció  Pl.: amerikai PR szakértők alkalmazása A szavak és a tettek különváltak Elv: nem kell valóságos háttér legyen a szavak mögött

Kezdeti és mai felfogás  Egyirányú kommunikáció  Folyamatosan ellenőrizni kell az üzenet értelmezését

 Az attribútumok társítása következetesen kell történjen  Eredménye: Tökéletes azonosíthatóság Jellegzetes karakter Jó pozícionálhatóság

Kialakításának folyamata  Célkitűzések tiszta, világos megfogalmazása VÍZIÓ: milyen lesz a szervezet X év múlva MISSZIÓ (imázselem is): elérendő célok és ezek vállalásának szándéka (megkülönböztető jegyek)  Pl.: Colgate CÉLOK MEGHATÁROZÁSA: nyilvános és belső célok  Hosszútávú célok  Rövidtávú célok

Imázstörés  Kiderül, hogy a kialakított kép nem felel meg a valóságnak  Imázs-mentő akciókra csak akkor van szükség, ha valóban veszélyben van az addig kialakított kép

Lehetséges megoldások  Ha a célcsoport nem tud róla → el lehet hallgatni (!) Ha beszélünk róla, akkor biztosan megtudják  Ha a célközönség tud róla → Rangsorolni kell a különböző csoportokat fontosság szerint Fontos tisztában lenni azzal, hogy ezek a csoportok mit tudnak  Pl.: környezetszennyező cég

Megoldás 1. Tagadás 2. Kitérés a felelősség alól a vádat illetően 3. Nem szabad támadni 4. A helyzetet javító intézkedések megvalósítása 5. Vádelismerés + bocsánatkérés

 Amennyiben jogos a vád (nagyon súlyos eset), rögtön el kell ismerni és azonnali intézkedéseket kell hozni Pl.: McDonald’s