Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A Magyar Természettudományi Múzeum stratégiai marketingterve 2014–2018

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A Magyar Természettudományi Múzeum stratégiai marketingterve 2014–2018"— Előadás másolata:

1 A Magyar Természettudományi Múzeum stratégiai marketingterve 2014–2018
Bajzáth Judit projektvezető és az általa összehívott csapat munkája alapján

2 Marketing Tágabb értelemben: A vállalat egészére kiterjedő – a vevőkkel azonosuló – filozófia, szemléletmód, amelynek megvalósítása a menedzsment feladata, oly módon, hogy a vállalati tevékenységeket összehangolja a marketing célkitűzéseivel.

3 Marketing Szűkebb értelemben: Eszközrendszer, amely a vásárlók igényeinek kielégítése érdekében elemzi a piacot, meghatározza az eladni kívánt termékeket és szolgáltatásokat, megismerteti azokat a fogyasztókkal, kialakítja az árakat, megszervezi az értékesítést és befolyásolja a vásárlókat.

4 A múzeumi marketing A CÉL
Felhasználók („vevők”): látogatók, tudósok, partnerek, fenntartó Kínálat: gyűjteményeink, kiállítások, kutatások, publikációk, programok, ismeretek, szaktudás, helyszín stb. Előállítók: a múzeum munkatársai (muzeológusok, közművelők, kiállításrendezők, hoszteszek stb.) A CÉL

5 A múzeumi marketing A múzeumi marketing nem egyenlő a tevékenységeink reklámjával A múzeumi marketing egy olyan szemlélet és tevékenység, amely a „felhasználót” helyezi a múzeum értékteremtő tevékenységének a középpontjába. Vagyis a múzeum úgy végzi a szakmai munkáját (muzeológiai, tudományos, közművelődési stb.), hogy figyelembe veszi azt, hogy kell-e, kinek kell, mi kell és miért kell a szakmai munkája.

6 A múzeumi marketing folyamata
A Múzeum célja Küldetése teljesítése Stratégiai terv Stratégiai célok kijelölése Feladatok megnevezése a célok elérése érdekében A marketing célja Kapcsolatépítés Stratégiai marketing tervezés Marketing célok kijelölése Marketing-eszközök, feladatok

7 A marketingterv szintjei
A stratégiai marketingterv egy koncepció, keretrendszer, irányvonal, mely az erősségekre és a lehetőségekre épít A taktikai marketing: a marketingeszközök kidolgozása Az operatív marketing: Éves marketingtervek készítése az adott év feltételeinek megfelelően el kell elkészíteni minden évben

8 Alapdokumentumok 1997. évi CXL. Törvény a muzeális intézményekről, a nyilvános könyvtári ellátásról és a közművelődésről 30/2014. (IV. 10.) EMMI rendelet az országos múzeum … stb. kiemelt feladatairól Az MTM Alapító Okirata Az MTM küldetésnyilatkozata Az MTM stratégiai célkitűzései

9 Marketingtervezés Helyzetelemzés (értékleltár) Célcsoportok kijelölése
Pozicionálás Célkitűzések Marketingstratégia kijelölése Marketingeszközök összeállítása: Kínálat kialakítása, kommunikáció megtervezése, árképzési, értékesítési koncepció kialakítása, látogatómenedzsment, szervezeti feltételek meghatározása, személyi feltételek (munkakultúra) meghatározása Ütemezés Költségvetés

10 Az MTM pozicionálása A Magyar Természettudományi Múzeum az egyetlen olyan hely az országban, ahol a Kárpát-medence jelenkori teljes élővilága, egykori élővilága, élettelen környezete és az itt élt emberek komplex módon megismerhetők, saját tapasztalat és élmény szerezhető. A múzeum a természettudományos felfedezéses tanulás egyedi helyszíne. Nyitott, befogadó intézmény.

11 Marketing-célkitűzés
Stratégiai célkitűzés Marketing-célkitűzés Országos természettudományos muzeológiai módszertani, múzeumi oktatási és tudománykommunikációs, szolgáltató jellegű kompetenciaközpont létrehozása a biológiai sokféleség jelentőségének tudatosítása, a megőrzését szolgáló széles körű szemléletformálás érdekében. Az „MTM-márka” megteremtése és bevezetése a kulturális és tudományos piacra.

12 Marketingstratégia Hogyan kívánjuk elérni céljainkat? Intenzív kommunikációs kampányt indítunk a márkához igazodó új arculattal a szakmai stratégiának és a felhasználói igényeknek megfelelően, újonnan összeállított komplex múzeumi kínálatunkról (gyűjteményi, tudományos, kiállítási, közönségszolgálati), megújult felhasználó-menedzsmentünkről, új értékrendünkről, sajátságainkról, egyediségünkről, fogadótereink megújulásáról, amelyek tartalommal és konkrétumokkal töltik meg az MTM-márkát.

13 Marketingeszközök Milyen eszközökkel kívánjuk elérni a céljainkat?
Ki kell alakítani a kínálatot (szolgáltatások, termékek) Célcsoportnak megfelelő kommunikációt kell folytatni Ki kell alakítani az árainkat Meg kell szervezni azt, hogy hol és hogyan értékesítjük Ki kell alakítani a megfelelő látogatófogadási rendszereket A múzeumi helyszíneket megfelelő állapotúvá kell tenni Ki kell alakítani a megfelelő munkafolyamatot és a munkatársakat fel kell készíteni

14 AZ MTM kínálata A múzeum küldetésének és stratégiai céljainak megfelelőek; Valamennyi múzeumi szakmai tevékenységünket felöleli; Az értékleltárra alapozott; Célcsoportjaink igényeihez illeszkedő csomagok (a speciális természettudományos szakmai közönségtől kezdve a közoktatás résztvevőin keresztül a családokig); Sokrétű, komplex szolgáltatások; Magyar és angol nyelven egyaránt elérhetők.

15 Szervezeti célok Megfelelő létszámú és képzettségű marketing és kommunikációs részleg, stratégiai pozícióban a szervezeten belül (pl. a jelenlegi SMF-hez tartozó csoportként vagy osztályként); Feladata az egész intézményre vonatkozó stratégiai marketing és az éves marketingtervek, feladatok végrehajtása.

16 Arculat A múzeumi arculat egy összetett rendszer, mely kiterjed
a teljes intézmény szervezeti működésére, az intézmény szolgáltatásaira, az intézmény tevékenységére, a múzeum vizuális elemeire, a múzeumi kommunikációra a munkakultúrára, a munkatársak viselkedésére.

17 Munkatársak, munkakultúra
Belső és külső kommunikáció rendjének a kialakítása, A munkatársi elkötelezettség növelése, „Fehér könyv” bevezetése és alkalmazása, Belső hírlevél és eseményfelület kialakítása, Összetartozást erősítő belső események szervezése, Az elvárások megfogalmazása a gyűjtemények gondozásáról, a tudományos munkáról, az ismeretterjesztésről, a látogatófogadásról stb., Munkatársak továbbképzése.


Letölteni ppt "A Magyar Természettudományi Múzeum stratégiai marketingterve 2014–2018"

Hasonló előadás


Google Hirdetések