BRAND KIALAKÍTÁSA A KÖNYVTÁRBAN

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A könyvtárak és a könyvtárosok szerepváltozásai
Advertisements

Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA SZÉKESFEHÉRVÁR.
Készítette: Fülöp Szabina Veres Anita
A design szerepe Végvári Imre, kreatív igazgató Online Marketing - Keresőmarketing, Linkmarketing és Egyéb technikák.
•online kommunikáció •branding, márkaépítés •kommunikációs stratégiák kitalálása, felépítése •Közösségi marketing •Szociális érzékenység, non-profit partnerek.
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
Prezentáció címe hónap nap.. Rossz hírek •Nehéz (és költséges) manapság a piacra betörni, •A piacra kerülő márkák elenyésző része válik sikeressé,
Belső, külső PR, a PR eszközei, céljai
A lkony S túdió portfolió „Cégünk a korrektség, pontosság és a színvonal hármasából gazdálkodik.”
munkakör a tanirodai gyakorlatban
Reklám.
Közönségkapcsolatok (PR)
dr. Földy Ferenc Operatív Program Kft február 23.
2. A marketing kommunikáció társtudományai és azok marketing kommunikációban hasznosítható eredményei Pszichológia Szociológia Esztétika.
Köszönti Önöket az és vezetője, Bohnné Keleti Katalin, okleveles közgazda, nemzetközi marketing szakértő, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja.
Corporate Identity a szállodaiparban
Alapfogalmak.
Marketingkommunikáció
Minőségmenedzsment 1. előadás
Készítette: Köhler Ágnes 1. A prezentációban a Gödöllői Városi Múzeumot kívánom bemutatni és elemezni. Remélem bővebben tájékozódik az intézmény szolgáltatásairól.
Közönségkapcsolat (public relations)
Közönségkapcsolatok (PR)
Kommunikációs politika
Közönségkapcsolatok (PR)
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
 2002 október – december  Post szeptember 11-i kampány  Cél: bemutatni az amerikai muzulmánok boldog életét, meggyőzni a világot, hogy ne utálják az.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Előadó: LAVOTHA ILDIKÓ High-Care Cosmetics Kft. cégvezetője április 24.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Medical Spa közös kommunkációja Buktatók és kihívások Verik Orsolya Oxygen Medical.
Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában
Orvosoktatás Betegedukáció Egészségügyi kutatások, adatok közzététele Egészségügyi programok szervezése, támogatása Részvétel szakmai szervezetek munkájában.
Reklámozás, Public Relations
PUBLIC RELATIONS TEMATIKA
tevékenység a könyvtárban
Vállalati arculat.
A marketing piac tartalma
Könyvtári marketing és arculat „Akik a nonprofit intézményeket vezetik azoknak a választásuk nem abban áll, hogy foglalkozzanak-e a marketinggel, hanem,
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
KOMMUNIKÁCIÓS DILEMMÁK ÉS MEGOLDÁSOK A Sopron Régió Csatornázási és Szennyvíztisztítási Program tapasztalatai alapján március 17.
Sponsorare necesse est
Kommunikáció a szervezetben
A TAMOP projektek az világhálón. Miről lesz szó ? A kommunikációs terv és arculat A meglévő honlapok vizsgálata domain használat arculat tartalom.
2010-ben AZ ÉV KÖNYVTÁRA Egyházi Könyvtárak Egyesülése szakmai továbbképzése Veszprém, június 26.
A marketingkommunikáció
Miért érdemes az eMagyarország hálózathoz tartozni? Az eMagyarország hálózat működése kézzelfogható eredményekkel járul hozzá a társadalom és a gazdaság.
Copyright by Republic 2007 Employer Branding BCCH - HR munkacsoport részére Készítette: Soltész Krisztina, Január 07.
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Viszlay Anita Kommunikációs szakember Eger, HKIK augusztus 25.
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
A fogyasztói tudat befolyásolása a közösségi marketing eszközeivel
Termék & Márka Kopcsay László.
Az utazásszervezés kihívásai TO stratégia / 1 Milyen TO vállalati stratégia tesz ma versenyképessé? 1.NAPRAKÉSZ A világ kihívásainak megfelelő!
Egyházi Könyvtárak Egyesülése Pápa július 1-3. KÖNYVTÁRI ARCULAT A FENNTARTÓ INTÉZMÉNY ARCULATI ELEMEINEK FELHASZNÁLÁSÁVAL Török Beáta Sapientia.
PR public relations „Nyilvános kapcsolatok” A szervezetről felismerhető és hiteles arculatot alakítson ki a szervezet különböző célcsoportjaiban. Külső.
A z o n l i n e m a r k e t i n g l e h e t ő s é g e i SZAKDOLGOZAT.
Bányászati kommunikáció Koritár Henriett Koordinációs munkatárs - NFM Országos Bányászati Konferencia Március Egerszalók.
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
2015 | 05 | 28 VÁROSOK KÜLSŐ-BELSŐ KOMMUNIKÁCIÓJA.
PRbiotikum, avagy kategória- építés a PR eszközeivel Tudatos márkaépítés a PR és a marketing együttműködésében Rózsa Iván, kommunikációs igazgató Dr Kovács.
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
az Akasztói Szikiponty
A Magyar Természettudományi Múzeum stratégiai marketingterve 2014–2018
A pr tervezés elmélete és gyakorlata I. félév
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
VIK Arculati Kézikönyv
Előadás másolata:

BRAND KIALAKÍTÁSA A KÖNYVTÁRBAN Előadó: Bőczy Gabriella

Miért szükséges a könyvtárak szempontjából? Tartalom Mi a brand? Mi is az a brandépítés? Miért szükséges a könyvtárak szempontjából? A brandépítés folyamata, eszközei a gyakorlatban (PR, arculattervezés, weblap) Megvalósul projektek Összefoglalás

Mi a brand? Mechanikus ceruza – Rotring Tető – Bramac Termék láttán asszociálunk „Ne fűrészt keressen a vevő, hanem Stihl-t!” fogyasztó fejében lévő imázs (nem logó, nem védjegy) megfoghatatlanabb

Mi is az a brandépítés? terv szerinti tanítás mire asszociáljanak a márkanév hallatán nehéz, és hosszú folyamat a tudatosság a tervezés kommunikáció kreativitás

Miért van szükség rá a könyvtárban? Verseny a kulturális piacon Finanszírozott forrásokért Információ szolgáltatásáért Célcsoport elvárásainak minél jobb teljesítéséért Presztízsért Brandépítés feladata, megvalósítása, eszközei „rotring-effect”

A brandépítés folyamata, eszközei a gyakorlatban (eszköze: arculattervezés, reklám, public relations, promóció, marketing, szponzoráció, mecenatúra, honlap) Folyamata "A márkázás nem olyan, amit egyszer csinálsz. Hanem olyan, amit soha nem hagysz abba.„ /Levine/

1. A PR (Public Relations) Márka megteremtése A hírnevet gondozza szervezet megértést, támogatást nyerjen bizalmat teremtsen befolyásolja a közvéleményt forprofit, non-profit szervezetek Minden szervezet kommunikál kialakul egy kép az adott szervezetről

Ennek hiányában: Tehát szükséges: Vetélytársak megerősödnek Nonprofit < Forprofit Tehát szükséges: folyamatos PR tevékenység PR munkatárs Eredmény: Hatékony brandépítését, az egységes arculat, a kommunikációs politika tervezés és lebonyolítása, a médiával való kapcsolattartás Ne legyen idegen!

Az egységes arculat kialakítása (logó, színvilág, tipográfia, vizuális stílus és hang-, illat-, tapintás) a szervezet egyszerűen befogadható képi megfelelője (logóból, névjegykártyából, levélpapírból, külső, belső irányító táblából, zászlókból, megjelenésekből, rendezvényekből és egyéb kommunikációs eszközökből) folyamatosan és tudatosan kell alakítani egységes fellépés, az azonosság és a különbözés Szűkebb értelemben (grafikai, formai megjelenése) Tágabb értelemben (azonosság, a magatartás és az egyediség)

Arculat kialakításának lépései szervezet nevéhez szorosan kapcsolódó cégjelzés írásmódját, ábráját kell kitalálni szervezet színeinek, betűtípusának, tipográfiai jellemzőinek kialakítása különféle eszközök kerülnek meghatározásra szervezeti kultúrára épülő, belső tartalmi jegyek

Könyvtár esetében hogyan is épül fel? Nagy jelentőségű Feladata - ösztönözze a látogatóit (?) Két fontos alappillére: a kultúra és a filozófia A jó arculat hozzátesz a könyvtárhoz segíti üzenetének befogadását támogatja marketing kommunikációját több konkurens - a vizualitás eszköztár

kiemeli annak értékeit izgalmassá teszi szolgáltatásait Bizonyítja a könyvtár: Igényességét Hozzáállását Stílusát Közvetíteni kívánt értékeit Megnyilvánulásáról A jó arculat, nem öncélú (!) Vizuális világ - látvány meghatározza döntéseinket

A honlap, mint márkaépítő eszköz egyre nagyobb szerep jut az internetes médiának márkaépítő eszköz a szervezet honlapja legkisebb részleteivel is a márka központi üzenetét közvetíti (vizualitástól, tartalomig) Könyvtári látogatók < hálózatot látogatók Marketing stratégia – látható lesz a könyvtár

A marketing kétoldalú kommunikáció: 1. kínálat, ami rendelkezésre áll 2. kutatók egyre növekvő igényei Gyűjtemények és online szolgáltatások fejlesztése – kapcsolat a felhasználóval Brandépítést erősítő funkció – „kérdezd a könyvtárost” (bizalom) Ne csak általános tájékoztatásra használjuk Nem hoz kézzelfogható profitot

Kiemelkedő az egységes arculat szerepe Honlapok sokasága szakít a konvencionális formákkal Egyedi világot teremtve Különlegessége – megjegyezhetőség Előny a konkurenciával szemben Nagyfokú nyitottásgot igényel A sikeres brand radikálisan más!

Összefoglalás Nonprofit szervezetek - jelentős a brandépítés Egyházi honlapok – „világi”felhasználóknak Elengedhetetlen internetes média szerepe Honlapok – tartalom és megjelenés (egységes arculati elemek, praktikum, esztétika, bizalomépítés)

Köszönöm a figyelmet!