TÁMOP / A Szociális képzések rendszerének modernizációja c

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
Advertisements

Gyermekvédelmi igazgatás – gyámügyi ismeretek
Szakmai Tanácskozás Miskolc
Szociológiai kutatások a szociális továbbképzési
KLASZTER A FOGYATÉKOS EMBEREKÉRT Szakmai konferencia Pécs, szeptember
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
Modellkísérleti program az alapszolgáltatások funkcionális összekapcsolására TÁMOP /1 Kedvezményezett: Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata.
A gyermekjóléti alapellátások aktuális kérdései
Személyes gondoskodást végző személyek körében végzett igényfelmérő kutatás bemutatása Nemzeti Csal á d- é s Szoci á lpolitikai Int é zet C í m: 1134 Budapest,
Bölcsőde – óvoda közös intézményként történő működtetése
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Nyitó rendezvény „Motiváló képzések és kapcsolódó szolgáltatások a ”Pro-Team” Nonprofit Kft-nél.” TAMOP A2-12/ október 18.
Lőwné Szarka Judit ellátottjogi képviselő
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
Mobil: (30) Cím: 4100 Berettyóújfalu, Széchenyi u. 13.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Humánszolgáltató Központ, Nagykőrös
Az EFOP köznevelést érintő beavatkozásai
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
TÁMOP A szociális képzések rendszerének modernizációja Projekt bemutató előadás Nemzeti Csal á d- é s Szoci á lpolitikai Int é zet C í m: 1134 Budapest,
Fiatal anyák a gyermekvédelmi szakellátásban
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
TÁMOP /2/B PROJEKT Network-Együttműködés-Tudástár szakmai támogató hálózat kiépítése a Dél-Dunántúli Régióban Szénássy Gábor projektmenedzser 2010.
TÁMOP / Humánszolgáltatások szabaduló fogvatartottak részére.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
TÁMOP-4.1.2/08/1/B Pedagógiai szolgáltató és kutató hálózat kialakítása a pedagógus- képzésben, a nyugat-dunántúli régióban.
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola II. alprogram: Képzők képzése.
Családi napközi.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Hatékonyság – Esély - Integráció TÁMOP /2-C június 27.
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
A „Sorsfordító – sorsformáló”munkaerő- piaci program keretében bonyolított képzések bemutatása Dömötör Csaba főigazgató, FVM Dunántúli Agrár-szakképző.
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
Mentorhálózat a A-11/1 pályázatban A-11/1 „Bentlakásos intézmények kiváltása” Információs nap Budapest, március 1.
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS ÁLTALÁNOS ÉS SPECIFIKUS JELLEMZŐI HOGYAN TANÍTSUNK EREDMÉNYESEBBEN? TANÉVNYITÓ SZOLNOK, VIII.
A képzés fejlesztését, korszerűsítését indokolttá tevő szakmai fejlődésről Sz. dr. Nyitrai Ágnes Apor Vilmos Katolikus Főiskola,
Befogadó szülők és őket segítő szakemberek képzése. 4. alprojekt Nemzeti Csal á d- é s Szoci á lpolitikai Int é zet C í m: 1134 Budapest, T ü z é r u.
TÁMOP A szociális képzések rendszerének modernizációja Projekt bemutató előadás Nemzeti Csal á d- é s Szoci á lpolitikai Int é zet C í m: 1134 Budapest,
Személyes gondoskodást végző személyek körében végzett igényfelmérő kutatás bemutatása Nemzeti Csal á d- é s Szoci á lpolitikai Int é zet C í m: 1134 Budapest,
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
TÁMOP / Munka és tanulás – Munkahelyi képzések támogatása a Közép-dunántúli Régió mikro- és kisvállalkozásainál.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kinek áll érdekében? - KERETRENDSZER az egész napos iskola nevelési-oktatási.
A projekt általános szakmai célkitűzései
TÁMOP /1 Együtt az alapszolgáltatások fejlesztéséért Hartal Katalin Marcali Kistérségi Többcélú Társulás.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
Biztos Kezdet Gyerekházak
Bentlakásos intézményi ellátás elkerülését célzó szolgáltatások TÁMOP /1. Marcali Kistérségi Többcélú Társulás Együtt az alapszolgáltatások fejlesztéséért.
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
SZIME XVII. KONFERENCIA
1 Gyermekvédelmi képzések a Sapientia Szerzetesi Hittudományi Főiskolán.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
TÁMOP E-13/1/ KONV A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai.
HEFOP /1 „Lépj előre” – Őrségi kistérségi összefogás a szociális szakemberek képzésével a munkanélküliség hatékony kezelése érdekében HEFOP / /4.0.
Szociális terület képzési rendszerének tervezett módosításai
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
tananyagfejlesztés TÁMOP E-13/1/KONV
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

TÁMOP-5.4.10-12/1-2012-0001 A Szociális képzések rendszerének modernizációja c. kiemelt projekt eredményei

Miről fogunk hallani? - A projekt indokoltsága - A projekt céljai - Az alprojektek főbb tevékenységei - A kidolgozott képzési programok, oktatói és hallgatói segédanyagok - 1. alprojekt: Szociális szakmai továbbképzések - 2. alprojekt: Szakmaközi együttműködés képzései - 3. alprojekt: Interprofesszionális vezetőképzés - 4. alprojekt: GyermekvédelmI Képzési programok - Közvetlen hatások

A projekt indokoltsága • Kiszolgálatlan továbbképzési igények, kereslet-kínálat közti differenciák, területi és ellátási területenkénti kiegyenlítetlenség • Működési nyilvántartás rendszerének hiányosságai • A szakmaközi együttműködésre épülő továbbképzési programok hiánya • Vezetőknek szóló továbbképzések hiánya • Jelentős változások a gyermekvédelmi ellátórendszerben - Az ágazat aktivizálása: két térkép összehasonlítása – látható, hogy sok erősebb zöld árnyalatból (foglalkoztatás) is halvány kék (akkreditált továbbképzések száma a megyében) lett. Vagyis: az ország közepén egy széles sáv látszik. Biztosítani kell a képzések helyi elérhetőségét, így az aktivitás/érdeklődés/szakmai identitás is erősödhet azokon a területeken is, amelyet egyes településkutatók belső periférikus résznek is hívnak.

A projekt céljai I. • A 9/2000.(VIII.4.) SzCsM rendelet által szabályozott szociális továbbképzési rendszer modernizációja - A szociális és gyermekvédelmi/gyermekjóléti ágazatban dolgozók szakmai felkészültségének erősítése - A továbbképzési rendszer alapját képező működési nyilvántartás korszerű alapokra történő áthelyezése • Erősödjön a szociális ellátórendszerek szakmaközi együttműködése a humán közszolgáltatások mentén - Szakmaközi együttműködésen alapuló továbbképzési programok kidolgozása

A projekt céljai II. • A szociális és gyermekvédelmi vezetőképző továbbképzési rendszer alapjainak lefektetése - A szociális és gyermekvédelmi ágazat vezetőinek és ágazat irányításában dolgozók kompetenciafejlesztése • A befogadó szülői ellátás képzési, továbbképzési programjainak átdolgozása/kifejlesztése - A helyettes szülők, nevelőszülők (különös tekintettel a romák) felkészültségének és létszámának növelése - A befogadó szülőket segítő szakemberek, a hivatásos és gyermekvédelmi gyámok felkészültségi szintjének emelése - A gyermekvédelmi gondoskodásban élők vérszerinti szülei részére a rendezett családi élethez és a gyermekneveléshez szükséges kompetencia fejlesztő programok indítása

Az alprojektek főbb tevékenységei 1) Kérdőíves igényfelmérés a kifejlesztendő tananyagtartalmakra, képzési igényekre vonatkozóan 2) Szakértők bevonásával zajló tananyagfejlesztés 3) A programok minősítése/engedélyeztetése 4) Megyei információs napok és együttműködési fórumok 5) Képzők képzése-szakmai felkészítő napok 6) Képzések

A kidolgozott képzési programok, oktatói és hallgatói segédanyagok I. 49 db 40 órás szakmai továbbképzés a szociális és gyermekvédelem területén dolgozó szakemberek számára 16 db 50 órás interprofesszionális készségeket fejlesztő és a szakmaközi együttműködés gyakorlatát erősítő képzés 1 db 300 órás interprofesszionális vezetői készséget fejlesztő és ezen szemlélet szerinti vezetői tevékenységet fejlesztő képzés

A kidolgozott képzési programok, oktatói és hallgatói segédanyagok II. 1 db OKJ szerinti 500 órás nevelőszülő képzés 2 db a befogadó szülői ellátást segítő szakemberek szakmai és továbbképzése 2 db a gyermekvédelmi gyámok képzésére és továbbképzésére 1 db helyettes szülők képzési programja 1 db a hivatásos nevelőszülők képzési programja 1 db képzés a nevelőszülők továbbképzésére 1 db a vérszerinti szülők kompetencia fejlesztő programja

Szociális szakmai továbbképzések 1. alprojekt Kik jelentkezhettek? A jogszabályban meghatározott ellátotti területek valamelyikén tevékenykedő, továbbképzésre kötelezett személyes gondoskodást végző személyek - idősek szociális ellátása - gyermekjóléti alapellátás - fogyatékosok szociális ellátása rehabilitációja - pszichiátriai és szenvedélybetegek szociális ellátása - gyermekvédelmi szakellátás - családvédelem, családgondozás - hajléktalanellátás

Szociális szakmai továbbképzések 1. alprojekt számszerű eredményei I. Kidolgozott képzési programok száma: 49 db Lebonyolított képzések száma: 575 db Sikeresen végzett szakemberek száma: 13.767 fő - idősek szociális ellátása: 6.924 fő - gyermekjóléti alapellátás: 1.904 fő - fogyatékosok szociális ellátása rehabilitációja: 1.555 fő - pszichiátriai és szenvedélybetegek szociális ellátása: 808 fő - gyermekvédelmi szakellátás: 1.371 fő - családvédelem, családgondozás: 836 fő - hajléktalanellátás: 369 fő

Szociális szakmai továbbképzések 1. alprojekt számszerű eredményei II. A három legnépszerűbb képzési program: 1) Az esetmegbeszélés gyakorlata, technikái (1377 fő), 2) A kiégés (burn out) megelőzése konfliktuskezelési technikák alkalmazásával (1359 fő), 3) Leggyakoribb időskori kórképek elsődleges ellátása (1334 fő) A képzést sikeresen elvégzők és a foglalkoztatottak aránya régiónként

Szociális szakmai továbbképzések 1. alprojekt számszerű eredményei III. Képzési formák: Lebonyolított képzések száma: 575 db Hagyományos képzések 354 db Kihelyezett képzések 221 db Lebonyolított képzések darabszáma Forráshiány miatt elutasított intézményi régiónként jelentkezések száma régiónként-össz. 248(!)

Szociális szakmai továbbképzések 1. alprojekt számszerű eredményei IV. Eredmények - új típusú továbbképzési programok kerültek kidolgozása - a továbbképzésekhez való hozzáférés minden ellátotti területen kiegyenlítetté vált - a felmért igényekhez illeszkedően minden régióban a leginkább preferált témák kerültek megszervezésre - a „kihelyezett” képzések szervezése által a képzésre jutás költségei minimálisra csökkentek

Szakmaközi együttműködés képzései 2. alprojekt Kik jelentkezhettek? A 9/2000. (VIII.4.) SzCsM rendelet 7.§. 2. bekezdésében meghatározott ellátotti területek valamelyikén személyes gondoskodást végző továbbképzésre kötelezett személyek pályázhattak, akik még a jelenlegi továbbképzési időszakukban továbbképzési kötelezettségüket nem teljesítették.

Szakmaközi együttműködés képzései 2. alprojekt számszerű eredményei I. Kidolgozott képzési programok száma: 16 db Lebonyolított képzések száma: 26 db Sikeresen végzett szakemberek száma: 638 fő - idősek szociális ellátása: 329 fő - gyermekjóléti alapellátás: 98 fő - fogyatékosok szociális ellátása rehabilitációja: 80 fő - pszichiátriai és szenvedélybetegek szociális ellátása: 62 fő - gyermekvédelmi szakellátás: 24 fő - családvédelem, családgondozás: 29 fő - hajléktalanellátás: 16 fő

Szakmaközi együttműködés képzései 2. alprojekt számszerű eredményei II. Lebonyolított képzések darabszáma régiónként

Szakmaközi együttműködés képzései 2. alprojekt számszerű eredményei II. Eredmények - a szemléletmód formálása, a különböző társterületekkel való együttműködés intenzitásának javítása - olyan technikák, módszerek elsajátítása történt, amelynek segítségével az együttműködés hatékonysága növelhető - a szakmán belüli, a különböző szakterületeken dolgozó munkatársak együttműködésének szorosabbá tétele - a munkamódszer az egymástól tanulás, amely a résztvevők aktív részvételével, esetmegbeszélések, szerepjátékok alkalmazásával valósult meg - társszakmák részvételének jelentősége - heterogén csoportok szakterületi és földrajzi értelemben is - a szakmaközi együttműködésen alapuló továbbképzési programok és gondolkodás meggyökeresítése

Interprofesszionális vezetőképzés 3. alprojekt Kik jelentkezhettek? a szociális alapszolgáltatások, szakosított ellátások vezetői, a gyermekjóléti alapellátás, gyermekvédelmi szakellátás vezetői, a szociális és gyermekvédelmi ágazati irányításban dolgozó személyek

Interprofesszionális vezetőképzés 3. alprojekt számszerű eredményei I. Kidolgozott képzési programok száma: 1 db /300 óra/ Lebonyolított képzések száma: 16 db Sikeresen végzett szakemberek száma: 249 fő - idősek szociális ellátása: 118 fő - gyermekjóléti alapellátás: 61 fő - fogyatékosok szociális ellátása rehabilitációja: 18 fő - pszichiátriai és szenvedélybetegek szociális ellátása: 4 fő - gyermekvédelmi szakellátás: 13 fő - családvédelem, családgondozás: 23 fő - hajléktalanellátás: 8 fő - ágazati irányításban dolgozók: 4 fő

Interprofesszionális vezetőképzés 3. alprojekt számszerű eredményei II. A képzés helyszínei Budapest 7 képzési csoport Székesfehérvár 1 képzési csoport Zalaegerszeg 1 képzési csoport Győr 1 képzési csoport Pécs 1 képzési csoport Szeged 1 képzési csoport Békéscsaba 1 képzési csoport Debrecen 1 képzési csoport Nyíregyháza 1 képzési csoport Miskolc 1 képzési csoport

Interprofesszionális vezetőképzés 3. alprojekt számszerű eredményei Iii. Eredmények - komplex, interprofesszionális szemléletű, célzottan a szociális- és gyermekvédelmi rendszer vezetői részére szükséges ismerteket integráló 300 órás vezetőképző program, mely az egész ország területén elérhető - kiscsoportos gyakorlatorientált, tréning jellegű, tematikai egységenként 30 órás, továbbképzések forma - heterogén képzési csoportok, melyek elősegítették egymás véleményének, szemléletének, szakmai munkamódszereinek megismerését - a képzés támogatja a szakmaközi együttműködéshez szükséges ismeretek, gyakorlatok megszerzését, a kompetenciák fejlesztését - a képzések egyik alapvető munkamódszere, az egymástól tanulás, amely a hallgatók aktív részvételével, esetmegbeszélések, szerepjátékok csoport tréning gyakorlatok alkalmazásával valósult meg - nagy előrelépés történt az ágazati vezetőképzés elméletének és szakmai standardjainak kialakítása terén  

GyermekvédelmI Képzési programok 4. alprojekt Kik jelentkezhettek? A befogadó szülői ellátást nyújtó személyes gondoskodást végző szakemberek - helyettes szülő, - nevelőszülő, - speciális nevelőszülő, - különleges nevelőszülő. A gyermekvédelemben dolgozó segítő szakemberek gyermekvédelmi gyámok, - alapképzés - családgondozói, - utógondozói munkakörben - a gyermekvédelmi szakellátásban dolgozó szakemberek - továbbképzés (2 év szakmai gyakorlat) - hivatásos gyámi, - gyámi gondozói tanácsadó, - eseti gondnok - gyermekotthon vezető munkakörben dolgozó szakember

GyermekvédelmI Képzési programok 4. alprojekt Kik jelentkezhettek? befogadó szülőket segítő szakemberek - nevelőszülő tanácsadó, - vérszerinti családgondozó, - gyámi gondozási tanácsadó, - fejlesztő pedagógus, - nevelő, - lakásotthon vezető, - Intézmény/Szakmai vezető vérszerinti szülők

GyermekvédelmI Képzések/továbbképzések 4 GyermekvédelmI Képzések/továbbképzések 4. alprojekt számszerű eredményei I. Kidolgozott képzési programok száma: 9 db Nevelőszülői OKJ képzés Lebonyolított képzések száma: 74 db Sikeresen végzett szakemberek száma: 1785 (194) fő Gyermekvédelmi gyámi témájú alap- és továbbképzés Lebonyolított képzések száma: 17+7 db Sikeresen végzett szakemberek száma: 406+196 fő Befogadó szülőket segítő szakemberek alap és tovább képzése Lebonyolított képzések száma: 1+9 db Sikeresen végzett szakemberek száma: 25+221 fő

GyermekvédelmI Képzések/továbbképzések 4 GyermekvédelmI Képzések/továbbképzések 4. alprojekt számszerű eredményei II. Befogadó szülők továbbképzése Lebonyolított képzések száma: 50 db Sikeresen végzett szakemberek száma: 1111 fő Vérszerinti Szülők Felkészítő Kompetencia-fejlesztő programja Lebonyolított képzések száma: 1 db Sikeresen végzett szakemberek száma: 22 fő Helyettes szülők képzése nem került szervezésre Hivatásos nevelőszülők képzése nem került szervezésre

Nevelőszülő okj Képzési csoportok országos megoszlása Eredmények - a gyermekvédelmi rendszer jogszabályban előírt kötelezettségeit kizárólag a nevelőszülői hálózat bővítésével, az új feltételeknek megfelelő szakemberek képzésével, továbbképzésével képes teljesíteni - ca. 200 fő új nevelőszülő bevonása programba - új, korábban el nem érhető képzési tartalmak (speciális és különleges nevelési igényű gyermekekkel való bánásmód) - a képzés közös fórumot teremtett a problémák megvitatására, az egyeztetésre

Gyermekvédelmi gyámok alap-/továbbképzése Képzési csoportok országos megoszlása Gyermekvédelmi gyámok alapképzése továbbképzése Eredmények: - megvalósult a jogszabályi előírások alapján új feladatokkal rendelkező gyermekvédelmi gyámok képzése - számos a területen már dolgozó szakember átképzése valósult meg, ezáltal munkaerőpiaci esélyeik jelentősen javultak - változó jogszabályi környezet, számos új feladat, kihívás

nevelőszülők továbbképzése Képzési csoportok országos megoszlása Eredmények - jogszabályi kötelezettség teljesítésének lehetősége - a jogszabályi változások miatt aktuális témák - közös fórum, tapasztalatcsere, információáramlás

Befogadó szülőket segítő szakemberek alap-/továbbképzése Képzési csoportok országos megoszlása (továbbképzés) Eredmények - a segítő szakmában dolgozók képzésbe történő bevonása - naprakész szakmai tudás megszerzése - a befogadó szülői hálózatban tevékenykedők felkészültségének erősítése

Közvetlen Hatások I. A projekt által elért eredmények közvetlen hatásai: - a szakmai ismeretek bővülése, az alapképzésben megszerzett tudásanyag és készségek új elvárásokhoz, módszerekhez történő igazítása, - a kiégés megelőzése, a dolgozók lelki egészségének megóvása - szakmához kapcsolódó stresszhelyzetek (konfliktus-szituációk) kiküszöbölése, csökkentése, - szakmai/regionális hálózatok (újra)alakulása, - a jó gyakorlatok terjesztése, multiplikáció, - térségi-ágazati együttműködés erősítése a humán közszolgáltatásokban, - családi minták, a családi szocializáció hatásainak terjesztése, - a szakmai képzések pozitív hatása a pályaorientációra, növekedhet a szociális pálya megtartóereje,

Közvetlen Hatások II. A projekt által elért eredmények közvetlen hatásai: - a továbbképzési lehetőségek országosan kiegyenlített elérhetősége, - a képzések helyi igényekhez történő igazodása, - korábban nem fellelhető képzési tartalmak megjelenése, - korszerű, naprakész tananyagok, több száz résztvevői visszajelzés alapján átdolgozva, - tapasztalatcsere, tudásmegosztás az oktatók és a résztvevők között, - együttműködés és egymástól tanulás, - a továbbképzések fontos elemei az ágazat hatékonyságának és innovációjának, területi együttműködésének (kommunikációjának), - az egyre komplexebb szociális és gyermekvédelmi problémákra újszerű megoldások keresése.

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! andras.martos@ncsszi.hu