Gondi Csaba megbízott osztályvezető

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Engedélykérelem, nyilvántartás, adatszolgáltatás konferencia
Advertisements

Hulladékudvar hatása a pápai gyűjtőkörzet hulladékgazdálkodási helyzetére Készítette: Kanozsai Gábor 2013.
Kreditpontokkal kapcsolatos tájékoztatás
A hulladékgazdálkodás eredményei és jövőképe Magyarországon
Fémkereskedelem szabályozása
AKTUÁLIS FELADATOK A TANÜGYIGAZGATÁSBAN
Elektronikus ügyintézés, és várható technikai fejlesztések a Növény- és Talajvédelem területén Várszegi Gábor osztályvezető augusztus 30.
Elektronikus hulladékgazdálkodási adatszolgáltatás
A kamara szerepvállalása a szociális képzések területén
HEVES MEGYEI KORMÁNYHIVATAL
Polgári védelmi feladatok a nem rendszeres hulladékszállítás során
ENVI-ART Környezetvédelmi Tanácsadó és Szolgáltató Kft.
A környezetvédelem intézményrendszere
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
A környezetirányítás jogszabályi háttere
Önkormányzati Pénzügy „Változások”-2010 Budapest
Zalaegerszeg december 13.
„Geotermia a XXI. században” Kistelek február 26. Geotermia hasznosítás a bányatörvény módosításának tükrében Szabados Gábor elnök Magyar Bányászati.
Munkavédelmi előírások rendszere
Állam munkavédelmi feladatai
Cégnyilvántartás.
Levegőtisztaság-védelem 10. előadás Engedélyezési eljárások, eljáró hatóságok, eljárások menete, engedélykérelmek tartalmi követelményei.
Levegőtisztaság-védelem 10. előadás Engedélyezési eljárások, eljáró hatóságok, eljárások menete, engedélykérelmek tartalmi követelményei.
Gulyás László tű. hadnagy kiemelt főelőadó Tatabánya, november 6. Iparbiztonsági feladatok a nem rendszeres hulladékszállítással kapcsolatosan (az.
Polgári védelmi feladatok a nem rendszeres hulladékszállítás során
Dr. Farkas Hilda Főtanácsos KvVM
A FAVI adatszolgáltatásban várható változások
1 A hulladékgazdálkodás szabályozásának eszközrendszere Dr. Dióssy László c. egyetemi docens.
1 A hulladékgazdálkodás szabályozásának eszközrendszere Dr. Dióssy László c. egyetemi docens.
NVT AKG kötelező képzés 2006 FVM Képzési és Szaktanácsadási Intézet Gazdálkodási Napló (2.modul) Várszegi Gábor Dr. Lucskai Attila Földművelésügyi és Vidékfejlesztési.
A hulladékgazdálkodással kapcsolatos szabályozás változásai
A hulladékról szóló törvény-tervezet
Tisztelettel köszöntöm a konferencia résztvevőit! Nagy Endre bányafelügyeleti főmérnök Pécsi Bányakapitányság Nagy Endre bányafelügyeleti főmérnök Pécsi.
Magyar jogszabály évi XLIII. törvény a hulladékgazdálkodásról Forrás:
A hulladékról szóló évi CLXXXV. törvény végrehajtási rendeletei
A környezetvédelmi termékdíj évi változásai Nemzeti Adó- és Vámhivatal Nyugat-dunántúli Regionális Adó Főigazgatósága Tájékoztatási Osztály.
A felszíni vizek védelmének új szabályozása Botond György vezető főtanácsos Környezetvédelmi Minisztérium Környezeti Elemek Védelmének Főosztálya.
A FELNŐTTKÉPZÉSI TEVÉKENYSÉG FOLYTATÁSÁNAK ENGEDÉLYEZÉSE 2013
A veszélyes hulladékok kezelésének általános szabályai
Anyagvizsgálat a Gyakorlatban 7. Szakmai Szeminárium Tóth Péter MVM Paks II. Atomerőmű fejlesztő ZRt. Nukleáris Osztály VII. AGY, Új atomerőművek.
Időközi adatszolgáltatások teljesítése
2014. november Rendek Tímea
1.
Egységes Hulladékgazdálkodási Információs Rendszer
A kémiai biztonságról közérthetően
Szabályozási módszerek Bándi Gyula. A módszertanok rendje Szektorális vagy integrált  az aktuális jogszabály  A jog és állam A környezethasználat beavatkozásaelfogadható.
Tűzvédelmi Műszaki Megfelelőségi Kézikönyv
VAL, VÉL adatlap változásai, önellenőrzés adatlapjai
Az adatvédelem szabályozása
Hulladékgazdálkodás – veszélyes hulladékok szállítása
A hulladékról szóló törvény közigazgatási és gazdasági eszközrendszere (céltartalék, biztosítás, lerakási járulék) dr. Csepregi István
Dr. Petrus József Csaba vezető-tanácsos Környezetfejlesztési Főosztály Felelős műszaki vezető – Szakmai nap című továbbképzés Budapest, február 08.
A FAVI-ENG rendszer Felszín Alatti Víz és Földtani Közeg Nyilvántartási Rendszer (FAVI) Engedélyköteles tevékenységek információs alrendszer (ENG) 2008.
Változások az áramforrások területén Schmidtka Gábor október 13.
Változások a hulladékgazdálkodási engedélyezési eljárásokban valamint a Felügyelőség ellenőrzési és felügyeleti tapasztalatainak összefoglalása Szombathely,
A HULLADÉKKAL KAPCSOLATOS NYILVÁNTARTÁS VEZETÉSÉNEK ÉS AZ ANYAMÉRLEG KÉSZÍTÉSÉNEK FONTOSSÁGA március 8. Győr-Moson-Sopron Megyei Kereskedelmi és.
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
ORSZÁGOS KÖRNYEZETVÉDELMI ÉS TERMÉSZETVÉDELMI FŐFELÜGYELŐSÉG 1 Gábriel Edit Engedélyezési Főosztály január 21. felsőfokú ügyintéző.
Országos Környezetvédelmi és Természetvédelmi Főfelügyelőség Nemzeti Hulladékgazdálkodási Igazgatóság 1 Bonyhádi Emese OKTF NHI Támogatás Elszámolási Főosztály.
A jegyző szakhatósági közreműködése az útügyi, bányafelügyeleti és műszaki biztonsági engedélyezési eljárásokban Gida Attila főosztályvezető-helyettes.
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
Vacha Ferenc fejlesztési koordinátor Az elektronikus ügyintézés törvényi háttere és gyakorlata.
Tűzvédelmi Szabályzat
A környezet védelmének általános szabályairól szóló évi LIII. tv.
A közigazgatási eljárás II.
E-ügyintézés az adózásban 2006.
Az Országos Környezetvédelmi Információs Rendszer fejlesztése – változások az adatszolgáltatás területén Kertész-Káldosi Zsuzsanna Hulladékgazdálkodási.
a logger-használat kérdései
Közbeszerzési Döntőbizottság
ECRIS-TCN dr. Borza Gabriella Nemzetközi és Belső Koordinációs Osztály
Előadás másolata:

Gondi Csaba megbízott osztályvezető Észak-dunántúli Környezetvédelmi és Természetvédelmi Felügyelőség Változások a hulladékgazdálkodás szabályozásában Gondi Csaba megbízott osztályvezető Győr-Moson-Sopron Megyei Mérnöki Kamara Környezetvédelmi Szakcsoport 2015. január 29.

Változások a környezet védelmének általános szabályairól szóló 1995 Változások a környezet védelmének általános szabályairól szóló 1995. évi LIII. törvényben 49. § (1-4) OKIR létesítése és működtetése Adatszolgáltatásra vonatkozó költségeket az adatszolgáltatásra kötelezett viseli 50. § (1) A környezethasználó köteles a tevékenysége során okozott környezetterhelést, környezet-igénybevételt - jogszabályban meghatározott módon - mérni, vagy technológiai számítással alátámasztani, nyilvántartani, nyilvántartását a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező hatóságok rendelkezésére bocsátani, illetőleg adatszolgáltatást teljesíteni. (1a) A környezethasználó az Információs Rendszerrel kapcsolatos adatszolgáltatási kötelezettségeit - ha kormányrendelet vagy miniszteri rendelet eltérően nem rendelkezik - a közigazgatási hatósági eljárás általános szabályairól szóló törvény elektronikus kapcsolattartásra vonatkozó szabályai szerint teljesíti. (1b) Az (1a) bekezdés szerinti adatszolgáltatás rendjét meghatározó tájékoztatót, továbbá az adatszolgáltatás teljesítéséhez szükséges elektronikus űrlapokat az 51/A. § szerinti publikus felületen közzé kell tenni. http://web.okir.hu/hu/urlapok

Változások a környezet védelmének általános szabályairól szóló 1995 Változások a környezet védelmének általános szabályairól szóló 1995. évi LIII. törvényben 51/A. § (1) A környezeti információk nyilvánosság részére való széles körű rendelkezésre bocsátása céljából az Információs Rendszer interneten elérhető, nyilvános információs felülettel (a továbbiakban: publikus felület) rendelkezik. A publikus felület, illetve az itt tárolt adat bárki számára korlátozás- és térítésmentesen hozzáférhető, megismerhető. (tartalma későbbi diasoron) 64/B. § (1-2) A termékdíj-köteles termékekből keletkező hulladékok esetében állami koordináló szerv valamint a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási tevékenység minősítéséről szóló törvényben meghatározott minősítő - a minősítési osztály megalapozása, az ellenőrzések eredményes lefolytatása céljából - jogosult az Információs Rendszer adataihoz való közvetlen hozzáférésre és azok kezelésére.

Fogalmak: Ki a gyűjtő, mi a gyűjtés? Közvetítő szervezet Változások a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvényben, aktuális problémák Fogalmak: Ki a gyűjtő, mi a gyűjtés? Közvetítő szervezet 12. § (5) Törvény, kormányrendelet vagy miniszteri rendelet a hulladékbirtokost kötelezheti a hulladék meghatározott anyagfajta vagy hulladéktípusok szerinti elkülönített gyűjtésére, a hulladék jellegének megfelelő csomagolására és megjelölésére, továbbá arra, hogy az ilyen módon előzetesen válogatott hulladékot a gyűjtőnek, a közszolgáltatónak vagy a hulladékkezelőnek átadja. 65. § (1) A hulladék termelője, kormányrendeletben meghatározott birtokosa, gyűjtője, szállítója, kereskedője, közvetítője és kezelője, valamint a közszolgáltató (a továbbiakban együtt: nyilvántartásra kötelezett) a hulladékkal kapcsolatos nyilvántartási és adatszolgáltatási kötelezettségekről szóló kormányrendeletben meghatározott módon és tartalommal, a tevékenységével érintett hulladékról típus szerint a telephelyén nyilvántartást vezet.

a) a természetes személyazonosító adatokat, valamint Változások a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvényben, aktuális problémák 65. § (1) A hulladék termelője, kormányrendeletben meghatározott birtokosa, gyűjtője, szállítója, kereskedője, közvetítője és kezelője, valamint a közszolgáltató (a továbbiakban együtt: nyilvántartásra kötelezett) a hulladékkal kapcsolatos nyilvántartási és adatszolgáltatási kötelezettségekről szóló kormányrendeletben meghatározott módon és tartalommal, a tevékenységével érintett hulladékról típus szerint a telephelyén nyilvántartást vezet. (2) A hulladék gyűjtője, szállítója, kereskedője, közvetítője, kezelője az (1) bekezdésben meghatározott nyilvántartásban a hulladék eredetének nyomon követhetősége céljából, a természetes személytől átvett hulladék esetében a) a természetes személyazonosító adatokat, valamint b) a lakcímet tarthatja nyilván. (3) Az (1) bekezdés szerinti nyilvántartást a hulladékjegyzékről szóló miniszteri rendeletben meghatározott azonosító kódok alapján kell vezetni. (4) A nyilvántartást, üzemnaplót, bizonylatot a nyilvántartás vezetésére kötelezett legalább 5 évig - veszélyes hulladék esetén 10 évig - megőrzi. Hulladéklerakó esetén a hulladéklerakási tevékenységről szóló nyilvántartás, üzemnapló nem selejtezhető.

Változások a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV Változások a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvényben, aktuális problémák (5) A nyilvántartás vezetésére kötelezett a nyilvántartás alapján a hulladékkal kapcsolatos nyilvántartási és adatszolgáltatási kötelezettségekről szóló kormányrendelet szerint a környezetvédelmi hatóságnak adatot szolgáltat, továbbá nyilvántartását a hatóság felhívása esetén a hatóság rendelkezésére bocsátja. (6) Az a hulladékkal kapcsolatos nyilvántartási és adatszolgáltatási kötelezettségekről szóló kormányrendeletben meghatározott gazdálkodó szervezet, amely mellékterméket állít elő vagy tevékenysége során melléktermék képződik, és az előállított vagy képződött anyagot, tárgyat melléktermékként tárolja, használja fel vagy forgalmazza, a melléktermékről - kormányrendeletben meghatározott tartalommal - nyilvántartást vezet.

Változások a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV Változások a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvényben, aktuális problémák 66. § (1) A hulladékgazdálkodási közszolgáltatás körébe tartozó hulladékkal kapcsolatos nyilvántartási és adatszolgáltatási kötelezettségek teljesítéséről a közszolgáltató gondoskodik. (2) A 65. § (5) bekezdése szerinti kötelezettség nem terjed ki arra a hulladékra, amelyet a hulladék birtokosa a 24-27. § szerinti - a gyártóra és a forgalmazóra vonatkozó - kötelezettség alapján üzemeltetett átvételi helyen adja át. (3) A gyártóra, a forgalmazóra és a közvetítő szervezetre kormányrendelet külön nyilvántartási és adatszolgáltatási kötelezettségeket állapíthat meg. (4) A hulladék átvevője az átvett hulladékról bizonylatot ad, valamint a hulladék előző birtokosának a hulladékgazdálkodási tevékenység végzésére jogosító okiratokat, hulladékgazdálkodási engedélyt bemutatja. (5) A hatóság vagy a hulladék előző birtokosának kérésére a kezelést igazoló dokumentumokat be kell mutatni.

Nincs előkezelési kód? Mit tegyen a kezelő? Változások a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvényben, aktuális problémák 68. § Hulladéklerakási járulékkal kapcsolatos kötelezettségek változása Problémák: Ártalmatlanításra és hasznosításra történő előkészítés kódjainak megadása, változások, P kódok és E kódok. Nincs előkezelési kód? Mit tegyen a kezelő?

Változások a hulladékgazdálkodási tevékenységek nyilvántartásba vételéről, valamint hatósági engedélyezéséről szóló 439/2012. (XII. 29.) Korm. rendeletben, aktuális problémák Kérelem tartalma: A hulladékgazdálkodási engedély iránti kérelmet 1 darab nyomtatott és 1 darab elektronikus adathordozóra rögzített példányban a környezetvédelmi hatósághoz kell benyújtani. Az elektronikus adathordozón benyújtott kérelem tartalmának nyomtatott példánnyal való megegyezőségéről a kérelmezőnek nyilatkoznia kell. A  kérelemben az  adott előkészítő művelet mellett az ahhoz tartozó megfelelő ’E’ azonosító kódot is fel kell tüntetni. Az ártalmatlanítást és a hasznosítást megelőző előkészítő műveletek nem kimerítő listáját a Rendelet 2. melléklet tartalmazza. A kérelemben az adott előkészítő műveletet legalább egy azonosító kóddal kell jelölni (több előkészítő művelet esetében valamennyi azonosító kódot meg kell adni).

b) a hulladékgyűjtő pont, c) a hulladékgyűjtő udvar, Az egyes hulladékgazdálkodási létesítmények kialakításának és üzemeltetésének szabályairól szóló a 246/2014. (IX. 29.) Korm. rendelet fontosabb elemei Kiterjed: a) átvételi hely, b) a hulladékgyűjtő pont, c) a hulladékgyűjtő udvar, d) a munkahelyi gyűjtőhely, e) az üzemi gyűjtőhely, f) a hulladéktároló hely, g) a komposztáló telep, h) az átrakóállomás, valamint i) a válogatómű.

Az egyes hulladékgazdálkodási létesítmények kialakításának és üzemeltetésének szabályairól szóló a 246/2014. (IX. 29.) Korm. rendelet fontosabb elemei 8. hulladéktároló hely: olyan, e rendeletben meghatározott műszaki kialakítással rendelkező terület vagy építmény, amely a gyűjtő, a kereskedő vagy a hulladékkezelő által átvett, illetve összegyűjtött hulladék hasznosításig vagy ártalmatlanításig történő tárolására szolgál, ideértve a Ht. 2. mellékletének D12 ártalmatlanítási műveletét is; 11. munkahelyi gyűjtőhely: a természetes személynek nem minősülő hulladéktermelő által a telephelyén végzett munka során képződő hulladék elkülönített gyűjtésére szolgáló, a telephelyen kialakított hely, ahol a hulladéktermelő a hulladékot gyűjtőedényben, konténerben, továbbá a hulladék biztonságos gyűjtését lehetővé tevő helyiségben vagy szilárd burkolattal ellátott, elkerített területen gyűjti; 13. üzemi gyűjtőhely: a gazdálkodó szervezet hulladéktermelő telephelyén létesített olyan, e rendeletben meghatározott műszaki kialakítással rendelkező építmény, amely a hulladéktermelő tevékenységével összefüggésben képződött és munkahelyi gyűjtőhelyen gyűjtött hulladék munkahelyi gyűjtést követő, elszállításig történő elkülönített gyűjtésére szolgál; 14. üzemnapló: rendeletben meghatározott tartalommal a telephelyen vezetett naprakész nyilvántartás;

Az egyes hulladékgazdálkodási létesítmények kialakításának és üzemeltetésének szabályairól szóló a 246/2014. (IX. 29.) Korm. rendelet fontosabb elemei

Az egyes hulladékgazdálkodási létesítmények kialakításának és üzemeltetésének szabályairól szóló a 246/2014. (IX. 29.) Korm. rendelet fontosabb elemei

Az egyes hulladékgazdálkodási létesítmények kialakításának és üzemeltetésének szabályairól szóló a 246/2014. (IX. 29.) Korm. rendelet fontosabb elemei 29 - 30 § -ok értelmében A rendeletet a hatálybalépést követően indult ügyekben és a megismételt eljárásokban kell alkalmazni. A rendelet hatálybelépésekor működő munkahelyi gyűjtőhely, hulladékgyűjtő udvar, hulladéktároló hely - ideértve a veszélyes hulladékkal kapcsolatos tevékenységek végzésének feltételeiről szóló 98/2001. (VI. 15.) Korm. rendelet szerinti tárolótelepet is -, valamint üzemi gyűjtőhely a rendeletben meghatározott módon történő műszaki kialakításáról, a rendelet hatálybalépését követő 2 éven belül gondoskodni kell, ha kialakítása nem felel meg a rendelet 2. melléklet szerinti követelményeknek. Változott még: Autóbontós jogszabály [369/2014 (XII. 30.) Korm. rendelet] 369/2014 Korm. rendelet 26. § miszerint elektronikus adatszolgáltatást tesz hatályát veszítette.

Országos Környezetvédelmi Információs Rendszer és nyilvánosság

Országos Környezetvédelmi Információs Rendszer és nyilvánosság http://web.okir.hu/hu/ (kizárólag Chrome böngészővel) Tartalma szerint: Főoldal (általános ismertetés és kereső rendszerek) EHIR LAIR FEVISZ FAVI E-PRTR TIR Fontos változás: Lekérdezhetőek a KÜJ illetve KTJ számok!

Köszönöm a megtisztelő figyelmet!